wypełnienie wału

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

wypełnienie wału

Postprzez szwagier » 23 kwi 2007, o 17:49

Powinienem napisać to później bo droga do złożenia S38 jeszcze długa, a wtedy mógłbym powiedzieć jak się wał sprawuje, ale nie mogę się doczekać by zdać relację z tego co robię. A może jakieś sugestie i rady o które proszę.
A więc tak:
Wał jaki posiadam w modernizowanym silniku jest już wysłużony, ale powinien trochę pochodzić (przynajmniej nie szkoda popsuć)
- w chwili obecnej jestem po rozbiciu wału i wywierceniu otworów fi 3 po obwodzie (5 otworów na jedną stronę)
- dziś kupiłem śrubki na śrubokręt ze stożkowym łepkiem M4X16 i gwintowniki M4, którymi zrobiłem na razie jeden gwint go wymaga to dużo cierpliwości (twardy materiał)
- na dniach spodziewam się balsy z allegro którą + poxipol wypełnię wał.
- na zewnątrz planuję pierścień z blachy przykręcony śrubkami (byłem w tym celu w "samie" z sówmiarką i pomierzyłem wszystkie konserwy, kukurydza w puszce była najbliżej niestety nic dokładnie nie pasuje, więc muszę coś jeszcze wymyśleć) :)
szwagier
 

wypełnienie wału

Postprzez Pani Kontekstowa » 23 kwi 2007, o 17:49

Pani Kontekstowa
 

Re: wypełnienie wału

Postprzez endek » 23 kwi 2007, o 18:34

szwagier napisał(a):Powinienem napisać to później bo droga do złożenia S38 jeszcze długa, a wtedy mógłbym powiedzieć jak się wał sprawuje, ale nie mogę się doczekać by zdać relację z tego co robię. A może jakieś sugestie i rady o które proszę.
A więc tak:
Wał jaki posiadam w modernizowanym silniku jest już wysłużony, ale powinien trochę pochodzić (przynajmniej nie szkoda popsuć)
- w chwili obecnej jestem po rozbiciu wału i wywierceniu otworów fi 3 po obwodzie (5 otworów na jedną stronę)
- dziś kupiłem śrubki na śrubokręt ze stożkowym łepkiem M4X16 i gwintowniki M4, którymi zrobiłem na razie jeden gwint go wymaga to dużo cierpliwości (twardy materiał)
- na dniach spodziewam się balsy z allegro którą + poxipol wypełnię wał.
- na zewnątrz planuję pierścień z blachy przykręcony śrubkami (byłem w tym celu w "samie" z sówmiarką i pomierzyłem wszystkie konserwy, kukurydza w puszce była najbliżej niestety nic dokładnie nie pasuje, więc muszę coś jeszcze wymyśleć) :)



ale kombinuje ja na twoim miejscu kupił bym takowy http://moto.allegro.pl/item186496632_nowy_wal_romet_ii_i_iii_biegowy_nowe_3_lozyska.html przykładowo jest wypełniony a jak samemu bedziesz sie bawił to jak sie rozleci to niezłego bałaganu ten wał Ci narobi. :wink: Pozdro

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez szwagier » 23 kwi 2007, o 18:42

takowy nie pasuje do S-38. Te wały ze wzmacnianym korbowodem i łożyskiem igiełkowym na górze były już wcześniej na allegro, ale gdy zadałem pytanie sprzedającemu stwierdził że do okrąglaka się nie nadają. Tak czy siak do s-38 są tylko wały z wycięciami a inne trzeba by było przerabiać i te dopiero mogły by narobić bałaganu :)
szwagier
 

Postprzez Adamo » 23 kwi 2007, o 19:47

szwagier napisał(a):takowy nie pasuje do S-38. Te wały ze wzmacnianym korbowodem i łożyskiem igiełkowym na górze były już wcześniej na allegro, ale gdy zadałem pytanie sprzedającemu stwierdził że do okrąglaka się nie nadają. Tak czy siak do s-38 są tylko wały z wycięciami a inne trzeba by było przerabiać i te dopiero mogły by narobić bałaganu :)


Niby dlaczego się nie nadają ?? skoro wał z 023 chodził normalnie w S38B (wiem bo jeździłem na takim silniku i zachowywał się normalnie) to dlaczego taki nie mógłby być ?
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Mariusz » 23 kwi 2007, o 19:48

hmmm, do dziwne, bo do 023 i S38 wały są prawie wymienne, różnią się tylko miejscem na klin :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez szwagier » 23 kwi 2007, o 20:07

http://moto.allegro.pl/item184624283_ro ... _cena.html
przeczytajcie co pisze czerwoną czcionką na samym dole.
Ja nigdy prostokąta nie robiłem więc się nie sprzeczam, ale chyba ten co sprzedaje to wie do czego to jest.
Jeśli to tylko miejsce na klin to pewnie dało by się coś zrobić niosąc magneto do wydłutowania nowego miejsca na klin, bo frezowanie w wale to raczej trudniejsze i ryzykowniejsze. Jednak ten wał i tak nie jest okrągły i przydało by mu się wypełnienie.
Ja podejmując się tej próby chcę po prostu sprawdzić czy to możliwe,a musicie przyznać że poprawianie oryginalnych części to dużo ciekawsze niż kupienie nowych klepanych w bambusowych chatach przez skośnookich koleżków :)
szwagier
 

