http://www.speedyshare.com/389814234.html
Bardzo przydatny
NEW LINK - http://files.filefront.com/exhaustcalcu ... einfo.html
Program do obliczania długości tłumika,dyfuzora itp itd
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Program do obliczania długości tłumika,dyfuzora itp itd
Ostatnio edytowano 26 sty 2008, o 13:51 przez Konrad, łącznie edytowano 1 raz
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
-
filip32 - MotoManiak
- Posty: 752
- Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 13:04
- Lokalizacja: Brzozów
http://fpp.hamradio.si/roost/software/index.html
Wystarczyło wklepać w google...
Wystarczyło wklepać w google...
Oferuję
-szlify cylindrów viewtopic.php?p=243024#243024
-usługi tokarskie i frezerskie viewtopic.php?p=243023#243023
Kupię papiery
viewtopic.php?p=243025#243025
-szlify cylindrów viewtopic.php?p=243024#243024
-usługi tokarskie i frezerskie viewtopic.php?p=243023#243023
Kupię papiery
viewtopic.php?p=243025#243025
- bing17
- MotoManiak
- Posty: 284
- Dołączył(a): 19 lut 2008, o 10:42
- Lokalizacja: Łódź
[img][570:500]http://img36.imageshack.us/img36/2226/wydechromet.jpg[/img]
Swept volume - Pojemność cylindra - W Dezamecie 023 - 49,8
Duation of the exhaust port - Stopnie O.W.K Wydechu - W Dezamecie okolo 148 - 150 *
Maximum power rpm- Obroty mocy maksymalnej czyli na ile stroimy cylek - W Dezamecie 023 oryginalnie 4800
Diameter of the exhaust port - Srednica przy ujsciu kanalu wydechowego (( tam gdzie przykręcamy kolanko ) - W Dezamecie 023 wynosi ok 22-24 mm ale ja wpisalem 20 gdyz taka jest srednica kolanka i chyba tak nalezy wpisać.
Lenght of the exhaust port- Odległość od okienka wydechowego w tulei cylindra az do początku kolanka - W Dezamecie 023 ok 50mm
Header lenght factor - czynnik ktory formuje wygląd naszego tłumika tzn wpisując wyzszą wartość otrzymujemy dluzsze kolanko a zmniejsza nam sie jednoczesnie wartość dlugości walca srodkowego. Po prostu czasami wychodzi nam kolanko 160 mm co jest trudne do zaakceptowania np. w Romecie
Heander angle- Wartość ta określa pod jakim katem rozszerza sie kolanko - W Dezamecie 023 wynosi 0*
Midesction factor - czynnik ktory odpowiada za srednice walca srodkowego.
Na forum ktoś pisał ze powinna ona byc 2,9 raza większa niz srednica ujscia kanalu wydechowego czyli w romecie : 23 X 2,9 = 84,1
Cone angle - Wartośc określająca kąt ostatniego stozka ( Cone ). Zwykla operujemy wartosciami od 9 do 13 *, z tym ze im mniej stopni damy tym rezonans będzie rozłozony na większą partie obrotów ( silnik bardziej elestyczny ) lecz bedzie za to słabszy niz w przypadku kiedy dalibyśmy wieksza wartość kąta. Rezonans jest wtedy mocniejszy ale rozłozony w wąskim zakresie obrotów.
Co do Dyfuzora to 3 pierwsze stozki maja stopniowo zwiększac wartosci kątów a ich dlugosć ma sie zmniejszać
PS
Header to kalnoko a Stinger to końcuwka tlumiąca badz sama kancówka.
Jesli robimy tlumik bez zadnego tlumienai to tylko wspawujemy taka rurka jak na schemacie a jak robimy koncówke tlumiąca to na tym wlasnie Stingerze , zeby nie wydłuzać wydechu.
Mam nadzieje ze dość jasno opisalem ten programik. Do opisu wykorzystalem wiedze zdobyta glownie na innym forum.
Pozdrawiam
Swept volume - Pojemność cylindra - W Dezamecie 023 - 49,8
Duation of the exhaust port - Stopnie O.W.K Wydechu - W Dezamecie okolo 148 - 150 *
Maximum power rpm- Obroty mocy maksymalnej czyli na ile stroimy cylek - W Dezamecie 023 oryginalnie 4800
Diameter of the exhaust port - Srednica przy ujsciu kanalu wydechowego (( tam gdzie przykręcamy kolanko ) - W Dezamecie 023 wynosi ok 22-24 mm ale ja wpisalem 20 gdyz taka jest srednica kolanka i chyba tak nalezy wpisać.
Lenght of the exhaust port- Odległość od okienka wydechowego w tulei cylindra az do początku kolanka - W Dezamecie 023 ok 50mm
Header lenght factor - czynnik ktory formuje wygląd naszego tłumika tzn wpisując wyzszą wartość otrzymujemy dluzsze kolanko a zmniejsza nam sie jednoczesnie wartość dlugości walca srodkowego. Po prostu czasami wychodzi nam kolanko 160 mm co jest trudne do zaakceptowania np. w Romecie
Heander angle- Wartość ta określa pod jakim katem rozszerza sie kolanko - W Dezamecie 023 wynosi 0*
Midesction factor - czynnik ktory odpowiada za srednice walca srodkowego.
Na forum ktoś pisał ze powinna ona byc 2,9 raza większa niz srednica ujscia kanalu wydechowego czyli w romecie : 23 X 2,9 = 84,1
Cone angle - Wartośc określająca kąt ostatniego stozka ( Cone ). Zwykla operujemy wartosciami od 9 do 13 *, z tym ze im mniej stopni damy tym rezonans będzie rozłozony na większą partie obrotów ( silnik bardziej elestyczny ) lecz bedzie za to słabszy niz w przypadku kiedy dalibyśmy wieksza wartość kąta. Rezonans jest wtedy mocniejszy ale rozłozony w wąskim zakresie obrotów.
Co do Dyfuzora to 3 pierwsze stozki maja stopniowo zwiększac wartosci kątów a ich dlugosć ma sie zmniejszać
PS
Header to kalnoko a Stinger to końcuwka tlumiąca badz sama kancówka.
Jesli robimy tlumik bez zadnego tlumienai to tylko wspawujemy taka rurka jak na schemacie a jak robimy koncówke tlumiąca to na tym wlasnie Stingerze , zeby nie wydłuzać wydechu.
Mam nadzieje ze dość jasno opisalem ten programik. Do opisu wykorzystalem wiedze zdobyta glownie na innym forum.
Pozdrawiam
- P@co
- MotoManiak
- Posty: 439
- Dołączył(a): 30 sie 2008, o 12:04
- Lokalizacja: Ostrowite
- Pochwały: 1
- P@co
- MotoManiak
- Posty: 439
- Dołączył(a): 30 sie 2008, o 12:04
- Lokalizacja: Ostrowite
- Pochwały: 1
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 188 gości