Od niedawna mamy na rynku pełne wały do silników kwadratowych z korobowodami w których mamy łożysko igiełkowe zamiast tuleji korbowodu
Zastanówcie sie czy nie warto kupić korbowód i przerobić go tak aby weszło do niego łożysko igielkowe zamiast tuleji. Przy okazji możemy zregenrować
stary wał a tym samym ulepszyć silnik!
Co to da i czy łożysko igiełkowe podniesie obroty silnika a może sam chałas mechaniczny silnika zmaleje?
Ulepszony korbowód w S-38
Posty: 41
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Ulepszony korbowód w S-38
Żyj i pozwól żyć komarom
PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
-
Aleksander - Zwycięzca konkursu
- Posty: 2127
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
- Lokalizacja: zaściankowo
- Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L
tiaaa... kupić korbowód do oryginalnego silnika to sztuka, tak samo z łożyskami... gościówa w sklepie mi ostatnio powiedziała że mam w komarze sworzeń od III biegówki! stwierdziła że są mneijsze w II biegówkach! tyle to i ja wiedziałem, ale w wałach z komara były właśnie te mniejsze... poprostu zalali rynek tymi podróbami, a one mają mniejszy sworzeń (ten dolny), i co najgorsze wszelkie korbowody i łożyska też pod nie robią...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
wybaczcie że odkopuję ale jestem nowy na tym forum. Remontuję komarka i szukam informacji dlatego grzebie w starociach.
NIektórymi informacjami mogę się podzilić może za pół roku ktoś przeczyta ten post i na coś mu się przyda.
Otóż remontuję komarka i chciałem do niego kupić wał z łożyskiem igiełkowym na sworzniu.
Zadzwoniłem do gościa co ma na sprzedaż polski wał do komara.
Co ciekawe ten wał kosztuje 135 złotych a do rometa 55 złotych i jest z łożyskiem igiełkowym.
Zapytałem go czy jest możliwość aby załatwił taki wał do komarka, z tym łożyskiem.
Koleś odpowiedział że te wały do rometów są ściągane z chin a łożysko w nich to nie jest dobra rozwiązanie.
Zwykła tulejka mosiężna jest o wiele wytrzymalsza.
Po tej rozmowie odpuściłem sobie cudowanie z łożyskiem igiełkowym w komarku.
Mówił jeszcze że dość często te łożyska nie wytrzymują. Natomiast tulejka w komarze jest bardzo wytrzymała.
Pozdrawim.
NIektórymi informacjami mogę się podzilić może za pół roku ktoś przeczyta ten post i na coś mu się przyda.
Otóż remontuję komarka i chciałem do niego kupić wał z łożyskiem igiełkowym na sworzniu.
Zadzwoniłem do gościa co ma na sprzedaż polski wał do komara.
Co ciekawe ten wał kosztuje 135 złotych a do rometa 55 złotych i jest z łożyskiem igiełkowym.
Zapytałem go czy jest możliwość aby załatwił taki wał do komarka, z tym łożyskiem.
Koleś odpowiedział że te wały do rometów są ściągane z chin a łożysko w nich to nie jest dobra rozwiązanie.
Zwykła tulejka mosiężna jest o wiele wytrzymalsza.
Po tej rozmowie odpuściłem sobie cudowanie z łożyskiem igiełkowym w komarku.
Mówił jeszcze że dość często te łożyska nie wytrzymują. Natomiast tulejka w komarze jest bardzo wytrzymała.
Pozdrawim.
Co Cie nie zabije to Cie wzmocni.
- Jakub_s14
- MotoManiak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 14 sie 2009, o 19:08
Nie taka znowu wytrzymała... Igły to lepsze rozwiązanie o ile tylko są przyzwoitej jakości. Miałem polski 019 i czeski 223 przebudowane na igły i wrażenia bardzo pozytywne Na pewno są odporniejsze na wysoką prędkość obrotową i mniej wybredne ze smarowaniem. Teraz docieram 025 z pełnym wałem nowym do kwadrata. Po zwalczeniu przesunięcia klina o 45 stopni chodzi obiecująco. I kiedyś koniecznie muszę W2b na igły przerobić bo tam cholerna tulejka najsłabszym punktem silnika jest
- Koszmar3
- MotoManiak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 2 sie 2009, o 22:31
Przede wszystkim, po przeróbce na łożysko igiełkowe, można lać mieszankę 1:50 tak jak np. do simsona.
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
Kurcze no nie wiem nie jestem przekonany. Koleś wyraźnie zaznaczył że łożyska igiełkowe są mniej wytrzymałe.
A mówicie że mieszankę będzie można lać 1:50? Czyli tak jakby to że lejemy 1:30 to właśnie przez tą tuleję?
A teraz taki mały off top. Jak uważacie można by na wał do komarka założyć łożyska kryte obustronnie??
Polepszyłby się wtedy stopień sprężanie i zmniejszyła pojemność szkodliwa skrzyni korbowej? Łożyska by wytrzymały?
Jeżeli nie o podejrzewam że można by z każdej strony silnika zostawić tylko zamknięcie przy simmeringach. Wtedy szczelnosć simmeringów by się zwiększyła co ni?
