VW Passat B5 - 2001r. 1.9 TDI PD (130KM) - OPINIE

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

VW Passat B5 - 2001r. 1.9 TDI PD (130KM) - OPINIE

Postprzez Beton » 10 sie 2009, o 13:39

Siemanko :] Otóż rodzice już praktycznie kupili takiego Passata w wersji kombi. Ale ojciec chciałby sie czegoś dowiedzieć wiecej na temat tego silnika. Jest to juz ta wersja z pompowtryskiwaczami. Mianowicie podajcie jego slabe i mocne punkty ;]
Avatar użytkownika
Beton
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2321
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 13:33
Lokalizacja: Oława
Pojazdy: BMW E60 525d

VW Passat B5 - 2001r. 1.9 TDI PD (130KM) - OPINIE

Postprzez Pani Kontekstowa » 10 sie 2009, o 13:39

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Wariorek » 10 sie 2009, o 13:42

Moj ojciec ma takie coś :) i opinia jego na ten samochód jest bardzo wysoka.Pierwsyzm jego autkiem był maluch, ale jak kupił golfa II to do tej pory jezdzi praktycznie tylko volkswagenami.
Tez mamy w wersji Kombi. Jezeli nie bedize katował tego silnika to wytrzymie bardzo długo
Avatar użytkownika
Wariorek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 14 cze 2009, o 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Beton » 10 sie 2009, o 13:52

Taa, 6 biegowy. Tylko ze ma 206k kilometrow przejechane już.
Avatar użytkownika
Beton
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2321
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 13:33
Lokalizacja: Oława
Pojazdy: BMW E60 525d

Postprzez Pitucha » 10 sie 2009, o 14:34

Zasada jest taka -
jeździsz ostro - najpierw siądą pompo-wtryski
jeździsz spokojnie - Turbo da o sobie znać :)
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez michall » 10 sie 2009, o 14:42

człowieku co to jest 200k na taki silnik w dodatku na diesla ja bym chciał mieć taką fure wiedząc ze ma przejechane TYLKO 206 bo nawet jeśli on jest przyprowadzony z zagranicy to ma więcej niz na liczniku tam samochody mają strasznie nabite kilosów nie raz nie dwa spotykałem samochody golfy IV które miały 400-500 tys km i silnik był w najlepszej kondycji oczywiście mówię o dieslach właśnie 1.9 tdi. jeśli sie dba o ten silnik ( częste wymiany oleju i filtrów ) to wg mnie powinno sie bez problemowo przekręcić licznik
najczęściej przy ok 200-220 tys km w tych silnikach zaczynają gwizdac zabardzo turbinki i puszczać olej trzeba wtedy oddać do regeneracji. ale to jest nic. ale około 1k zł ttrzeba wtedy wydac. i bedzie latać dalej. na taką operację możesz sie szykować kiedy zauważysz spadek mocy i nadmierne kopcenie podkrślam nadmierne. bowiem każdy jeden dielel przy nagłym dodaniu gazu musi zakopcić na czarno oczywiście ( nawet w salonie jakbyś nowego brał to dyma musi puścić) to jest normalne w tych silniczkach. miałem ich pare więc wiem. te volkswagenowskie silniki TDI uchodzą za najlepsze na świecie.

[ Dodano: 10 Sie 2009, 14:44 ]

aha i powinnien tez przykopcić przy redukcji np 4 na 3 i jak sie sypnie gazu to tylko widać w lusterku czarny dym. a gdy turbina puszcza olej to jest wtedy taka zasłona dymna ze sie zoriętujesz ze czas na turbinkę he

[ Dodano: 10 Sie 2009, 14:47 ]

do tych silników można smiało lać opał. bo naprzykład do citrenowskich silników TDI absolutnie. do volkswagenowskiego śmiało. lecz przekalkuluj sobie to czy sie opłaca teraz jest dosłownie kilkadziesiąt groszy róznicy miedzy oręzadką a ropą. a silnik zawsze to dłuzej pociągnie na ropce. bo w citroenie nie wiem czy byś 100km zrobił bo tak jest specyficzna pompa lecz nie wiem dokładnie na czym ta specyfika polega jak coś mi sie jeszcze przypomni to napiszę pozrd.
Pojazdy: YAMAHA YZ 125 2002r.
sprzęt do przedłużania rąk ^^^ 45KM
||||
Avatar użytkownika
michall
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 676
Dołączył(a): 6 kwi 2007, o 19:38
Lokalizacja: Raków ( teren scyzoryków) :D

Postprzez Pitucha » 10 sie 2009, o 16:05

Tylko ze ma 206k kilometrow przejechane już.



Nikt nie kupuje diesla żeby stać w domu. Ile to auto bedzie miało lat? 14-18? i 160tyś? Heh tyle to sie robi w 3 lata smile Zauważ, że na allegro 80% aut ma na liczniku mniej niż 200k, nie ważne jaki rocznik, a tak naprawdę po stanie i detalach widać ile auto ma mniej więcej natrzepane smile Nie wiem dlaczego ale dla Polaków magiczną granicą jest 200kkm. Jak juz przebieg jest większy to nawet nie spojrzą mimo, iż stan jest wzorowy. Natomiast jak jest napisane 180kkm a kierownica aż sie świeci, plastiki zużyte, silnik wali na niebiesko..itp itd, to wtedy oglądają i nawet kupują..bo przeciez tylko 180kkm ma nabite.



Cytat z forum gitarowego, z tematu o samochodach :) :mrgreen:
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez Marcek » 10 sie 2009, o 17:10

michall napisał(a):do tych silników można smiało lać opał.

W życiu :!: To nie proste TDI 90 KM. Mimo podobnej nazwy, to w zasadzie różne silniki.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Beton » 10 sie 2009, o 17:14

Dokładnie. 90 to jeszcze stary klekocący Diesel, a tutaj dochodzą pompowtryski itp.
Avatar użytkownika
Beton
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2321
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 13:33
Lokalizacja: Oława
Pojazdy: BMW E60 525d

Postprzez Wariorek » 10 sie 2009, o 17:28

moj ma 211 koła przejechane i nadal jestem zadowolony z silnika, a turbo mozna dac niezbyt duzym kosztem do regeneracji,nie pali duzo bo wkoncu diesel i w trasy idealny ,wygodny i wogóle
Avatar użytkownika
Wariorek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 14 cze 2009, o 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Pitucha » 10 sie 2009, o 17:28

Marcek napisał(a):do tych silników można smiało lać opał.

Marcek napisał(a):W życiu :!: To nie proste TDI 90 KM. Mimo podobnej nazwy, to w zasadzie różne silniki.




Dokładnie, stare Dielse strasznie nie lubią opału, i dosyć szybko się zużywają, to co mówić TDi, szkoda silnika :)
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez endek » 10 sie 2009, o 18:37

Pitucha napisał(a):Zasada jest taka -
jeździsz ostro - najpierw siądą pompo-wtryski
jeździsz spokojnie - Turbo da o sobie znać

co do tego drugiego ta raczej bajka
Marcek napisał(a):michall napisał:
do tych silników można smiało lać opał.

W życiu To nie proste TDI 90 KM. Mimo podobnej nazwy, to w zasadzie różne silniki.

smiało mozesz lac (ale w proporcji 1:1) samego raczej nie bo pompowtrsyki siada (glowica w miejszym stopniu)
Pitucha napisał(a):Dokładnie, stare Dielse strasznie nie lubią opału, i dosyć szybko się zużywają, to co mówić TDi, szkoda silnika

kolejny mit (jak pompa smarowana olejem a nie paliwem to praktcznie nie do zameczenia) chyba ze na podróbach czesciach silnik to wiadomo nawet na zwykłym ON nie pochodzi za długo
Jesli opał taki niezdrowy dla silnika to powiedzcie dlaczego zabronio na nim jedzic ? za to ze silniki padaja ?? hehe jesli naprawde by tak było to polecano by zeby jezdzic na nim (kasa by szła z czesci )

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Pitucha » 10 sie 2009, o 19:56

enduras napisał(a):Zasada jest taka -
jeździsz ostro - najpierw siądą pompo-wtryski
jeździsz spokojnie - Turbo da o sobie znać

co do tego drugiego ta raczej bajka




Kłócił się nie będę, ale mój wujek ( użytkownik takiego silnika ), jak i jego koledzy, również użytkownicy tego silnika, jak i w dobrym serwisie, do którego jeździ, powiedzą co co innego :)


enduras napisał(a):kolejny mit (jak pompa smarowana olejem a nie paliwem to praktcznie nie do zameczenia) chyba ze na podróbach czesciach silnik to wiadomo nawet na zwykłym ON nie pochodzi za długo


Też się nie będę kłócił, ale ten sam wujek ( który z resztą miał już do groma samochodów ) silnik Peugeot`owski zamęczył prawie, na opale...
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez Artur » 10 sie 2009, o 20:20

Powiem krótko, to zasłaby silnik do passata, do golfa to jeszcze a passat TDI to muł, od WV to tylko Golf albo jakieś audi, ale w benzynie. :)
I drugie, nie kupuj kombi, bo wygląda jak z gardła wyciągnięty, albo wiesz suva sobie kup.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Pitucha » 10 sie 2009, o 20:27

Artur4567 napisał(a):Powiem krótko, to zasłaby silnik do passata, do golfa to jeszcze a passat TDI to muł, od WV to tylko Golf albo jakieś audi, ale w benzynie. :)


Nie no, leże i kwiczę! :P 130KM to za mało? VW Sharan 1,9TDi `00r. w serii ma chyba 115KM po Chip Tuningu ma 130KM, a na 115KM odlot niesamowity... A Sharan jest cięższy o około 200kg... Więc nie wiem, skąd takie wnioski :roll:
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez endek » 10 sie 2009, o 20:42

Artur4567 napisał(a):Powiem krótko, to zasłaby silnik do passata,

Artur wiesz co prawisz ?? silniki wysokoprezne japonskie ,niemieckie czy franuskie majace 110 naprawde sobie niezle radza a ty twierdzisz ze TDI (z dwoma ostatnimi czerwonymi literami to muły ? ) :F no chyba ze miales przyjemosci uzytkowac drożniete albo uszkodzony egzemplarz :mrgreen:

[ Dodano: 10 Sie 2009, 20:44 ]

Artur4567 napisał(a):od WV to tylko Golf albo jakieś audi, ale w benzynie.

haha to mnie rozwaliło :D (ale wskazówka obrotka musi byc przy albo na czerwonym polu wtedy idzie ) :mrgreen:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Następna strona

Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 87 gości