[Jawa 350 TS] - trudności z odpaleniem.

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

[Jawa 350 TS] - trudności z odpaleniem.

Postprzez Laszlo » 26 mar 2009, o 20:42

Witam, jakiś czas temu dostałem Jawe 350 TS do naprawy, był to mój debiut z tym motocyklem. Motor wymagał wymiany skrzynie biegów.
Po złożeniu silnika motor z trudem odpala, trzeba się nieźle nagimnastykować i nakombinować aby odpalił. Dodatkowo prawy cylinder nie zawsze odpala od razu, przeważnie w czasie jazdy odpali gdy motocykl rozgrzeje się. Z tego cylindra czasami strzela w tłumik podczas zmiany biegów.
Iskra jest na obydwóch świecach jednakowa. Gaźnik czyściłem kiedy go montowałem do silnika. Z kranika paliwo leci żwawo.
Nie wiem co zrobić aby ta jawa odpalała jakoś bez problemów :/
-Jak byś ostatni raz jechał motocyklem, to jak byś jechał?
-zapie*ał bym ile wlezie ;]
Avatar użytkownika
Laszlo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 466
Dołączył(a): 26 cze 2008, o 16:04
Lokalizacja: Gorzkowice

[Jawa 350 TS] - trudności z odpaleniem.

Postprzez Pani Kontekstowa » 26 mar 2009, o 20:42

Pani Kontekstowa
 

Postprzez SZAJBUS_SzeF » 26 mar 2009, o 22:51

Spróbuj dokładnie ustawić zapłon i wyregulować gaźnik.
Skoro był to twój debiut z upierdliwym w remontach silnikiem 638 to obawiam się najgorszego - nieszczelności. ;)
Powodzenia ;)
"A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!" Leopold Staff
Obrazek
Avatar użytkownika
SZAJBUS_SzeF
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 585
Dołączył(a): 6 kwi 2007, o 16:46
Lokalizacja: Lędziny woj. Śląskie
Pojazdy: FSO Polonez 1984 Jawa 350 1989 Simson s51 Enduro 1988

Postprzez Laszlo » 26 mar 2009, o 23:02

Też się obawiam że jest jakaś nieszczelność :/
Ale silnik składałem na sylikon.
Mam jeszcze takie pytanie, na środku wału korbowego jest takie aluminiowe coś coś rozdziela wał na dwie części, to coś ma uszczelniać komory między dwoma cylindrami?
Kiedy rozłożyłem silnik to coś było tam włożone bez uszczelki i zostawiłem to tak samo jak zastałem.
-Jak byś ostatni raz jechał motocyklem, to jak byś jechał?
-zapie*ał bym ile wlezie ;]
Avatar użytkownika
Laszlo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 466
Dołączył(a): 26 cze 2008, o 16:04
Lokalizacja: Gorzkowice

Postprzez Talerz » 27 mar 2009, o 00:15

Ustaw zapłon pożądnie i musi śmigać ;)

[ Dodano: 26 Mar 2009, 23:33 ]

I przy okazji poproszę o zapoznanie się z moim tematem http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=13512
Obrazek
Avatar użytkownika
Talerz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 21:36
Lokalizacja: Czersk

Postprzez pierdlik » 27 mar 2009, o 00:37

Ja to aluminiowe coś wsadzałem spowrotem później na silikonie jak składałem silnik jawy 350TS jak jeszcze ją miałem. A co do odpalania na początku to chyba coś z gaźnikiem za mała dawkę daje na ssaniu paliwa. A co do prawego cylindra to mogą być 2 przyczyny (tak myślę) źle ustawiony zapłon prawego cylindra (może coś jest z patynkami nie tak) lub nieszczelny simering od strony prądnicy.
Ostatnio edytowano 27 mar 2009, o 00:43 przez pierdlik, łącznie edytowano 1 raz
pierdlik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 03:13
Lokalizacja: Nockowa

Postprzez Talerz » 27 mar 2009, o 00:41

Jak ja składałem mój silnik to bez żadnego sylikonu tam ani uszczelki to samo w sobie wchodzi tak ciężko że jest szczelne :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Talerz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 21:36
Lokalizacja: Czersk

Postprzez pierdlik » 27 mar 2009, o 00:44

Talerz napisał(a):Jak ja składałem mój silnik to bez żadnego sylikonu tam ani uszczelki to samo w sobie wchodzi tak ciężko że jest szczelne :)


No ja musiałem to na silikonie dać bo u mnie to szczelnie nie wchodziło.
Ps
Ale w polówki dawałeś jakąś uczelnię raczej :wink:
pierdlik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 03:13
Lokalizacja: Nockowa

Postprzez Talerz » 27 mar 2009, o 00:46

Chyba, że wchodziło łatwo to trzeba było dać sylikon. U mnie to za cholere nie chciało wejść :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Talerz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 21:36
Lokalizacja: Czersk

Postprzez Laszlo » 27 mar 2009, o 00:55

A czy w tym aluminiowym przedziale jest jakiś uszczelniacz na wale? Jeśli tak to jak to tam włożono ?
U mnie to za ciasno nie wchodziło. Ale jeśli w środku nie ma uszczelniacza tylko jest samo łożysko to nie ma sensu tego jeszcze uszczelniać.

Talerz jutro postaram się to narysować z wymiarami, niestety aparatu nie mam.

Edit:
http://www.bubba.yoyo.pl/Grafika/3.6.GIF
Nie ma tam uszczelniacza a więc nawet jeśli oklei się to sylikonem dokoła to i tak łożyska będą przepuszczać. Stąd wnioskuje że ta część nie musi być szczelna.
-Jak byś ostatni raz jechał motocyklem, to jak byś jechał?
-zapie*ał bym ile wlezie ;]
Avatar użytkownika
Laszlo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 466
Dołączył(a): 26 cze 2008, o 16:04
Lokalizacja: Gorzkowice

Postprzez pierdlik » 27 mar 2009, o 01:42

Laszlo napisał(a):A czy w tym aluminiowym przedziale jest jakiś uszczelniacz na wale? Jeśli tak to jak to tam włożono ?
U mnie to za ciasno nie wchodziło. Ale jeśli w środku nie ma uszczelniacza tylko jest samo łożysko to nie ma sensu tego jeszcze uszczelniać.

Talerz jutro postaram się to narysować z wymiarami, niestety aparatu nie mam.

Edit:
http://www.bubba.yoyo.pl/Grafika/3.6.GIF
Nie ma tam uszczelniacza a więc nawet jeśli oklei się to sylikonem dokoła to i tak łożyska będą przepuszczać. Stąd wnioskuje że ta część nie musi być szczelna.


Właśnie że jest uszczelka :D jest ona miedzy łożyskami środkowymi wału. Pomyśl trochę człowieku. Są 2 kolby jak 1 tłok jest na górze to 2 jest na dole jakby nie było uszczelki to by nie było podciśnienia ani też ciśnienia w komorze wałowej bo nawzajem by miedzy sobą one niwelowały. Ja w 1 komorze lewej jest ciśnienie i wypycha mieszankę nad tłok do w drugiej prawej jest pod cieśninie które ta mieszanka zasysa z gaźnika bo tłok jest u góry . Jakby nie było uszczelki miedzy tymi komorami wału to by mieszanka zamiast zostać wypchana nad tłok krążyła by miedzy lewą i prawą komora poz tym nie był by też zassana bo by podciśnienia nie było w komorze wałowej.

PS
Przypomniałem sobie coś. Mój kumplowi też przy 350TS poszła ta uszczelka miedzy łożyskami. Wtedy nie jawa niechał odpalić a jak już po długim pchaniu zaczęło coś łapać niby to gasła zaraz. Lecz ta uszczelka bardzo rzadko pada.
pierdlik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 03:13
Lokalizacja: Nockowa

Postprzez SZAJBUS_SzeF » 27 mar 2009, o 08:01

Ten "kawałek aluminium" ma swoją nazwę. ;) http://www.jawaczesci.pl/512,czolo-walu.html tak na przyszłość.
1 tłok jest na górze to 2 jest na dole
jeden tłok jest na górze drugi jest 3/4. ;) Wracając do tematu - tam musi być szczelność.
"A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!" Leopold Staff
Obrazek
Avatar użytkownika
SZAJBUS_SzeF
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 585
Dołączył(a): 6 kwi 2007, o 16:46
Lokalizacja: Lędziny woj. Śląskie
Pojazdy: FSO Polonez 1984 Jawa 350 1989 Simson s51 Enduro 1988

Postprzez Laszlo » 27 mar 2009, o 15:36

Ok, z silnika wyciskam już olej.
Ale czemu na tym rysunku nie ma zaznaczonego uszczelniacza pośrodku ?

Edit:
Uszczelniacz od strony alternatora był zrypany :D gdy odkręciłem wirnik, sprężynka naciągająca uszczelniacz była poza uszczelniaczem. Poza tym ten uszczelniacz ma jakieś oczko za duże :/ w ogóle nie stykające się z wałem.
-Jak byś ostatni raz jechał motocyklem, to jak byś jechał?
-zapie*ał bym ile wlezie ;]
Avatar użytkownika
Laszlo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 466
Dołączył(a): 26 cze 2008, o 16:04
Lokalizacja: Gorzkowice

Postprzez Laszlo » 27 mar 2009, o 23:11

No to teraz mam zagadkę ...
Uszczelniacz o którym pisałem jest oryginalny, ale jakoś nie pasuje :/
Wewnętrzna część uszczelniacza w ogóle nie styka się z wałem - jest prześwit.
Skoro uszczelniacz jest książkowy, wał raczej też to czemu tak jest?
Jak zakładam ten uszczelniacz z powrotem i kopnę w starter to wieje z niego :|
OCB ?
-Jak byś ostatni raz jechał motocyklem, to jak byś jechał?
-zapie*ał bym ile wlezie ;]
Avatar użytkownika
Laszlo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 466
Dołączył(a): 26 cze 2008, o 16:04
Lokalizacja: Gorzkowice

Postprzez pierdlik » 27 mar 2009, o 23:29

Laszlo napisał(a):No to teraz mam zagadkę ...
Uszczelniacz o którym pisałem jest oryginalny, ale jakoś nie pasuje :/
Wewnętrzna część uszczelniacza w ogóle nie styka się z wałem - jest prześwit.
Skoro uszczelniacz jest książkowy, wał raczej też to czemu tak jest?
Jak zakładam ten uszczelniacz z powrotem i kopnę w starter to wieje z niego :|
OCB ?


Bo na ten wał nabija się jeszcze tak tulejkę :D właśnie od strony alternatora. Może gdzieś ci on umknęła jak skalałeś silnik :D poszukaj jej.

Kiedyś jak jeszcze miałem Jawę 350 TS była taka strona w internecie co gość opisywał swoja przygodę z jawa oraz jej szczegółowa renowacje. Ściąłem sobie wtedy podstrony opisujące poszczególne części. Wrzucę je za chwile na jakiś serwer i sobie sięgniesz instrukcje i zboczysz co dokładnie siedzi w silniku jawy 350 TS
Ostatnio edytowano 27 mar 2009, o 23:47 przez pierdlik, łącznie edytowano 1 raz
pierdlik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 03:13
Lokalizacja: Nockowa

Postprzez Laszlo » 27 mar 2009, o 23:44

No to świetnie :D rozwaliłem dobry uszczelniacz :mrgreen:
Na schemacie silnika rzeczywiście jest tam tulejka :shock:
-Jak byś ostatni raz jechał motocyklem, to jak byś jechał?
-zapie*ał bym ile wlezie ;]
Avatar użytkownika
Laszlo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 466
Dołączył(a): 26 cze 2008, o 16:04
Lokalizacja: Gorzkowice

Następna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 90 gości