Witam jestem w posiadaniu cylindra 70 od polskiej kosiarki ZMD
Czytałem kilka razy ze ten cylinder pasuje po małych przeróbkach do rometa . lecz dziś sprawdzałem cylinder nie pasuje na szpilki i tuleja nie wchodzi w komorę korbową jest troszkę większa tuleja o około 2,5mm
problem szpilek polega na tym że szpilki po przekątnej w 70 maja 7,2cm a rometowskie szpilki 8cm . Ma ktoś taki cylek w romecie >>?
lub ktoś wie jak to przerobić zbytnio nie ingerując w konstrukcje !?
Cylinder 70cm3 Zmd wpasowanie do romet
no tutaj nic nie zrobisz bez roztaczania karterow, co do szpilek to mozesz nawiercic nowe otwory w cylindrze lub nagwintowac w karterze na taki wymiar jak w cylindrze.
Paweł
Moja stajnia :
Yamaha DT 80 swap 125 4T
Honda Mtx 80 RII
Suzuki DR 50 z Silnikiem WSK 125
Ogar 200 86r
Moja stajnia :
Yamaha DT 80 swap 125 4T
Honda Mtx 80 RII
Suzuki DR 50 z Silnikiem WSK 125
Ogar 200 86r
-
PawelP112 - Przyjaciel forum
- Posty: 661
- Dołączył(a): 23 lut 2008, o 10:54
- Lokalizacja: Łomnica
nie no,to bardzo proste,podszlifuj kartery tak jak ci mówią,i powiększ wirtarką otwory na szpilki u już
-
kadet94 - MotoManiak
- Posty: 588
- Dołączył(a): 12 lut 2008, o 11:06
- Lokalizacja: Wrocław/Miękinia
hmmm, nie chodzi o to że cylinder pasuje, tylko podobnoć montowali tuleje z tych cylindrów w cylindrach komarowskich. sprawa godna przemyślenia, ale jakby nie patrzeć może łatwiej dotoczyć nową tuleję?
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Właśnie może w oryginalny cylek tuleje jutro wstawię fotki zobaczycie jak sprawa wyglada
A ciekawe jak wał na takim cylku długo wytrzyma ? A jak wybić tuleje ?
A ciekawe jak wał na takim cylku długo wytrzyma ? A jak wybić tuleje ?
- cross2900
- MotoManiak
- Posty: 2350
- Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
- Pochwały: 15
niestety z oryginalnych cylindrów się nie da...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
W tym jest problem jak wybić tuleje z 70 i orginala wygląda jakby byłaona z dwoch cześci jedna w drugiej miedzy nimi jest jakby taki mały frez szparka
Ja mam cały silnik od tej kosiarki wał orginalny większy na którym są łozyska jak w WSK 3 .
Ja mam cały silnik od tej kosiarki wał orginalny większy na którym są łozyska jak w WSK 3 .
- cross2900
- MotoManiak
- Posty: 2350
- Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
- Pochwały: 15
Łożyska w wsk3 i romecie sa te same, tylko w wsk o 1 więcej. Jak wygląda ten silnik? Zapodaj jakieś foto
Prędkość może kiedyś zabije cię,
lecz dziś to ona żyć ci daje...
lecz dziś to ona żyć ci daje...
-
Kleofas - MotoManiak
- Posty: 1098
- Dołączył(a): 27 mar 2007, o 14:20
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Pochwały: 2
- Pojazdy: 2 Polonezy i 6 motórów ;)
Tu są fotki lecz niestety nie moje tak to wygląda zabudowane
fotki rozebranego dam później jak do garażu pójdę
zbudowanay jest on na podzespołach charta gaźnik charta
cylek głowica tłok też magneto chłodzony był wiatrakiem zamontowanym na czopie wału ,Fajny jest filtr olejowy fajnie by to w motorynce wyglądało
tłumik jak u crossa !
fotki rozebranego dam później jak do garażu pójdę
zbudowanay jest on na podzespołach charta gaźnik charta
cylek głowica tłok też magneto chłodzony był wiatrakiem zamontowanym na czopie wału ,Fajny jest filtr olejowy fajnie by to w motorynce wyglądało
tłumik jak u crossa !
- cross2900
- MotoManiak
- Posty: 2350
- Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
- Pochwały: 15
Tuleja jest gładka i nie ma żadnego progu to bez problemu powinna wyjść, jednak jeśli ożebrowanie nie jest ci potrzebne to możesz je rozciąć
-
przem578 - MotoManiak
- Posty: 599
- Dołączył(a): 19 wrz 2007, o 19:01
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Jak chcesz wytoczyć obecną tulej, to zobacz ile materiału zostanie Ci na wstawienie nowej.Przyjżyj się jaką grubość będą miał ścianki po bokach i jak szerokie będą kanały zasilające.Kolejna sprawa to próg - kołnierz u góry nowej tuleji musi być taki.Stary cylinder musisz roztoczyć do odpowiedniego wymiaru, czyli najpierw wytaczasz całkiem tuleję.Potem rozgrzewasz go do 200* mierzysz średnicę i dodajesz 5-9 setek.Chropowotaość jak najmniejsza - to musi być gładziutkie.Następnie znowu rozgrzewasz i wprasujesz nową tulej.
Co do tuleji w oryginalnych cylindrach rometowskich.W każdym jest próg zabezpieczający przed zsunięciem się tuleji, my go traktujemy jako zabezpieczenie przed wyciągnięciem
Co do tuleji w oryginalnych cylindrach rometowskich.W każdym jest próg zabezpieczający przed zsunięciem się tuleji, my go traktujemy jako zabezpieczenie przed wyciągnięciem
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 122 gości