A tak na marginesie to do komarka kupować łożyska zwykłe, czy te C3 które mają większy luz? Podobno przez niektórych zwane są wzmacnianymi.
Co o tym sądzicie?
A mówicie że mieszankę będzie można lać 1:50? Czyli tak jakby to że lejemy 1:30 to właśnie przez tą tuleję?
A teraz taki mały off top. Jak uważacie można by na wał do komarka założyć łożyska kryte obustronnie??
Polepszyłby się wtedy stopień sprężanie i zmniejszyła pojemność szkodliwa skrzyni korbowej? Łożyska by wytrzymały?
Jeżeli nie o podejrzewam że można by z każdej strony silnika zostawić tylko zamknięcie przy simmeringach. Wtedy szczelnosć simmeringów by się zwiększyła co ni?
A tak na marginesie to do komarka kupować łożyska zwykłe, czy te C3 które mają większy luz? Podobno przez niektórych zwane są wzmacnianymi.
Co o tym sądzicie?
Co Cie nie zabije to Cie wzmocni.
- Jakub_s14
- MotoManiak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 14 sie 2009, o 19:08
zwykłe, czy te C3
Jak instrukcja nakazuje-C3
To zły pomysł, mianowicie na pewno wypłuka z nich smar, a niekoniecznie wciśnie olej. Może się w pewnym momencie okazać że łożyska pracują na sucho. a te pare mm3 nie zrobi z twojego komarka mustangaJak uważacie można by na wał do komarka założyć łożyska kryte obustronnie??
Jeżeli nie o podejrzewam że można by z każdej strony silnika zostawić tylko zamknięcie przy simmeringach. Wtedy szczelnosć simmeringów by się zwiększyła co ni?
Może tak może nie, powiem ci tyle z własnego doświadczenia że one chyba nie są zbyt szczelne, u siebie musiałem wymieniać simmer a ta uszczelka na łożysku niby była dobra (bo zostawiłem tak jak napisaleś z nadzieją żebędzie szczelniej) a tu pupa, tamta w łożysku wyglądała na dobrą, a smar spomiędzy łożyska a simmera wywiało i wiatry ciągnął.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
elomoto: kupiłem łożyska 2xRS ale powyciągałem te uszczelki od strony wału zostawiając tylko te od strony simmeringu. na pewno nie zostawiłbym całkiem zakrytych łożysk-co prawda w skuterach wodnych spotyka się kryte łożyska nawet główki czy stopy korbowodu, ale takie technologie to wolę zostawić motorówkom a nie ryzykować w 40to letnim motorowerze który wszędzie ma "nieco" większe luzy i "nieco" większe bicia
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
nie no, mi tylko chodziło o to, że tylko rs'y zapewniają całkowitą szczelność
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
Jak widać po moich łożyskach-jednak nie.
te z blaszkami też są dobre, do takich miejsc gdzie nei zagraża woda, chemia etc a chodzi tylko o ot żeby smar ze środka nie uciekał to ZZ jest bardzo dobry. I lżej się kręci.
te z blaszkami też są dobre, do takich miejsc gdzie nei zagraża woda, chemia etc a chodzi tylko o ot żeby smar ze środka nie uciekał to ZZ jest bardzo dobry. I lżej się kręci.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
ZZ jest dobrze użyć przy zębatce zdawczej - obrać od strony skrzyni a zostawić osłonę od strony simmera. Nawet jak go rozwali, to się piasek i inne dziadostwo nie włamie do biegboksa.
Wał s38 ma taką samą średnicę, długość korbowodu i skok jak nowszm miejscu Dezamety, ale ma w innym miejscu klin. Przerabiał ktoś taki wał? Chciałbym Komarynkę zaopatrzyć w nowy wał, a jedyny wał jaki wyhaczyłem, koleś ma za 160 zł. Wiem, że to oryginał z zapasów, ale mimo mojego szacunku do oryginału chciałbym dziadziusiowi zafundować igły na sworzniu. Normalnego wału z panewką nie przerobi się na igły, bo się główka korbowodu rozleci.
Wał s38 ma taką samą średnicę, długość korbowodu i skok jak nowszm miejscu Dezamety, ale ma w innym miejscu klin. Przerabiał ktoś taki wał? Chciałbym Komarynkę zaopatrzyć w nowy wał, a jedyny wał jaki wyhaczyłem, koleś ma za 160 zł. Wiem, że to oryginał z zapasów, ale mimo mojego szacunku do oryginału chciałbym dziadziusiowi zafundować igły na sworzniu. Normalnego wału z panewką nie przerobi się na igły, bo się główka korbowodu rozleci.
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Można przerobić czemu nie, trzeba wykonać cienkościenną bierznię albo upewnić się z jakiego materiału jest wykonany ów korbowód i jaką ma twardość.
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
mi koleś w sklepie powiedział, że stopa korbowodu nie jest nawęglana i walcowana, a łożyska igiełkowe mają bardzo małą powierzchnię nacisku, przez co stopa się "rozciąga" i dostaje luzów
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
Posty: 41
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości