Rower z silnikiem od komara a prawo

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Rower z silnikiem od komara a prawo

Postprzez kacperek512 » 11 wrz 2009, o 11:03

Hej forumowicze. Od nie dawna jeżdżę takim oto sprzętem i mam parę pytań:Obrazek
Czy w ogóle można jeździć tym po ulicy?
Czy trzeba mieć kask?

Zaznaczę że można nim jechać na pedały jak i oczywiście na silnik.

Napisałem ten temat na forum gdyż miałem spotkanie z policją i powiedzieli mi że nie mogę czymś takim jeździć po drogach. Co do opinii policji mam wątpliwości bo przecież to jest rower wspomagany silnikiem spalinowym i w polskim prawie jest to dopuszczalne. A jeżeli chodzi o kartę motorowerową to mam ją.
kacperek512
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 11 wrz 2009, o 10:04

Rower z silnikiem od komara a prawo

Postprzez Pani Kontekstowa » 11 wrz 2009, o 11:03

Pani Kontekstowa
 

Postprzez bishofek » 11 wrz 2009, o 13:00

Nie wiem czy te przepisy już weszły lecz niedługo ma być tak że rower będzie mógł być wspomagany silnikiem ale tylko elektrycznym o odpowiedniej mocy i z blokadą do 20km/h.
Usługi Informatyczne,serwis komputerowy,instalacje oprogramowania,opieka informatyczna, pomoc przy zakupie sprzętu. Na terenie Gliwic i okolic. TANIO!

Naprawa motorowerów na terenie Gliwic i okolic !

Już dłużej nie mogę się ukrywać !
Kocham Cię MarQS !!
Avatar użytkownika
bishofek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 18 cze 2009, o 17:23
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez c64club » 11 wrz 2009, o 13:09

Póki co, nie ma blokad prawnych. Póki rower zachowuje funkcje roweru (czyli po zdemontowaniu silnika można go normalnie uzywać na pedały), możesz nim jeździć, nie musisz mieć 18 lat ani ograniczać się do 45km/h. Ale 50ccm nie przekraczasz.
Wyrok Sądu najwyższego z 1993 r napisał(a): "Pojazdem mechanicznym w ruchu lądowym jest każdy pojazd drogowy lub szynowy napędzany umieszczonym na nim silnikiem, jak również maszyna samobieżna i motorower. Nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności nie przekraczającej 50 cm3 pod warunkiem, że zachowają wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów.

Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Karna z dnia 4 lutego 1993 r. III > KRN 254/92" Bezpieczeństwo w komunikacji/ napisał(a): pojazd mechaniczny/ rower i inne pojazdy niemechaniczne Precedensy. Sprawy administracyjne Tytuł: Bezpieczeństwo w komunikacji/ pojazd mechaniczny/ rower i inne pojazdy niemechaniczne Wyrok: Wyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07 Treść: Obowiązująca ustawa karna, jak i ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r., Nr 58, poz. 515) nie definiują określenia „pojazd mechaniczny”, jakkolwiek ta druga w art. 2 jednoznacznie odróżnia pojęcie: „pojazdu silnikowego” od „roweru”, stanowiąc, iż tym pierwszym jest „pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru i pojazdu szynowego”, zaś tym drugim „pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem”. Za pojazdy mechaniczne należy uznać pojazdy zaopatrzone w poruszający je silnik (pojazdy samochodowe, maszyny rolnicze, motocykle, lokomotywy kolejowe, samoloty, helikoptery, statki wodne i inne), jak również pojazdy szynowe zasilane z trakcji elektrycznej (tramwaje, trolejbusy). Jeżeli chodzi o inne – niemechaniczne – pojazdy, to będą nimi w szczególności zaprzęgi konne, rowery, a także statki żaglowe, szybowce. Ponadto nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, które zachowują wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy, umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów. Żródło: Prokuratura i Prawo, dodatek Orzecznictwo SN, SA, NSA i TK nr 5/2008, poz. 2


[ Dodano: 11 Wrz 2009, 13:10 ]

Do dzisiaj obowiązuje i na niego się powołują kolejne sądy itp, kiedy ktoś się odwoła od niesłusznie wystawionego mandatu za prowadzenie niezarejestrowanego/nieubezpieczonego pojazdu.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez kacperek512 » 11 wrz 2009, o 13:54

Dzięki bardzo o te właśnie paragrafy (chyba można tak nazwać) mi chodziło. Przy następnym spotkaniu z policją te artykuły będę miał już w kieszeni :P. Mój sprzęt mieści się we wszystkich normach tych paragrafów. Jeszcze raz naprawdę dzięki :D .
kacperek512
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 11 wrz 2009, o 10:04

Postprzez cross2900 » 11 wrz 2009, o 14:27

kacperek512 ile wyciągasz tym sprzętem ?
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15

Postprzez Komar Rider » 11 wrz 2009, o 14:48

Ale to prawo jest popierdzielone :/ To jest chyba oczywiste, że jak ktoś ma rower z silnikiem, to będzie jeździł na silniku. A nie musi mieć kasku, karty motorowerowej...
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez kacperek512 » 11 wrz 2009, o 22:13

Jeżeli chodzi o prędkość to przed zmianą zębatki (wcześniej była wstawiona od ponego 23z) rozpędzałem się do ponad 85km/h bo ścigałem się ze skuterem to on tyle jechał a ja go jeszcze wziąłem :twisted:. Ile idzie teraz tego dokładnie nie wiem bo zmieniłem zębatkę na 33z od komara. Zrobiłem to bo miałem dość nędzne przyśpieszenie i chciałem ciągać przyczepkę :D , na zdjęciu widać zaczep do niej :P . Na przyczepce spokojnie ciągnę kolegę czyli jakieś 70-80kg.
kacperek512
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 11 wrz 2009, o 10:04

Postprzez Komar Rider » 11 wrz 2009, o 22:30

Aha czyli na cieniutkiej ramie rowerowej z silnikiem zamontowanym tak jak w normalnym motorowerze, prułeś 85? Gratuluje rozsądku...
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez tara512 » 11 wrz 2009, o 23:00

Nie wierze że tyle poszedł ten rower 1.4 konia 85 ? przy takie prędkości jest już taki opór powietrza że hej komarek nie dał by rady na pewno ten skuter to na bank chińczyk a licznik w takich skuterach jest tylko po to żeby zadowolić klienta a nie po to by poprawnie pokazywać prędkość.
Ogar 200 aktualnie
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
Avatar użytkownika
tara512
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 732
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 13:27
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez Laskos » 11 wrz 2009, o 23:28

Hahaha :D Toś mnie chłopie ubawił, na S38 pędzić 85 :D
Zacieranie "eSa": 360/1000 km :F
Sezon zakończony. Nabite: 3100 km
Na SFT jest ***, jedziesz, muł taki ku*ewny i jak wyrwie, to nie wiadomo czy cisnąć, czy ratować plastiki, czy hamować

De gustibus non est disputandum.
Avatar użytkownika
Laskos
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2064
Dołączył(a): 5 sty 2008, o 21:54
Lokalizacja: Milanówek

Postprzez Komar Rider » 11 wrz 2009, o 23:35

Laskos trzeba doliczyć to, że rama jest dużo lżejsza... a nie znamy warunków, w jakich odbywał się pomiar, no ale ten licznik też też może być fałszywy :F

kacperek512 napisał(a):Jeżeli chodzi o prędkość to przed zmianą zębatki (wcześniej była wstawiona od ponego 23z)
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez marcing17 » 11 wrz 2009, o 23:35

No tak ale patrzcie jaki rower ma cienkie opony w porównaniu do komara. Wielkość zębatki do obręczy i mała masa tez robi swoje ;)

Fajny sprzęt ;)
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez Tomek » 11 wrz 2009, o 23:55

hardkor :shock: gratuluję pomysłu ale nie wiem jak się utrzymałeś przy tej prędkości :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Postprzez c64club » 12 wrz 2009, o 07:41

15 kg roweru + np 56 kg Kolegi Hardcora + lekka górka + nieco zawyżony licznik skutera i się da. 75 na godzinę mógł z luzem polecieć.

Na BMX z górki leciałem 63 wg naprawdę dokładnego licznika elektronicznego. Jakbym dołożył do tego silnik Komaryny, to 85-90 w tym wypadku bym spokojnie zrobił. Ale to dla mnie zbytni twardkor.

A kask Kolega ma? Prawo nie wymaga, ale rozsądek by podpowiadał.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez kacperek512 » 12 wrz 2009, o 08:53

Też tak sądzę jak wy koledzy że zwykły s38 tyle nie wyciągnie i do tego nie będzie miał takich obrotów i mocy. Natomiast ja się postarałem o obroty i moc gdyż zrobiłem tuning mechaniczny wg. Pana Tomasza Sałka. Silnik ma bardzo wysokie obroty i nawet sporo mocy. Mnie obecnie już nie interesuje prędkość tylko komfort jazdy. Przy jakiejś większej górce jadąc na małych obrotach komarek praktycznie się zatrzymywał i musiałem dodawać gazu do oporu i na sprzęgle jechać. Dlatego zmieniłem zębatkę. Tak szczerze ten rowero-komarek teraz powinien jechać coś koło 60km/h bo przecież silnik ma dość duże obroty. Co do kasku to mam jakiś ale akurat wtedy przy ściganiu się z kolegą nie miałem. U kolegi w skuterze licznik jest ok bo mówił mi ,że jeździł z takimi peugeotami to wszystko na obydwu licznikach się zgadzało. Jakoś nie wierzę żeby licznik oszukiwał. A pro po skutera to keeway rx8 raczej nie najgorszy.
kacperek512
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 11 wrz 2009, o 10:04

Następna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 100 gości