Elektroniczny moduł zapłonowy
-
Black Rider - MotoManiak
- Posty: 2728
- Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
- Lokalizacja: łask
no może być jeszcze tak, że któraś nowa część jest poprostu "walnięta" tylko która ?
tutaj jest pare dennych,zamazanych fotek (robione SE W910i ) może coś odczytacie :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07e7e76abeb0de30.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a8e3a65a3fda697a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6ab206b0de47bcf.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/23904cb97fb37a91.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ee2014d783dd5b3c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6975ac8b580330fa.html
tutaj jest pare dennych,zamazanych fotek (robione SE W910i ) może coś odczytacie :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07e7e76abeb0de30.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a8e3a65a3fda697a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6ab206b0de47bcf.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/23904cb97fb37a91.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ee2014d783dd5b3c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6975ac8b580330fa.html
Pajel_TGR
- Pajel_TGR
- MotoManiak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 21 lut 2010, o 18:10
- Lokalizacja: Borzęcin
Witam! Udało mi się uruchomić Rometa z tego układu. Piszę, ponieważ chcę podzielić się rozwiązaniem, które u mnie poskutkowało. Otóż wszystko niby było ok, ale zamiast TYRYSTORA, użyłem TRIAKA, uważajcie na to. Jednak po wymienieniu i tak nie chodził. Wszystkie podejrzenia poszły na cewkę, ale okazało się, że to kondensator od strony wyjścia (czyli w jednym układzie 1uF, w drugim 330nF chyba). Kondensator miał przebicie, napięcie wyjściowe bez obciążenia wynosiło 300-400 w porywach po wymienieniu na inny tyrystor i diody prostownicze poszło pod 1kV. Należy sprawdzić miernikiem czy kondensator przewodzi i jest wszystko jasne. Zakres pojemności jakich kondensatorów spokojnie możecie używać wynosi 330nF-1uF.
Pozdrawiam, Koki
Pozdrawiam, Koki
- Koki
- MotoManiak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 24 sie 2009, o 07:59
Mam mały problem. Romet z modułem nie daje mi iskry (musiałem źle podłączyć moduł), a potem podłączyłem zapłon "po staremu" czyli tak jak jest seryjnie w 023. Cewkę butelkową sprawdzałem wg. tego tematu
viewtopic.php?t=645&highlight=sprawdzi%E6+cewk%EA+zap%B3onow%B1
i wszystko z cewką ok. Tak więc cewkę butelkową, iskrownik, przewód do świecy, fajkę i świecę należy wykluczyć więc uszkodzony jest moduł. Mógłbyś opisać jak zdiagnozować moduł miernikiem?
viewtopic.php?t=645&highlight=sprawdzi%E6+cewk%EA+zap%B3onow%B1
i wszystko z cewką ok. Tak więc cewkę butelkową, iskrownik, przewód do świecy, fajkę i świecę należy wykluczyć więc uszkodzony jest moduł. Mógłbyś opisać jak zdiagnozować moduł miernikiem?
KIEDYŚ: Komar > Ogar >Hercules > Ogar 205 > Audi 1OO C3 > Corolla E9 > 126p > Vectra A > Lantra J2 > Nissan Altima > CZ 350
A
OBECNIE:WSK 125 & VW Golf Mk2 & Renault Clio I & Quad SAM & Suzuki GSX600F
SPRZEDAM CZĘŚCI: Toyota Corolla E9 1.3 HTB & Opel Omega A 2.3D Caravan
"Bez Gwiazdy nie ma jazdy"
A
OBECNIE:WSK 125 & VW Golf Mk2 & Renault Clio I & Quad SAM & Suzuki GSX600F
SPRZEDAM CZĘŚCI: Toyota Corolla E9 1.3 HTB & Opel Omega A 2.3D Caravan
"Bez Gwiazdy nie ma jazdy"
-
PiotreQ - MotoManiak
- Posty: 163
- Dołączył(a): 13 sie 2009, o 17:47
- Lokalizacja: Kozłówka /k. Lubartowa
- Pochwały: 1
- Pojazdy: WSK 125 & Clio I & Golf Mk2 & Quad SAM & GSX600F
Ponawiam pytanie.
KIEDYŚ: Komar > Ogar >Hercules > Ogar 205 > Audi 1OO C3 > Corolla E9 > 126p > Vectra A > Lantra J2 > Nissan Altima > CZ 350
A
OBECNIE:WSK 125 & VW Golf Mk2 & Renault Clio I & Quad SAM & Suzuki GSX600F
SPRZEDAM CZĘŚCI: Toyota Corolla E9 1.3 HTB & Opel Omega A 2.3D Caravan
"Bez Gwiazdy nie ma jazdy"
A
OBECNIE:WSK 125 & VW Golf Mk2 & Renault Clio I & Quad SAM & Suzuki GSX600F
SPRZEDAM CZĘŚCI: Toyota Corolla E9 1.3 HTB & Opel Omega A 2.3D Caravan
"Bez Gwiazdy nie ma jazdy"
-
PiotreQ - MotoManiak
- Posty: 163
- Dołączył(a): 13 sie 2009, o 17:47
- Lokalizacja: Kozłówka /k. Lubartowa
- Pochwały: 1
- Pojazdy: WSK 125 & Clio I & Golf Mk2 & Quad SAM & GSX600F
Miernikiem możesz posprawdzać niektóre elementy i to też niedokładnie. Np. diody sprawdzane "na sucho" mogą być dobre, pod obciążeniem "klękają".
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Jeśli się nie mylę to pomyliłem przewód przerywacza z przewodem cewki NN.
KIEDYŚ: Komar > Ogar >Hercules > Ogar 205 > Audi 1OO C3 > Corolla E9 > 126p > Vectra A > Lantra J2 > Nissan Altima > CZ 350
A
OBECNIE:WSK 125 & VW Golf Mk2 & Renault Clio I & Quad SAM & Suzuki GSX600F
SPRZEDAM CZĘŚCI: Toyota Corolla E9 1.3 HTB & Opel Omega A 2.3D Caravan
"Bez Gwiazdy nie ma jazdy"
A
OBECNIE:WSK 125 & VW Golf Mk2 & Renault Clio I & Quad SAM & Suzuki GSX600F
SPRZEDAM CZĘŚCI: Toyota Corolla E9 1.3 HTB & Opel Omega A 2.3D Caravan
"Bez Gwiazdy nie ma jazdy"
-
PiotreQ - MotoManiak
- Posty: 163
- Dołączył(a): 13 sie 2009, o 17:47
- Lokalizacja: Kozłówka /k. Lubartowa
- Pochwały: 1
- Pojazdy: WSK 125 & Clio I & Golf Mk2 & Quad SAM & GSX600F
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 171 gości