Hermetyk czy Silikon ?

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

Jakiego srodka do uszczelniania silnika uzywasz aktualnie ?

Hermetyk
14
56%
Silikon
11
44%
 
Liczba głosów : 25

Hermetyk czy Silikon ?

Postprzez Wojteeek » 6 paź 2007, o 22:48

W sumie to kazdy uzywa czegos do uszczelniania silników.
Najpopularniejsze to Hermetyk i Silikon samochodowy/wysokotemperatorowy ( tawot pominmy... )
W sumie to zdania sa podzielone, nie mozna jednoznacznie stwierdzic ktory lepszy...
Osobiscie uzywam Hermetyku - z przyzwyczajenia. Wada zauwazona przezemnie jest to ze ciezko schodzi z ubrania, dlugo zasycha ( tak zeby byc pewnym ze szczelnie to 24h schniecia wdlg. mnie... )

Czy moze ktos opisac silikon, jego rodzaje, ile schna itp. ? Moze to komus pomoc w wyborze.
Wojteeek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2059
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23

Hermetyk czy Silikon ?

Postprzez Pani Kontekstowa » 6 paź 2007, o 22:48

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Piotrek » 6 paź 2007, o 23:27

Jak już mam wybierać tylko z tych dwóch to wybieram hermetyk. Wspomnę o jeszcze jednej wadzie tego środka - z czasem nie wykrusza.

Ja osobiście zawsze używałem uszczelek papierowych posmarowanych smarem i ładnie zawsze to uszczelniało nie syfiło karterów, od razu po złożeniu można uruchamiać maszynę i jeździć no i.. łatwo się zmywa ;-)

Dobra koniec off-topa. Mamy wybrać jeden z dwóch proponowanych oraz opisać rodzaje silikonów. A więc jak już pisałem z obu złego wybieram hermtyk. A co do silikonu to nie polecam jego ponieważ raczej wymaga totalnie odtłuszczonej powierzchni a mimo to z czasem potrafi płatem odejść a nawet z biegiem czasu wykruszać się. A i co do czasu schnięcia to jest identycznie jak z hermetykiem. Co do rodzajów to jest tego naprawdę mnogo. Od uniwersalnych przez montażowe i aż po żaroodporne (wytrzymują temperaturę przeszło tysiąca stopni a zwykły max 200)

Gdzieś w ulubionych mam właśnie linka do opisu rodzajów silikonów. Jak znajdę ;p (a lista jest naprawdę pokaźna) to zaraz zapodam.

[ Dodano: 06 Paź 2007, 23:30 ]

No i przetrzepałem całe "Ulubione" i znalazłem:

http://www.sewera.pl/silikony.htm

Proszę bardzo
Ostatnio edytowano 6 paź 2007, o 23:30 przez Piotrek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3689
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing

Postprzez Mariusz » 7 paź 2007, o 00:19

ja osobiście używam tekturowych uszczelek posmarowanych silikonem, i nie narzekam :P jeżdżę jakieś pół godziny po montażu, bo już wtedy ma gumową konsystencję, i narzekać na trzymanie nie mogę :P zawsze przed posmarowaniem przecieram łączone elementy benzyną, a jak nei ma czystej to nawet mieszanką i jeszcze nei miałem czegoś takiego żeby ciekło na łączeniu :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez BaroS » 7 paź 2007, o 01:21

Ja używam czerwonego silikonu, nazwy nie pamiętam a ostatnio się skończył i nie mam możliwości sprawdzenia :P

Jeśli silnik składamy w ciepłym pomieszczeniu (ja w kotłowni gdy pali się w piecu) to silikon naprawdę szybko wysycha, jeśli mocno się grzebiemy lub coś nie pasuje to potrafi wyschnąć zanim złączymy kartery :P :D

Przed położeniem silikonu czyszczę kartery szmatką a jeśli mam pod ręką to szmatką namoczoną benzyną ekstrakcyjną.



