Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN

Postprzez Tomciosz » 13 wrz 2018, o 20:26

Witajcie,

Dzisiaj pragnę wam przedstawić różnice w budowie elementów jak również danych technicznych, odpowiedzialnych za przeniesienie momentu napędowego z wału korbowego na koła pojazdu. Zastosowanych w pozornie takim samym silniku...

Mianowice silniku o oznaczeniu 170A.000 znajdującym zastosowanie w Fiacie Cinquecento 700.
Oraz silniku o oznaczeniu 126 A2, stosowanego w Fiacie 126 BIS.

Różnice pomiędzy silnikami są następujące:
*umiejscowienie filtra oleju, a raczej jego typ: BIS odśrodkowy, Cinquecento - bocznikowy z wymiennymi wkładami,
* Umiejscowienie czujnika ciśnienia oleju,
*inne koła pasowe,
*inne kadłuby silnika (okolice pompy cieczy chłodzącej, okolice umiejscowienia czujnika położenia wału korbowego/aparatu zapłonowego),
*inny kształt komory spalania (różnica w stopniu sprężania - czyli stosunku sumy objętości komory spalania i pojemności skokowej do objętości komory spalania),
*inna budowa wału korbowego
*inne dociski sprzęgła i tarcze cierne
(UWAGA BO TEORETYCZNIE MOŻNA JE ZAMIENIĆ, A JEST TO NIEWSKAZANE)
*inne tulejki i uszczelnienia typu simmera
(UWAGA BO TEORETYCZNIE MOŻNA JE ZAMIENIĆ, A JEST TO NIEWSKAZANE)
*inna obudowa skrzyni biegów,
*różne przełożenia skrzyni biegów,
*różnice w typach synchronizatorów dla poszczególnych konstrukcji
*całkowicie inne przeguby zewnętrzne.
A wszystko wynika z modernizacji
I INNEGO KIERUNKU OBROTU WAŁU KORBOWEGO

Tabela dotycząca silnika, sprzęgła i skrzyni biegów:

Obrazek
(1) Dane techniczne podają inne pojemności skokowe, pomimo tych samych średnic i skoków tłoka.

Różnice w budowie docisków:

Obrazek

U góry nowy docisk do BIS'a, na dole oryginał z Cinquecento 700 Young (gaźnik Aisan).

Obrazek

Lewo BIS, prawo Cinquecento.

Postarałem się opisać większość różnic jakich się doszukałem w literaturze, oraz w innych źródłach. Natomiast motywację by rozpowszechnić powyższe informacje dała mi ostatnia awaria w rodzinnym Cinquecento. W której stare łożysko wyciskowe FIRMY "LUK", zatarło się, zaczynając ścinać sprężynę talerzową i ostatecznie pozbawiając auto możliwości rozłączenia silnika ze skrzynią biegów. POMIMO PRZEJECHANIU DOPIERO 7 TYS KM. Gdzie oryginał przejechał 140, a nadmiernie zużyty nie był...

Źródła:
"Cinquecento. Poznaję Cinquecento" Andrzej Hajos, Wyd. WEMA, 1992, ISBN 83-85250-36-0
"Obsługa i naprawa. Fiat Cinquecento" Krzysztof Trzeciak, Wydawnictwo AUTO, Warszawa 1996, ISBN 83-85243-23-2
http://www.club-fiat-500.com/IMG/pdf/ma ... 6bisv2.pdf
http://www.sambitom.neostrada.pl/dane.htm
https://www.youtube.com/watch?v=d7GJBGISMXo
http://fiat500-fischer.de/katalog/fiat1 ... atalog.pdf
https://magazynauto.interia.pl/rozrywka ... Id,1939254

P.S.
Sprzedam nowy, oryginalny docisk Valeo/Kożuchów do BIS'a. :mrgreen:


Autor postu otrzymał pochwałę
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN

Postprzez Pani Kontekstowa » 13 wrz 2018, o 20:26

Pani Kontekstowa
 

Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN

Postprzez dieludolfs » 13 wrz 2018, o 20:58

Tomciosz, Bardzo dobry poradnik, świetna robota, pochwała jak najbardziej się należy ;)
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN

Postprzez Tomek » 14 wrz 2018, o 19:22

Czyli kładąc silnik CC do Bisa mam 4 biegi do tyłu? :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN

Postprzez dieludolfs » 14 wrz 2018, o 19:50

Tomek, tak to mniej więcej działa :F
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN

Postprzez majsterr » 17 wrz 2018, o 10:08

Ciekawy opis.Masz pochwałę :D .
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN

Postprzez majsterr » 17 wrz 2018, o 10:10

Nie da się pochwały dać.
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN

Postprzez Posimsonowany » 17 wrz 2018, o 16:13

Mam dokładnie ten sam problem z pochwałami
Avatar użytkownika
Posimsonowany
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 533
Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
Lokalizacja: Puławy
Pochwały: 14
Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982

Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN

Postprzez dieludolfs » 17 wrz 2018, o 18:41

Tylko autorzy tematów w dziale pomoc mogą dawać użytkownikom pochwały za wartościowe posty. W przypadku tutorialów - odpowiedzialna jest za to administracja forum, jeżeli poradnik posiada wartościową poradę i jest opisany szczegółowo.

http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?f=6&t=27123
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN

Postprzez Posimsonowany » 17 wrz 2018, o 22:08

Ale ja ogólnie nawet w pomocy nie mogę
Avatar użytkownika
Posimsonowany
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 533
Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
Lokalizacja: Puławy
Pochwały: 14
Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości