Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 od Szatka

Postprzez mateusz46 » 13 lut 2018, o 22:19

Cczekam na efekty
Avatar użytkownika
mateusz46
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1262
Dołączył(a): 24 maja 2007, o 19:49

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 od Szatka

Postprzez Pani Kontekstowa » 13 lut 2018, o 22:19

Pani Kontekstowa
 

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 od Szatka

Postprzez Szatek » 22 lut 2018, o 12:18

Kupiłem kolejne używane i oryginalne części:

Obrazek

Z silnika i z zawieszenia niestety wykorzystam tylko ich niektóre elementy :(

Kupiłem też sobie przy okazji takie szelki do nagrywania telefonem: http://maclean.pl/index.php?option=com_ ... Itemid=110 a więc po zakończeniu renowacji, będzie filmik z jazdy w normalnej jakości :)

A firma RETRO, w kolejnej współpracy ze mną, wykonała tym razem repliki oryginalnego pierścienia uszczelniającego (w środku tylnej zębatki) do Rometów:

Obrazek

Na razie tyle, pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 od Szatka

Postprzez Tomciosz » 22 lut 2018, o 17:16

Szatek, nawet nie wiesz, jak dobrze, że będzie można dokupić ten pierścień! :D
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 11 mar 2018, o 15:57

Kolejne używane i oryginalne części:

Obrazek
Obrazek

I trochę nowych i oryginalnych:

Obrazek
Obrazek


I niestety chwilowo tyle :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 30 mar 2018, o 16:27

Następna partia używanych i oryginalnych części:

Obrazek

Koło przekładni stałej które dostałem z Rometem, było jednak do Komara - nie miałem jak tego wcześniej sprawdzić.

Dowiedziałem się też że istnieje coś takiego jak ściągacz do wskazówek liczników: http://allegro.pl/sciagacz-wskazowek-li ... 65543.html Kupiłem. Mam nadzieję że tym razem wskazówka po jej ponownym założeniu będzie działać. Wcześniej ściągałem ją kombinerkami i możliwe że minimalnie przekrzywiłem tę aluminową miseczkę licznika i mogła się blokować - no ale na oko wyglądało to dobrze. Nie ma chyba innej możliwości.

Niedługo zabieram się też za ramę, ponieważ kupiłem już większość używanych części i nie mam zamiaru czekać nie wiadomo ile, aż skompletuje wszystko.

Na razie tyle, pozdro :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez dieludolfs » 30 mar 2018, o 17:29

Ciekawe, czy igła w ściągaczu będzie na tyle cienka, by wpasować się w otwór wskazówki przy Komarze :D

Jeżeli dalej masz dylemat, czy cyferblat fabrycznie był biały czy kremowy, to tutaj jest odpowiedź: https://youtu.be/3iKs-oNq-ek?t=6s


Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Tomciosz » 30 mar 2018, o 17:35

dieludolfs, aż mi się smutno zrobiło, bo ten komar wygląda jak mój dawny. :c
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 30 mar 2018, o 18:02

dieludolfs, też się tak zastanawiam, ale kolega z innego forum podobno takim ściągaczem ściąga wskazówki we wszystkich licznikach - w takim także. Niedługo to sprawdzę :F

Co do tarczy, to ja oczywiście wiem że od nowości była biała, ale większość tego niestety nie wie i uważa że pożółkły plastik jest ładny...
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 16 kwi 2018, o 15:55

Jednak ten ściągacz wskazówek z linku, okazał się chińskim badziewiem - igła wykrzywia się przy dociskaniu osi wskazówki - zbyt duży luz na gwincie ściągacza... No i wspomniany kolega używa jednak ściągacza własnej roboty.

Kolejne używane i oryginalne części:

Obrazek

Oraz nowa i oryginalna opona Stomil DUET 19":

Obrazek

Rama i jej podzespoły przed piaskowaniem:

Obrazek
Obrazek

Nóżki górne wcześniej wymyte ze smaru wewnątrz szczotką i wodą z płynem do mycia naczyń. I po:

Obrazek
Obrazek

Pewnie większość z Was będzie zdziwiona, że wypiaskowałem te elementy przed naprawami blacharskimi :) Zrobiłem to dlatego, aby pozbyć się tego całego syfu i lakieru, utrudniającego spawanie i dokładną ocenę uszkodzeń. I tak, elementy raczej pokryją się powierzchniową rdzą, ale to nie problem, bo wszystko będzie ostatecznie kadmowane galwanicznie, dzięki czemu zostanie ona wytrawiona, wraz z resztkami lakieru i innego brudu. Przed kadmowaniem, same spawy będą jeszcze raz piaskowane.

I tak piaskowanie ukazało uszkodzenia, które wcześniej nie były widoczne: pęknięty na wylot zbiornik przy spawie jego przedniego mocowania, zabawy z numeratorami na ramie? (pojedyncze znaki w różnych miejscach ramy), oraz "odnalazła" się stalowa tulejka dystansowa w jednej nóżce górnej (nie mogę jej wyjąć) ;)

Na razie tyle, pozdro :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 4 maja 2018, o 18:18

Rama i jej podzespoły są w trakcie naprawy :)

Plastikowe pokrywy schowka narzędziowego przed:

Obrazek
Obrazek

I po usunięciu lakieru, przy pomocy środka do usuwania powłok lakierniczych, włókniny szlifierskiej, oraz wykałaczki :F:

Obrazek
Obrazek

Na jednej z pokryw, pod oryginalnym pomarańczowym lakierem, znajdował się oryginalny żółto-zielony lakier. Prawdopodobnie ta pokrywa została kiedyś wymieniona, bo żółto-zielony lakier raczej nie występował na początku produkcji.

Lusterko GOZAMET GNIEZNO - niestety z 1980-go roku :/

Obrazek

Ale nadal szukam z 1975-go ;)

Replika gumowej osłonki przewodów i repliki gum pod podnóżki pasażera, od Nova_Motors:

Obrazek

Plastikowa osłonka instalacji elektrycznej przed:

Obrazek
Obrazek

I po spawaniu:

Obrazek
Obrazek

Zawiozłem ją do spawania z nastawieniem, że to się nie uda, ponieważ nie wiadomo co to za tworzywo (brak oznaczenia) i raczej jest to mieszanka tego co akurat mieli w fabryce. Osoba której to powierzyłem, pospawała to i wyszlifowała tak dobrze, że aż zastanawiałem się z której strony było to wyszczerbienie :)

Chwilowo tyle, pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Tomciosz » 4 maja 2018, o 20:51

Szatek napisał(a):repliki gum pod podnóżki pasażera

a ciekawe czy w ogarze są takie same, bo moje to już wołają o pomstę do nieba.... :?

Rodzaj tworzywa można poznać po próbie spalania. Każdy charakteryzuje się innym zapachem lub sposobem spalania.

http://home.agh.edu.pl/~podborsk/wp-content/uploads/5.-Identyfikacja-tworzyw-sztucznych.pdf
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 11 maja 2018, o 14:45

Szatek napisał(a):Na jednej z pokryw, pod oryginalnym pomarańczowym lakierem, znajdował się oryginalny żółto-zielony lakier. Prawdopodobnie ta pokrywa została kiedyś wymieniona, bo żółto-zielony lakier raczej nie występował na początku produkcji.


Wymieniona na pokrywę w oryginalnym żółto-zielonym lakierze z późniejszych 50-T-1, przemalowana w fabryce na pomarańczowy.

Efekty większości napraw blacharskich ramy i jej podzespołów:

Rama przed:

Obrazek

I po przyspawaniu uchwytów do głowicy:

Obrazek

Dolny ogranicznik stopki centralnej przed:

Obrazek

I po naprostowaniu i pospawaniu:

Obrazek

Uchwyt silnika po spawaniu:

Obrazek

"Zabawy" z numeratorami na ramie (?):

Obrazek
Obrazek

Oczywiście zaspawane i wyszlifowane.

Wahacz przed:

Obrazek
Obrazek

I po naprawie:

Obrazek
Obrazek

Stopka centralna przed:

Obrazek

I po naprawie:

Obrazek

Górny uchwyt tylnego amortyzatora i gwint zbiornika, jak widać były już naprawiane przez któregoś z poprzednich właścicieli:

Obrazek
Obrazek

Ale jak widać jest to zrobione dobrze (poza tym, że uchwyt amortyzatora to w całości gwint) i nie będę raczej tego ruszał.

Gaźnik przed:

Obrazek

I po zaspawaniu dziurki:

Obrazek

Strzałki i napisy widoczne na elementach, były oczywiście dla osób które je naprawiały ;)

Trochę używanych i oryginalnych części:

Obrazek

I trochę nowych i oryginalnych:

Obrazek

Chwilowo tyle, pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Tomciosz » 12 maja 2018, o 14:50

Szatek napisał(a):"Zabawy" z numeratorami na ramie (?):


Być może sposób na oznakowanie w razie kradzieży. Na badaniach metalurgicznych wyjdzie zmiana w strukturze materiału po nabiciu skazy. Nawet jak się ją zaspawa i zeszlifuje.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 25 maja 2018, o 19:53

Kolejne naprawy części:

Zbiornik przed:

Obrazek

I po naprostowaniu przedniego mocowania i zaspawaniu pęknięcia:

Obrazek

Przedni błotnik przed:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

I po naprawach:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Osłona tłumika przed:

Obrazek

I po naprostowaniu:

Obrazek

Elementy do lakierowania przed:

Obrazek

I po delikatnym piaskowaniu:

Obrazek
Obrazek

Blacha siedzenia przed:

Obrazek

I po naprawie:

Obrazek
Obrazek

Przegroda tłumika przed:

Obrazek
Obrazek

I po naprawie:

Obrazek
Obrazek

Tylny bęben po przetoczeniu żeliwnej wkładki pod szczęki hamulcowe:

Obrazek

Pokrywa zapłonu po rozwierceniu pod stalową tulejkę wałka zmieniacza (późniejsze pokrywy jej nie miały):

Obrazek

Elementy sprzęgła przed:

Obrazek

I po modernizacji pod sprzęgło trzy-tarczowe:

Obrazek

Kosz sprzęgła napawany i stoczony (wyższy o 2 mm), "poprzeczki" w tarczy wyższe o 3 mm, przekładka cieńsza o 1 mm.

Wszystkie oznaczenia były oczywiście dla osób które naprawiały w.w. elementy.

Chwilowo tyle, pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 8 cze 2018, o 17:10

W sprzęgle trzy-tarczowym, przekładki są dwie - jedną już miałem wcześniej.

Tylny błotnik przed:

Obrazek
Obrazek

I po naprawie:

Obrazek
Obrazek

Dolna półka przedniego zawieszenia przed:

Obrazek
Obrazek

I po naprawie:

Obrazek
Obrazek

Przedni bęben przed:

Obrazek
Obrazek

I po napawaniu i stoczeniu rantów, oraz żeliwnej wkładki:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

I nie, to nie jest zwykły bęben - jest on pod cieńsze szprychy. Występował tylko w 50-T-1 i 50-TS-1 w 75-tym roku.

Podstawa zmieniacza biegów przed:

Obrazek
Obrazek

I po spawaniu i nagwintowaniu:

Obrazek
Obrazek

Kolejne używane i oryginalne części:

Obrazek

Wałek z poliamidu i teflonu do toczenia:

Obrazek

Trochę części z Gmoto:

Obrazek

Możliwe że nie wszystkie zostaną wykorzystane.

Trochę części od MOTONET:

Obrazek

I trochę od STOLMOT:

Obrazek

Komplet łożysk do silnika i do kół, wraz z klejem montażowym:

Obrazek

Łożysko wałka głównego, oraz tym razem także łożyska wału (zewnętrzne) z plastikowymi osłonkami - będą zdjęte od wewnątrz. Łożyska wału z luzem C3.

Oraz komplet uszczelniaczy:

Obrazek

Komplet linek od LINMOT:

Obrazek

Linka gazu (stalowa część) krótsza o 30 mm. Linka hamulca (stalowa część) dłuższa o 5 mm.

Zabezpieczenia tylnej zębatki, wycięte wodą z blachy ze stali węglowej o grubości 0,5 mm:

Obrazek

Tym razem z odpowiednim otworem (7,2 mm średnicy) i cieńsze - wcześniej miały 1 mm i to było za dużo aby je bez problemu zagiąć.

Nowe śruby M7x30:

Obrazek

Do chromowania. Jeśli ktoś takich potrzebuje, to niech napisze - mam jeszcze około 100 stuk :)

Nowe tulejki karterów 019 z brązu:

Obrazek

Inne silniki Dezamet, mają minimalnie mniejsze gniazda pod nie w karterach. Tak - trzeba będzie je obniżyć i zrobić rowki pod smarowanie.

Brakujące elementy do wykonania instalacji elektrycznej (reszta została mi z 50-T-1):

Obrazek

Nowy oring koła przekładni stałej z gumy NBR:

Obrazek

Nowy, tym razem skórzany, tłoczek pompki powietrza:

Obrazek

Sznur ceramiczny/żaroodporny o grubości 3 mm - wcześniejszy miał 6 mm, i to było za dużo. Mam nadzieję, że tym razem uda mi się go zastosować do uszczelnia układu wydechowego:

Obrazek

Obejmy zaciskowe GBS, do ściśnięcia okładzin hamulcowych przy ich przyklejaniu - mam nadzieję że tym razem uda się to zrobić klejem termoutwardzalnym:

Obrazek

I coś, co chyba nie tak dawno pojawiło się w sprzedaży:

Obrazek

Co prawda nie przyczyniłem się bezpośrednio do tego, ale myślę że sprzedający czytał mój temat o 50-T-1 :)

https://panrolnik.sklepna5.pl/towar/834 ... onowa.html

https://panrolnik.sklepna5.pl/towar/835 ... onowa.html

Otwory w tabliczkach są jak widać jednak wywiercane i dodatkowo otrzymujemy nity do ich montażu.

I na koniec, dla ciekawych, aktualna suma wydatków: 6259,14 zł :)

P.S. Pisząc "tym razem", odnoszę się do renowacji 50-T-1.

Chwilowo tyle, pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 121 gości