PS: 400 post :D:D:D:D:D :P:P
BaroS
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:24

Postprzez endek » 7 paź 2007, o 09:58

no ja również używanm silikon bowiem jest lepszy w użyciu (na czyste powierzchnie nałoże i dam uszczelke i nigdy nie cieknie) tak samo przy usuwaniu silikonu łatwo złazi a hermetyk trzeba już niestety skrzybać :]

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Marcek » 7 paź 2007, o 10:07

Powiem tak - zarówno Hermetic jak i silikon sprawdzają się dobrze. Kolega miał silnik w Kadecie składany na Hermetic, przez kilka lat nic złego się nie działo. Z tym, że ciężko wyczyścić dekle czy kartery po rozbiórce silnika.
Natomiast ja zawsze używałem silikonu i też jest dobrze. Od momentu remontu w 2002r. nic złego się nie dzieje.
Co do schnięcia - w 232 zostawiłem złożony silnik na noc, dopiero następnego dnia zalewałem olejem.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Alonzo » 7 paź 2007, o 10:13

ja uzywam hermetiku, sprawdzony ssrodek, co prawda dlugo schnie ale jak zaschnie to go nie ruszysz :p z tym wykruszaniem nie zgodze sie hermetik sie wykrusza ale tylko z zewnatrz szczelny pozostaje :)
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Mateusz » 7 paź 2007, o 11:03

Hermes napisał(a):Ja używam czerwonego silikonu, nazwy nie pamiętam a ostatnio się skończył i nie mam możliwości sprawdzenia :P


Nazywa się AUTOSIL :P
Ja też składam zawsze na ten silikon, i wszystko jest w porządku. Nie lubie tylko tego że jest tak krwisto czerwony - strasznie rzuca się w oczy :D
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Hinol » 7 paź 2007, o 14:35

Ja mam silnik złożony na uszczelkach i silikonie (zwykłym sanitarnym, bezbarwnym) i wszystko jest szczelne. Nie sądzę aby silnik osiągnął kiedykolwiek temperaturę wyższą niż 100-120 stopni. Może głowica albo cylinder, ale kadłub z reguły nie ma więcej niż te kilkadziesiąt stopni, więc można spokojnie używać zwykłego silikonu. Żaroodporny nie jest koniecznością.
Avatar użytkownika
Hinol
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 572
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 14:09
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Postprzez pawel15 » 7 paź 2007, o 15:13

Ja używam hermetyku z uszczelkami. Moim zdaniem bardzo ważne są te uszczelki- ja swoje własnoręcznie dorabiałem i najważniejsze-trzeba je odrysować na tekturze takiej jak z ostatniej kartki bloku rysunkowego/technicznego i w czasie montażu dokładnie posmarować i ułożyć i wtedy nie powinno się nic złego dziać- jeszcze nie wy testowałem ale jak wy testuje mój sposób to dokładniej opisze.
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Kobuch » 7 paź 2007, o 16:53

Jezeli jest juz taki temat to pozwólcie że zapytam się was, bo kupilem uszczelke papierową posmarowalem obręcze hermetykiem i nalozylem uszczelke.Dekiel przykręcilem najmocniej jak umiem i po jakims czasie widze male zacieki.Macie jakis sposób zeby uszczelnic tą uszczelke zebym nie musial kupowac nowej??Pozdr.
Avatar użytkownika
Kobuch
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 236
Dołączył(a): 20 lip 2007, o 17:56
Lokalizacja: Ruda Slaska

Postprzez Koner » 7 paź 2007, o 18:36

Ja przeważnie używam czerwonego silikonu , który można kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym :) Według mnie jest praktyczniejszy :P
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez pawel15 » 7 paź 2007, o 18:51

Kobuch napisał(a):Jezeli jest juz taki temat to pozwólcie że zapytam się was, bo kupilem uszczelke papierową posmarowalem obręcze hermetykiem i nalozylem uszczelke.Dekiel przykręcilem najmocniej jak umiem i po jakims czasie widze male zacieki.Macie jakis sposób zeby uszczelnic tą uszczelke zebym nie musial kupowac nowej??Pozdr.

Szczerze mówiąc wątpię czy to coś da ale może wytrzyj olej, i posmaruj hermetykiem to miejsce.
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Kobuch » 7 paź 2007, o 19:49

Moze sprobuje posmarować smarem.Moze cos da :wink:
Avatar użytkownika
Kobuch
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 236
Dołączył(a): 20 lip 2007, o 17:56
Lokalizacja: Ruda Slaska

Postprzez Aleksander » 7 paź 2007, o 20:15

a ja chciałbym się poradzić z czego lepiej zrobić uszczelkę pod cylinder
Jak już ktoś wspomniał wyżej cylinder potrafi się nagrzać powyżej 100s C
i pytanie moje jest następujące
Cz dać zwykłą papierową uszczelkę posmarowana hermetykiem ?
Czy skleić to na sylikon?
co dłużej wytrzyma? i co dłużej zapewni szczelność? :?
Żyj i pozwól żyć komarom

PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
Avatar użytkownika
Aleksander
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
Lokalizacja: zaściankowo
Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L

Następna strona

Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości