maniekl83 - skoro budujesz moduł zapłonowy, to zakładam, że tak podstawowe w elektronice narzędzie jak miernik uniwersalny posiadasz. Odepnij więc od modułu przewód impulsatora i kopnij energicznie. Zmierz napięcie zgromadzone na kondensatorze wykonawczym (C na tym pseudo schemacie, powinien być 1uF/400V poliestrowy). Jeżeli jest tam przynajmniej 40-50V to już powinieneś mieć iskrę. Jeżeli jest więcej, to bardzo dobrze, jeżeli mniej, to kiepska sprawa z cewką ładującą. Trafo pomijam, bo zakładam, że podłączyłeś je uzwojeniem niskonapięciowym do cewki, a uzwojenie 230V do modułu.
To powyższe to tak dla pewności, bo to, że iskra raz jest, a raz jej nie ma to może być też problem ze sterowaniem tyrystora.
Zapłon w wsk 125 na module skutera str 3
Posty: 61
• Strona 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Zapłon w wsk 125 na module skutera str 3
muciek, na pewno by zadziałało bo nie chce kasy tracić.
Cewka na pewno może być świetlna do tego?
Cewka na pewno może być świetlna do tego?
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Zapłon w wsk 125 na module skutera str 3
A więc tak: na kondensatorze napięcia nie znalazłem, ale za to kopnął mnie tyrystor w miejscu przykręcania kaloryfera, co chyba daje wynik, że padł tyrystor. Jeśli się mylę to mnie poprawcie. Trafo przy lekkim kopnięciu w starter daje 50-60volt.
-
maniekl83 - MotoManiak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 30 paź 2011, o 20:39
- Lokalizacja: Sochaczew
- Pojazdy: OGAR 205
Zapłon w wsk 125 na module skutera str 3
A "kaloryfer" (nie mogę, nie bierz się za elektronikę ) odizolowałeś od tyrystora czy przykręciłeś "na pałę"?
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Zapłon w wsk 125 na module skutera str 3
Jeśli mowie, że kopnął mnie tyrystor w miejscu przykręcania kaloryfera (radiatora jak wolisz) to nie znaczy , że go wogóle przykreciłem. Tyrystor nie ma w tej chwili, żadnego chłodzenia, a kopie jak go dotknąć.
-
maniekl83 - MotoManiak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 30 paź 2011, o 20:39
- Lokalizacja: Sochaczew
- Pojazdy: OGAR 205
Zapłon w wsk 125 na module skutera str 3
Tyrystor w CDI nie potrzebuje żadnego radiatora. Jeżeli Cię kopnęło po dotknięciu tylnej jego ścianki, to nie oznacza, że jest uszkodzony tyrystor, tylko, że na jego anodzie panuje wysokie napięcie. Co ciekawe - tak właśnie ma być. Jego anoda jest połączona z jednym, z biegunów kondensatora wykonawczego (1uF), który jest ładowany przez cewkę zasilającą z prądnicy podczas obracania się koła magnesowego. W momencie podania impulsu na bramkę tyrystora, następuje jego "zapłon", czyli otwiera się kanał anoda-katoda i w tym momencie biegun kondensatora zwarty z anodą, jest zwierany do masy. To powoduje jego rozładowanie poprzez uzwojenie pierwotne cewki wysokiego napięcia, a co za tym idzie - przeskok iskry na świecy.
Tyle teorii. Jeżeli masz wysokie napięcie na tyrystorze, to po pierwsze wygląda na to, że kondensator się ładuje, a po drugie możliwe, że jest problem z jego (tzn. tyrystora) wysterowaniem . Po prostu tyrystor może nie być "zapalany" i nigdy nie ujrzysz w takiej sytuacji iskry,
Napisałeś:
Jak dokonałeś pomiaru? Wygląda na to, że jednak ładunek w kondensatorze się gromadzi...
Napisz, czy kopnęło Cię podczas obracania magnetem, czy kiedy magneto już stało w miejscu, a Ty dotknąłeś tyrystora?
Tyle teorii. Jeżeli masz wysokie napięcie na tyrystorze, to po pierwsze wygląda na to, że kondensator się ładuje, a po drugie możliwe, że jest problem z jego (tzn. tyrystora) wysterowaniem . Po prostu tyrystor może nie być "zapalany" i nigdy nie ujrzysz w takiej sytuacji iskry,
Napisałeś:
maniekl83 napisał(a):na kondensatorze napięcia nie znalazłem
Jak dokonałeś pomiaru? Wygląda na to, że jednak ładunek w kondensatorze się gromadzi...
Napisz, czy kopnęło Cię podczas obracania magnetem, czy kiedy magneto już stało w miejscu, a Ty dotknąłeś tyrystora?
Ostatnio edytowano 29 cze 2012, o 17:02 przez bigsoft, łącznie edytowano 1 raz
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Zapłon w wsk 125 na module skutera str 3
To i tak trzeba dziada zaizolować, żeby ramy nie dotknął
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
-
maniekl83 - MotoManiak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 30 paź 2011, o 20:39
- Lokalizacja: Sochaczew
- Pojazdy: OGAR 205
Zapłon w wsk 125 na module skutera str 3
No dobrze, ale jak miałeś ustawiony woltomierz. Nie jest możliwe, aby kondensator był nie naładowany, a tyrystor "kopał", kiedy koło magnesowe się nie obraca.
Napisz dokładnie do czego przylutowane są te nóżki tyrystora (bo zakładam, że w tym miejscu jest właśnie tyrystor).
Oczywiście. Tak szczerze, to proponuję autorowi tematu kupić małą obudowę uniwersalną za 5-8zł, zamontować to w środku i zalać przynajmniej sylikonem sanitarnym neutralnym (bez kwaśnego odczynu).
Napisz dokładnie do czego przylutowane są te nóżki tyrystora (bo zakładam, że w tym miejscu jest właśnie tyrystor).
c64club napisał(a):To i tak trzeba dziada zaizolować, żeby ramy nie dotknął
Oczywiście. Tak szczerze, to proponuję autorowi tematu kupić małą obudowę uniwersalną za 5-8zł, zamontować to w środku i zalać przynajmniej sylikonem sanitarnym neutralnym (bez kwaśnego odczynu).
Ostatnio edytowano 29 cze 2012, o 16:48 przez bigsoft, łącznie edytowano 1 raz
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Zapłon w wsk 125 na module skutera str 3
sanitarnym? i po pół roku nie pozna tej kupy śniedzi, którą wcześniej zlutował a potem potraktował silikonem z kwasem octowym. Do elektroniki (poza elementami wydzielającymi dużo ciepła) silikon DEKARSKI - w nim rozpuszczalnikiem jest alkohol a elektronika nie cierpi od tego.
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Zapłon w wsk 125 na module skutera str 3
Powiem tak. Są różne sylikony sanitarne (sam się o tym przekonałem). Można kupić zarówno bez tego kwasu octowego jak i z kwasem octowym. Chodzi mi oczywiście o sylikon neutralny, bez kwasu (a poznać to można choćby po charakterystycznym, kwaśnym zapachu - takiego NIE stosować).
Sam zalewam swoje układy takim sylikonem (bez kwasu), kilka takich naprawiałem po kilku latach i problemu nie było. Poprawiłem poprzedni post.
Sam zalewam swoje układy takim sylikonem (bez kwasu), kilka takich naprawiałem po kilku latach i problemu nie było. Poprawiłem poprzedni post.
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Zapłon w wsk 125 na module skutera str 3
Ale to trzeba ludziom napisać. Zaleje ktoś kwaśnym i będzie potem płacz w trasie.
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Zapłon w wsk 125 na module skutera str 3
Masz rację, po prostu moje niedopatrzenie, za co szczerze przepraszam
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Zapłon w wsk 125 na module skutera str 3
Wypada jeszcze sprawdzić przewodność silikonu, można się czasem zdziwić Ja się już raz zdziwiłem
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
-
maniekl83 - MotoManiak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 30 paź 2011, o 20:39
- Lokalizacja: Sochaczew
- Pojazdy: OGAR 205
Posty: 61
• Strona 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 191 gości