Siema,
Tak jak w temacie znalazłem sposób na czyszczenie obręczy z rdzy.
Może banalny, ale skuteczny .
Potrzebne będą :
-papier ścierny np.120 lub o mniejszej ziarnistości,
-szmatka bawełniana lub o podobnej twardości,
-pasta polerska lub jakiś inny środek do nabłyszczania (np. plak)
A więc najpierw wykręcamy koło z motorku :
[img][570:500]http://img214.imageshack.us/img214/7324/photo0001n.jpg[/img]
Stan chromu przed czyszczeniem :
[img][570:500]http://img694.imageshack.us/img694/8465/photo0002in.jpg[/img]
Następnie ściągamy oponę i poddajemy felgę zabiegowi czyszczenia .
Urywamy kawałek papieru ściernego wg. uznania i "szorujemy", aż rdza zacznie się tak jakby kruszyć i zamieniać w pył .
[img][570:500]http://img214.imageshack.us/img214/3805/photo0004u.jpg[/img]
Kolejnym krokiem będzie wytarcie "kurzu" powstałego z rdzy za pomocą szmatki .
Potem nakładamy warstwę pasty polerskiej i polerujemy lub spryskujemy powierzchnię plakiem .
[img][570:500]http://img833.imageshack.us/img833/2994/photo0009i.jpg[/img]
Po całych tych zabiegach należy przetrzeć rant szmatka i uzyskamy :
[img][570:500]http://img375.imageshack.us/img375/2231/photo0010kw.jpg[/img]
Zakładamy oponę, dętkę, pompujemy i montujemy z powrotem w motorku :
[img][570:500]http://img525.imageshack.us/img525/9489/photo0016f.jpg[/img]
[img][570:500]http://img689.imageshack.us/img689/2234/photo0015v.jpg[/img]
UWAGA ! Przy większym nalocie rdzy należy użyć papieru o większej ziarnistości .
Gdy rdza znajduję się pod chromem to już raczej nici z tego zabiegu .
P.S : Można pokusić się o czyszczenie piasty i szprych, ale szprychy raczej zajdą rdzą jeśli nie będą zabezpieczone.
Pozdrawiam i liczę na wyrozumiałość .
Czyszczenie felgi z nalotu rdzy . (Romet i podobne)
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
ale jak się odpowiednio długo poszoruje, to można oderwać kawałeczki chromu, a wtedy rdzewieje jeszcze bardziej
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Według Ciebie P120 to papier drobnoziarnisty? Nie podszedłbym do felgi nawet z P1200. Osobiście uważam że lepszym sposobem jest szmata nasączona olejem
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Komar Rider
Nie uważam tak, tylko napisałem, że taki miałem i można użyć drobniejszego .
Ja po prostu Byłem praktycznie zmuszony do takiego zabiegu .
Dieludolfs widział to koło i może potwierdzić
Nie chcę się z Wami kłócić, bo najmądrzejszy nie jestem, a krytyki się nie boję.
Chciałem tylko przedstawić swój "sposób"
W mojej 16" zastosowałem benzynę i pastę i chrom się "odnowił" .
To tyle. Pozdrawiam :F
Nie uważam tak, tylko napisałem, że taki miałem i można użyć drobniejszego .
Ja po prostu Byłem praktycznie zmuszony do takiego zabiegu .
Dieludolfs widział to koło i może potwierdzić
Nie chcę się z Wami kłócić, bo najmądrzejszy nie jestem, a krytyki się nie boję.
Chciałem tylko przedstawić swój "sposób"
W mojej 16" zastosowałem benzynę i pastę i chrom się "odnowił" .
To tyle. Pozdrawiam :F
-
Kotoss - MotoManiak
- Posty: 739
- Dołączył(a): 17 lis 2009, o 22:30
- Lokalizacja: Bądkowo
dobra szczegół z tym, że ten pseudotut jest do ****, ale TO JUŻ BYŁO DWA RAZY!
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
damianno1996 tak właściwie to mogę się doczepić tylko do tego papieru, a do reszty nie mam zastrzeżeń. Zdjęcia są, opis jest Mam nadzieję że kolejne będą lepsze
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Z powozdeniem można użyć ściereczek ściernych do matowania zakamarków. Rdza zejdzie a ściereczka rys nie narobi. Teraz tylko trzeba znaleźć sposób na zabezpieczenie felgi, plak to nie najlepszy sposób (tłusty, łatwo zchodzi). Większe ogniska wyczyścić do gołej blachy zacynować i wypolerować.
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
A lakier bezbarwnym chyba można obręcz zabezpieczyć przed korodowaniem po wyczyszczeniu i wypolerowaniu?
Jestem hardkorem... uderzyłem Chartem w....... ,,dzika'' Na szczęście nie wywaliłem Ugięta stopka i podrapany tłumik. A co z dzikiem? Nie wiem zbiegłem z miejsca wypadku
-
szeszo - MotoManiak
- Posty: 212
- Dołączył(a): 21 lut 2010, o 22:02
- Lokalizacja: Nie znaleziono pasujących
No myślę że jeśli będzie się unikać jazdy w deszczu i w zimie. A jezdzić się będzie tylko po suchym asfalcie to powinno się to jakoś trzymać:)
Bo jeśli ma się zamiar jeździć po błotach to nie widzę sensu w czyszczeniu felgi
Bo jeśli ma się zamiar jeździć po błotach to nie widzę sensu w czyszczeniu felgi
Jestem hardkorem... uderzyłem Chartem w....... ,,dzika'' Na szczęście nie wywaliłem Ugięta stopka i podrapany tłumik. A co z dzikiem? Nie wiem zbiegłem z miejsca wypadku
-
szeszo - MotoManiak
- Posty: 212
- Dołączył(a): 21 lut 2010, o 22:02
- Lokalizacja: Nie znaleziono pasujących
moje chromy mają prawie 34 lata nie nie rdzewieją. tylko raz na jakiś czas je z brudu ładnie naftą myję
-
komarzysta2350 - MotoManiak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 12 cze 2010, o 13:19
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 233 gości