Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez janosikmz19822 » 25 lip 2018, o 00:21

Trafiaja się fabbrycznie nowe liczniki do Rometa po co tak kombinujesz?
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Pani Kontekstowa » 25 lip 2018, o 00:21

Pani Kontekstowa
 

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 25 lip 2018, o 08:23

1. Z taką tarczą trafiają się bardzo rzadko;
2. Ceny są kosmiczne;
3. I tak trzeba je rozbierać;
4. Lepiej odnowić używany.
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Tumtam » 30 lip 2018, o 15:53

No, przede wszystkim ceny... potrafią być kompletnie z kosmosu, nie mam pojęcia dlaczego one są takie drogie :x
Tumtam
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 15:50
Lokalizacja: Poznań

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 1 sie 2018, o 11:26

A więc tak - rama i jej podzespoły, oraz wszystkie elementy fabrycznie pokryte galwanicznie (i nie tylko, oprócz "chromowanych") zostały zawiezione do galwanizerni. Niestety - pozostaną tam mniej-więcej do połowy września. Niespodzianką będzie (mam nadzieję ;) ) powłoka, którą będzie pokryty zbiornik paliwa od wewnątrz i od zewnątrz - odporna na działanie paliwa (nie, nie ocynk ani kadm) :)

Dodatkowo, wysłałem do chromowania dekoracyjnego pierwszą partię elementów.

Chwilowo tyle, pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 14 wrz 2018, o 17:07

Rama i jej podzespoły czekają już gotowe do odbioru :)

W międzyczasie, zleciłem wykonanie repliki oryginalnego górnego wspornika tłumika, którego u mnie nie było:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niestety, trochę różni się od oryginału, ale to ze względu na to, iż był dorabiany tylko na podstawie zdjęć i wymiarów... Dodatkowo, wykonanie do wyprasowania tego formy takiej jak w fabryce, byłoby już raczej zbyt kosztowne...

Najpierw został wycięty laserem z blachy ze stali węglowej o grubości 2 mm, potem wyprasowany prawie jak oryginał, a teraz pójdzie do chromowania.

Zamiast tego wspornika, miałem zamontowane takie coś:

Obrazek

Ktoś wie co to i od czego?

Kupiłem też naklejkę na tarczę licznika od motonaklejki.pl:

Obrazek

Chwilowo tyle, pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez dieludolfs » 14 wrz 2018, o 17:22

"Takie coś" to nic innego dźwignia hamulca od piasty rowerowej typu torpedo :D Dosyć często miałem przypadki, że zrywała się blaszka trzymająca tą dźwignie i wtedy hamulce mówiły dziękuję :mrgreen:

Czyżby motonaklejki zaczęły produkować cyferblaty w kolorze białym?
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 14 wrz 2018, o 17:48

Dzięki, już ktoś wcześniej mi to napisał ;)

Od początku takie drukowali - ale nie ma takiej informacji na ich stronie ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez dieludolfs » 14 wrz 2018, o 17:52

Szatek napisał(a):Od początku takie drukowali - ale nie ma takiej informacji na ich stronie

Z tego co mi wiadomo to były i nadal są produkowane cyferblaty w kolorze beżowym:
http://motonaklejki.pl/naklejki/1/38/173/

No chyba, że zdjęcie jest nieaktualne ;)
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 14 wrz 2018, o 18:08

Tak, wiem :) Są dwie wersje, ale o białej nie ma informacji.

Sam im wysyłałem oryginalny cyferblat do skanowania :F
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 20 wrz 2018, o 15:53

Rama i jej podzespoły przed (większość spawów została dokładniej wyszlifowana i wypiaskowana):

Obrazek
Obrazek

I po kadmowaniu galwanicznym:

Obrazek
Obrazek

Jednak z bezbarwno-niebieską pasywacją, bo inaczej nie przeszłoby to przez Kontrolę Jakości w galwanizerni. Lepiej byłoby bez pasywacji, ale na niej lakier też powinien się trzymać - ewentualnie można ją będzie zeszlifować. Gdyby była to pasywacja oliwkowa, to na pewno nie dałoby się tego polakierować...

Zbiornik paliwa po fosforanowaniu z zewnątrz i z wewnątrz:

Obrazek
Obrazek

Tak - jest to powłoka odporna na działanie paliwa i można ją bez problemu lakierować.

Woski do profili zamkniętych:

Obrazek

Tym razem bez konwertera rdzy, bo nie jest on jednak konieczny.

Nowe repliki gumowych i plastikowych elementów od Retro-Moto:

Obrazek

Niedługo dostępne będzie trochę innych elementów gumowych i plastikowych do Rometa. Co to będzie, niech pozostanie niespodzianką ;)

I na koniec, nowa gąbka siedzenia od Jawy 634, do wycięcia przez tapicera na wzór oryginalnej:

Obrazek

Za kilka miesięcy, będą już dostępne nowe, odlewane gąbki siedzenia do Rometa 50-T-1 i 50-TS-1 (a może także Ogara 200, 205 i Charta 210) od junca ;)

Na razie tyle, pozdro :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez dieludolfs » 28 wrz 2018, o 11:30

Jak tak dalej pójdzie, to zaraz wznowią produkcje karterów, ram, elementów karoserii i będzie można kupić fabrycznie nowego Rometa do samodzielnego montażu :F
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Tomciosz » 28 wrz 2018, o 20:17

dieludolfs, z Jawą tak już jest :D
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 3 paź 2018, o 13:09

Profile zamknięte w ramie i jej podzespołach, zostały najpierw przedmuchane sprężonym powietrzem (o dziwo wyleciało z nich jeszcze dość sporo płatów starego lakieru) i zabezpieczone dwoma wyżej widocznymi woskami. Po ich wyschnięciu, elementy zostały wymyte z zewnątrz benzyną ekstrakcyjną - z tego co wyciekło z wnęk.

A jednak produkcja gąbki/gąbek zacznie się (chyba) dopiero od następnego roku :(

Pierwsza partia elementów przed:

Obrazek

I po chromowaniu dekoracyjnym, na podkładzie miedzi i niklu:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak widać, jedna klamka nie została wysłana, bo wymagała jednak prostowania. Miseczki łożyska kierownicy są nowe i oryginalne. Profile zamknięte (kierownica i górna część kopstartera) zostały zabezpieczone smarem białym w sprayu z dyszą 360 stopni, a większość gwintów będzie poprawionych narzynką.

Chwilowo niestety tyle, pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 26 paź 2018, o 18:20

Kolejna partia części została oczywiście wysłana do chromowania dekoracyjnego - zaraz po nadejściu poprzedniej.

W końcu mam u siebie wszystkie części po galwanizacji :)

Stal przed:

Obrazek
Obrazek

Przegrody tłumika zostały jeszcze raz dokładniej wyszlifowane po spawaniu.

I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:

Obrazek
Obrazek

Stal przed:

Obrazek
Obrazek

Wał rozłożony na prasie. Łańcuch, sworzeń tłoka, oraz zabezpieczenie zębatki przedniej i koła przekładni stałej, są oczywiście nowe i oryginalne.

I po czernieniu:

Obrazek
Obrazek

Oryginalne, cienkie szprychy przed:

Obrazek

Wyszlifowane wcześniej papierem ściernym po długości, w celu usunięcia wżerów i resztek lakieru (ktoś je pomalował na czarno...).

I po kadmowaniu (po ocynku zostawały czarne zacieki) z bezbarwno-niebieską pasywacją:

Obrazek
Obrazek

Mosiądz i stal przed:

Obrazek

Nyple są oryginalne - pod cienkie szprychy. Były wcześniej moczone przez noc w rozpuszczalniku.

I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:

Obrazek
Obrazek

Stal przed:

Obrazek

I po kadmowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją (albo i bez :F):

Obrazek

Nowy i oryginalny korbowód przed:

Obrazek

I po ponownym miedziowaniu z pasywacją:

Obrazek

Mosiądz i miedź przed:

Obrazek

I po trawieniu i odtłuszczeniu:

Obrazek

Niektóre elementy musiałem niestety wysłać do ponownej galwanizacji, ze względu na pozostałości lakieru i innych zanieczyszczeń, oraz ponownego prostowania. Przed:

Obrazek

I po galwanizacji:

Obrazek

Szprychy będę musiał niestety wysłać kolejny raz, bo jednak znowu pozostały na nich resztki lakieru...

Tylny błotnik przed przynitowaniem do niego brakującego wspornika tablicy rejestracyjnej:

Obrazek

Nity są współczesne, aluminiowe - ze względu na ich łatwiejsze zaklepywanie. I po przynitowaniu:

Obrazek
Obrazek

Dotoczone z teflonu i wprasowane nowe tuleje tylnych amortyzatorów:

Obrazek

Oring koła przekładni stałej przed:

Obrazek

I po wciśnięciu na prasie:

Obrazek

Wszystkie łożyska w bębanach, oraz stalowy pierścień (zabezpieczający przed ewentualnym pęknięciem bębna w tym miejscu) wciśnięte na prasie z użyciem kleju Loctite 603:

Obrazek

Dotoczone i wprasowane nowe tulejki dźwigni automatu zmiany biegów. Dzięki nim, luz dźwigni jest praktycznie zerowy:

Obrazek

Dodatkowo, sprawdziłem zbiornik paliwa po fosforanowaniu i w jednym miejscu zrobił się delikatnie wilgotny od paliwa. Nic z niego nie pociekło od razu - ani przez noc na papierowy ręcznik. Zdecydowałem się jedynie zakleić to miejsce specjalnym kitem do uszczelniania zbiorników paliwa - K2 Mega Tank. Nie chciałem już tego ponownie spawać, bo: w okolicy nikt nie spawa już acetylenem, a TIGiem to już nie ma sensu; zbiornik jest w tym miejscu już dość poharatany (spawany dwa razy, aż przepaliło blachę i bałem się to już szlifować i piaskować) i jest już na nim powłoka galwaniczna...

Chwilowo tyle, pozdrawiam ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez igrek97 » 26 paź 2018, o 19:43

Ale śliczne :yes:
Bez młota, to ch*j nie robota! :F
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
Avatar użytkownika
igrek97
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3562
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
Pochwały: 25
Pojazdy: sterta złomu

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 165 gości