Silnik do roweru - ku przestrodze

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Silnik do roweru - ku przestrodze

Postprzez c64club » 31 lip 2009, o 11:50

Jako, że lato się zbliża i ktoś mógłby się skusić na takie dziadostwo -np. mieć zapasowe pierdzikółko jak się Romet zepsuje, to ku przestrodze napisałem arta.
Kupiłem taki silnik dla mamy, żeby jej ułatwić dłuższe wycieczki, które uwielbia, a po kontuzji już tyle nie popedałuje.
Relacja z otwarcia paczki i rozpaczliwych prób montażu tutaj:http://grzegorski.net/wiki/doku.php?id=rowery:skyhawk_podroba

Odradzam serdeczne. Chłam, który prawdopodobnie docierania nie przeżyje.
Ostatnio edytowano 13 wrz 2011, o 10:01 przez c64club, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-silnik Romet ZetKa 125/120 z przebiegiem ~4500km
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe.
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Silnik do roweru - ku przestrodze

Postprzez Pani Kontekstowa » 31 lip 2009, o 11:50

Miejsce na reklamę
Pani Kontekstowa
 

Postprzez Komar Rider » 31 lip 2009, o 13:05

No ładnie to opisałeś :) Ja myślałem o zastosowaniu silnika łot Kumara alt to by miało moc :mrgreen:
Obrazek
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez sssTOMEKsss » 31 lip 2009, o 14:05

Komar Rider ostatnio jadąc sobie rowerkiem też nad tym myślałem

dać silniczek od komara w rower

w rower z przerzutkami na tył, np. z tyłu 6 przerzutek a przednich sie pozbyć
później tylne by się przełączało tak jak w zwykłym rowerze :D z silnika jeszcze 2 biegi
no by mogło nie źle poginać :D tylko by trzeba grubsze oponki dac :P
Avatar użytkownika
sssTOMEKsss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1568
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
Lokalizacja: Chocz
Pochwały: 5

Postprzez Komar Rider » 31 lip 2009, o 15:34

sssTOMEKsss po pierwsze musiałbyś zastosować do przerzutek inne zębatki i cholera wie jaki mechanizm zmieniający biegi, bo musiałby przerzucić dużo cięższy łańcuch ;) Ja myślałem, żeby ogólnie wyrzucić biegi i dać na jednej zębatce ;)
Obrazek
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Marek.K. » 31 lip 2009, o 21:52

Obrazek
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7888
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 13
Pojazdy: Pare Komarów :D

Postprzez c64club » 1 sie 2009, o 22:10

Jeśli pozbędziesz się korby i pedałów, wynalazek staje się motorowerem. Taki silnik pomocniczy kwalifikuje rower nadal jako rower, w dodatku możesz jechać tyle, na ile Ci znaki i zdrowy rozsądek pozwalają, a nie tylko 45 na godzinę.

Wyrok Sądu najwyższego z 1993 r napisał(a): "Pojazdem mechanicznym w ruchu lądowym jest każdy pojazd drogowy lub szynowy napędzany umieszczonym na nim silnikiem, jak również maszyna samobieżna i > motorower. Nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności nie przekraczającej 50 cm3 pod warunkiem, że zachowają wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów. Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Karna z dnia 4 lutego 1993 r. III > KRN 254/92" Bezpieczeństwo w komunikacji/ pojazd mechaniczny/ rower i inne pojazdy niemechaniczne Precedensy. Sprawy administracyjne Tytuł: Bezpieczeństwo w komunikacji/ pojazd mechaniczny/ rower i inne pojazdy niemechaniczne Wyrok: Wyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07 Treść: Obowiązująca ustawa karna, jak i ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r., Nr 58, poz. 515) nie definiują określenia „pojazd mechaniczny”, jakkolwiek ta druga w art. 2 jednoznacznie odróżnia pojęcie: „pojazdu silnikowego” od „roweru”, stanowiąc, iż tym pierwszym jest „pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru i pojazdu szynowego”, zaś tym drugim „pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem”. Za pojazdy mechaniczne należy uznać pojazdy zaopatrzone w poruszający je silnik (pojazdy samochodowe, maszyny rolnicze, motocykle, lokomotywy kolejowe, samoloty, helikoptery, statki wodne i inne), jak również pojazdy szynowe zasilane z trakcji elektrycznej (tramwaje, trolejbusy). Jeżeli chodzi o inne – niemechaniczne – pojazdy, to będą nimi w szczególności zaprzęgi konne, rowery, a także statki żaglowe, szybowce. Ponadto nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, które zachowują wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy, umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów. Żródło: Prokuratura i Prawo, dodatek Orzecznictwo SN, SA, NSA i TK nr 5/2008, poz. 2


"pięćdziesiątki" dezametu byłyby idealne, bo mają napęd po lewej. Jak skończe budować rower poziomy, właduję s38 albo kwadraciaka jakiegoś do BMX (wyczynówka dirtowa z CrMo), bo koła podobne jak w Komarku, a to jedyny rower, który konstrukcyjnie wytrzyma taki twardkor.

I zębatka do Komara/jawki idealnie pasi do przykręcenia tą metodą co ten rowerowy silnik - starczą 2 gumy i 3 blaszki.

marek123 napisał(a):c64club to ten silniczek

Tak. Dolina Rozdupy, jak stwierdził mój brat.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-silnik Romet ZetKa 125/120 z przebiegiem ~4500km
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe.
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez pawel615 » 8 sie 2009, o 12:02

To dlaczego komar jest uznawany za motorower mimo że ma korby i pedały? :D
Więc komar leci 45km/h i trzeba jeździć w kasku a tu nawet 50 sie poleci i nawet rejestrować nie trzeba
Bamboleo&simbaleo&coco jambo
eurodance&disco-polo lat 90 forever <333333333 :D
Łada Niva samochdem roku!
"najważniejszy w życiu jest las i woda"-Jancio Wodnik
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2619
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 5
Pojazdy: 2350, 50m3, es250/2, s51, m06b3, sr2e, matiz szatan

Postprzez Kamil22 » 8 sie 2009, o 13:18

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... kiem&hl=pl tak do tematu o silniku z Komara/Rometa w rower ;)
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez Mariusz » 8 sie 2009, o 22:45

To dlaczego komar jest uznawany za motorower mimo że ma korby i pedały? :D
Więc komar leci 45km/h i trzeba jeździć w kasku a tu nawet 50 sie poleci i nawet rejestrować nie trzeba


bo gdy w sztywniaku zdemontujesz silnik to nie inaczej niż łącznie z pedałami, sprawa rozbija się o to żeby po wyciągnięciu silnika dało się jeździć tym jak rowerem :]
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Kuba » 8 sie 2009, o 22:48

i to jest świetny patent jak w baku susza zapanuje :D
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez c64club » 8 sie 2009, o 23:20

Pawel14... napisał(a):To dlaczego komar jest uznawany za motorower mimo że ma korby i pedały? :D
Więc komar leci 45km/h i trzeba jeździć w kasku a tu nawet 50 sie poleci i nawet rejestrować nie trzeba


Komar i jemu podobne to prawdziwe motorowey. Te bez pedałów to mikromotocykle, na prawach motoroweru ze względu na pojemność.

Jak zauważyłeś, taki właśnie paradoks. Bo w rowerze silnik ten jest traktowany jako pomocniczy.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-silnik Romet ZetKa 125/120 z przebiegiem ~4500km
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe.
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Romecik2t » 8 sie 2009, o 23:37

A największą pojemność w silniku do roweru można jaką mieć?Bo jak by dał np.125cc to łoł :] ale by szalał :shock:
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników Obrazek
Obrazek
Game Over Cycles
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 8309
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 32
Pojazdy: Ford Escort VI

Postprzez c64club » 9 sie 2009, o 00:48

Zależy od interpretacji. Teoretycznie nie ma w prawie ograniczeń i mógłyś litr wstawić. W praktyce w sprawach spornych (podanie gościa do sądu o niezarej. pojazd) wyroki zapadają na 50ccm, przy powołaniu na konstrukcję motoroweru. Patrz długi cytat parę postół wyżej.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-silnik Romet ZetKa 125/120 z przebiegiem ~4500km
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe.
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez batagur » 25 wrz 2009, o 14:12

Trzeba było kupić gnoma albo mawa. Sprawdzona i pewna konstrukcja. Gnom prosty jak budowa cepa, maw bardziej skomplikowany ale konstrukcja bardziej podobna do współczesnych silników doczepnych. Sam gnom też jest bardzo fajny ale jednak sprzęgło by się przydało, i przeniesienie napędu na koło przez rolkę też nie jest zbyt ciekawe ale działa!
batagur
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 515
Dołączył(a): 16 kwi 2007, o 16:59
Lokalizacja: z Bielska - Białej

Postprzez doman30 » 14 gru 2009, o 21:45

Gdyby nie to, że przypadkiem wpadł mi w ręce mój Hercules Prima 2S to ojciec by mi kupił ten silnik! Jak to dobrze że do tego nie doszło! Dzięki Ci Boże!
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości