Witam. Chciałbym napisać jakiś tutorial ponieważ kolega mnie o to prosił, a akurat inny kolega ma problem. Otóż sprawa wygląda tak - dętka nam pękła ze starości? wjechaliśmy w szkło? zaworek sie rozwalił? Tak tak, musimy zmienić taką dętke. W tym filmie powiem wam jak tego dokonać.
Po 1 Musimy wymontować koło z motoroweru. Jeśli to przednie koło to na początek wykręcamy napinacz linki hamulca a następnie wyjmujemy ją z rozpieraka. Odkręcamy dwie śruby trzymające ośke i koło powinno samo wypaść, można mu pomóc czymś średnio dużym i średnio twardym . UWAGA! Motorower należy albo położyć na boku albo postawić na stopce i przyszykować sobie jakiegoś klocka, żeby ppo wyjęciu koła postawić widełki na niego.
Jeżeli jest to tylne koło w Romecie to musimy odłączyć pręt hamulca tylnego poprzez wykręcenie nakrętki przy rozpieraku. Następnie luzujemy nakrętki i napinacze łańcucha luzujemy tak aby łańcuch dało się zdjąć i zdejmujemy koło
Gdy koło już wyjęliśmy nie jest ono jeszcze całkiem swobodne - musimy zdjąć napęd licznika. Gdy już go zdejmiemy musimy zdjąć opone. Najpierw odkręcamy nakrętke wentyla. Następnie bierzemy łyżke do ściągania opon, albo i dwie. N ie radze używać śrubokrętów itp. Nie chodzi tu już o to że możemy zniszczyć coś, ale idzie to ciężko, no chyba że jesteśmy sąsiadami Pudziana hehe to wtedy można go poprosić o pomoc ale wątpie żeby ktoś z was nim był Gdy w dętce nie ma powietrza to opona jest giętka, więc wsuwamy jedną łyżkę pomiędzy opone a krawędź felgi i staramy się przesunąć w którąś ze stron. Dobrze dać koło między nogi i przesuwać to OD SIEBIE bo odwortnie to jak np wypadnie nam łyżka lub jak ktoś robi to śrubokrętem... to można skończyć kiepsko.
Jeżeli przy używaniu jednej łyżki gdy próbujemy wyciągnąć opone poza felge, końcówka chowa nam się z powrotem do felgi musimy wziąć do rąk drugą łyżke i najpierw wkłądamy obie blisko siebie ale nie za blisko, tą niżej odpychamy do dołu, potem w zależności czy ciężko idzie (jak lekko to nie trzeba) odwracamy koło i odpychamy tą z góry w dół i opona powinna dać się wyjąć.
Po 2 Oceniamy szkody. Gdy dętka pękła ze starości lub zaworek sie zepsuł musimy kupić nową dętke, jednak gdy wjechaliśmy np w jakieś szkło czy coś ostrego należy sprawdzić czy opona nie jest dziurawa.
Jeżeli wjechaliśmy w jakiś pręt to nie radze używać już tej opony, jednak jeżeli wjechaliśmy np w szkło lub jakieś ostrze a nie mamy kasy na nową opone (nie radze kupować tych tanich bo one nawet 1 sezonu nie wytrzymują!) możemy od środka zakleić ją normalnie łatką.
Dętka jak ma małą dziurke to podlega naprawie poprzez sklejenie Łatki są tanie i komplet starcza na długo.
Powiedzmy że opona jest ok, kupiliśmy nową dętke.
Wyjmujemy ją z opakowana i rozwijamy. Odkręcamy nakrętke z wentyla i wkładamy dętke równo w opone tak żeby zaworek wystawał w strone felgi. Szukamy teraz otworu w feldze i tam wkładamy lekko nasz zaworek, aby nie wypadł można nakręcić nakrętke. Teraz musimy wcisnąć opone w felge, wystarczy jak wejdzie kawałek. Możemy pomóc sobie łyżką/ami. Trzeba pokombinować bo nie da sie tego tak łatwo wytłumaczyć.
Gdy już wstawiliśmy opone z dętką to sprawdzamy czy dętka nigdzie nie wystaje, jak wystaje to ją chowamy łyżką lub palcem. Teraz nakładamy wężyk od pompki lub przytykamy pompkę (zależy jaką macie) i lekko pompujemy, należy po chwili przestać i próbować równo ułożyc oponę i tak co np dwa pchnięcia tłokiem pompki - żeby było jak najrówniej ale i tak idealnie nie będzie heh. Gdy już koło napompowane wkładamy je do motoroweru, montujemy napęd licznika, przykręcając nakrętki (warto dać podkłądki jak nie ma), linkę od hamulca, dokręcamy wszystko i można jechać.
Myślę że pomogłem
Jak wymienić dętkę?
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 14
• Strona 1 z 1
falek15 napisał(a):to można skończyć kiepsko.
Aż mnie zabolało jak to przeczytałem :F
Ogólnie spoko jak na pierwszy tutorial, ale ja bym nie ograniczał się tylko do zakładania opony i dętki, ale wręcz do odpowiedniego przygotowania felgi i reszty.
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Nową dętkę dobrze jest leciutko napompować przed włożeniem do opony. Krawędź opony można posmarować pastą BHP (byle nie ścierną), wówczas prawie na pewno opona dobrze się ułoży na feldze. W serwisach oponiarskich stosują specjalne pasty do tego przeznaczone, ale pasta BHP jest tańsza, równie skuteczna i łatwiej zmyć jej pozostałości.
Życie jest zbyt krótkie, by nie kręcić pod czerwone pole
-
Tomo eS. - MotoManiak
- Posty: 329
- Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
- Lokalizacja: Cieszyn
- Pochwały: 3
- Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7
dodam że jak jest trochę felga wewnątrz zardzewiała to warto jest ją przesmarować olejem roślinnym np. kujawskim w żadnym razie nie jakimś hydraulicznym czy silnikowym bo podobno ma kontakt z gumą (topi czy coś)
to sie chyba fartuch nazywa
falek15 napisał(a):Hmm, dodam że warto sprawdzić i w razie konieczności przykleić ten pasek który osłania końcówki szprych od dętki, w środku felgi.
to sie chyba fartuch nazywa
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Jak już jesteśmy tacy drobiazgowi, to do opon używa się talku. Przed założeniem wszystkiego na felgę, warto jest przetrzeć jej wewnętrzną stronę papierem, odtłuścić i pomalować podkładem. Zapewni nam to ochronę przed rdzą i przynajmniej będziemy mieli możliwość usunięcia (zeszlifowania) wszystkich zadziorów.
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Komar Rider mylisz sie czyści sie, ale nie maluje tylko smaruje olejem tak jak napisałem wyżej.
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Ale dobrze położonej miniówki rdza nie chwyci, a chrom całkiem często ma skłonności do odpadania
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
falek15 napisał(a):W tym filmie powiem wam jak tego dokonać.
Sory, ze się czepiam, ale jakim filmie?
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
PanMandacik napisał(a):można posmarować pastą BHP
właśnie,że się nie powinno smarować,gdyż pasta bhp jest na bazie wody....
sprzedam części do rometów,wsk itp.
pogmagam w elektryce tj. instalacje itp.
pogmagam w elektryce tj. instalacje itp.
-
major07 - Zwycięzca konkursu
- Posty: 1119
- Dołączył(a): 18 maja 2008, o 11:57
- Lokalizacja: Rzeszotary
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 150 gości