Postprzez Alonzo » 23 kwi 2007, o 20:10

tak bo to jest do kanciaka 023, ale od komara jest prawie identyczny, rozni sie wlasnie miejscem na klin oraz tym ze jest mniej wypelniony, grzybek taki :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Mateusz » 23 kwi 2007, o 21:54

Adamo napisał(a):
szwagier napisał(a):takowy nie pasuje do S-38. Te wały ze wzmacnianym korbowodem i łożyskiem igiełkowym na górze były już wcześniej na allegro, ale gdy zadałem pytanie sprzedającemu stwierdził że do okrąglaka się nie nadają. Tak czy siak do s-38 są tylko wały z wycięciami a inne trzeba by było przerabiać i te dopiero mogły by narobić bałaganu :)


Niby dlaczego się nie nadają ?? skoro wał z 023 chodził normalnie w S38B (wiem bo jeździłem na takim silniku i zachowywał się normalnie) to dlaczego taki nie mógłby być ?


Ponieważ te wały są od silnika 019
To że koleś napisał że pasują do 2 i 3 biegowego to tylko i wyłącznie jego pomyłka. Nigdy oryginalny wał z 019 nie będzie pasował do 023 i odwrotnie.
Ten z aukcji to wyraznie wał do trójki czyli do 019 i sprawa rozwiązana 8)

EDIT:
Oczywiście miałem na myśli tą aukcje : http://moto.allegro.pl/item186496632_no ... zyska.html
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Adamo » 23 kwi 2007, o 22:08

Mateusz napisał(a):
Adamo napisał(a):
szwagier napisał(a):takowy nie pasuje do S-38. Te wały ze wzmacnianym korbowodem i łożyskiem igiełkowym na górze były już wcześniej na allegro, ale gdy zadałem pytanie sprzedającemu stwierdził że do okrąglaka się nie nadają. Tak czy siak do s-38 są tylko wały z wycięciami a inne trzeba by było przerabiać i te dopiero mogły by narobić bałaganu :)


Niby dlaczego się nie nadają ?? skoro wał z 023 chodził normalnie w S38B (wiem bo jeździłem na takim silniku i zachowywał się normalnie) to dlaczego taki nie mógłby być ?


Ponieważ te wały są od silnika 019
To że koleś napisał że pasują do 2 i 3 biegowego to tylko i wyłącznie jego pomyłka. Nigdy oryginalny wał z 019 nie będzie pasował do 023 i odwrotnie.
Ten z aukcji to wyraznie wał do trójki czyli do 019 i sprawa rozwiązana 8)

EDIT:
Oczywiście miałem na myśli tą aukcje : http://moto.allegro.pl/item186496632_no ... zyska.html


No chyba że się pomylił i to wał do 019...sugerowałem się tym iż ktoś napisał że do 2 -biegowego też się nadaje.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez KLINAR » 23 kwi 2007, o 22:10

chociaz teraz sprzedaja na allegro waly do 023 identyczne jak w 019 oczywiscie pasujace do silnika ;)
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Conqeror » 24 kwi 2007, o 00:11

Poxipol to lipny klej przy 120 stopniach C robi sie miękki i tka śmierdzi .
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Adi.G. » 24 kwi 2007, o 12:18

Ja mam korki w wale w simsonie na poxipolu i zabezpieczone żywicą epoxydową i już drugi sezon jeżdze i zero problemów
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Adamo » 24 kwi 2007, o 14:26

Poxipol to dno .Najlepszy do tego celu będzie znany i b. dobry klej dwuskładnikowy DISTAL.Spokojnie wytrzyma spore temperatury - wiem bo sprawdzałem , zakleiłem nim kiedyś nakrętkę od kolanka w komarze na stałe do cylindra, gdyż gwint był nie dość że zerwany to jeszcze było wyszczerbione te wyprowadzanie wydechu, trzymało jak diabli, niestety tak mocno że przy wymianie cylka na nowy spróbowałem odkręcić te kolanko z tamtego. i udało się to dopiero dużą "żabą" na której rączke musiałem przedłużyć kawałkiem rurki, żeby była większa dźwignia.Poxipol raczej taki mocny nie jest, no i distal też nie jest drogi.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez szwagier » 24 kwi 2007, o 17:23

a więc poxipol nie, tylko distal, a może jest taki klej rodem z USA "mieszanka do spawania" ponoć super łączy metal z metalem, tak że można obrabiać skrawaniem, tylko muszę doczytać czy drewno z metalem też jest super.
Powiedzcie jeszcze jak zrobić obejmę blaszaną, a konkretnie jak złączyć pasek blachy w okrąg by się to trzymało kupy i pamiętajcie że między wałem a ścianką komory korbowej jest niewielki prześwit????
szwagier
 

Postprzez Adamoo » 24 kwi 2007, o 20:01

szwagier napisał(a):a więc poxipol nie, tylko distal, a może jest taki klej rodem z USA "mieszanka do spawania" ponoć super łączy metal z metalem, tak że można obrabiać skrawaniem, tylko muszę doczytać czy drewno z metalem też jest super.
Powiedzcie jeszcze jak zrobić obejmę blaszaną, a konkretnie jak złączyć pasek blachy w okrąg by się to trzymało kupy i pamiętajcie że między wałem a ścianką komory korbowej jest niewielki prześwit????


Nie kombinuj z dziwnymi klejami... najlepszy do tego będzie distal, drewno z metalem też nim kleiłem i ciężko ci będzie również do tego znaleść lepszy klej.
Adamoo
 

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości