Junak m10
Posty: 41
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Jestem Polakiem , jeżdżę Junakiem !
O nie szprychy tylko i wyłącznie urzywane do ocynku pieknie potem wyglądają plus nyple mośierzne coś pięknego, pieknie się komponuje ze wszystkim
- sebek123
- MotoManiak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 22:48
- Pojazdy: junak
Jestem Polakiem , jeżdżę Junakiem !
sebek123 napisał(a):O nie szprychy tylko i wyłącznie urzywane do ocynku pieknie potem wyglądają plus nyple mośierzne coś pięknego, pieknie się komponuje ze wszystkim
Co kto lubi
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Jestem Polakiem , jeżdżę Junakiem !
Witam
Jako że dawno nic nie pisałem , to nie znaczy że prace przy Janie stoją , wręcz odwrotnie cały czas coś majsterkuję . Jako że póki co kompletuję ramę postanowiłem rozebrać silnik w celu sprawdzenia co i jak . Silnik standardowo miał być po remoncie , ale jak to zwykle okazało się że czeka mnie naprawdę dużo pracy aby doprowadzić go do stanu używalności . Dziwię się że wgl. udało się go zapalić . Cały blok silnika jest ogólnie w dobrym stanie , prawie cały silnik ma ten sam numer części 5121 . Lecz żeby nie było zbyt kolorowo to dekiel jest od innego silnika , ale chociaż tyle dobrze że wcześniej już go ktoś wyosiował i pasuje . Największym problemem póki co jest rozrząd , najprawdopodobniej jest krzywy dekielek rozrządu , oczywiście płaszczyzna nakrętek osi rozrządu ktoś przeszlifował najprawdopodobniej szlifierką i powierzchnia jest nierówna .
Następnym problemem jest głowica , nadaje się tylko i wyłącznie do regeneracji. ( niestety nie mam jej fotek ) Gniazda łożysk są zapunktowane , a łożyska nadają się do wyrzucenia . ( Znacie może jakieś firmy produkujące łożyska godne polecenia ? )
Tulejki w deklu również kwalifikują się do wymiany są dorobione z jakiegoś dziwnego materiału , najprawdopodobniej stali oraz mosiądzu ( ew. brązu ) dlatego trzeba je zrobić na nowo .
Co do samych dekli , karterów próbował już je ktoś wcześniej polerować dlatego zostaną wyszkiełkowane , mam cichą nadzieje że przywróci to ładną fakturę aluminium . Teraz jeszcze pytanie do znawców tematu , czy oryginalnie w studni prądnicy w prawym karterze była nagwintowana dziura i wkręcona w to śruba ? ( Foto poglądowe zamieszczam niżej )
Na sam koniec zostawiłem cylinder , okazał się być w bardzo dobrym stanie , wersja żeliwna obecnie ma 75mm średnicy . Zostanie wypiaskowany , pomalowany oraz dostanie się w ręce szlifierza . Wszystkie żeberka są na swoim miejscu .
Pozdr. Buzek
CDN.
Jako że dawno nic nie pisałem , to nie znaczy że prace przy Janie stoją , wręcz odwrotnie cały czas coś majsterkuję . Jako że póki co kompletuję ramę postanowiłem rozebrać silnik w celu sprawdzenia co i jak . Silnik standardowo miał być po remoncie , ale jak to zwykle okazało się że czeka mnie naprawdę dużo pracy aby doprowadzić go do stanu używalności . Dziwię się że wgl. udało się go zapalić . Cały blok silnika jest ogólnie w dobrym stanie , prawie cały silnik ma ten sam numer części 5121 . Lecz żeby nie było zbyt kolorowo to dekiel jest od innego silnika , ale chociaż tyle dobrze że wcześniej już go ktoś wyosiował i pasuje . Największym problemem póki co jest rozrząd , najprawdopodobniej jest krzywy dekielek rozrządu , oczywiście płaszczyzna nakrętek osi rozrządu ktoś przeszlifował najprawdopodobniej szlifierką i powierzchnia jest nierówna .
Następnym problemem jest głowica , nadaje się tylko i wyłącznie do regeneracji. ( niestety nie mam jej fotek ) Gniazda łożysk są zapunktowane , a łożyska nadają się do wyrzucenia . ( Znacie może jakieś firmy produkujące łożyska godne polecenia ? )
Tulejki w deklu również kwalifikują się do wymiany są dorobione z jakiegoś dziwnego materiału , najprawdopodobniej stali oraz mosiądzu ( ew. brązu ) dlatego trzeba je zrobić na nowo .
Co do samych dekli , karterów próbował już je ktoś wcześniej polerować dlatego zostaną wyszkiełkowane , mam cichą nadzieje że przywróci to ładną fakturę aluminium . Teraz jeszcze pytanie do znawców tematu , czy oryginalnie w studni prądnicy w prawym karterze była nagwintowana dziura i wkręcona w to śruba ? ( Foto poglądowe zamieszczam niżej )
Na sam koniec zostawiłem cylinder , okazał się być w bardzo dobrym stanie , wersja żeliwna obecnie ma 75mm średnicy . Zostanie wypiaskowany , pomalowany oraz dostanie się w ręce szlifierza . Wszystkie żeberka są na swoim miejscu .
Pozdr. Buzek
CDN.
-
Krokodylek - MotoManiak
- Posty: 208
- Dołączył(a): 8 sie 2011, o 21:05
- Lokalizacja: Brzozów
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Simson Enduro
Jestem Polakiem , jeżdżę Junakiem !
Krokodylek, nie szkiłękuj, po prostu wyczyść je w dobrej chemi i jedzynie przeczysć wełną do polerowania
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Re: Jestem Polakiem , jeżdżę Junakiem !
Rozrząd w każdym junaku jest zły przynajmniej wg mnie musisz od nowa dotoczyć tulejki w kołach rozrządu i zeszlifować wałki ,nawet jak masz minimalny luz to rozrząd będzie hałasować więc na tym nie oszczedzaj a tulejki tylko z brązu z miedzi nie zdają egzaminu
- sebek123
- MotoManiak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 22:48
- Pojazdy: junak
Jestem Polakiem , jeżdżę Junakiem !
No nie spodziewałem się takiego up'u oby tak dalej, powodzenia w remoncie
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Jestem Polakiem , jeżdżę Junakiem !
Heh, średnica cylindra jak w mojej hondzie
Na junakach się nie znam, ale pozostaje mi życzyć powodzenia w dalszym kompletowaniu części i renowacji całego motocykla. Powoli i się uda to doprowadzić do fajnego stanu, ale potrzeba napewno dużo czasu i pieniędzy.
Na junakach się nie znam, ale pozostaje mi życzyć powodzenia w dalszym kompletowaniu części i renowacji całego motocykla. Powoli i się uda to doprowadzić do fajnego stanu, ale potrzeba napewno dużo czasu i pieniędzy.
-
Sławek. - #mod
- Posty: 3622
- Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
- Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.
Jestem Polakiem , jeżdżę Junakiem !
Sławek. napisał(a):potrzeba napewno dużo czasu i pieniędzy.
Jak ktoś ma dużo pieniędzy to zaoszczedzi na czasie
97% ludzi trzyma rękę na myszce czytając posty. Nie zdejmuj ręki, już jest za późno.
a Ty dla ilu osób jesteś bogiem?
-
tomix - MotoManiak
- Posty: 354
- Dołączył(a): 5 lis 2007, o 20:58
- Pochwały: 1
Jestem Polakiem , jeżdżę Junakiem !
Siema !
Dzisiaj doszło do mnie dwie paczki w jednej z nich znajdował się zbiornik paliwa ten , który znajdował się w motocyklu w momencie zakupu niestety nie nadawał się już do dalszej eksploatacji w motocyklu . W drugiej paczce doszła pokrywa akumulatora wraz z podstawką . Teraz czeka mnie zakup przedniego błotnika . Muszę również zrobić inwentaryzację części które brakują mi do skompletowania " ramy " motocykla . Remont silnika niestety stoi w miejscu .
PS. Jutro będzie dwa miesiące odkąd mam motocykl
Foto zbiornika
Może ktoś z " junakowców " wypowie się co do jakości pokrywy i podstawy akumulatora .
Pozdr.
Dzisiaj doszło do mnie dwie paczki w jednej z nich znajdował się zbiornik paliwa ten , który znajdował się w motocyklu w momencie zakupu niestety nie nadawał się już do dalszej eksploatacji w motocyklu . W drugiej paczce doszła pokrywa akumulatora wraz z podstawką . Teraz czeka mnie zakup przedniego błotnika . Muszę również zrobić inwentaryzację części które brakują mi do skompletowania " ramy " motocykla . Remont silnika niestety stoi w miejscu .
PS. Jutro będzie dwa miesiące odkąd mam motocykl
Foto zbiornika
Może ktoś z " junakowców " wypowie się co do jakości pokrywy i podstawy akumulatora .
Pozdr.
-
Krokodylek - MotoManiak
- Posty: 208
- Dołączył(a): 8 sie 2011, o 21:05
- Lokalizacja: Brzozów
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Simson Enduro
Jestem Polakiem , jeżdżę Junakiem !
Nie chce cie martwić ale NA 90 blacha nie będzie pasowała nie będzie przylegać do puszek bocznych przymierz sobie to zobaczysz
- sebek123
- MotoManiak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 22:48
- Pojazdy: junak
Jestem Polakiem , jeżdżę Junakiem !
Mierzyłem już . Nie pasuje , ale myślę że dam radę to jakoś spasować
-
Krokodylek - MotoManiak
- Posty: 208
- Dołączył(a): 8 sie 2011, o 21:05
- Lokalizacja: Brzozów
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Simson Enduro
Jestem Polakiem , jeżdżę Junakiem !
Doszły kolejne części :
Nowa tabliczka znamionowa , niestety stara nie wytrzymała próby czasu . Jakimi numeratorami polecacie wybić numery ?
Macie jakieś skuteczne sposoby żeby to ładnie zrobić ? Możecie jeszcze zdradzić jak ładnie ją dogiąć , aby pasowała do główki ramy .
Doszły również cały komplet nowych linek . Jakościowo jestem zadowolony , ciekawe jak będzie z ich długością , ale na to pytanie odpowiem dopiero jak uda mi się poskładać ramę
Nowa tabliczka znamionowa , niestety stara nie wytrzymała próby czasu . Jakimi numeratorami polecacie wybić numery ?
Macie jakieś skuteczne sposoby żeby to ładnie zrobić ? Możecie jeszcze zdradzić jak ładnie ją dogiąć , aby pasowała do główki ramy .
Doszły również cały komplet nowych linek . Jakościowo jestem zadowolony , ciekawe jak będzie z ich długością , ale na to pytanie odpowiem dopiero jak uda mi się poskładać ramę
-
Krokodylek - MotoManiak
- Posty: 208
- Dołączył(a): 8 sie 2011, o 21:05
- Lokalizacja: Brzozów
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Simson Enduro
Jestem Polakiem , jeżdżę Junakiem !
Tabliczka fajna, nawet moc jest xD A dogiąć? chyba najłatwiej do ramy aby było na wymiar
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Jestem Polakiem , jeżdżę Junakiem !
Krokodylek, w rekach podegnij mocniej niż ma kształt głowki, potem jak zanitujesz powinna dobrze przylegać
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
-
Sławek. - #mod
- Posty: 3622
- Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
- Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.
Posty: 41
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 337 gości