Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Romecik pierwsza klasa a ten romet z silnikiem minarelli nawet fajnie wygląda , zwłaszcza z tym przednim zawieszeniem Szkoda tylko że nie wszedł do produkcji seryjnej
Pozdrawiam Adam
-
adambur1 - MotoManiak
- Posty: 122
- Dołączył(a): 10 mar 2009, o 15:16
- Lokalizacja: Mokra k.Lubska
- Pojazdy: Romet 50-T-1, Simson S50
Re: Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Dzięki
To jest polski silnik, wyprodukowany przez Zakład Doświadczalny Nowej Dęby.
To jest polski silnik, wyprodukowany przez Zakład Doświadczalny Nowej Dęby.
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Mogę zaprezentować kilka ciekawych zdjęć:
Konstruktor Rometu na swoim wyścigowym Komarze. Ścigał się też innym Rometem z silnikiem 019 z 6-cioma biegami.
Wyścig na Komarach.
Wyżej wspomniany konstruktor na swoim prototypie motorynki.
Oraz jego syn na tej motorynce.
Podczas przeglądania części które dostałem razem z 50-TS-1, natrafiłem na uszkodzony tryb drugiego biegu, o 17-stu zębach:
Także jak widać, stosowano tryby drugiego biegu także o takiej ilości zębów.
Pozdro
Konstruktor Rometu na swoim wyścigowym Komarze. Ścigał się też innym Rometem z silnikiem 019 z 6-cioma biegami.
Wyścig na Komarach.
Wyżej wspomniany konstruktor na swoim prototypie motorynki.
Oraz jego syn na tej motorynce.
Podczas przeglądania części które dostałem razem z 50-TS-1, natrafiłem na uszkodzony tryb drugiego biegu, o 17-stu zębach:
Także jak widać, stosowano tryby drugiego biegu także o takiej ilości zębów.
Pozdro
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Star C21!
Szatek, imponuje mi Twoja wiedza o Rometach. Zaskakuje też ilość unikalnych zdjęć jaką zdołałeś zgromadzić. Wielki szacun
Szatek, imponuje mi Twoja wiedza o Rometach. Zaskakuje też ilość unikalnych zdjęć jaką zdołałeś zgromadzić. Wielki szacun
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Informacje mam głównie dzięki temu, że prawie od 10-ciu lat się nimi wnikliwie interesuje. Poza tym, z własnych doświadczeń oraz kontaktów z osobami które również posiadają takie motorowery, bądź mają większą wiedzę na ich temat (m.in. byli konstruktorzy Rometu).
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Re: Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Pan na motorynce jak sie nazywa> to ten pan od Mauta czy któryś z pozostałych konstruktorów?
www.jacomoto.pl
www.jacomoto.prv.pl
Pojazdy:
Ryś Mr1B,
Żak Mr 2
Komary: 231B, 2320, 2330, 2350, 2351, 2361,
Romety: 301 Pony, 50T1x2, Pegazy: 700, 710, 750 oraz 760 Polo
Simson Sr4 -4
www.jacomoto.prv.pl
Pojazdy:
Ryś Mr1B,
Żak Mr 2
Komary: 231B, 2320, 2330, 2350, 2351, 2361,
Romety: 301 Pony, 50T1x2, Pegazy: 700, 710, 750 oraz 760 Polo
Simson Sr4 -4
- jacor
- *supporting
- Posty: 140
- Dołączył(a): 26 kwi 2007, o 22:47
Re: Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
To któryś z pozostałych konstruktorów. Nie wiem czy mogę podać jego dane
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Re: Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Nagrałem dwa filmiki, tym razem w lepszej jakości:
Prezentacja: https://www.youtube.com/watch?v=0Pp2to51GX8
Niestety, powróciły problemy z pracą silnika 50-TS-1. Motorower bardzo przerywa na wysokich obrotach. Ustawiłem mu wyższe, bo na niższych przygasa albo w ogóle gaśnie. Pracuje lepiej na światłach, które teraz słabiej świecą. Jazda jest prawie nie możliwa. W pierwszym poście napisałem co wymieniłem i zrobiłem. Podejrzewam, że za bardzo zeszlifowałem magnesy chińskiej cewki zapłonowej, która od nowości ocierała.
Problem z pracą silnika: https://www.youtube.com/watch?v=LyRSQ-pACDo
Prezentacja: https://www.youtube.com/watch?v=0Pp2to51GX8
Niestety, powróciły problemy z pracą silnika 50-TS-1. Motorower bardzo przerywa na wysokich obrotach. Ustawiłem mu wyższe, bo na niższych przygasa albo w ogóle gaśnie. Pracuje lepiej na światłach, które teraz słabiej świecą. Jazda jest prawie nie możliwa. W pierwszym poście napisałem co wymieniłem i zrobiłem. Podejrzewam, że za bardzo zeszlifowałem magnesy chińskiej cewki zapłonowej, która od nowości ocierała.
Problem z pracą silnika: https://www.youtube.com/watch?v=LyRSQ-pACDo
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Po prostu założyć musisz inna cewke ale wątpię w taką opcję .
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Re: Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Na razie raczej nie będę już nic z tym robił bo po co, skoro i tak tylko stoi.
Na pewno jest to coś z zapłonem, bo wcześniej od razu gasł na światłach a żadnego zwarcia nie było. Pomogło ustawienie przerywy 0,25 mm na świecy (tak wiem, powinno być jeszcze raz tyle) ale zaczął przerywać.
Na pewno jest to coś z zapłonem, bo wcześniej od razu gasł na światłach a żadnego zwarcia nie było. Pomogło ustawienie przerywy 0,25 mm na świecy (tak wiem, powinno być jeszcze raz tyle) ale zaczął przerywać.
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Drugi Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Cześć.
Na wstępie muszę wspomnieć, że mój pierwszy 50-TS-1 niestety został sprzedany. Dlaczego? Dlatego że nie było innych chętnych na mojego 50-T-1 po renowacji (oczywiście za tę kwotę ), a warunkiem jedynego zainteresowanego, był także zakup 50-TS-1. Zgodziłem się, bo potrzebowałem szybko dużej sumy pieniędzy, a także wiedziałem, że czeka już na mnie kolejny. Sprzedany za 3000 zł, danych kupującego nie ujawniam - na jego prośbę.
A teraz o kolejnym 50-TS-1. Został kupiony wczoraj, w okolicach Bydgoszczy. Wiedziałem o nim już od prawie dwóch lat, jednak dopiero teraz udało się sfinalizować transakcję. Jest zarejestrowany ;
Ponownie nabite "0" przy typie na tabliczce znamionowej:
Ślimak z 1974-go roku, raczej oryginalny:
Siedzenie z już lekko widocznym napisem "PREDOM ROMET":
Pod oryginalnym, pomarańczowym lakierem, znajduje się oryginalny żółty (chyba tylko na pokrywach schowka):
Więcej zdjęć: https://www.fotosik.pl/u/xxSzatekxx/album/2470048
Razem z Rometem, dostałem pudło części - niestety w większości od Ogara 200 i Komara. Od 50-TS-1, jest tylko kilka nieistotnych elementów.
Minusy:
1. Stan;
2. Zdekompletowanie;
3. Brak oryginalnego górnego uchwytu tłumika;
4. Brak silnika (znam jego oryginalne numery);
5. Ucięte mocowanie głowicy;
6. Brak podnóżek kierowcy (na szczęście mam zapasowe);
7. Nieoryginalny tylny bęben i lekko uszkodzony przedni.
Plusy:
1. Unikatowy;
2. Zarejestrowany;
3. Zachowana większość unikalnych dla tego modelu części.
Jego renowacja będzie przeprowadzona za kilka miesięcy
Pozdrawiam.
Na wstępie muszę wspomnieć, że mój pierwszy 50-TS-1 niestety został sprzedany. Dlaczego? Dlatego że nie było innych chętnych na mojego 50-T-1 po renowacji (oczywiście za tę kwotę ), a warunkiem jedynego zainteresowanego, był także zakup 50-TS-1. Zgodziłem się, bo potrzebowałem szybko dużej sumy pieniędzy, a także wiedziałem, że czeka już na mnie kolejny. Sprzedany za 3000 zł, danych kupującego nie ujawniam - na jego prośbę.
A teraz o kolejnym 50-TS-1. Został kupiony wczoraj, w okolicach Bydgoszczy. Wiedziałem o nim już od prawie dwóch lat, jednak dopiero teraz udało się sfinalizować transakcję. Jest zarejestrowany ;
Ponownie nabite "0" przy typie na tabliczce znamionowej:
Ślimak z 1974-go roku, raczej oryginalny:
Siedzenie z już lekko widocznym napisem "PREDOM ROMET":
Pod oryginalnym, pomarańczowym lakierem, znajduje się oryginalny żółty (chyba tylko na pokrywach schowka):
Więcej zdjęć: https://www.fotosik.pl/u/xxSzatekxx/album/2470048
Razem z Rometem, dostałem pudło części - niestety w większości od Ogara 200 i Komara. Od 50-TS-1, jest tylko kilka nieistotnych elementów.
Minusy:
1. Stan;
2. Zdekompletowanie;
3. Brak oryginalnego górnego uchwytu tłumika;
4. Brak silnika (znam jego oryginalne numery);
5. Ucięte mocowanie głowicy;
6. Brak podnóżek kierowcy (na szczęście mam zapasowe);
7. Nieoryginalny tylny bęben i lekko uszkodzony przedni.
Plusy:
1. Unikatowy;
2. Zarejestrowany;
3. Zachowana większość unikalnych dla tego modelu części.
Jego renowacja będzie przeprowadzona za kilka miesięcy
Pozdrawiam.
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Drugi Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Kolego znowu chcesz w je ba ć wur pieniędzy e rometa który jest rometem? U
Jak patrzę po zdjęcia to tylko czyszczenie konserwacja i naprawa boczku wymiana lampy nie wiem czy bym ruszał resztę bo to oryginał i w dodatku ts 1 będzie super Romet plus remont silnika bez czernienia środka silnika jedynie co ja bym poczernil to wałek kopniaka i wałek biegów. Zastanów się co robisz bo kasę nie problem wydać a urokiem rometa są jego małe niedoskonałości.
Jak patrzę po zdjęcia to tylko czyszczenie konserwacja i naprawa boczku wymiana lampy nie wiem czy bym ruszał resztę bo to oryginał i w dodatku ts 1 będzie super Romet plus remont silnika bez czernienia środka silnika jedynie co ja bym poczernil to wałek kopniaka i wałek biegów. Zastanów się co robisz bo kasę nie problem wydać a urokiem rometa są jego małe niedoskonałości.
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Re: Drugi Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Tak, wydam na niego tyle, ile będzie potrzeba. Co to ma do rzeczy, że to jest tylko Romet? Do każdego zabytkowego pojazdu podchodzę tak samo. Ja nie mam na tym zarobić, ba, ja nawet nie wyjdę na tym na zero, ale chyba są jakieś większe wartości niż tylko kasa?
Jaka naprawa boczku? Do naprawy jest dużo więcej niż Ci się wydaje, to nawet widać na zdjęciach - przyjrzyj się dokładnie...
Nie, urokiem Rometa nie są jego małe niedoskonałości (jedynie w przypadku na prawdę bardzo dobrze zachowanych egzemplarzy). Po prostu ludziom szkoda wydawać na te motorowery większych sum i robić na ideał, "no bo to tylko Komarek" - szkoda że należysz też do tego grona...
Każdy pojazd którego podejmę się renowacji, będzie robiony przeze mnie najlepiej jak będę potrafił i bez żadnego oszczędzania...
Jaka naprawa boczku? Do naprawy jest dużo więcej niż Ci się wydaje, to nawet widać na zdjęciach - przyjrzyj się dokładnie...
Nie, urokiem Rometa nie są jego małe niedoskonałości (jedynie w przypadku na prawdę bardzo dobrze zachowanych egzemplarzy). Po prostu ludziom szkoda wydawać na te motorowery większych sum i robić na ideał, "no bo to tylko Komarek" - szkoda że należysz też do tego grona...
Każdy pojazd którego podejmę się renowacji, będzie robiony przeze mnie najlepiej jak będę potrafił i bez żadnego oszczędzania...
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Drugi Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Szatek, wariat Dziwię się tylko, że potem sprzedajesz to wszystko nie zarabiając na tym żadnej sumy Mi by było szkoda.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Drugi Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Mi nie szkoda Po co mają u mnie tylko zajmować miejsce? Poza tym, nie zarabiam aż tyle, żeby sobie na to pozwolić, no i po sprzedaży będę miał większość pieniądzy na renowację nastepnego
To jest dla mnie po prostu przyjemność, a jak wiadomo, na przyjemności nie szkoda nam tak kasy
To jest dla mnie po prostu przyjemność, a jak wiadomo, na przyjemności nie szkoda nam tak kasy
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 282 gości