A czy opłaca sie wyanodowac dotarty tłok ma może z 1500 km
A quniuś ile byś chciał za aonodowanie takiego tłoku ?
Anodowanie tłoków
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
-
Krylunio - MotoManiak
- Posty: 2299
- Dołączył(a): 1 lut 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Wola Rzędzińska
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Komar 2350, Passat B6, Road Star 1700
Quniuś napisał(a):
Aluminium można barwić po procesie anodowania szczawianem żelazowo-amonowym na kolor złoty. Do barwienia na kolor brązowy używa się ogrzaną do temperatury 40°C mieszaninę zawierającą 2-5-procentowy roztwór nadmanganianu potasowego KMnO4 i l-3-procentowy
roztwór octanu kobaltowego Co(C2H6O2)2. Można też stosować barwniki organiczne np. barwniki do tkanin. Po procesie alodynowania (barwienia) trzeba powłokę zabezpieczyć
Jaki ma być stosunek wody do szczawiu żelazowo-amonowego? Potrzebny jest prąd do procesu barwienia? Ile trwa barwienie? Barwiłeś już jakiś anodowany przedmiot?Jeśli to tak, to proszę przedstawienie efektu. Barwienie można wykonać tylko po procesie anodowania czy w trakcie procesu też?
- majec93
- MotoManiak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 26 gru 2009, o 15:48
- Lokalizacja: Tąpkowice
Witam.
Mój tłok MZA już solidnie wygotowałem w oleju
Teraz zobaczyłem ten tutek i być może będę anodował ten tłok. Mój set jest strojony na 11000RPM i bardzo często te tłoki się zacierają u innych tunerów....
Mam takie pytanie: dlaczego nie anodować denka i rowków pierścieni(zakładając, że kołki zaprawię nowe)?
Pytam się, gdyż widziałem zatarte tłoki i one zacierają się głownie pomiędzy dwoma rowkami i powyżej pierwszego czyli całą górną powierzchnią...
I jeszcze jedno pytanie: czy kwas bardzo dokładnie wyżre kołki dorobione ze śrubek m3 wkręcanych na gwint w rowki tłoka? Bo tych kołków ni jak nie wykręcę, pisaliście, że w procesie anodowania zeżre je, ale czy całkowicie bo jak nie całkowicie to nowych śrubek nie wkręcę...
Mój tłok MZA już solidnie wygotowałem w oleju
Teraz zobaczyłem ten tutek i być może będę anodował ten tłok. Mój set jest strojony na 11000RPM i bardzo często te tłoki się zacierają u innych tunerów....
Mam takie pytanie: dlaczego nie anodować denka i rowków pierścieni(zakładając, że kołki zaprawię nowe)?
Pytam się, gdyż widziałem zatarte tłoki i one zacierają się głownie pomiędzy dwoma rowkami i powyżej pierwszego czyli całą górną powierzchnią...
I jeszcze jedno pytanie: czy kwas bardzo dokładnie wyżre kołki dorobione ze śrubek m3 wkręcanych na gwint w rowki tłoka? Bo tych kołków ni jak nie wykręcę, pisaliście, że w procesie anodowania zeżre je, ale czy całkowicie bo jak nie całkowicie to nowych śrubek nie wkręcę...
- Bubel
- MotoManiak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 23 cze 2011, o 15:02
To zależy od przebiegu procesu. Puźniej mogą wyniknąć problemy z pasowaniem pierścienia w zamku. Głownie chodziło o znikające kołki ustalające, ale jeżeli osadzisz nowe to raczej nie widzę przeciwności z anodowaniem całego tłoka.
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Konrad napisał(a):Farba to tworzywo sztuczne, wystarczy że jest dobrze położona (szczelnie zamyka dostęp do kołka)
Aha, rozumiem, że wystarczy zamalować kołek pierwszą lepszą farbą np. nawierzchniową i kołki ocaleją ?
Ten tłok zaciera się u 98% tunerów, ale ja go wygotowałem w oleju i zowalizowałem... Czy anodowanie może zawarzyć o tym czy tłok tak łatwo się nie zatrze? Może macie jakieś doświadczenia z użytkowania silników z anodowanymi tłokami?
bo do szybkoobrotowych 2t to mozna sobie dac spokój
no chyba ze nie bedzie całkowicie zanurzany
Dlaczego należy sobie dać spokój? Jeśli chodzi o zamki i denko to przecież można je zamalować farbą... Chociaż wg mnie nie ma sensu nie anodować denka bo ta powłoka i tak jest śliska.
- Bubel
- MotoManiak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 23 cze 2011, o 15:02
Poświęć chwilę czasu na oklejenie tłoka i dokładnie pomaluj rowki pierścieni wraz z kołkami. Poczekaj aż farba wyschnie i anoduj cały tłok. Potem użyj zmywacza do lakierów.
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Re: Anodowanie tłoków
Chciałbym spytać czy Kwas azotowy 65% HNO3 będzie dobry ? jeśli tak to kupić go i przeliczyć ile go dodać do wody destylowanej, żeby wyszło 1%, tak? I do całego procesu używać wody destylowanej czy "kranówki"?
- Bubel
- MotoManiak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 23 cze 2011, o 15:02
Anodowanie tłoków
z kranówki to ci uj wyjdzie, reakcja zajdzie i kupe niepotrzebnego syfu będzie, tylko destylowana, rozcieńcz 65%, będzie dobry
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
Anodowanie tłoków
Panowie, jest poważny problem z tym kwasem azotowym. Sprzedają tylko na firmę a ponadto cena z przesyłką to koszt 50-60zł. Można więc zastąpić go wytrawiaczem B327 do płytek pcb ? Bo wiem, że wytrawiają płytki kwasem azotowym albo i wytrawiaczem B327.
- Bubel
- MotoManiak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 23 cze 2011, o 15:02
Anodowanie tłoków
Bubel napisał(a):Można więc zastąpić go wytrawiaczem B327 do płytek pcb ? Bo wiem, że wytrawiają płytki kwasem azotowym albo i wytrawiaczem B327.
Nie wytrawiają kwasem azotowym choć da się. A B327 jest ładnie nazwaną solą . Gdzieś w internecie wyczytałem jak amatorsko robili jej odpowiednik, w czasach gdy wycofywano chlorek żelaza.
- Neverhood
- MotoManiak
- Posty: 75
- Dołączył(a): 12 lut 2009, o 22:25
- Lokalizacja: Wrocław
Anodowanie tłoków
Czyli nie można wytrawiać tłoka wytrawiaczem B327? Musi być tylko i wyłącznie kwas azotowy?
- Bubel
- MotoManiak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 23 cze 2011, o 15:02
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 171 gości