223 - czterobiegowa skrzynia biegów

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

223 - czterobiegowa skrzynia biegów

Postprzez Pawel.2112 » 20 kwi 2008, o 01:04

Oto co znalazłem w Wikipedii:

Silnik JAWA 223 - silnik produkcji Czechosłowackiej, wyposażony w jeden cylinder o pojemności 49,9 ccm, umieszczony poziomo.

Trójstopniowa skrzynia biegów. Moc silnika jak na tak starą konstrukcję jest imponująca. Silnik fabrycznie był wyposażony w iskrownik-prądnicę a mocy 6V 20W, lub w wersji sport 6V 30W. Silnik stosowano w motorowerach Ogar 200, jawie mustang (typ 23) i jawie skuter-inaczej typ 20p. Było wiele prototypów z tym silnikiem, m. in. prototyp z czterobiegową skrzynią w nakładzie 1000 sztuk. Silnik na polski rynek były blokowane, aby dostosować je do panujących w Polsce przepisów, które przewidywały maks. prędkość 45 km/h(wersje czeskie osiągały ok 60km/h),w zależności od przełożenia kół żebatych. W tym celu zmniejszano otwór w króćcu ssącym,przełożenia przeniesienie napędu na koło tylne wolniejsze 12/55, szybsze 13/55 stosowano dysze o mniejszej przepustowości oraz wydłużano kolanko w rurze wydechowej. Silnik jest bardzo podatny i prosty w tuningu. Polega on m.in. na powiększeniu kanałów płuczących, zastosowanie gaźnika o większej gardzieli itp.Jednak w celu uniknięcia niepożądanych awarii lepiej nie przerabiac silnika. Przy prawidłowej ekspoloatacji silnik jawa 223 będzie cieszył niezawodnościa przez długie lata.


Ciekawe czy zachował się, chociaż jeden egzemplarz tego silnika? Gdyby tylko dostać taką skrzynię 8)
Avatar użytkownika
Pawel.2112
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 9 maja 2007, o 23:08
Lokalizacja: Kałuszyn

223 - czterobiegowa skrzynia biegów

Postprzez Pani Kontekstowa » 20 kwi 2008, o 01:04

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Mariusz » 20 kwi 2008, o 01:07

oj zachowały się lub nie, w każdym bądź razie widziałem prototyp jawki z 88 chyba roku i wyglądał na prawdę nowocześnie, szczególnie silnik :D
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Johnny Moped » 20 kwi 2008, o 07:06

Heh mój wkład w wikipedię :D Podaję link do zdjęcia z tą jawką: http://jawa-50.cz/jawa-50-typ-550-piony ... totypy-550

Patrz przedostatnie foto od dołu. Silnika 223 już to trochę nie przypomina :twisted: Skrzynia z cezety-tak robią wszyscy magicy. Jest tam napisane że to nie firma JAWA ufundowała to wszystko tylko jakaś prywatna.
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez parcelak » 20 kwi 2008, o 09:11

Ciekawe jaki v-max miał taki silniczek? Szkoda, że Romet nie wprowadził prototypów :?
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Alonzo » 20 kwi 2008, o 10:48

ale z CZ ma za dlugie przelozenia, tzn na czworce by ledwie co jechała, do jawki to musza byc krotkie przelozenia, kilka ale krotkich :P albo chociaz wcisnac cos miedzy 2 a 3 :D wtedy to by sie jechalo :D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Beton » 20 kwi 2008, o 10:55

Alonzo to był prototyp :wink: Gdyby sie sprawdził to by były 4 biegówki :wink:
Avatar użytkownika
Beton
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2321
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 13:33
Lokalizacja: Oława
Pojazdy: BMW E60 525d

Postprzez Alonzo » 20 kwi 2008, o 10:57

wiem ze to byl prototyp ale potem ktos napisal ze wsadzaja skrzynie od CZ
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Johnny Moped » 20 kwi 2008, o 12:13

Bo do tego prototypu wsadzali właśnie z CZ skrzynię.
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Alonzo » 20 kwi 2008, o 12:19

eee to beznadziejnie :P 223 jest za malo elastyczne na skrzynie z CZ :P myslalem ze robili zupelnie nowa skrzynie z odpowiednimi przelozeniami do silnika a nie do silniczka 3,5km wsadzaja skrzynie z silnika 15km albo wiecej bo nie wiem z ktorej CZ to brali :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Mariusz » 20 kwi 2008, o 12:36

spójrzcie na ten prototyp: http://www.jawa-50.cz/jawa-50-typ-vm-23 ... ototyp.php
tutaj wątpię aby była skrzynia z CZ, bo jeśli cały silnik zrobili od nowa to dziwnym by było starą skrzynię dawać. spójrzcie też na stylistykę, myśle że styliści rometa byli lepszymi stylistami projektując charta ;) ale nei wiem kiedy ta jawa powstawała więc ciuężko porównywac :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez MarQS » 20 kwi 2008, o 12:36

http://jawa-50.cz/jawa-50-tuning-upravy ... robeny.php
Tu macie 4-stopniową skrzynię skonstruowaną przez Czechów.
REGENERUJĘ GWINTY POD ŚWIECE M14x1,25 oraz M6 SZCZEGÓŁY
viewtopic.php?f=41&t=27367
Avatar użytkownika
MarQS
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1228
Dołączył(a): 14 wrz 2007, o 23:29
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Mariusz » 20 kwi 2008, o 12:40

a tu macie 5cio biegową skrzynkę do jawki: http://www.jawa50speed.wz.cz/technika.html
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Johnny Moped » 20 kwi 2008, o 12:43

:shock: :shock: Niesamowite
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Kamil22 » 20 kwi 2008, o 13:02

Hard tuning 223 w Czechach jest bardzo duży ale to co podał marycha_zielarz to chyba skrzynia 4-biegowa.
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez Johnny Moped » 20 kwi 2008, o 13:26

Ten prototyp 171 zrobili w 1971 bo ktoś coś gadał że w tych prototypach to 2 ostatbie cyfry to rok "wymyślenia"
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości