Tuning Kingway'a Yamasaki!

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez Tomek » 17 lip 2010, o 12:17

Jeszcze nie :oops: No ale wszystko da się zmierzyć. Sam na pewno nie będę grzebać przy wałku, bo to zbyt precyzyjna robota i nie na moje warunki. Dowiedziałem się, ze istnieją do tych silników głowice z czterema zaworami. Czy to by było opłacalne? Co lepsze głowica z 4 zaworami, czy zwykła z powiększonymi kanałami i zaworami? (cały czas chodzi o 50)

Pamiętajcie. Jak by co, to tylko teoria. Teraz nie mam kasy na części. To nie ma być motor do wyścigów, a do zabawy. Jak wszyscy mogą dłubać przy 2T, to czemu nie przy 4T? :)
#PRzRacingTeam
'Już wiesz, myśl pozytywnie, ten wiersz ma Ci pomóc,
No niech Ci na myśl to przyjdzie. Przyszło?
Jesteś bystry więc spełniaj swe sny, byle szybko,
Byle one nie prysły'
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8280
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 73
Pojazdy: Oldspace & CeZet

Postprzez Pani Kontekstowa » 17 lip 2010, o 12:17

Pani Kontekstowa
 

Postprzez c64club » 17 lip 2010, o 12:18

Są tzw. "sportowe" wałki rozrządu do DAX-ów. Zmiana wałka na taki w 50cc taje takiego kopa jak zmiana cyla na 72cc
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1406
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Tomek » 17 lip 2010, o 12:25

Czyli lepiej zmienić cylek... albo cyl+ wałek :D
c64club a jak sprawuje się chłodnica? Czytałem, ze masz taką. Nie ma problemu z niedogrzewaniem się silnika np wczesną wiosną?
#PRzRacingTeam
'Już wiesz, myśl pozytywnie, ten wiersz ma Ci pomóc,
No niech Ci na myśl to przyjdzie. Przyszło?
Jesteś bystry więc spełniaj swe sny, byle szybko,
Byle one nie prysły'
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8280
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 73
Pojazdy: Oldspace & CeZet

Postprzez c64club » 18 lip 2010, o 08:56

Zasłaniasz kartonem i heyah :D

A na lato, kiedy jadę z pasażerką i/lub bagażami w góry, włączam jeszcze zamocowany na chłodnicy wiatrak od dużego zasilacza PC. Ale to dopiero, kiedy silnik się rozgrzewa i "złapie ciąg".

Teraz idę na prawko A i będę pakował do Kingłeja cylek 72cc, żeby dziada nma motocykl przerejestrować. Bez chłodnicy nie ma co marzyć o 72cc w chińskiej kopii tego silnika, bo ożebrowanie cylków i głowic w tych silniczkach jest iście "modelarskie". W japońskich oryginałach albo akcesoryjnych (Naraku) są o wiele większe.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1406
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Kuba » 18 lip 2010, o 12:04

c64club idziesz na prawko i chcesz dupsko kigwajnem wozić? :D przecież to jet niezgodne z naturą xD
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez sejten666 » 18 lip 2010, o 12:46

silnik w dax jest o 1000 razy lepiej wykonany i jest 2 razy mocniejszy do chińskiego wiec jak chcesz tuningowac chinski to nie oszczędzaj na nim , peiej kupic lepsze czesci zeby dluzej pochodziło ( nie allegro super extra tjunink za 60 zł cylek)
Avatar użytkownika
sejten666
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 22:36

Postprzez Kuba » 18 lip 2010, o 12:48

2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Mariusz » 18 lip 2010, o 19:19

elomoto: Ta MZ to syf a nie silnik z turbiną, gość dołożył jakieś 2 metry do dolotu, i zamontował turbine z metr od cylindra...

w tych chińskich 4T nas pewno samemu sie nic nie porobi przy wałku (no bo łatwiej materiału podebrać niż nadłożyć) więc albo kupno nowych tuningowych części i poprostu wkładanie "plug&regulation&play" albo najzwyczajniej montaż większego silnika, co jest chyba najsensowniejszym rozwiązaniem.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Kuba » 18 lip 2010, o 19:55

chodziło mi o tą turbinę ze smarta ;] polo się zastanawiał z czego założyć, teraz już ma odpowiedź ;]
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Tomek » 18 lip 2010, o 20:06

sejten666 no tak, wiem. Nawet nie mam zamiaru ładowac tam słabych cześci, bo to ma być sporo więcej mocy niż normalnie. Myślałem o cylindrze np. Naraku, ale troche to kosztuje... Najpewniej kupię od zwykłej Hondy i też powinien pasować. Pojemność zwiększę pewnie do 110 (przy okazji nowy wał, łozyska itp) i na wstępie będę miał ok 2x większą moc. Zwykły cylek wytrzyma, gorzej z głowicą... Zastanawiam się nad tą z dwoma wałkami, a którąś z tuningowych z jednym wałkiem.
Mariusz napisał(a):montaż większego silnika, co jest chyba najsensowniejszym rozwiązaniem.

Myślałem nad tym, ale stwierdziłem, ze cały silnik kosztuje 800-900zł. Zamiast wydawać tyle na cały silnik (który i tak byłby przerabiany), wolę kupić nowy wał, cylek, głowicę, chłodnicę i inne części. Też wyjdzie 800zł, a może i więcej, ale to będą oryginały, a nie chińskie...
Kartery raczej wytrzymają do kupna czegoś większego, bo dopiero wtedy planuje przeróbkę tego silnika.

Pewnie pójde na A1 jak wejdą te przepisy, kupię coś większego, a tego będę "strugał" :)
Ogólnie to dość odległe plany, ale w ciągu dwóch lat chcę zebrać informacje o tuningowaniu tych silników, żeby potem czegoś nie zepsuć.

[ Dodano: 18 Lip 2010, 20:07 ]

No, taki mały silniczek-małe turbo. Będzie już jedna propozycja do rozpatrzenia. Nie wiadomo co się wala na szrotach :D
#PRzRacingTeam
'Już wiesz, myśl pozytywnie, ten wiersz ma Ci pomóc,
No niech Ci na myśl to przyjdzie. Przyszło?
Jesteś bystry więc spełniaj swe sny, byle szybko,
Byle one nie prysły'
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8280
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 73
Pojazdy: Oldspace & CeZet

Postprzez Kuba » 18 lip 2010, o 20:12

nie bierz ze szrotów ;] rozleci ci się i co? :P
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Konik » 18 lip 2010, o 20:36

polo lepiej kupić silnik np. 125 i masz spokój, w miarę mocne są. Na przegląd w razie czego można zawsze założyć 50ccm.
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5413
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez Tomek » 18 lip 2010, o 20:56

Konik tak jest najprościej, ale ja chcę zrobić coś swojego. Jak już będę miał prawko i kolejny motor na co dzień, ten praktycznie nie będzie mi już potrzebny, a wartość cenową będzie miał znikomą, więc sobie przy nim pogrzebię :)
Konik napisał(a):Na przegląd w razie czego można zawsze założyć 50ccm.

125 ma większy skok tłoka, a nie chcę mieć tłoka z baku :D
#PRzRacingTeam
'Już wiesz, myśl pozytywnie, ten wiersz ma Ci pomóc,
No niech Ci na myśl to przyjdzie. Przyszło?
Jesteś bystry więc spełniaj swe sny, byle szybko,
Byle one nie prysły'
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8280
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 73
Pojazdy: Oldspace & CeZet

Postprzez sejten666 » 18 lip 2010, o 22:46

a moze swap silnika od innego motocykla?
Avatar użytkownika
sejten666
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 22:36

Postprzez c64club » 19 lip 2010, o 10:08

Elo Moto 1993 Tak, będę się dalej kingłajnem turlać. 50 km/h jest zgodne z (moją, żółwią) naturą. A przynajmniej będę się mógł bezstresowo wpakować na autostradę czy odkręcić do 60 nawet przy patrolu wydziału ruchu drogowego.

Nawet się dowiedziałem, że wystarczy zaświadczenie ze stacji diagnostycznej z hamowni, że grat ma za dużo mocy lub że przekracza 45 km/h i można 50cc zarejestrować jako motocykl. Tyle, że w góry potrzebne mi są dodadkowe konie, żeby nie męczyć tego mojego stadka źrebiąt na jedynce, więc uzyskam od zaprzyjaźnionego warsztatu fakturę za usługę zmiany poj. na 124cc, a wpakuję sobie 72. W razie czego bez ponownej rejestracji będę mógł zamontować 107 lub 124
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1406
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości