Tuning Kingway'a Yamasaki!

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez Tomek » 17 lip 2010, o 12:17

Jeszcze nie :oops: No ale wszystko da się zmierzyć. Sam na pewno nie będę grzebać przy wałku, bo to zbyt precyzyjna robota i nie na moje warunki. Dowiedziałem się, ze istnieją do tych silników głowice z czterema zaworami. Czy to by było opłacalne? Co lepsze głowica z 4 zaworami, czy zwykła z powiększonymi kanałami i zaworami? (cały czas chodzi o 50)

Pamiętajcie. Jak by co, to tylko teoria. Teraz nie mam kasy na części. To nie ma być motor do wyścigów, a do zabawy. Jak wszyscy mogą dłubać przy 2T, to czemu nie przy 4T? :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 6934
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Pochwały: 66
Pojazdy: Cezet 350 472.5, Renault Espace phII

Postprzez Pani Kontekstowa » 17 lip 2010, o 12:17

Miejsce na reklamę
Pani Kontekstowa
 

Postprzez c64club » 17 lip 2010, o 12:18

Są tzw. "sportowe" wałki rozrządu do DAX-ów. Zmiana wałka na taki w 50cc taje takiego kopa jak zmiana cyla na 72cc
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-silnik Romet ZetKa 125/120 z przebiegiem ~4500km
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe.
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Tomek » 17 lip 2010, o 12:25

Czyli lepiej zmienić cylek... albo cyl+ wałek :D
c64club a jak sprawuje się chłodnica? Czytałem, ze masz taką. Nie ma problemu z niedogrzewaniem się silnika np wczesną wiosną?
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 6934
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Pochwały: 66
Pojazdy: Cezet 350 472.5, Renault Espace phII

Postprzez c64club » 18 lip 2010, o 08:56

Zasłaniasz kartonem i heyah :D

A na lato, kiedy jadę z pasażerką i/lub bagażami w góry, włączam jeszcze zamocowany na chłodnicy wiatrak od dużego zasilacza PC. Ale to dopiero, kiedy silnik się rozgrzewa i "złapie ciąg".

Teraz idę na prawko A i będę pakował do Kingłeja cylek 72cc, żeby dziada nma motocykl przerejestrować. Bez chłodnicy nie ma co marzyć o 72cc w chińskiej kopii tego silnika, bo ożebrowanie cylków i głowic w tych silniczkach jest iście "modelarskie". W japońskich oryginałach albo akcesoryjnych (Naraku) są o wiele większe.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-silnik Romet ZetKa 125/120 z przebiegiem ~4500km
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe.
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Kuba » 18 lip 2010, o 12:04

c64club idziesz na prawko i chcesz dupsko kigwajnem wozić? :D przecież to jet niezgodne z naturą xD
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez sejten666 » 18 lip 2010, o 12:46

silnik w dax jest o 1000 razy lepiej wykonany i jest 2 razy mocniejszy do chińskiego wiec jak chcesz tuningowac chinski to nie oszczędzaj na nim , peiej kupic lepsze czesci zeby dluzej pochodziło ( nie allegro super extra tjunink za 60 zł cylek)
Avatar użytkownika
sejten666
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 22:36

Postprzez Kuba » 18 lip 2010, o 12:48

2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Mariusz » 18 lip 2010, o 19:19

elomoto: Ta MZ to syf a nie silnik z turbiną, gość dołożył jakieś 2 metry do dolotu, i zamontował turbine z metr od cylindra...

w tych chińskich 4T nas pewno samemu sie nic nie porobi przy wałku (no bo łatwiej materiału podebrać niż nadłożyć) więc albo kupno nowych tuningowych części i poprostu wkładanie "plug&regulation&play" albo najzwyczajniej montaż większego silnika, co jest chyba najsensowniejszym rozwiązaniem.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Kuba » 18 lip 2010, o 19:55

chodziło mi o tą turbinę ze smarta ;] polo się zastanawiał z czego założyć, teraz już ma odpowiedź ;]
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Tomek » 18 lip 2010, o 20:06

sejten666 no tak, wiem. Nawet nie mam zamiaru ładowac tam słabych cześci, bo to ma być sporo więcej mocy niż normalnie. Myślałem o cylindrze np. Naraku, ale troche to kosztuje... Najpewniej kupię od zwykłej Hondy i też powinien pasować. Pojemność zwiększę pewnie do 110 (przy okazji nowy wał, łozyska itp) i na wstępie będę miał ok 2x większą moc. Zwykły cylek wytrzyma, gorzej z głowicą... Zastanawiam się nad tą z dwoma wałkami, a którąś z tuningowych z jednym wałkiem.
Mariusz napisał(a):montaż większego silnika, co jest chyba najsensowniejszym rozwiązaniem.

Myślałem nad tym, ale stwierdziłem, ze cały silnik kosztuje 800-900zł. Zamiast wydawać tyle na cały silnik (który i tak byłby przerabiany), wolę kupić nowy wał, cylek, głowicę, chłodnicę i inne części. Też wyjdzie 800zł, a może i więcej, ale to będą oryginały, a nie chińskie...
Kartery raczej wytrzymają do kupna czegoś większego, bo dopiero wtedy planuje przeróbkę tego silnika.

Pewnie pójde na A1 jak wejdą te przepisy, kupię coś większego, a tego będę "strugał" :)
Ogólnie to dość odległe plany, ale w ciągu dwóch lat chcę zebrać informacje o tuningowaniu tych silników, żeby potem czegoś nie zepsuć.

[ Dodano: 18 Lip 2010, 20:07 ]

No, taki mały silniczek-małe turbo. Będzie już jedna propozycja do rozpatrzenia. Nie wiadomo co się wala na szrotach :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 6934
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Pochwały: 66
Pojazdy: Cezet 350 472.5, Renault Espace phII

Postprzez Kuba » 18 lip 2010, o 20:12

nie bierz ze szrotów ;] rozleci ci się i co? :P
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Konik » 18 lip 2010, o 20:36

polo lepiej kupić silnik np. 125 i masz spokój, w miarę mocne są. Na przegląd w razie czego można zawsze założyć 50ccm.
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5261
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez Tomek » 18 lip 2010, o 20:56

Konik tak jest najprościej, ale ja chcę zrobić coś swojego. Jak już będę miał prawko i kolejny motor na co dzień, ten praktycznie nie będzie mi już potrzebny, a wartość cenową będzie miał znikomą, więc sobie przy nim pogrzebię :)
Konik napisał(a):Na przegląd w razie czego można zawsze założyć 50ccm.

125 ma większy skok tłoka, a nie chcę mieć tłoka z baku :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 6934
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Pochwały: 66
Pojazdy: Cezet 350 472.5, Renault Espace phII

Postprzez sejten666 » 18 lip 2010, o 22:46

a moze swap silnika od innego motocykla?
Avatar użytkownika
sejten666
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 22:36

Postprzez c64club » 19 lip 2010, o 10:08

Elo Moto 1993 Tak, będę się dalej kingłajnem turlać. 50 km/h jest zgodne z (moją, żółwią) naturą. A przynajmniej będę się mógł bezstresowo wpakować na autostradę czy odkręcić do 60 nawet przy patrolu wydziału ruchu drogowego.

Nawet się dowiedziałem, że wystarczy zaświadczenie ze stacji diagnostycznej z hamowni, że grat ma za dużo mocy lub że przekracza 45 km/h i można 50cc zarejestrować jako motocykl. Tyle, że w góry potrzebne mi są dodadkowe konie, żeby nie męczyć tego mojego stadka źrebiąt na jedynce, więc uzyskam od zaprzyjaźnionego warsztatu fakturę za usługę zmiany poj. na 124cc, a wpakuję sobie 72. W razie czego bez ponownej rejestracji będę mógł zamontować 107 lub 124
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-silnik Romet ZetKa 125/120 z przebiegiem ~4500km
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe.
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości