Jak wiadomo oryginalny układ zapłonowy w Rometach czy Jawkach bywa zawodny. Często wypalają się przerywacze, czy zawodzi kondensator. Sposobem na to, a przy okazji na lekkie poprawienie charakterystyki silnika jest wykonanie Elektronicznego modułu zapłonowego
Jego schemat mozna znaleźć TUTAJ
Ten schemat przeznaczony jest do Komarów, Rometów z polskim silnikiem, itp. Ogólnie do pojazdów z cewką w/n wewnątrz iskrownika. Teoretycznie powinien także chodzićw WSK 125, jednak różnie z tym bywało (podejrzewam, że jest tam indukowane zbyt wysokie napięcie).
Do głównych zalet tego układu można zaliczyć znacznie ułatwienie odpalania, niewypalający się przerywacz, stabilną pracę silnika, poprawę elstyczności, oraz niższe zużycie paliwa.
Przejechałem na tym układzie ok. 6 tys. km i jak na razie nic się nie działo. Zlikwidowałem nawet "awaryjny" przełącznik na układ klasyczny.
Jak widać na schemacie, konieczne jest dołożenie dodatkowej cewki w/n, np. od Jawki, Simsona, PF 126, itp.
Elektroniczny moduł zapłonowy
gołąb napisał(a):to w jaki sposob wykon ujesz je, z pamieci
Dokładnie tak Gdybym mial problemy, zawsze mogę rozkręcić modul i zobaczyć co i jak
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Do Simsona miałem inne moduły, z wewnętrzną przetwornicą (takie coś jak do Jawki) , na razie jednak ich nie mam.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
A mógłbyś zapodać jakiś schemacik czy coś?? To bym się w to pobawił
Dziś naprawiłem ładowanie w simku więc mam prąd z akumulatora ( nareszcie!!)
Dziś naprawiłem ładowanie w simku więc mam prąd z akumulatora ( nareszcie!!)
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Nie wiem czemu ale nic nie rozumiem z tego schematu Różni się bardzo ten schemat od schematu do jawki ?? Bo w jawce trzeba jeszcze dodać tylko cewkę butelkową, czyli mocno się nie powinno różnić, jakbym pokombinował z kolegą to by coś wyszło.
- BaroS
- MotoManiak
- Posty: 434
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:24
Schmat do Jawki bardzo się rózni. Najważniejszą zmianą jest obecność przetwornicy. Poza tym w Jawce nie potrzeba dodatkowej cewki, jest ona konieczna w pojazdach z wewnętrzną oryginalną cewką w/n.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 233 gości