Espace I GTX - czyli buduję sobie auto
Piguła, czyli Espace I GTX
Tomek, Ty to jestes smieszek ..
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła, czyli Espace I GTX
co za wariat a za rok i tak na szrocie skończy kupuj mojego opla
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
Piguła, czyli Espace I GTX
Renualtowa telenowela
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Piguła, czyli Espace I GTX
Tomek, Święty Jezu, nie mów że dałeś smar miedziany na piastę, pod nową tarczę.....?
-
Bubles - MotoManiak
- Posty: 218
- Dołączył(a): 15 paź 2011, o 23:45
- Pojazdy: Opel Omega B
Piguła, czyli Espace I GTX
Pod samą tarczą w zasadzie nie ma tego wiele bo nie chcę żeby mi się to rozbryzgiwało.
Za to nie oszczędzam smaru (grafit lub miedź w zależności co mam pod ręką) na osadzenie koła. Mam bardzo ciasne pierścienie centrujące i zdarzało się, że zrywałem felgę z piasty, a pierścień zostawał. Odkąd smaruję problem nie występuje.
Za to nie oszczędzam smaru (grafit lub miedź w zależności co mam pod ręką) na osadzenie koła. Mam bardzo ciasne pierścienie centrujące i zdarzało się, że zrywałem felgę z piasty, a pierścień zostawał. Odkąd smaruję problem nie występuje.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła, czyli Espace I GTX
Po ostatnim wpisie złożyłem na gotowo zawieszenie, po czym czekałem już tylko na nową półoś. Niestety przysłali mi krótszą niż miała być, a kilka dni później wyjechałem na 2 tyg urlopu. Wymiana na prawidłową przeciągnęła się na tyle, że dopiero w poniedziałek zmontowalem całość i zrobiłem pierwszy oblot.
Silnik dobrze rokuje. Ładnie idzie tak do 4.5tys obr, później ucina mi moc. Dodatkowo EGT skacze do mało bezpiecznych wartości, generalnie cały silnik grzeje się za szybko.
Wtryski ewidentnie nie ogarniają sytuacji. W weekend muszę siąść i pomyśleć jak wysterować normalne wtryskiwacze w niskoomowym układzie...
Prawdopodobnie czeka mnie też wymiana chlodnicy, ale z tym czekam do opanowania problemu z paliwem.
Chciałoby się krzyknąć "łuumyyj dooope". Jakby nie patrzeć, Piguła ostatni raz widziała myjnię dwa lata temu. Przez ten czas stała przed garażem, bo nie mieściła się do środka
Silnik dobrze rokuje. Ładnie idzie tak do 4.5tys obr, później ucina mi moc. Dodatkowo EGT skacze do mało bezpiecznych wartości, generalnie cały silnik grzeje się za szybko.
Wtryski ewidentnie nie ogarniają sytuacji. W weekend muszę siąść i pomyśleć jak wysterować normalne wtryskiwacze w niskoomowym układzie...
Prawdopodobnie czeka mnie też wymiana chlodnicy, ale z tym czekam do opanowania problemu z paliwem.
Chciałoby się krzyknąć "łuumyyj dooope". Jakby nie patrzeć, Piguła ostatni raz widziała myjnię dwa lata temu. Przez ten czas stała przed garażem, bo nie mieściła się do środka
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła, czyli Espace I GTX
gdzie jedziesz
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła, czyli Espace I GTX
Orstatnie dwa tygodnie spędziłem na wypatrywaniu kuriera z moją paczką
Kupiłem olej, chemię do zabezpieczenia podwozia, nowy czujnik położenia wału i przewód paliwowy.
Nie pamiętam czy wspominałem, ale po kilkuset km od remontu wysiadł mi czujnik położenia wału korbowego. Silnik gasł po kilku minutach pracy, odpalał po pół godziny jak gdyby nigdy nic. Jestem załamany jakością nowych części do E1
Za mną pierwsza wymiana oleju. W starym oleju pojawiła się "droga mleczna", dlatego wykręciłem podporę wału w celu rewizji
Oraz stopę korbowodu i tu zonk
Zastanawiam się co poszło nie tak. Panewki Glyco, dobrane pod wymiar czopów wału. Mierzony był pod każdym względem... Silnik ma zrobione około 500km po remoncie, zalany był na starcie Elfem 10W40.
Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to posadzenie panewek kiedy silnik miał problem z ustawieniem rozrządu.
Ewentualnie w kanałach zalegał jakiś syf, którego nie udało mi się doczyścić. Mógł puścić dopiero z gorącym olejem i załatwił panewki.
Wyciągnąłem też pompę oleju żeby zajrzeć do środka, bo podejrzewałem problemy z ciśnieniem.
Było w niej trochę syfu, ale generalnie wyglądała dobrze. Podczas składania napiąłem trochę bardziej sprężynę zaworu upustowego co dodatkowo podbije ciśnienie na wysokich obrotach.
Zdecydowałem zamknąć silnik z tymi panewkami, zrobiłem dla pewności płukankę i zajrzałem do miski jeszcze raz. Póki co było czysto.
