Romet Ogar 200&205

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

Romet Ogar 200&205

Postprzez zeti » 27 maja 2009, o 15:08

Witam
Zastanawiam się co jest lepsze. Romet ogar 200 czy 205. W tej chwili jeżdżę ogarem 205 i będę go remontował. Moje pytanie polega na tym, czy go remontować czy kupić ogara 200?
Avatar użytkownika
zeti
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 22 kwi 2009, o 22:26
Lokalizacja: Słupca

Romet Ogar 200&205

Postprzez Pani Kontekstowa » 27 maja 2009, o 15:08

Pani Kontekstowa
 

Postprzez irek_02gf » 27 maja 2009, o 17:51

Remontuj. Są niesamowicie proste i tanie w remoncie.Dobrze wykonany remont daje też mnóstwo satysfakcji i sporo przyjemności.
irek_02gf
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 18:34
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez ((Hubert)) » 27 maja 2009, o 17:57

Hmmm.... jeśli chodzi ci o to który jest mocniejszy to ogar 200 po odblokowaniu a jeśli chodzi o jakość tych silników i niezawodność to oba leżą na tej samej półce
Jest jikov...nie ma paliwa xD
Avatar użytkownika
((Hubert))
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1005
Dołączył(a): 10 gru 2008, o 20:04
Lokalizacja: Pogwizdów

Postprzez Komarcio » 27 maja 2009, o 18:18

Ja remontowałbym 205- prostsza, trwalsza i sympatyczniejsza konstrukcja. Nie to, co czeskie wynalazki...
30KM wydaje się w zupełności wystarczające. Ale 60KM pozostawia już pewien niedosyt ;)
Avatar użytkownika
Komarcio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1672
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez plastek » 28 maja 2009, o 11:38

również zostałbym przy 200, różnica nie wielka - to po co zmieniać, pzdr

http://erazmus-sokrates.com/
Ostatnio edytowano 20 sie 2009, o 13:13 przez plastek, łącznie edytowano 1 raz
plastek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 27 maja 2009, o 10:54

Postprzez grzesiekmotur » 28 maja 2009, o 11:57

mam 205 od roku po remoncie i praktycznie nic większego w awariach nie miałem
:yes:
wyremontuj go solidnie i na pewno ci się odwdzięczy
w mym ogarze o jednym garze...
grzesiekmotur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 1 gru 2008, o 21:25
Lokalizacja: !![ZKIW]!!

Postprzez Aleksander » 28 maja 2009, o 19:01

ja kocham 205 za ich piękną linie nie to co 200
Żyj i pozwól żyć komarom

PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
Avatar użytkownika
Aleksander
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
Lokalizacja: zaściankowo
Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L

Postprzez Laskos » 28 maja 2009, o 19:16

Zostaw 205, prosty, trwały, tani w utrzymaniu silnik.
Zacieranie "eSa": 360/1000 km :F
Sezon zakończony. Nabite: 3100 km
Na SFT jest ***, jedziesz, muł taki ku*ewny i jak wyrwie, to nie wiadomo czy cisnąć, czy ratować plastiki, czy hamować

De gustibus non est disputandum.
Avatar użytkownika
Laskos
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2064
Dołączył(a): 5 sty 2008, o 21:54
Lokalizacja: Milanówek

Postprzez staszek » 28 maja 2009, o 19:24

ja też wole 205 w ogóle inaczej biegi chodzą, łatwiej znaleźć luz i lepiej sie jeździ po mieście, nie to co ogar 200, ogóle to w 205 jest ergonomiczny kopniak po normalnej stronie a w 200 się wykrzywia i kopnąć nie idzie i zahacza o hamulec, poza tym 205 mniej pali i nie trzaba tak czesto gaznika i zapłonu poprawiać jak w 200, ale jak wiadomo ogar 200 jest sporo szybszy i mocniejszy ale bez przesady
Szlif: Mechaniczna obróbka motocykla i motocyklisty w wyniku jazdy niekoniecznie na kołach i niekoniecznie po asfalcie
Avatar użytkownika
staszek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 23 kwi 2007, o 19:06
Lokalizacja: Grudzielec

Postprzez ((Hubert)) » 28 maja 2009, o 20:31

ja powiem tak gdzieś na alegro przeczytałem takie coś jak gość silnik z ogara sprzedawał ,,Silniki te są wykonane z tych samych stopów co silniki simsona i są bardziej trwalsze niż polskie....'' ja mam odmienne zdanie 223 bardziej się psuje ponieważ na 023 w całe wakacje robiłwem nim ponad 45km dziennie ponieważ przez jakiś czas jeździłem nim do dziadka były żniwa a potem z powrotem do domu umyłem sie i do pracy i tak przejeździłem cale wakacje a na 223 jeżdżę dopiero pare miechów i jest dużo mniej trwalszy niż 023
Jest jikov...nie ma paliwa xD
Avatar użytkownika
((Hubert))
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1005
Dołączył(a): 10 gru 2008, o 20:04
Lokalizacja: Pogwizdów

Postprzez Komarcio » 28 maja 2009, o 21:17

Powiem tak. Mam Jawkę, którą kupił mój pradziadek jako 2-letnią i wstawił do piwnicy, bo nie dało się jeździć... Ile przez te 2 lata mógł przejechać poprzedni właściciel (też starszy pan)? 4 tysiące? I silnik totalnie wyeksploatowany.
Mam też Pegaza od wujka i wiem, że silnik nie był rozkręcany. Przejechał duuuużo (kilkanaście tys. w różnych warunkach), w cylindrze był ogromny próg, ale reszta jak nówka. Rok temu wymieniałem simmeringi, więc zdjąłem pokrywę, a tam fabryka. Zero luzu na oryginalnych łożyskach i wale, tryba bez śladów zużycia, a bakielitowe tarcze bez jakiegokolwiek progu.

Tak więc dla mnie sprawa jest jasna :wink:
30KM wydaje się w zupełności wystarczające. Ale 60KM pozostawia już pewien niedosyt ;)
Avatar użytkownika
Komarcio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1672
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez Konik » 28 maja 2009, o 21:34

Ja mam nieco odmienne zdanie. 205 jest może i trwalszą konstrukcją, ale jeśli chcesz szybciej pojeździć to 200. Dobrze wyremontowana 200 dużo przejedzie, trzeba po prostu dokładnie zrobić z silnikiem. To jest już twój wybór - 205 trwalszy, mniej pali, ale słabszy . 200- szybszy, mocniejszy , sporo pali, lubią w nim siadać "pierdoły" . Ja osobiście wybrałem motor z silnikiem ze stajni Jawy, po prostu ten silnik bardziej mi pasuje. Już drugiego 223 zdzieram, w ogarze był nie dokładnie zrobiony remont ale jeździł, w mustangu dobrze wyremontowany, i na razie jak jeździłem tak jeżdżę ( 250km) nabijane na polach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez Laszlo » 28 maja 2009, o 22:14

Według mnie ogar 205 i 200 to tak jak by porównać zwykłego poloneza z polonezem który ma silnik "Rover'a".
W 223 łatwiej znaleźć mi luz bo jet ich 2, silnik jest jest nie do zdarcia, w 023 często od katowanie niszczy się wałek zdawczy albo zabierak na wale - po prostu zbyt drobne ząbki są na nich w 223 nie ma tego problemu. Wał w 023 od strony iskrownika jest długi i łatwo go skrzywić w 223 nie ma tego problemu. Mój ogar od około 3 lat nie wymagał ingerencji w bebechy silnika (tej wiosny pierścienie wymieniłem jedynie bo taki miałem kaprys). Dodatkowo pod względem osiągów 023 chowa się.
-Jak byś ostatni raz jechał motocyklem, to jak byś jechał?
-zapie*ał bym ile wlezie ;]
Avatar użytkownika
Laszlo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 466
Dołączył(a): 26 cze 2008, o 16:04
Lokalizacja: Gorzkowice

Postprzez Artur » 28 maja 2009, o 23:31

Nie zgadzam się 023 też jest ot świetna konstrukcja, ale po pierwsze muszą być oryginalne części remont musi być zrobiony bardzo dokładnie to wtedy chodzi, jedyna wada to osiągi po zmianie przełożeń 50km/h to max. dla tego silnika, ale trzeba się z tym pogodzić, najlepiej nie stawiać sobie takich dylematów i mieć to i to, duża zaleta 023 to prostota konstrukcji, remont zrobi dzieciak i to zamkniętymi oczami. :)
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Konik » 29 maja 2009, o 07:57

Artur4567 napisał(a):duża zaleta 023 to prostota konstrukcji, remont zrobi dzieciak i to zamkniętymi oczami. :)

Jawka jest też prostą konstrukcją, tyle że do sprzęgła potrzebne są 2 osoby ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Następna strona

Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 157 gości