Cylinder 70cm3 Zmd wpasowanie do romet

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Cylinder 70cm3 Zmd wpasowanie do romet

Postprzez cross2900 » 23 sty 2009, o 19:28

Witam jestem w posiadaniu cylindra 70 od polskiej kosiarki ZMD
Czytałem kilka razy ze ten cylinder pasuje po małych przeróbkach do rometa . lecz dziś sprawdzałem cylinder nie pasuje na szpilki i tuleja nie wchodzi w komorę korbową jest troszkę większa tuleja o około 2,5mm
problem szpilek polega na tym że szpilki po przekątnej w 70 maja 7,2cm a rometowskie szpilki 8cm . Ma ktoś taki cylek w romecie >>?
lub ktoś wie jak to przerobić zbytnio nie ingerując w konstrukcje !?
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15

Cylinder 70cm3 Zmd wpasowanie do romet

Postprzez Pani Kontekstowa » 23 sty 2009, o 19:28

Pani Kontekstowa
 

Postprzez PawelP112 » 23 sty 2009, o 20:03

no tutaj nic nie zrobisz bez roztaczania karterow, co do szpilek to mozesz nawiercic nowe otwory w cylindrze lub nagwintowac w karterze na taki wymiar jak w cylindrze.
Paweł
Moja stajnia :
Yamaha DT 80 swap 125 4T
Honda Mtx 80 RII
Suzuki DR 50 z Silnikiem WSK 125
Ogar 200 86r
Avatar użytkownika
PawelP112
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 lut 2008, o 10:54
Lokalizacja: Łomnica

Postprzez cross2900 » 23 sty 2009, o 20:24

szkoda ale chyba nie bendę niszczył dobrych karterów !
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15

Postprzez kadet94 » 23 sty 2009, o 21:16

nie no,to bardzo proste,podszlifuj kartery tak jak ci mówią,i powiększ wirtarką otwory na szpilki u już ;)
Avatar użytkownika
kadet94
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 588
Dołączył(a): 12 lut 2008, o 11:06
Lokalizacja: Wrocław/Miękinia

Postprzez Mariusz » 23 sty 2009, o 21:28

hmmm, nie chodzi o to że cylinder pasuje, tylko podobnoć montowali tuleje z tych cylindrów w cylindrach komarowskich. sprawa godna przemyślenia, ale jakby nie patrzeć może łatwiej dotoczyć nową tuleję?
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez cross2900 » 23 sty 2009, o 21:41

Właśnie może w oryginalny cylek tuleje jutro wstawię fotki zobaczycie jak sprawa wyglada
A ciekawe jak wał na takim cylku długo wytrzyma ? A jak wybić tuleje ? :)
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15

Postprzez Mariusz » 23 sty 2009, o 21:44

niestety z oryginalnych cylindrów się nie da...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez cross2900 » 23 sty 2009, o 21:54

marycha_zielarz widze że wiesz o co chodzi mugłbym to oddac do toczenia !
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15

Postprzez cross2900 » 24 sty 2009, o 11:20

W tym jest problem jak wybić tuleje z 70 i orginala wygląda jakby byłaona z dwoch cześci jedna w drugiej miedzy nimi jest jakby taki mały frez szparka
Ja mam cały silnik od tej kosiarki wał orginalny większy na którym są łozyska jak w WSK 3 .
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15

Postprzez Kleofas » 24 sty 2009, o 11:24

Łożyska w wsk3 i romecie sa te same, tylko w wsk o 1 więcej. Jak wygląda ten silnik? Zapodaj jakieś foto
Prędkość może kiedyś zabije cię,
lecz dziś to ona żyć ci daje...
Avatar użytkownika
Kleofas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1098
Dołączył(a): 27 mar 2007, o 14:20
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pochwały: 2
Pojazdy: 2 Polonezy i 6 motórów ;)

Postprzez cross2900 » 24 sty 2009, o 11:59

Tu są fotki lecz niestety nie moje tak to wygląda zabudowane
fotki rozebranego dam później jak do garażu pójdę
zbudowanay jest on na podzespołach charta gaźnik charta
cylek głowica tłok też magneto chłodzony był wiatrakiem zamontowanym na czopie wału ,Fajny jest filtr olejowy fajnie by to w motorynce wyglądało
tłumik jak u crossa ! :D :D
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15

Postprzez przem578 » 24 sty 2009, o 12:10

Tuleja jest gładka i nie ma żadnego progu to bez problemu powinna wyjść, jednak jeśli ożebrowanie nie jest ci potrzebne to możesz je rozciąć :twisted:
PRZERABIAM CYLINDRY


GG 2076199


http://bikepics.com/members/przem578/
Avatar użytkownika
przem578
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 599
Dołączył(a): 19 wrz 2007, o 19:01
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez Konrad » 24 sty 2009, o 13:19

Jak chcesz wytoczyć obecną tulej, to zobacz ile materiału zostanie Ci na wstawienie nowej.Przyjżyj się jaką grubość będą miał ścianki po bokach i jak szerokie będą kanały zasilające.Kolejna sprawa to próg - kołnierz u góry nowej tuleji musi być taki.Stary cylinder musisz roztoczyć do odpowiedniego wymiaru, czyli najpierw wytaczasz całkiem tuleję.Potem rozgrzewasz go do 200* mierzysz średnicę i dodajesz 5-9 setek.Chropowotaość jak najmniejsza - to musi być gładziutkie.Następnie znowu rozgrzewasz i wprasujesz nową tulej.



Co do tuleji w oryginalnych cylindrach rometowskich.W każdym jest próg zabezpieczający przed zsunięciem się tuleji, my go traktujemy jako zabezpieczenie przed wyciągnięciem
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez cross2900 » 24 sty 2009, o 16:07

Czyli roboty z tym bedzie dużo :(
powiedzcie jak to zrobic najłatwiej i najwytrzymalej !
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15

Postprzez Adi.G. » 24 sty 2009, o 16:09

cross2900 napisał(a):najłatwiej


Nie da się najłatwiej :P
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 122 gości