W sumie to kazdy uzywa czegos do uszczelniania silników.
Najpopularniejsze to Hermetyk i Silikon samochodowy/wysokotemperatorowy ( tawot pominmy... )
W sumie to zdania sa podzielone, nie mozna jednoznacznie stwierdzic ktory lepszy...
Osobiscie uzywam Hermetyku - z przyzwyczajenia. Wada zauwazona przezemnie jest to ze ciezko schodzi z ubrania, dlugo zasycha ( tak zeby byc pewnym ze szczelnie to 24h schniecia wdlg. mnie... )
Czy moze ktos opisac silikon, jego rodzaje, ile schna itp. ? Moze to komus pomoc w wyborze.
Hermetyk czy Silikon ?
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Jak już mam wybierać tylko z tych dwóch to wybieram hermetyk. Wspomnę o jeszcze jednej wadzie tego środka - z czasem nie wykrusza.
Ja osobiście zawsze używałem uszczelek papierowych posmarowanych smarem i ładnie zawsze to uszczelniało nie syfiło karterów, od razu po złożeniu można uruchamiać maszynę i jeździć no i.. łatwo się zmywa
Dobra koniec off-topa. Mamy wybrać jeden z dwóch proponowanych oraz opisać rodzaje silikonów. A więc jak już pisałem z obu złego wybieram hermtyk. A co do silikonu to nie polecam jego ponieważ raczej wymaga totalnie odtłuszczonej powierzchni a mimo to z czasem potrafi płatem odejść a nawet z biegiem czasu wykruszać się. A i co do czasu schnięcia to jest identycznie jak z hermetykiem. Co do rodzajów to jest tego naprawdę mnogo. Od uniwersalnych przez montażowe i aż po żaroodporne (wytrzymują temperaturę przeszło tysiąca stopni a zwykły max 200)
Gdzieś w ulubionych mam właśnie linka do opisu rodzajów silikonów. Jak znajdę (a lista jest naprawdę pokaźna) to zaraz zapodam.
[ Dodano: 06 Paź 2007, 23:30 ]
No i przetrzepałem całe "Ulubione" i znalazłem:
http://www.sewera.pl/silikony.htm
Proszę bardzo
Ja osobiście zawsze używałem uszczelek papierowych posmarowanych smarem i ładnie zawsze to uszczelniało nie syfiło karterów, od razu po złożeniu można uruchamiać maszynę i jeździć no i.. łatwo się zmywa
Dobra koniec off-topa. Mamy wybrać jeden z dwóch proponowanych oraz opisać rodzaje silikonów. A więc jak już pisałem z obu złego wybieram hermtyk. A co do silikonu to nie polecam jego ponieważ raczej wymaga totalnie odtłuszczonej powierzchni a mimo to z czasem potrafi płatem odejść a nawet z biegiem czasu wykruszać się. A i co do czasu schnięcia to jest identycznie jak z hermetykiem. Co do rodzajów to jest tego naprawdę mnogo. Od uniwersalnych przez montażowe i aż po żaroodporne (wytrzymują temperaturę przeszło tysiąca stopni a zwykły max 200)
Gdzieś w ulubionych mam właśnie linka do opisu rodzajów silikonów. Jak znajdę (a lista jest naprawdę pokaźna) to zaraz zapodam.
[ Dodano: 06 Paź 2007, 23:30 ]
No i przetrzepałem całe "Ulubione" i znalazłem:
http://www.sewera.pl/silikony.htm
Proszę bardzo
Ostatnio edytowano 6 paź 2007, o 23:30 przez Piotrek, łącznie edytowano 1 raz
-
Piotrek - @admin
- Posty: 3689
- Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
- Pochwały: 10
- Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing
ja osobiście używam tekturowych uszczelek posmarowanych silikonem, i nie narzekam jeżdżę jakieś pół godziny po montażu, bo już wtedy ma gumową konsystencję, i narzekać na trzymanie nie mogę zawsze przed posmarowaniem przecieram łączone elementy benzyną, a jak nei ma czystej to nawet mieszanką i jeszcze nei miałem czegoś takiego żeby ciekło na łączeniu
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Ja używam czerwonego silikonu, nazwy nie pamiętam a ostatnio się skończył i nie mam możliwości sprawdzenia
Jeśli silnik składamy w ciepłym pomieszczeniu (ja w kotłowni gdy pali się w piecu) to silikon naprawdę szybko wysycha, jeśli mocno się grzebiemy lub coś nie pasuje to potrafi wyschnąć zanim złączymy kartery
Przed położeniem silikonu czyszczę kartery szmatką a jeśli mam pod ręką to szmatką namoczoną benzyną ekstrakcyjną.
PS: 400 post :D:D:D:D :P
Jeśli silnik składamy w ciepłym pomieszczeniu (ja w kotłowni gdy pali się w piecu) to silikon naprawdę szybko wysycha, jeśli mocno się grzebiemy lub coś nie pasuje to potrafi wyschnąć zanim złączymy kartery
Przed położeniem silikonu czyszczę kartery szmatką a jeśli mam pod ręką to szmatką namoczoną benzyną ekstrakcyjną.
PS: 400 post :D:D:D:D :P
- BaroS
- MotoManiak
- Posty: 434
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:24
no ja również używanm silikon bowiem jest lepszy w użyciu (na czyste powierzchnie nałoże i dam uszczelke i nigdy nie cieknie) tak samo przy usuwaniu silikonu łatwo złazi a hermetyk trzeba już niestety skrzybać
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Powiem tak - zarówno Hermetic jak i silikon sprawdzają się dobrze. Kolega miał silnik w Kadecie składany na Hermetic, przez kilka lat nic złego się nie działo. Z tym, że ciężko wyczyścić dekle czy kartery po rozbiórce silnika.
Natomiast ja zawsze używałem silikonu i też jest dobrze. Od momentu remontu w 2002r. nic złego się nie dzieje.
Co do schnięcia - w 232 zostawiłem złożony silnik na noc, dopiero następnego dnia zalewałem olejem.
Natomiast ja zawsze używałem silikonu i też jest dobrze. Od momentu remontu w 2002r. nic złego się nie dzieje.
Co do schnięcia - w 232 zostawiłem złożony silnik na noc, dopiero następnego dnia zalewałem olejem.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Hermes napisał(a):Ja używam czerwonego silikonu, nazwy nie pamiętam a ostatnio się skończył i nie mam możliwości sprawdzenia
Nazywa się AUTOSIL
Ja też składam zawsze na ten silikon, i wszystko jest w porządku. Nie lubie tylko tego że jest tak krwisto czerwony - strasznie rzuca się w oczy
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
Ja mam silnik złożony na uszczelkach i silikonie (zwykłym sanitarnym, bezbarwnym) i wszystko jest szczelne. Nie sądzę aby silnik osiągnął kiedykolwiek temperaturę wyższą niż 100-120 stopni. Może głowica albo cylinder, ale kadłub z reguły nie ma więcej niż te kilkadziesiąt stopni, więc można spokojnie używać zwykłego silikonu. Żaroodporny nie jest koniecznością.
-
Hinol - MotoManiak
- Posty: 572
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 14:09
- Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny
Ja używam hermetyku z uszczelkami. Moim zdaniem bardzo ważne są te uszczelki- ja swoje własnoręcznie dorabiałem i najważniejsze-trzeba je odrysować na tekturze takiej jak z ostatniej kartki bloku rysunkowego/technicznego i w czasie montażu dokładnie posmarować i ułożyć i wtedy nie powinno się nic złego dziać- jeszcze nie wy testowałem ale jak wy testuje mój sposób to dokładniej opisze.
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
Jezeli jest juz taki temat to pozwólcie że zapytam się was, bo kupilem uszczelke papierową posmarowalem obręcze hermetykiem i nalozylem uszczelke.Dekiel przykręcilem najmocniej jak umiem i po jakims czasie widze male zacieki.Macie jakis sposób zeby uszczelnic tą uszczelke zebym nie musial kupowac nowej??Pozdr.
My moto:,komar 2350,simson s51,Silnik 019 xD
Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Simson/S,51/36046"> Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Simson/S,51/36046
Komentować
Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Simson/S,51/36046"> Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Simson/S,51/36046
Komentować
-
Kobuch - MotoManiak
- Posty: 236
- Dołączył(a): 20 lip 2007, o 17:56
- Lokalizacja: Ruda Slaska
Ja przeważnie używam czerwonego silikonu , który można kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym Według mnie jest praktyczniejszy
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Kobuch napisał(a):Jezeli jest juz taki temat to pozwólcie że zapytam się was, bo kupilem uszczelke papierową posmarowalem obręcze hermetykiem i nalozylem uszczelke.Dekiel przykręcilem najmocniej jak umiem i po jakims czasie widze male zacieki.Macie jakis sposób zeby uszczelnic tą uszczelke zebym nie musial kupowac nowej??Pozdr.
Szczerze mówiąc wątpię czy to coś da ale może wytrzyj olej, i posmaruj hermetykiem to miejsce.
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
Moze sprobuje posmarować smarem.Moze cos da
My moto:,komar 2350,simson s51,Silnik 019 xD
Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Simson/S,51/36046"> Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Simson/S,51/36046
Komentować
Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Simson/S,51/36046"> Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Simson/S,51/36046
Komentować
-
Kobuch - MotoManiak
- Posty: 236
- Dołączył(a): 20 lip 2007, o 17:56
- Lokalizacja: Ruda Slaska
a ja chciałbym się poradzić z czego lepiej zrobić uszczelkę pod cylinder
Jak już ktoś wspomniał wyżej cylinder potrafi się nagrzać powyżej 100s C
i pytanie moje jest następujące
Cz dać zwykłą papierową uszczelkę posmarowana hermetykiem ?
Czy skleić to na sylikon?
co dłużej wytrzyma? i co dłużej zapewni szczelność?
Jak już ktoś wspomniał wyżej cylinder potrafi się nagrzać powyżej 100s C
i pytanie moje jest następujące
Cz dać zwykłą papierową uszczelkę posmarowana hermetykiem ?
Czy skleić to na sylikon?
co dłużej wytrzyma? i co dłużej zapewni szczelność?
Żyj i pozwól żyć komarom
PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
-
Aleksander - Zwycięzca konkursu
- Posty: 2127
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
- Lokalizacja: zaściankowo
- Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 337 gości