Powinienem napisać to później bo droga do złożenia S38 jeszcze długa, a wtedy mógłbym powiedzieć jak się wał sprawuje, ale nie mogę się doczekać by zdać relację z tego co robię. A może jakieś sugestie i rady o które proszę.
A więc tak:
Wał jaki posiadam w modernizowanym silniku jest już wysłużony, ale powinien trochę pochodzić (przynajmniej nie szkoda popsuć)
- w chwili obecnej jestem po rozbiciu wału i wywierceniu otworów fi 3 po obwodzie (5 otworów na jedną stronę)
- dziś kupiłem śrubki na śrubokręt ze stożkowym łepkiem M4X16 i gwintowniki M4, którymi zrobiłem na razie jeden gwint go wymaga to dużo cierpliwości (twardy materiał)
- na dniach spodziewam się balsy z allegro którą + poxipol wypełnię wał.
- na zewnątrz planuję pierścień z blachy przykręcony śrubkami (byłem w tym celu w "samie" z sówmiarką i pomierzyłem wszystkie konserwy, kukurydza w puszce była najbliżej niestety nic dokładnie nie pasuje, więc muszę coś jeszcze wymyśleć)
wypełnienie wału
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Re: wypełnienie wału
szwagier napisał(a):Powinienem napisać to później bo droga do złożenia S38 jeszcze długa, a wtedy mógłbym powiedzieć jak się wał sprawuje, ale nie mogę się doczekać by zdać relację z tego co robię. A może jakieś sugestie i rady o które proszę.
A więc tak:
Wał jaki posiadam w modernizowanym silniku jest już wysłużony, ale powinien trochę pochodzić (przynajmniej nie szkoda popsuć)
- w chwili obecnej jestem po rozbiciu wału i wywierceniu otworów fi 3 po obwodzie (5 otworów na jedną stronę)
- dziś kupiłem śrubki na śrubokręt ze stożkowym łepkiem M4X16 i gwintowniki M4, którymi zrobiłem na razie jeden gwint go wymaga to dużo cierpliwości (twardy materiał)
- na dniach spodziewam się balsy z allegro którą + poxipol wypełnię wał.
- na zewnątrz planuję pierścień z blachy przykręcony śrubkami (byłem w tym celu w "samie" z sówmiarką i pomierzyłem wszystkie konserwy, kukurydza w puszce była najbliżej niestety nic dokładnie nie pasuje, więc muszę coś jeszcze wymyśleć)
ale kombinuje ja na twoim miejscu kupił bym takowy http://moto.allegro.pl/item186496632_nowy_wal_romet_ii_i_iii_biegowy_nowe_3_lozyska.html przykładowo jest wypełniony a jak samemu bedziesz sie bawił to jak sie rozleci to niezłego bałaganu ten wał Ci narobi. Pozdro
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
takowy nie pasuje do S-38. Te wały ze wzmacnianym korbowodem i łożyskiem igiełkowym na górze były już wcześniej na allegro, ale gdy zadałem pytanie sprzedającemu stwierdził że do okrąglaka się nie nadają. Tak czy siak do s-38 są tylko wały z wycięciami a inne trzeba by było przerabiać i te dopiero mogły by narobić bałaganu
- szwagier
szwagier napisał(a):takowy nie pasuje do S-38. Te wały ze wzmacnianym korbowodem i łożyskiem igiełkowym na górze były już wcześniej na allegro, ale gdy zadałem pytanie sprzedającemu stwierdził że do okrąglaka się nie nadają. Tak czy siak do s-38 są tylko wały z wycięciami a inne trzeba by było przerabiać i te dopiero mogły by narobić bałaganu
Niby dlaczego się nie nadają ?? skoro wał z 023 chodził normalnie w S38B (wiem bo jeździłem na takim silniku i zachowywał się normalnie) to dlaczego taki nie mógłby być ?
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
- Adamo
- MotoManiak
- Posty: 743
- Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
- Lokalizacja: Słupsk
hmmm, do dziwne, bo do 023 i S38 wały są prawie wymienne, różnią się tylko miejscem na klin
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
http://moto.allegro.pl/item184624283_ro ... _cena.html
przeczytajcie co pisze czerwoną czcionką na samym dole.
Ja nigdy prostokąta nie robiłem więc się nie sprzeczam, ale chyba ten co sprzedaje to wie do czego to jest.
Jeśli to tylko miejsce na klin to pewnie dało by się coś zrobić niosąc magneto do wydłutowania nowego miejsca na klin, bo frezowanie w wale to raczej trudniejsze i ryzykowniejsze. Jednak ten wał i tak nie jest okrągły i przydało by mu się wypełnienie.
Ja podejmując się tej próby chcę po prostu sprawdzić czy to możliwe,a musicie przyznać że poprawianie oryginalnych części to dużo ciekawsze niż kupienie nowych klepanych w bambusowych chatach przez skośnookich koleżków
przeczytajcie co pisze czerwoną czcionką na samym dole.
Ja nigdy prostokąta nie robiłem więc się nie sprzeczam, ale chyba ten co sprzedaje to wie do czego to jest.
Jeśli to tylko miejsce na klin to pewnie dało by się coś zrobić niosąc magneto do wydłutowania nowego miejsca na klin, bo frezowanie w wale to raczej trudniejsze i ryzykowniejsze. Jednak ten wał i tak nie jest okrągły i przydało by mu się wypełnienie.
Ja podejmując się tej próby chcę po prostu sprawdzić czy to możliwe,a musicie przyznać że poprawianie oryginalnych części to dużo ciekawsze niż kupienie nowych klepanych w bambusowych chatach przez skośnookich koleżków
- szwagier
Adamo napisał(a):szwagier napisał(a):takowy nie pasuje do S-38. Te wały ze wzmacnianym korbowodem i łożyskiem igiełkowym na górze były już wcześniej na allegro, ale gdy zadałem pytanie sprzedającemu stwierdził że do okrąglaka się nie nadają. Tak czy siak do s-38 są tylko wały z wycięciami a inne trzeba by było przerabiać i te dopiero mogły by narobić bałaganu
Niby dlaczego się nie nadają ?? skoro wał z 023 chodził normalnie w S38B (wiem bo jeździłem na takim silniku i zachowywał się normalnie) to dlaczego taki nie mógłby być ?
Ponieważ te wały są od silnika 019
To że koleś napisał że pasują do 2 i 3 biegowego to tylko i wyłącznie jego pomyłka. Nigdy oryginalny wał z 019 nie będzie pasował do 023 i odwrotnie.
Ten z aukcji to wyraznie wał do trójki czyli do 019 i sprawa rozwiązana
EDIT:
Oczywiście miałem na myśli tą aukcje : http://moto.allegro.pl/item186496632_no ... zyska.html
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
Mateusz napisał(a):Adamo napisał(a):szwagier napisał(a):takowy nie pasuje do S-38. Te wały ze wzmacnianym korbowodem i łożyskiem igiełkowym na górze były już wcześniej na allegro, ale gdy zadałem pytanie sprzedającemu stwierdził że do okrąglaka się nie nadają. Tak czy siak do s-38 są tylko wały z wycięciami a inne trzeba by było przerabiać i te dopiero mogły by narobić bałaganu
Niby dlaczego się nie nadają ?? skoro wał z 023 chodził normalnie w S38B (wiem bo jeździłem na takim silniku i zachowywał się normalnie) to dlaczego taki nie mógłby być ?
Ponieważ te wały są od silnika 019
To że koleś napisał że pasują do 2 i 3 biegowego to tylko i wyłącznie jego pomyłka. Nigdy oryginalny wał z 019 nie będzie pasował do 023 i odwrotnie.
Ten z aukcji to wyraznie wał do trójki czyli do 019 i sprawa rozwiązana
EDIT:
Oczywiście miałem na myśli tą aukcje : http://moto.allegro.pl/item186496632_no ... zyska.html
No chyba że się pomylił i to wał do 019...sugerowałem się tym iż ktoś napisał że do 2 -biegowego też się nadaje.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
- Adamo
- MotoManiak
- Posty: 743
- Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
- Lokalizacja: Słupsk
chociaz teraz sprzedaja na allegro waly do 023 identyczne jak w 019 oczywiscie pasujace do silnika
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Ja mam korki w wale w simsonie na poxipolu i zabezpieczone żywicą epoxydową i już drugi sezon jeżdze i zero problemów
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Poxipol to dno .Najlepszy do tego celu będzie znany i b. dobry klej dwuskładnikowy DISTAL.Spokojnie wytrzyma spore temperatury - wiem bo sprawdzałem , zakleiłem nim kiedyś nakrętkę od kolanka w komarze na stałe do cylindra, gdyż gwint był nie dość że zerwany to jeszcze było wyszczerbione te wyprowadzanie wydechu, trzymało jak diabli, niestety tak mocno że przy wymianie cylka na nowy spróbowałem odkręcić te kolanko z tamtego. i udało się to dopiero dużą "żabą" na której rączke musiałem przedłużyć kawałkiem rurki, żeby była większa dźwignia.Poxipol raczej taki mocny nie jest, no i distal też nie jest drogi.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
- Adamo
- MotoManiak
- Posty: 743
- Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
- Lokalizacja: Słupsk
a więc poxipol nie, tylko distal, a może jest taki klej rodem z USA "mieszanka do spawania" ponoć super łączy metal z metalem, tak że można obrabiać skrawaniem, tylko muszę doczytać czy drewno z metalem też jest super.
Powiedzcie jeszcze jak zrobić obejmę blaszaną, a konkretnie jak złączyć pasek blachy w okrąg by się to trzymało kupy i pamiętajcie że między wałem a ścianką komory korbowej jest niewielki prześwit????
Powiedzcie jeszcze jak zrobić obejmę blaszaną, a konkretnie jak złączyć pasek blachy w okrąg by się to trzymało kupy i pamiętajcie że między wałem a ścianką komory korbowej jest niewielki prześwit????
- szwagier
szwagier napisał(a):a więc poxipol nie, tylko distal, a może jest taki klej rodem z USA "mieszanka do spawania" ponoć super łączy metal z metalem, tak że można obrabiać skrawaniem, tylko muszę doczytać czy drewno z metalem też jest super.
Powiedzcie jeszcze jak zrobić obejmę blaszaną, a konkretnie jak złączyć pasek blachy w okrąg by się to trzymało kupy i pamiętajcie że między wałem a ścianką komory korbowej jest niewielki prześwit????
Nie kombinuj z dziwnymi klejami... najlepszy do tego będzie distal, drewno z metalem też nim kleiłem i ciężko ci będzie również do tego znaleść lepszy klej.
- Adamoo
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości