Romet. Poprawa osiągów.
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Romet. Poprawa osiągów.
Witam. Mam jakiegoś rometa z silnikiem o pojemności 50. Chciałbym poprawić jego osiągi ale nie wiem zbytnio jak to zrobić.
Ostatnio edytowano 11 maja 2013, o 13:39 przez m@niak, łącznie edytowano 2 razy
- m@niak
- MotoManiak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:04
Jakiś romet. Poprawa osiągów.
Gaźnik polecam K60B, ale tylko produkcji CCCP albo nowe produkcji rosyjskiej za 100-120zł, bo te chińskie za 60zł są nic nie warte - zależy jak trafisz. Można też zębatkę zmniejszyć z tyłu lub zwiększyć z przodu, gaźnik Simsona niby może być,a le by trzeba było króciec zeszlifować, żeby gaźnik siedział poziomo, bo jak bez tej modyfikacji wsadzisz, to pływak nie będzie spełniał dobrze swojego zadania, bo pod złym katem gaźnik będzie ustawiony. Można tez zastosować metodę Pana Sałka, ale widzę, że kompletny laik jesteś, to na razie nie ma sensu jej chyba przedstawiać?
Postaraj się podać też jaki to jest ten "jakiś" Romet, to już będzie łatwiej, bo nie wiemy czy silnik ma typu 019, 023, s38 czy może 017 albo inny
Postaraj się podać też jaki to jest ten "jakiś" Romet, to już będzie łatwiej, bo nie wiemy czy silnik ma typu 019, 023, s38 czy może 017 albo inny
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Jakiś romet. Poprawa osiągów.
Wszystko zależy od twoich zdolności manualnych. Mozesz założyc tez cylinder wraz z tłokiem i gaźnikiem od simsona. Możliwości jest wiele, ale nieumiejetna przeróbka przyniesie wiecej problemow niz pożytku.
-
Marthinus - MotoManiak
- Posty: 291
- Dołączył(a): 5 lip 2008, o 20:51
- Lokalizacja: olsztyn
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Romet 50 T-1, Ford Mondeo mk2 1.8 TD
Jakiś romet. Poprawa osiągów.
u nas się tematów nie zamyka, tak na przyszłość
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Jakiś romet. Poprawa osiągów.
To w takim razie mógłby mi ktoś wytłumaczyć z czym lepsze jest ten gaźnik K60B i jeszcze co to jest to CCCP bo na allegro tego niema.
Ostatnio edytowano 11 maja 2013, o 13:38 przez m@niak, łącznie edytowano 1 raz
- m@niak
- MotoManiak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:04
Romet. Poprawa osiągów.
Jeśli 78, to pewnie to będzie 50-T-1 czyli Polski 3 biegowy silnik.
CCCP to z Rosyjskiego w przełożeniu na Polskie litery, to Sojuz Sowieckich Socjalistycznych Republik, czyli Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich.
Jak wiadomo w języku Rosyjskim literka S to nasza literka C a R to nasza literka P, stąd ten skrót
Na allegro fakt, nie widziałem ostatnio gaźników produkcji CCCP ani Rosyjskiej produkcji, jedynie te "no-name" które są pochodzenia nieznanego, gdyż nie mają żadnych napisów na korpusie poza K60B.
Gaźnik K60B, ma większą gardziel (14mm a Romet ma 12mm) i jest precyzyjniejszy, konstrukcja inna no i dzięki gardzieli o większej średnicy, motorowerek na tym gaźniku ma więcej mocy, ale wbrew pozorom, niższe spalanie nawet. Żeby go zamontować w motorowerze marki Romet (z Polskimi silnikami, nie Ogar 200 lub Kadet 110 automatic, które miały czeskie silniki) lub Komar, nie potrzeba żadnych zmian. Pasują na szpilki cylindra bez przeróbek. Jedynie warto sprawdzić, czy uszczelka pasuje ok, i niczego nie przysłania nigdzie
CCCP to z Rosyjskiego w przełożeniu na Polskie litery, to Sojuz Sowieckich Socjalistycznych Republik, czyli Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich.
Jak wiadomo w języku Rosyjskim literka S to nasza literka C a R to nasza literka P, stąd ten skrót
Na allegro fakt, nie widziałem ostatnio gaźników produkcji CCCP ani Rosyjskiej produkcji, jedynie te "no-name" które są pochodzenia nieznanego, gdyż nie mają żadnych napisów na korpusie poza K60B.
Gaźnik K60B, ma większą gardziel (14mm a Romet ma 12mm) i jest precyzyjniejszy, konstrukcja inna no i dzięki gardzieli o większej średnicy, motorowerek na tym gaźniku ma więcej mocy, ale wbrew pozorom, niższe spalanie nawet. Żeby go zamontować w motorowerze marki Romet (z Polskimi silnikami, nie Ogar 200 lub Kadet 110 automatic, które miały czeskie silniki) lub Komar, nie potrzeba żadnych zmian. Pasują na szpilki cylindra bez przeróbek. Jedynie warto sprawdzić, czy uszczelka pasuje ok, i niczego nie przysłania nigdzie
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Re: Romet. Poprawa osiągów.
Ok, a co moglbym jeszcze zrobic z takich bardziej drobiazgowych rzeczy zeby poprawic osiagi
- m@niak
- MotoManiak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:04
Romet. Poprawa osiągów.
Możliwości jest wiele. Najlepiej, jeśli masz ten 3 biegowy silnik to jak masz z tyłu zębatkę 41 lub 42 zęby to wsadź 35 zębów - mocy wiele nie stracisz, bo będzie czuć że przyśpiesza, nie to co na 42z, że masz 3 bieg i wrażenie jak by to 1 lub 2 była, a prędkość do ponad 55 nawet wzrośnie, a to już jest coś jak a taki motorower
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Re: Romet. Poprawa osiągów.
A jeszcze o tym gazniku. Jakbym go kupil to jaki filtr powietrza zamontowac(bo jest wiele rodzaji) i dysze w nim zmieniac czy zostawic orginalna?
- m@niak
- MotoManiak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:04
Romet. Poprawa osiągów.
Do Rometa starczy dysza zwykła taka jaka jest. Filtr możesz dać "sportowy", ale raczej lepszy jakiś gąbkowy w obudowie, żeby choć trochę mniej śmieci leciało niż przez siatkę ze stożkowego.
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Romet. Poprawa osiągów.
Moje kolanko od tlumika ma syf przy cylu. Czym mogę to wyczyscic? To jest nagar albo jakis smar czarny przyschniety. A moze warto jakis nowy tlumik kupić co polecacie?
Ostatnio edytowano 11 maja 2013, o 13:40 przez m@niak, łącznie edytowano 1 raz
- m@niak
- MotoManiak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:04
Romet. Poprawa osiągów.
słyszałem że podobno rozpuszczalnikiem schodzi ale nwm
Mój koszmarek viewtopic.php?f=11&t=31595
-
Grzechu335 - MotoManiak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 3 maja 2013, o 10:38
- Lokalizacja: Mirzec
- Pojazdy: komar ;]
Romet. Poprawa osiągów.
3 biegowe Romety, miały większe nakrętki od wydechu w cylindrze, ale kolanko z Ogara 205 powinno pasować, a jak nie, to ewentualnie zanim na kolanko nakrętkę nakładać, to można by było nałożyć odpowiednio większą podkładkę, tak żeby blokowała się o rozszerzony koniec kolanka przy cylindrze i żeby się mieściła w nakrętkę od wydechu. Tłumik można dać z Komara lub Ogara 205 itd
http://allegro.pl/tlumik-romet-komar-ka ... 32218.html
na śruby będzie pasowało pod dolne mocowanie a ten pręt, który z tyłu tłumik oryginalny trzyma, będziesz mógł wykręcić plus kolanko takie:
http://allegro.pl/romet-2-biegowy-kolan ... 01158.html
Co nie zmienia faktu, że nie można wyczyścić oryginalnego wydechu.
Są różne sposoby czyszczenia wydechów, ale z tym to niech ktoś inny się wypowie, bo ja jeszcze nie miałem okazji testować niczego, poza drapaniem śrubokrętem
http://allegro.pl/tlumik-romet-komar-ka ... 32218.html
na śruby będzie pasowało pod dolne mocowanie a ten pręt, który z tyłu tłumik oryginalny trzyma, będziesz mógł wykręcić plus kolanko takie:
http://allegro.pl/romet-2-biegowy-kolan ... 01158.html
Co nie zmienia faktu, że nie można wyczyścić oryginalnego wydechu.
Są różne sposoby czyszczenia wydechów, ale z tym to niech ktoś inny się wypowie, bo ja jeszcze nie miałem okazji testować niczego, poza drapaniem śrubokrętem
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 177 gości