Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez dieludolfs » 27 cze 2017, o 05:54

Silnik już rozebrany:

Obrazek

Obrazek


Głowica jedna z pierwszych typu "Ekonomik" czyli z bardziej wypełnioną komorą spalania, co podniosło stopień sprężania ;) Na szczęście nie ma żadnego pęknięcia międzyzaworowego. Komorę spalana zalałem płynem do mycia silników "K2 Akra", po dobie nic go nie ubyło więc jest szczelna.

Obrazek


Niestety jak się okazało, drugi cylinder ma widoczną i wyczuwalną rysę w górnej części, wydaje mi się, że to właśnie dlatego na jednym cylindrze brakowało 0,5 bara w ciśnieniu spreżania...

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez Pani Kontekstowa » 27 cze 2017, o 05:54

Pani Kontekstowa
 

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez pawel615 » 27 cze 2017, o 14:14

Proponuje wstawic silnik od gsxr a :yes:
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez dieludolfs » 28 cze 2017, o 03:00

Lecimy dalej z tematem :>

Graty przygotowane do piaskowania:

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Wyczyszczona głowica:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Ze względu na odkrytą rysę zakupiłem również zestaw po pierwszym szlifie - cylindry (oryginał FSM), tłoki oraz pierścienie.

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez dieludolfs » 28 cze 2017, o 03:34

A tak przy okazji, przygotowując starą 650-tkę do sprzedaży, założyłem do niej zregenerowany gaźnik starego typu (28IMB 10/250 - zaprojektowany dla pierwszych Ekonomików) i patrzcie co się dzieje:

https://www.youtube.com/watch?v=E_i_0_fEpc4


Sam osobiście będę chciał zostać przy gaźnikach nowego typu (FOS 28S1A1), ponieważ silnik podczas schodzenia z obrotów po przegazówce delikatnie strzela do wydechu, co według mnie dodatkowo dodaje pozytywnego uroku w kulturze pracy silnika :D
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez Romecik2t » 28 cze 2017, o 20:20

Prawie sie od ziemi oderwal :shock:
Ale rysa, ciekawe jak powstala :shock:
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez dieludolfs » 12 lip 2017, o 01:29

Przez ostatnie 2 tygodnie się trochę opierdzielałem, ale postaram się nadrobić stracony czas :F

Póki co odebrałem wcześniej wspomniane elementy z piaskowania:

Obrazek


Mam zrobioną również część ocynków:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Oraz zregenerowałem do "nowego" silnika jakiś stary rozrusznik:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po wyczyszczeniu tylnej obudowy znalazłem ciekawy, PRL'owski patent - stare 20 groszy jako zaślepka tulejki :D

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez pawel615 » 12 lip 2017, o 01:32

Kurde ile tam jest pierscieni w tym maluchu? :D
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez janosikmz19822 » 12 lip 2017, o 01:33

Jak na dzwonicy. :F
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez dieludolfs » 12 lip 2017, o 01:36

pawel615, standardowo 3 sztuki - pierścień kompresyjny, pierścień kompresyjno-zgarniający oraz pierścień olejowy zgarniający. To czwarte coś widoczne na zdjęciu to tylko sprężynka wyjęta z pierścienia olejowego :D
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez janosikmz19822 » 12 lip 2017, o 01:38

Panie będzie coś z tego :D a niemyslałes o większej misce olejowej?
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez dieludolfs » 12 lip 2017, o 01:44

janosikmz19822, na obecną chwilę idę w oryginał, aczkolwiek w odległej przyszłości chciałbym złożyć jeszcze jeden silnik rzekomo sportowy, z gadżetami właśnie od Abartha :D
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez Rudy102 » 12 lip 2017, o 01:48

To już lepiej swap na jakies 1.2 jak chcesz sie bawic w szportowe maluchy xd
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
Avatar użytkownika
Rudy102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2581
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
Lokalizacja: Pacanów
Pochwały: 7
Pojazdy: Illuminati

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez dieludolfs » 28 lip 2017, o 01:12

Naprawiłem stary silnik! Winowajcą okazał się być nowy rozrząd firmy Romet, który był fabrycznie zepsuty :? Po wymianie wszystko cyka tak jak powinno!
https://www.youtube.com/watch?v=rXpdbTEjm88

Składanie nowego silnika oczywiście będę kontynuował, czekam tylko aż dotrą nowe części, gdyż wyszło po drodze kilka małych komplikacji.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez dieludolfs » 31 sie 2017, o 05:12

Z powodu awarii Tinypic temat odszedł mocno w zapomnienie, dlatego teraz będę próbował nadrobić wszystkie straty... :)

Na rozgrzewkę kilka najstarszych zdjęć...


Zakupiłem z Alledrogo używany, tylny zderzak:

Obrazek

Odzyskałem z niego kły, które ostatecznie znalazły się w moim Maluchu wraz z oryginalnym zderzakiem:

Obrazek

Obrazek


Auto wraz ze swoim kompanem zaliczyło zlot starych samochodów na okolicznym, wakacyjnym pikniku.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Z wielkim trudem udało się również wyrwać nieuszkodzony zamek tylnej klapy z logiem FIAT! :)

Obrazek


Po wyczyszczeniu i przełożeniu wkładki, znalazł się na swoim miejscu...

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017

Postprzez dieludolfs » 31 sie 2017, o 18:17

Po udanym zlocie postanowiłem w końcu się zająć zapapranym zbiornikiem paliwa - tym bardziej, że odebrałem blachy z malowania proszkowego. Strasznie uciążliwa była jazda, gdzie trzeba było trzymać paliwo na poziomie nie niższym niż połowa.

Oto zregenerowany zbiornik paliwa, świeżo po wyciągnięciu z pieca:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Po montażu oryginalnego pływaka:

Obrazek


Oraz porównanie ze starym zbiornikiem ;)

Obrazek


Jak widać na zewnątrz wcale nie wyglądał tak źle, za to po zdemontowaniu pływaka ujrzałem masakryczny widok...

Obrazek

Obrazek


Nie ma się co dziwić, że przez cały czas zapychał się filtr paliwa.

Podwozie auta po demontażu zbiornika wygląda bardzo ładnie, nie ma niepokojących oznak korozji itp, jedynie strasznie zaolejona jest tylna cześć skrzyni biegów. Będę musiał ją doprowadzić do porządku przy okazji wymiany silnika.

Obrazek


Zbiornik dostał nową, oryginalną opaskę na gumowy wąż, także przy okazji tej wymiany nie ma tu żadnego "uwspółcześniania" auta - wszystko zostaje oryginalne.

Obrazek


Do pływaka musiałem jedynie doprowadzić oddzielnie przewód masowy, gdyż zbiornik jest tak grubo zamalowany, iż nie ma możliwości werżnięcia się podkładki do gołej blachy, a mechanicznie skrobać farby nie chciałem.

Obrazek


Tak prezentuje się teraz nowy bak od strony podwozia :)

Obrazek



Na koniec zasłużony relaks 8)

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 160 gości