Obecnie zalałem go ELFem 5W50.
Kolejna wymiana za jakieś 5000km. Jeśli zniszczenia na panewkach się powiększą, to oddam wał do szlifu i złożę na nadwymiarowych
Z fartem
Kupiłem olej, chemię do zabezpieczenia podwozia, nowy czujnik położenia wału i przewód paliwowy.
Nie pamiętam czy wspominałem, ale po kilkuset km od remontu wysiadł mi czujnik położenia wału korbowego. Silnik gasł po kilku minutach pracy, odpalał po pół godziny jak gdyby nigdy nic. Jestem załamany jakością nowych części do E1
Za mną pierwsza wymiana oleju. W starym oleju pojawiła się "droga mleczna", dlatego wykręciłem podporę wału w celu rewizji
Oraz stopę korbowodu i tu zonk
Zastanawiam się co poszło nie tak. Panewki Glyco, dobrane pod wymiar czopów wału. Mierzony był pod każdym względem... Silnik ma zrobione około 500km po remoncie, zalany był na starcie Elfem 10W40.
Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to posadzenie panewek kiedy silnik miał problem z ustawieniem rozrządu.
Ewentualnie w kanałach zalegał jakiś syf, którego nie udało mi się doczyścić. Mógł puścić dopiero z gorącym olejem i załatwił panewki.
Wyciągnąłem też pompę oleju żeby zajrzeć do środka, bo podejrzewałem problemy z ciśnieniem.
Było w niej trochę syfu, ale generalnie wyglądała dobrze. Podczas składania napiąłem trochę bardziej sprężynę zaworu upustowego co dodatkowo podbije ciśnienie na wysokich obrotach.
Zdecydowałem zamknąć silnik z tymi panewkami, zrobiłem dla pewności płukankę i zajrzałem do miski jeszcze raz. Póki co było czysto.
Obecnie zalałem go ELFem 5W50.
Kolejna wymiana za jakieś 5000km. Jeśli zniszczenia na panewkach się powiększą, to oddam wał do szlifu i złożę na nadwymiarowych
Z fartem
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła, czyli Espace I GTX
Zniszczyłeś auto
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
Piguła, czyli Espace I GTX
No w końcu jestem mechanikiem, co nie? Co innego miałem zrobić?
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła, czyli Espace I GTX
Od ostatniego wpisu jeżdżę Renówką tylko weekendowo i testuję co by tu jeszcze poprawić. Póki co, jest ok. Najważniejsze, co muszę ogarnąć, to nieszczęsny wyciek z miski olejowej. Składałem to już dwa razy i za każdym razem cieknie. Myślę powoli o kupnie drugiej innej
Z rzeczy na plus, które wychodzą w trakcie eksploatacji:
- Na nowym oleju silnik wydaje się pracować gładziej.
- Większa, 5 barowa pompa paliwa ładnie ogarnia temat. Samochód odżył, jedzie jak powinien. Skompensowało to trochę stare wtryskiwacze. Powyżej 5tys obr tak leje benzyną, że aż czuć ją w kabinie
- Niższy profil opon poprawił prowadzenie.
Minusy:
- Jest zdecydowanie za głośno powyżej 3tys obr Muszę coś z tym zrobić, bo nie wyobrażam sobie jechać nią na kolach do Polski.
- Te niskie opony wyglądają jak dwa rozmiary za małe do karoserii. No i na progach czuć, że jest twardo.
- Pomimo kilku prób naprawy, wciąż cieknie mi przedni szyberdach.
- Brak wspomagania czasem daje się we znaki...
Także z mechanicznych rzeczy na najbliższy czas jest miska i wydech. Chcę jeszcze pobawić się z montażem elektrycznej pompy wspomagania od Citroëna Saxo.
Z rzeczy na plus, które wychodzą w trakcie eksploatacji:
- Na nowym oleju silnik wydaje się pracować gładziej.
- Większa, 5 barowa pompa paliwa ładnie ogarnia temat. Samochód odżył, jedzie jak powinien. Skompensowało to trochę stare wtryskiwacze. Powyżej 5tys obr tak leje benzyną, że aż czuć ją w kabinie
- Niższy profil opon poprawił prowadzenie.
Minusy:
- Jest zdecydowanie za głośno powyżej 3tys obr Muszę coś z tym zrobić, bo nie wyobrażam sobie jechać nią na kolach do Polski.
- Te niskie opony wyglądają jak dwa rozmiary za małe do karoserii. No i na progach czuć, że jest twardo.
- Pomimo kilku prób naprawy, wciąż cieknie mi przedni szyberdach.
- Brak wspomagania czasem daje się we znaki...
Także z mechanicznych rzeczy na najbliższy czas jest miska i wydech. Chcę jeszcze pobawić się z montażem elektrycznej pompy wspomagania od Citroëna Saxo.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła kontratakuje: Espace I GTX wraca do świata żywych!
powiem Ci ze poanewki dobre w fiacie siedza gorsze i cisnienie trzymie
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 302 gości