Obliczanie Przełożenia 2 kół zębatych

Czyli dział, w którym dziedzina tematu nie ma znaczenia.

Obliczanie Przełożenia 2 kół zębatych

Postprzez Łukasz » 25 sty 2009, o 02:18

Potrzebny mi jakiś wzór na obliczenie przełożenia między dwoma kołami zębatymi (nie zębatkami!)
Wiem tylko tyle że np. jedno koło ma 10z a drugie 10z to przełożenie 1,000
a np. jeśli jedno ma 10z a drugie 20z to przełożenie 2,000


Już chyba sobie poradziłem :D
np. [Koło Napędzane] dzielimy przez [koło napędzające] czyli koło napędzające 11z \ koło napedzane 10 z to wychodzi nam nadbieg 0,909

Zdradzę wam mój szatański plan mam zamiar zmienić w mojej C-330 koło zębate 6 Biegu na koło na prędkość , ponieważ nigdy nie używam 6 biegu w pracy na polu, tylko w transporcie, jak już wrzucam 6 to musi być szosa
Oryginalne przełożenia w C-330:

a)Skrzyni przekładniowej
1 Biegu 3,096
2 Biegu 1,597
3 Biegu 1,000
b)Reduktora
niskie (I) 4,050
Wysokie(II) 1,000

Ja zrobię tak:

a)Skrzyni przekładniowej
1 Biegu 3,096
2 Biegu 1,597
3 Biegu 0,597
b)Reduktora
niskie (I) 4,050
Wysokie(II) 1,000
-------------------------------------------------------------------------------------
Myśląc logicznie pomyślałem że między 4(1) biegiem a 5(2) biegiem jest 1.499 przełożenia, to czemu nie może być tyle między 5(2) biegiem a 6(3) biegiem?
oryginalnie jest tam różnica 0.597 przełożenia to dlaczego nie może być 1.000 róznicy przełożenia?
Może być i ja tak zrobię
Trochę sie rozpisałem myślę że zrozumieliście :D
Avatar użytkownika
Łukasz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 260
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 07:45
Lokalizacja: Lubelskie
Pochwały: 1

Obliczanie Przełożenia 2 kół zębatych

Postprzez Pani Kontekstowa » 25 sty 2009, o 02:18

Miejsce na reklamę
Pani Kontekstowa
 

Postprzez ABRUZZI » 25 sty 2009, o 10:09

skoro C-330 bez problemu rusza nawet z 5 biegu więc myślę że nie powinien mieć problemu z tym przełożeniem
Avatar użytkownika
ABRUZZI
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 19 lip 2007, o 09:32
Lokalizacja: Rogowo

Postprzez endek » 25 sty 2009, o 11:41

Łukasz napisał(a):jak już wrzucam 6 to musi być szosa

to cos masz dorżnieta tą 30che :mrgreen:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8947
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Konik » 25 sty 2009, o 12:28

Łukasz napisał(a):jak już wrzucam 6 to musi być szosa

Słaba musi być ta 30, z kolegą jeździłem 30 to bez problemu po polach na 6 idzie :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5210
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez Łukasz K. » 25 sty 2009, o 12:37

30chą to ja po polach z kuzynem na 6tce driftowałem :P do v-maxa też dobiliśmy, 2400rpm na 6 biegu :D wszystko się trzęsło :)
Obrazek
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
Avatar użytkownika
Łukasz K.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1618
Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
Lokalizacja: CGD
Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Opel Astra F '96

Postprzez Łukasz » 25 sty 2009, o 18:48

enduras napisał(a):to cos masz dorżnieta tą 30che :mrgreen:

No i tu cię zaskoczę 30 ma trochę ponad 150 Mth po remoncie i zapierdziela żwawo nawet po ściernisku z 2 pełnymi wozami zboża

PS: myślałem nad skrzynią od C-330 M

A to z nudów :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Łukasz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 260
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 07:45
Lokalizacja: Lubelskie
Pochwały: 1

Postprzez endek » 25 sty 2009, o 20:34

no Mka byłą szybsza ,ja to ogólnie to w ogóle praktycznie nie korzystam z polowych biegów gdyz za wolno idzie,a na szosówkach daje spokojnie rade ,no chyba ze przy jakies maszynie cos musi isc wolno to tak :]

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8947
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski


Powrót do Off-topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości