Witam! Kończy się zima i niedługo pora wyciągać Kingwaya i zaczynać jeździć. Mam zamiar coś z nim zrobić, wmienić parę części, żeby był trochę szybszy, bo teraz to jego vmax przy bezwietrznej pogodzie to okolo 60-65km/h.
1.Co można zrobić, wymienić, żeby był ciut szybszy?
2.Jak by się jeździło po zmianie zwykłego filtra powietrza na filrt stożkowy?
Tuning Kingway'a Yamasaki!
Posty: 32
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
-
buszmen222 - MotoManiak
- Posty: 413
- Dołączył(a): 18 maja 2007, o 18:09
- Lokalizacja: Panki
zdejmij blokady, wyjmij podkładkę między gaźnikiem, a króćcem, zębatka 16z na przód Można jeszcze polerować kanały dolotowe ale to bardzo precyzyjna robota, a efekty są raczej słabe
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
no to tak:
-kolanko tłumika ma zwężenie na początku
-w środku tłumika są przegrody (zazwyczaj zostwia się tylko ostatnią)
-podkładna pomiędzy gaźnikiem, a króćcem
-moduł zapłonowy
-możesz zmienić zębatkę na 16z z przodu, bo nawet w katalogu napisali, że one są blokowane głównie przełożeniami
A teraz tuning:
-zmiana gaźnika na większy
-powiększenie kanałów dolotowych i wylotowych w głowicy+ rozwiercenie króćca
-cylinder+głowica 80/110/125
-nowy tłumik (niewele to daje w 4T ale powinno tochę pomóc)
Jak masz mozliwości i kasę to można się pobawić w "napisanie" nowej mapy zapłonu i zrobienie nowego modułu.
U Endka (sory jeżeli przekręciłem, chodziło mi o Endurasa) motorek z takim silnikiem 110ccm, 16z z przodu jedzie 120 z wiatrem i 110 pod wiatr, więc jak widać można tym jeździć. Z tego co wiem, to u jego jest seryjny, a po takim tuningu może uda sie jechać jeszcze szybciej
-kolanko tłumika ma zwężenie na początku
-w środku tłumika są przegrody (zazwyczaj zostwia się tylko ostatnią)
-podkładna pomiędzy gaźnikiem, a króćcem
-moduł zapłonowy
-możesz zmienić zębatkę na 16z z przodu, bo nawet w katalogu napisali, że one są blokowane głównie przełożeniami
A teraz tuning:
-zmiana gaźnika na większy
-powiększenie kanałów dolotowych i wylotowych w głowicy+ rozwiercenie króćca
-cylinder+głowica 80/110/125
-nowy tłumik (niewele to daje w 4T ale powinno tochę pomóc)
Jak masz mozliwości i kasę to można się pobawić w "napisanie" nowej mapy zapłonu i zrobienie nowego modułu.
U Endka (sory jeżeli przekręciłem, chodziło mi o Endurasa) motorek z takim silnikiem 110ccm, 16z z przodu jedzie 120 z wiatrem i 110 pod wiatr, więc jak widać można tym jeździć. Z tego co wiem, to u jego jest seryjny, a po takim tuningu może uda sie jechać jeszcze szybciej
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Sory za dwa posty pod rząd ale dzisiaj naszła mnie taka myśl. Jak to się robi, ze taki motorek ma 4KM, a np RG ma 10KM? Czy wystarczy powiększyć kanały, zmienić gaźnik i dodać chłodnicę oleju? (Nie pytam o odblokowanie bo to oczywiste). Sobie tak myślę, czy skoro Suzuki może mieć tyle mocy, to czy taki Yamasaki też dojdzie do tylu? W końcu to silnik wzorowany na Hondzie. Zaraz napiszecie, ze to podróbka itp, ale nie o to mi chodzi
A więc, co się robi w takim 4T żeby coś z niego "wycisnąć"? Znam się trochę na tuningu dwusuwów, ale o czterosuwach nie mam pojęcia. Wszędzie, gdzie znajdę coś o tuningu 4T jest napisane żeby zmieniać wariator itp Nigdzie nie ma informacji o tych "zwykłych" silnikach Liczę na Waszą pomoc
A więc, co się robi w takim 4T żeby coś z niego "wycisnąć"? Znam się trochę na tuningu dwusuwów, ale o czterosuwach nie mam pojęcia. Wszędzie, gdzie znajdę coś o tuningu 4T jest napisane żeby zmieniać wariator itp Nigdzie nie ma informacji o tych "zwykłych" silnikach Liczę na Waszą pomoc
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
polo przede wszystkim rg-2T, twój chinol-4t , a to jest normal, że z 2T się wyciągnie więcej mocy, niż z 4T z takiej samej pojemności
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
Jak w dwusuwie zwiększasz kąty otwarcia okien tak w 4t zmieniasz wałki rozrządu i zwiększasz czasy otwarcia zaworów.
Stopień sprężania i obroty też mają tu duże znacznie.
Bo jak wiadomo na moc silnika składa się iloczyn momentu obr. i obrotów silnika.
Stopień sprężania i obroty też mają tu duże znacznie.
Bo jak wiadomo na moc silnika składa się iloczyn momentu obr. i obrotów silnika.
- wojtek278
- MotoManiak
- Posty: 472
- Dołączył(a): 24 sie 2008, o 16:20
- Lokalizacja: Stróża
- Pochwały: 3
Lol ale wpadka. Byłem przekonany że rg to 4t :F (może przez to, ze wcześniej mnie zbytnio nie interesowały ) chodziło mi o te różne 4t które mają tak dużo mocy
Ostatnio edytowano 15 lip 2010, o 22:53 przez Tomek, łącznie edytowano 1 raz
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
ODKOOOP!!!!!
Na razie to tylko teoria, bo potrzebuje trwałego pojazdu na codzień, ale jak zrobię prawko to kto wie...
Jakiś czas temu słyszałem o turbo w Hondach DAX i Monkey.
Jak to działa? Czy ciśnienie np. 0.5-0.8 bara nie rozerwie silnika? Słyszałem, ze w Hondach wstawiają jakieś od małych samochodów ok litra pojemności... Czy to nie za duża sprężarka? A, i najważniejsze- jak podać więcej paliwa do cylka? Większy gaźnik, czy same dysze?
Nie śmiejcie się, bo DAXy po tuningu w Japonii mają czasy ok 14sekund na
¼ mili...
I najważniejsze. Czy znacie jakieś strony z których dowiedziałbym się czegoś o tuningu tych silników? I nie chcę skuterów, bo tego jest pełno... Chodzi mi o "manuale"
Na razie to tylko teoria, bo potrzebuje trwałego pojazdu na codzień, ale jak zrobię prawko to kto wie...
Jakiś czas temu słyszałem o turbo w Hondach DAX i Monkey.
Jak to działa? Czy ciśnienie np. 0.5-0.8 bara nie rozerwie silnika? Słyszałem, ze w Hondach wstawiają jakieś od małych samochodów ok litra pojemności... Czy to nie za duża sprężarka? A, i najważniejsze- jak podać więcej paliwa do cylka? Większy gaźnik, czy same dysze?
Nie śmiejcie się, bo DAXy po tuningu w Japonii mają czasy ok 14sekund na
¼ mili...
I najważniejsze. Czy znacie jakieś strony z których dowiedziałbym się czegoś o tuningu tych silników? I nie chcę skuterów, bo tego jest pełno... Chodzi mi o "manuale"
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
gdyby to działało tak że im więcej paliwa tym większa moc to ludzie wywalali by gaźnik i lali paliwo wężem ogrodowym do silnika. więcej mocy da Ci większa ilość mieszanki paliwowo powietrznej czyli stosunek ilości powietrza do pliwa musi zostać taki sam tylko musi być tej mieszanki więcej w cylindrze, można to uzyskać przez turbo, większy gaźnik itp.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
Ogólnie w tuningu chodzi o to, aby w jak najmniejszej jednostce czasu, spalić jak najwięcej mieszanki.
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
To wiem. Powietrze będzie z turbo, a paliwo z większego gaznika.
Co do czasów otwarcia zaworów-o ile można je zwiększyć, żeby tłok nie udeżał w zawory? Ile da sam gaźnik? Skoro więcej mieszanki, to ile żeby nie zalewało?
Trochę dziwne te pytania, ale nigdzie indziej o tym nie piszą.
Co do czasów otwarcia zaworów-o ile można je zwiększyć, żeby tłok nie udeżał w zawory? Ile da sam gaźnik? Skoro więcej mieszanki, to ile żeby nie zalewało?
Trochę dziwne te pytania, ale nigdzie indziej o tym nie piszą.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Posty: 32
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 150 gości