Jawa 50 typ 23 Golden Sport

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Jawa 50 typ 23 Golden Sport

Postprzez petro » 19 kwi 2009, o 16:33

Witam.

Postaram się opisać historię swojej Jawki dość szczegółowo, bynajmniej tak jak mi na to pozwolą zgromadzone informacje.

Bodajże pod koniec roku 2004, o ile dobrze pamiętam było to po świętach Bożego Narodzenia po długich poszukiwaniach odnalazłem upragniony pojazd. Jeden telefon, polonez podstawiony, przyczepka pożyczona i komu w drogę, temu czas jechać do Lewkowa. Wieczorem byłem już posiadaczem naprawdę ładnego pojazdu, oczywiście nie obyło się bez kilku niedociągnięć takich jak brak hamulców, nie odbijający kopniak czy poplątana elektryka. Ale mimo to byłem zadowolony gdyż ciężko było dostać taki pojazd z dokumentami za 300 zł!! Po przyjeździe do domu jeszcze krótka runda po ulicy i do garażu. Tak oto nabyłem Jawę 50 Mustang.

Marka: Jawa
Model: 50 typ 23 Mustang?
Rok prod.: 1972
Pojemność: 49,9ccm

Kilka dni potem Jawka poszła od razu na warsztat. Rozebrana do cna powoli przechodziła remont, o ile można to tak nazwać, niestety amatorką zalatywało na całą gminę. W silniku zostały wymienione pierścienie, tarcze sprzęgła, zębatki i wszystkie inne duperele. Reszta część pojazdu została pomalowana, rama częściowo (tylko te elementy które wymagały poprawki) i nadwozie otrzymało nowy kolor, srebrny.
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Motorek został poskładany, niestety po odpaleniu wielki SZOK! nie ma "trójki", puki przyszło co do czego okazało się że podczas rozpoławiania silnika należy ustawić pierwszy bieg, nie wiedzące tego pozostawiłem na luzie. Totalne załamanie, jednak w sprawie poratował mnie znajomy, który zabrał silnik, rozpołowił i naprawił to co ja zepsułem. Oto i takim sposobem jeździłem do roku 2006.

W w/w roku motorem kolejny raz poszedł na warsztat, powodem było sprzęgło, kupiłem drugi silnik, który następnie jeździł w Jawce, korzystając z okazji odświeżeniu uległ również lakier. Kolejna amatorka w wykonaniu petro.

ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek
W ten oto (tani) sposób przejeździłem lato, zimę i kolejne lato.

W kwietniu 2008 roku przyszła kolejna mania - mania rdzy. Wtajemniczone osoby wiedzą o co mi chodzi, nie będę tego opisywał bo zapewne niektórzy z Was chcieli by mnie za to zabić, zdjęć za to nie pożałuję.
ObrazekObrazek

Moje w tym szczęście, że do tej rdzy kupiłem drugie kompletne oblachowanie, a oryginalnie zostawiłem w garażu.

W między czasie, czytając różne strony, fora dowiedziałem się o wersji Golden Sport, sprawdziłem części/detale z wersji Golden oraz z mojej Jawki i bardzo wiele elementów jest wspólnych. Zrodziła się myśl odbudowy, skoro to taka rzadka wersja nie można jej zmarnować.

Obecnie kompletuję części oraz powoli zabieram się za przygotowania do lakierowania w oryginalny kolor ČSN 6401. Od razu proszę, jeżeli posiadacie Państwo jakieś informacje, prospekty a nawet części do wersji Golden chętnie kupię.

Na tej stronie można trochę poczytać o Jawach 50 Golden Sport. Jeżeli oczywiście rozumiemy po czesku (w miarę możliwości chętnych prosiłbym o przetłumaczenie)
http://www.jawa-50.cz/clanek//clanek/ja ... vyvoz.html

Docelowo ma wyglądać tak:
[img][570:500]http://www.jawa-50.cz/filesystem/clanky/23/golden-sport/jawa-50-typ-23-golden-sport-07.jpg[/img]
[img][570:500]http://www.jawa-50.cz/filesystem/clanky/23/golden-sport/jawa-50-typ-23-golden-sport-11.jpg[/img]

C.D.N

Pozdrawiam
Piotr
petro
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 4 paź 2007, o 10:43
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Jawa 50 typ 23 Golden Sport

Postprzez Pani Kontekstowa » 19 kwi 2009, o 16:33

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Johnny Moped » 19 kwi 2009, o 16:55

Jawki mustang z początku produkcji też można nazwać goldenami, bo są praktycznie identiko prócz eksportowego malowania. Sprawdź czy na stojanie masz moc 30W.
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez bi-jay » 19 kwi 2009, o 17:37

ja mam też mustanga z 72 roku, lecz w nieoryginalnym lakierze..
Avatar użytkownika
bi-jay
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1413
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:37
Lokalizacja: Strzepcz

Postprzez Konik » 19 kwi 2009, o 17:45

Fajna jawka , ciekawe czy silnik też pochodzi z Golden Sport. Ja mam młodszą jawkę ( 1976r) . Odnów ją jak tą żółtą z tego zdjęcia to będzie super! :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez petro » 19 kwi 2009, o 19:08

Więc tak, dzięki pomocy p. Tomka (HansLedwinka) został przetłumaczony tekst z czeskiej strony podanej wyżej, bardzo wiele mi to pomogło, bardzo dziękuję. :(

Pierwsze wykonanie (od 1969 do roku 1971)

Golden Sport miał żółte błotniki, zbiornik i skrzyneczki narzędziowe (kolor 6401), na błotnikach było czarne linkowanie i napis „Golden Sport by Jawa“ na zbiorniku paliwa. To wszystko, czym różnił się od sprzedawanego u nas masowo standardowego Mustanga. Tylny wahacz był starego typu wykonany ze spawanych wytłoczek, posiadał głęboką osłonę łańcucha, tłumik w kształcie cygara, manetki z klasycznym przełącznikiem, szybkostrzał (?), aluminiowe dźwignie sprzęgła i hamulca przedniego – bez kuleczek na końcach. Przednie teleskopy były u góry przykryte aluminiowymi wieczkami – ten szczegół przetrwał akurat i w młodszym wykonaniu. Tylna lampa była zgodna z seryjnym Mustangiem, przednia podobnie, więc pochodząca z Jawy 90 i wyposażona w prostokątny prędkościomierz wyskalowany w milach (wymieniany przed dopuszczeniem do sprzedaży w Czechosłowacji na swój odpowiednik skalowany do 120km/h)


W wersji do 1972 powinien być prędkościomierz wyskalowany do 120km/h (prostokątny), którego również u mnie brakuje.
petro
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 4 paź 2007, o 10:43
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Postprzez Johnny Moped » 19 kwi 2009, o 19:17

Taką szafę wyskalowaną do 120kmh może bym mógł znaleźć ;)
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez tara512 » 22 kwi 2009, o 18:25

ja mam taką sama jawke jak golden tylko jest biała ma normalny licznik i cienki wachacz po za tym wszystko tak samo a mój kumpel ma taką jawke jak golden tylko że jest biała aler też ma gruby wachacz i prędkościomierz do 120.
Ogar 200 aktualnie
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
Avatar użytkownika
tara512
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 732
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 13:27
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez Błażej » 22 kwi 2009, o 21:05

to ty jestes na pj ? jedyna taka jawa...
jak zrobiłes efekt rdzy ??
Avatar użytkownika
Błażej
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2734
Dołączył(a): 29 gru 2008, o 08:50
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez alus » 23 kwi 2009, o 17:01

Golden Sport podobno leciała 100 w orginale ... była to jakaś sportowa wersja

PS.chciałbym się dowiedzieć jakie są różnice silnikowe. Bo raczej na pewno są. Zobaczcie jaki fajny ma tłumik ten golden sport :]
@@% Super MotO.

Motór

Miewam chwile zwątpienia aż do pierwszego odpalenia.
Avatar użytkownika
alus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 01:46
Lokalizacja: Myszków (śląsk)

Postprzez tara512 » 23 kwi 2009, o 17:45

goldeny podobno miały 4,7 konia gdzieś kiedyś czytałem żę tam były inne fitry powietrza takie podobne jak wsce był rysunek i magneto było jakieś lżejsze a taki tłumik ja mam w swojej jawce :D
Ogar 200 aktualnie
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
Avatar użytkownika
tara512
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 732
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 13:27
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez piciu308 » 23 kwi 2009, o 21:47

Ta golden sport na zdjęciu ma normalny licznik z tego co widze :D albo ślepy jestem.
- Co byś zrobił gdyby można zacząć wszystko od nowa?
- Nie brał bym tego gówna..
Avatar użytkownika
piciu308
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 15:31
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet kadet, Router WS 50, Renault Megane I Ph II.

Postprzez Johnny Moped » 23 kwi 2009, o 22:15

Niestety trzeba ją trochę przerobić na goldena :P Tak samo chyba nie ma wachacza starego typu.
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez petro » 26 kwi 2009, o 14:02

Jak już napisałem nie jest oryginalna, w trakcie remontu przeszło do niej wiele części z dawcy.


Blazej188 napisał(a):to ty jestes na pj ? jedyna taka jawa...
jak zrobiłes efekt rdzy ??


Tak to ja, ta Jawa jest również na tym forum w innym temacie.

Pozdrawiam!

PS: O postępach w pracach będę informował w tym temacie.
Polski Fiat 126p (1983)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
petro
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 4 paź 2007, o 10:43
Lokalizacja: Bielsk Podlaski


Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości