Modyfikacje silnika w Ursusie C-330

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie dwuślady.

Postprzez Pani Kontekstowa » 25 lis 2008, o 13:34

Miejsce na reklamę
Pani Kontekstowa
 

Postprzez Komar Rider » 25 lis 2008, o 17:06

Choinka na kółkach... Czemu nie? ;)
Obrazek
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez dwutaktowny » 11 gru 2008, o 23:52

Powrócę do tematu czyli dodania mocy 30-ce. Najprostszym sposobem jest zwiększenie ciśnienia w komorze spalania. Turbo doładowanie na pewno spełniło by to zadanie ale:
- to nie są tanie zabawki
- należy wyprowadzić smarowanie na turbinę, nie zabierając ciśnienia z wału
- pa jakimś czasie w silniku najprawdopodobniej pękł by któryś tłok.
Oto mój pomysł ale patent niemieckich inżynierów z czasów II wojny światowej:
- przy tłumiku umieszczasz bańkę blaszaną z kranikiem na dole, za kranikiem wężyk do kolektora ssącego np. w miejsce świec płomieniowych. Do bańki wlewasz wodę i w drogę, w momencie zapotrzebowania na dodatkową moc odkręcasz kranik ( o ustalona doświadczalnie wartość).
Jak to działa? Woda wypełnia procentowo niewielką przestrzeń gdy tłok jest w dole, ale powietrze się spręża a woda nie i gdy tłok jest w górze to procent objętości wody w stosunku do całej objętości jest znaczny, Przez to powietrze jest silniej sprężone. po wtóre w momencie zapłonu wysoka temperatura powoduje zamianę wody w parę i dodatkowe ciśnienie w suwie pracy.poza tym:
- woda jest tania
- moc podnoszona jest tylko chwilowo, dzięki temu silnik wytrzyma dłużej.
dwutaktowny
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 18:54
Lokalizacja: łosice

Postprzez Konik » 12 gru 2008, o 11:58


Idealne na święta :mrgreen:
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5244
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez Łukasz » 14 lut 2009, o 22:40

Jako że z prostych przeróbek mocy raczej nie osiągniemy sięgnąłem w głąb silnika.
Jak niektórzy wiedzą różnica mocy między silnikiem S-4002 (C-355) a silnikiem S-4003 (C-360) to 7 KM a to tylko za sprawą innego wałka rozrządu i pompy paliwowej.
Więc sądzę że mógłbym złożyć zamówienie u Świątka na wałek o innych fazach rozrządu:
http://www.swiatek.com.pl/walkispecjalne.php (czyt. 2 akapit)
Tylko niewiem czy wysłać wałek i podać parametry czy lepiej głowicę z kolektorami
Avatar użytkownika
Łukasz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 260
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 07:45
Lokalizacja: Lubelskie
Pochwały: 1

Postprzez endek » 15 lut 2009, o 12:26

http://img21.imageshack.us/my.php?image ... 751ay5.jpg

ciekawe od czego ta trubinka jest :) ,szkoda ze nie pomyslał o IC :mrgreen:

[ Dodano: 15 Lut 2009, 11:29 ]

Łukasz napisał(a):Jak niektórzy wiedzą różnica mocy między silnikiem S-4002 (C-355) a silnikiem S-4003 (C-360) to 7 KM a to tylko za sprawą innego wałka rozrządu i pompy paliwowej

według mnie to raczej bajki ,w końcu silniki te same (różnia sie jednynie filtrami )pompa raczej ta sama ,

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Łukasz » 15 lut 2009, o 13:35

Avatar użytkownika
Łukasz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 260
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 07:45
Lokalizacja: Lubelskie
Pochwały: 1

Postprzez endek » 15 lut 2009, o 14:17

ta dziwne równiez mam C 355 i C 360 i różnucy w mocy zadnej nie odczuwam jakos proazajacą (tzn 60tka jest po remoncie to troszke mocniejsza ale 55 równiez spokojnie daje jej rade) wiec watpie aby miał 45KM , tyle to miały te 3 garkowe od perkinsa, chciaz niby 55tka ma 45KM jak podaja ale troche cos tu dziwne ,wg to pomyłka skoro skok ten sam i srednica tez .musiałby obaczaic :D

[ Dodano: 15 Lut 2009, 13:23 ]

a co do pompy to jak kazda mozna podkrecic ,ale co za tym idzie wiadomo wiec nie wiem czy jest sens

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Modyfikacje silnika w Ursusie C-330

Postprzez kaczor074 » 8 kwi 2012, o 21:08

Czytałem wasze opinie -morze podpowiem iż silnik S-312 był modernizowany powstał S-313 o mocy 42KM ,lecz zaniechano produkcji. Winni są Gierek i Gomółka .A morze tak perkinsa silnik dołączyć ?
kaczor074
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 8 kwi 2012, o 20:48

Modyfikacje silnika w Ursusie C-330

Postprzez magneto » 12 kwi 2012, o 19:14

kaczor074 napisał(a):A morze tak perkinsa silnik dołączyć ?

Ursusy C330 na eksport szły z silnikiem 3p. wiec jakos to juz chodziło.
Co to tuningu C360 polecam wstawienie silnika od od zetora 7711 badz jeszcze lepiej 7711T
efekt murowany bez obaw o jego żywotność .
Obrazek
Avatar użytkownika
magneto
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
Lokalizacja: Wola
Pochwały: 2

Poprzednia strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości