Znalazłem w necie coś takiego:
http://www.zaplon.fora.pl/images/galleries/7757375844e3045c94bca2-786441-wm.jpg
Właściciel pisał że jeździł na takim 1.5 roku?
Co wy o tym sądzicie, warto to zrobić?
Będzie to porównywalne z modułem tyrystorowym?
I czy transformator 0,5A wyciągnięty z zasilacza będzie wystarczający do tego?
Zapłon w wsk 125 na module skutera str 3
Posty: 61
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Zapłon w wsk 125 na module skutera str 3
Ostatnio edytowano 17 cze 2012, o 12:16 przez Danio, łącznie edytowano 1 raz
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Zapłon w 223 na module skutera
Jesli platynki dalej pozostaja, to nie widze sensu tego zakladac.
Elektronika zaklada sie, aby pozbyc sie problemow z przerywaczem
Elektronika zaklada sie, aby pozbyc sie problemow z przerywaczem
- zaq1
- MotoManiak
- Posty: 247
- Dołączył(a): 8 sie 2011, o 14:03
- Pochwały: 2
- Pojazdy: komarzyca 125 i cbr f2 stunt
Zapłon w 223 na module skutera
Ale z tego co wyczytałem to przez platynki wtedy płynie minimalny prąd i się nie wypalają i pozbywamy się kondensatora.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Zapłon w 223 na module skutera
Danio napisał(a):Ale z tego co wyczytałem to przez platynki wtedy płynie minimalny prąd i się nie wypalają i pozbywamy się kondensatora.
Prawda.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Zapłon w 223 na module skutera
Zyskasz też trochę sprawniejszy i odporniejszy na bocznikowanie układ zapłonowy. Ogólnie jeżeli masz chęci, to czemu nie?
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Zapłon w 223 na module skutera
Chęci mam, ale nigdzie nie umiem znaleźć jakiej mocy trzeba mieć transformator czy 0.5A wystarczy.
Chociaż jeszcze muszę pomyśleć może spróbuję zrobić CDI, tylko ze do niego też trzeba transformator.
Chociaż jeszcze muszę pomyśleć może spróbuję zrobić CDI, tylko ze do niego też trzeba transformator.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Zapłon w 223 na module skutera
Ja bym się w to bawił. A co do transformatora, to nie możesz napisać do tego gościa?
-
Sławek. - #mod
- Posty: 3622
- Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
- Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.
Zapłon w 223 na module skutera
Sławek. napisał(a):A co do transformatora, to nie możesz napisać do tego gościa?
Spróbuję do niego napisać, tylko muszę konto tam założyć.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Zapłon w 223 na module skutera
Danio napisał(a):Chociaż jeszcze muszę pomyśleć może spróbuję zrobić CDI, tylko ze do niego też trzeba transformator.
Przecież to co podałeś w linku w pierwszym poście ( http://www.zaplon.fora.pl/images/galler ... 441-wm.jpg ) to jest właśnie CDI. Jedyna różnica od rozwiązania stosowanego w Charcie czy Simsonie, czy wielu innych motorowerach z takim zapłonem to to, że zamiast cewki zasilającej, która umieszczona jest w prądnicy i podaje już ponad 100V na moduł, masz to zrealizowane na dwóch elementach, czyli cewce zapłonowej niskiego napięcia 6V + transformator, który z tych 6V podbije Ci napięcie do 230V (około). Masz więc niemal to samo, tylko na dwóch elementach. Moduł przecież jest układem CDI.
Co do transformatora. O ile mi wiadomo w silniku 223 cewka zapłonowa 6V oddaje około 15W mocy na cewkę butelkową. Wychodzi więc na to, że natężenie prądu płynącego w obwodzie to ok. 2,5A. Na Twoim miejscu szukałbym więc transformatora, który na uzwojeniu niskiego napięcia może być obciążony prądem ok 3A.
Trafo np takie http://allegro.pl/transformator-sieciow ... 74783.html
Lepiej nawet było by użyć transformatora, który na uzwojeniu niskiego napięcia będzie miał 7V albo i 7,5V, ponieważ po dodaniu gazu napięcie z cewki zapłonowej może wzrosnąć do 7-8V, a co za tym idzie na uzwojeniu wysokiego napięcia w transformatorze napięcie również wzrośnie.
Ostatnio edytowano 25 lut 2012, o 23:50 przez bigsoft, łącznie edytowano 1 raz
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Zapłon w 223 na module skutera
bigsoft, zawsze myślałem że CDI jest wtedy gdy jest impulsator i moduł. A w tym są platynki zamiast impulsatora.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Zapłon w 223 na module skutera
Impulsator to tylko urządzenie, które steruje układem. Impulsatorem mogą być platynki, czujnik indukcyjny, hallotron, po prostu coś co poda impuls na układ (moduł). Sercem układu CDI jest moduł, w którym znajduje się kondensator (CDI - Capacitor Discharge Ignition), który jest ładowany przez cewkę zasilającą lub jak na powyższym schemacie, przez cewkę niskiego napięcia + transformator i diodę prostowniczą, a dodatkowe kilka elementów jak tyrystor, diody, rezystory i kondensatory, to układ, który ma po otrzymaniu impulsu z danego impulsatora - zewrzeć jeden biegun kondensatora do masy, co spowoduje wyładowanie ładunku w nim zgromadzonego poprzez uzwojenie pierwotne cewki wysokiego napięcia. To znów spowoduje przeskok iskry na świecy.
Popatrz sobie na schemat modułu Charta (telpod gl133): http://dl.dropbox.com/u/1336519/Materia ... /gl133.png
Popatrz sobie na schemat modułu Charta (telpod gl133): http://dl.dropbox.com/u/1336519/Materia ... /gl133.png
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Zapłon w 223 na module skutera
Dzięki za wyjaśnienie.
Mam jeszcze jedno pytanie, bo nigdy nie siedziałem w takich zapłonach.
Czy jeśli podłączę ten moduł to przerwa na platynkach będzie miała jakieś znaczenie czy obojętnie jak je ustawie to będzie jeździć?
Mam jeszcze jedno pytanie, bo nigdy nie siedziałem w takich zapłonach.
Czy jeśli podłączę ten moduł to przerwa na platynkach będzie miała jakieś znaczenie czy obojętnie jak je ustawie to będzie jeździć?
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Zapłon w 223 na module skutera
Powinno normalnie chodzić. Jeżeli silnik będzie przerywać lub nie będzie kręcił obrotów, to wtedy kombinuj
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Zapłon w 223 na module skutera
bigsoft, cewka posiada 8V napięcia znamionowego .
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Zapłon w 223 na module skutera
Tomciosz napisał(a):bigsoft, cewka posiada 8V napięcia znamionowego
Możliwe, nigdy tego nie mierzyłem.
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Posty: 61
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 143 gości