Niebieski Komar 2350 dieludolfs! Wyciągamy po latach str.17

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Przygody Komara 2350, czyli... co nowego u Ludolfa? :D

Postprzez dieludolfs » 28 lip 2018, o 01:25

Komar działa przyzwoicie, oprócz tego brzęczenia, które mam wrażenie, że z każdym kolejnym odpaleniem się nasila. Nie daje mi to spać i obowiązkowo chciałbym to wyeliminować.

Z tego co pamiętam, to kiedyś janosikmz19822 wspominał coś o dystansowaniu łożyska igiełkowego sworznia za pomocą podkładek. Ja osobiście założyłem bez podkładek, a więc istnieje szansa, że łożysko mogło się lekko wysunąć z główki korbowodu, jednak czy to powodowałoby takie brzęczenie jak na filmie?
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Przygody Komara 2350, czyli... co nowego u Ludolfa? :D

Postprzez Pani Kontekstowa » 28 lip 2018, o 01:25

Pani Kontekstowa
 

Przygody Komara 2350, czyli... co nowego u Ludolfa? :D

Postprzez Romecik2t » 28 lip 2018, o 14:41

dieludolfs, Jakim trzeba byc deklem zeby bez podkladek igielkowe dac? xD Co toba kierowalo? xDDD
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Przygody Komara 2350, czyli... co nowego u Ludolfa? :D

Postprzez Posimsonowany » 28 lip 2018, o 14:44

Dokładnie.Podkładki muszą być
Avatar użytkownika
Posimsonowany
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 533
Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
Lokalizacja: Puławy
Pochwały: 14
Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982

Przygody Komara 2350, czyli... co nowego u Ludolfa? :D

Postprzez dieludolfs » 28 lip 2018, o 18:20

Romecik2t, zanim zaczniesz obrażać to poczytaj fora, przeszukaj google. Praktycznie nikt nie składał na podkładki, a jeżeli już ktoś to zrobił to również skarżył się na hałas wydobywający się z silnika, które powodowały latające luźno podkładki. Te silniki są przystosowane pod tulejkę na główce korbowodu, a nie łożysko igiełkowe i dlatego wychodzą teraz takie kwiatki
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Przygody Komara 2350, czyli... co nowego u Ludolfa? :D

Postprzez Romecik2t » 28 lip 2018, o 18:25

Do lozyska idza podkladki i tyle w temacie xD
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Przygody Komara 2350, czyli... co nowego u Ludolfa? :D

Postprzez tombo22 » 28 lip 2018, o 19:02

dieludolfs, Jak łożysko będzie miało za duże pole manewru na boki to załóż podkładki, myśle że tokarz ogarnie ci jakieś ciasne pasowanie podkładek na sworzniu żeby to nie dzwoniło :yes:


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
tombo22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 315
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
Pochwały: 6
Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2

Przygody Komara 2350, czyli... co nowego u Ludolfa? :D

Postprzez Posimsonowany » 28 lip 2018, o 20:36

Ziomek złożył swojego simsona bez podkładki i też mu dzwoni.Spróbuj na serio z tą podkładką.


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
Posimsonowany
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 533
Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
Lokalizacja: Puławy
Pochwały: 14
Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982

Przygody Komara 2350, czyli... co nowego u Ludolfa? :D

Postprzez janosikmz19822 » 29 lip 2018, o 09:57

Wszystko pewni e zależy jakiej szerokości koszyczek jak za małej to musi być podkładka i nie ma ch u j a we wsi :F


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Przygody Komara 2350, czyli... co nowego u Ludolfa? :D

Postprzez dieludolfs » 11 sty 2019, o 18:57

9 lat temu dosyć ciekawie spędzałem ferie zimowe składając w tym czasie silnik od Komara w domu.
Obecnie w moim regionie znów są ferie, a mnie napadła wewnętrzna chęć ukończenia silnika, więc to doskonały dowód na to, że historia kołem się toczy :mrgreen:

W celu wyeliminowania nieokreślonego dzwonienia w silniku zakupiłem nowe, lepsze łożysko igiełkowe sworznia tłoka od silnika AM6. Jest ono o 1mm szersze od dedykowanego łożyska od Komara, według mnie jest to dodatkowa zaleta, ponieważ ewentualna nieosiowość tłoka w stosunku do cylindra powinna się samemu wyrównać. Nowy wał korbowy również posiada niewielki luz "lewo-prawo" na korbowodzie.

Obrazek

Obrazek


Nowy zestaw tłok-cylinder o zwiększonej pojemności (60ccm) produkcji Almot:

Obrazek

Więcej o tym zestawie pod poniższym linkiem:
:arrow: viewtopic.php?f=1&t=36327&start=15#p502569


Kolejne dwie stówy władowałem w zakup podkładek dystansowych tak, by już mnie nigdy nic nie zaskoczyło przy składaniu tych niewdzięcznych bzyków :F

Obrazek


Dodatkowo mam w planach założyć zakupiony wcześniej nowy gaźnik, szpilki cylindra etc. Tak wygląda przygotowany cały zestaw:

Obrazek


Prace zacząłem od wpasowania na sztywno łożyska igiełkowego do tłoka. W tym celu trzeba było zeszlifować pilnikiem ewentualne nierówności na wewnętrznej przylgni tłoka. Grubości podkładek jakie się wpasowały to 2x1,7mm (2x1,2mm + 2x0,5mm).

Obrazek


Tak to wygląda po montażu w tłoku. Mega duży plus za spasowanie tłoka ze sworzniem, książkowo wsunął się za pomocą kciuka z wyczuwalnym lekkim, wręcz idealnym oporem.

Obrazek


Wszystko już przygotowane, za moment Komar wjeżdża na chate i przystępuję do wymiany :F
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Przygody Komara 2350, czyli... co nowego u Ludolfa? :D

Postprzez igrek97 » 11 sty 2019, o 20:08

dawaj wariacie :F
Bez młota, to ch*j nie robota! :F
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
Avatar użytkownika
igrek97
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3562
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
Pochwały: 25
Pojazdy: sterta złomu

Przygody Komara 2350, czyli... co nowego u Ludolfa? :D

Postprzez dieludolfs » 11 sty 2019, o 23:49

I stało się... mój (nie)przyjaciel zamieszkał ze mną w jednym pokoju :mrgreen:

Obrazek


Po demontażu cylindra niby wszystko wyglądało ok, poza jednym szczegółem.

Tak był ułożony tłok względem korbowodu:

Obrazek

Jak widać łożysko igiełkowe znajdowało się na swoim miejscu, jednak sam tłok nie przesuwał się swobodnie wraz ze sworzniem po łożysku igiełkowym, zblokował się w tej pozycji. Przyczyną w tym przypadku był sworzeń tłokowy, który najprawdopodobniej musiał mieć minimalnie za dużą średnice. Na sworzniu z nowego zestawu firmy almot było wszystko ok.

Miałem zacząć składać silnik, jednak jak się okazało, zakupione przeze mnie łożysko igiełkowe ma zbyt małą średnice zewnętrzną... Sugerowałem się poradą jednego z użytkowników konkurencyjnego forum, którego post znalazłem w googlach, że łożysko tej firmy o wymiarach 12x15x15 będzie ok. Niestety mój wał ma otwór w główce korbowodu o średnicy 15,95mm :roll:

Chciałem więc poskładać silnik na oryginalnym łożysku, które udało się wydystansować za pomocą innej kombinacji podkładek:

Obrazek


Niestety tutaj kolejny zawód. Łożysko ma szerokość dokładnie 12,66mm:

Obrazek


...natomiast główka korbowodu 13,4mm:

Obrazek

W tym przypadku jak widać zamiast łożyska wydystansowałbym korbowód względem tłoka, a przecież nie o to tu chodzi...

Mój plan to zakup łożyska o wymiarach 12x16x16.

Poniżej porównanie oryginalnego łożyska vs. łożyska od firmy top racing.

Obrazek

PS. Nowe łożysko ma szerokość dokładnie 14,75mm, a nie 15mm tak jak podaje producent.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Niebieski ZZR Komar 2350 '75 - dieludolfs!

Postprzez Romecik2t » 12 sty 2019, o 11:46

Ty to masz zapal, ja jakbym tyle czesci kupil i by nie pasowalo to bym juz zlozyl jak w oryginale xd
Czyli od czego teraz lozysko bedziesz wpasowywal?
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Niebieski ZZR Komar 2350 '75 - dieludolfs!

Postprzez tombo22 » 12 sty 2019, o 13:59

Może być tak poskładać to na samych igiełkach ? :> Bo czasami nawet nowe łożyska dedykowane do demoludów potrafią dzwonić :?
Avatar użytkownika
tombo22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 315
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
Pochwały: 6
Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2

Niebieski ZZR Komar 2350 '75 - dieludolfs!

Postprzez dieludolfs » 12 sty 2019, o 19:20

To nie koniec niespodzianek. Wyczuwalny opór podczas wciskania sworznia stawiała ta wąska ścianka od zewnętrznej strony tłoka do miejsca, w którym jest zrobiony rowek na zabezpieczenie. Za rowkiem, czyli w miejscu docelowym sworznia jest na tyle luźno, że jestem w stanie obracać sworzniem za pomocą palca. Dyskwalifikuje to montaż takiego zestawu do silnika. No comment dla produkcji Almot.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Niebieski ZZR Komar 2350 '75 - dieludolfs!

Postprzez majsterr » 12 sty 2019, o 20:15

A mówiłem żebyś kupił tłok berta: F Almot to przeklęte gówno.
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 116 gości