Gaźnik GM 12F i 13F - demontaż i ustawienie

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Gaźnik GM 12F i 13F - demontaż i ustawienie

Postprzez Marcek » 2 maja 2007, o 16:41

Dla doświadczonych użytkowników to żaden problem, jednak początkujący motorowerzyści często mają problem z poprawną obsługą gaźnika. Mam nadzieję, że poniższy tekst trochę pomoże (część jest skopiowana z mojej strony).

Na początek trzeba gaźnik odkręcić od cylindra. Trzyma się on na 2 szpilkach 6mm, przykręcony jest nakrętkami najczęściej pod klucz "10". Aby go zdjąć lewą nakrętkę (patrząc od tyłu) trzeba odkręcić do końca, prawą tylko kawałek (gaźnik ma przy mocowaniu ucho które da się zsunąć bez całkowitego odkręcania nakrętki).
Następnie ściągamy wężyk od paliwa i demontujemy przepustnicę z iglicą. Jeśli mamy gaźnik w rękach, czas go rozebrać. Nagrałem film (podzielony na 3 części spakowane do formatu zip) obrazujący rozbiórkę gaźnika. Można go ściągnąć TUTAJ. Na filmie widoczny jest też demontaż przepustnicy i iglicy.

Po odkręceniu wszystkiego powinno wyglądać to mniej więcej tak:
[img][570:369]http://stronamarcina.yoyo.pl/gaznik.jpg[/img]
Wszystkie części myjemy pędzelkiem w benzynie ekstrakcyjnej lub rozpuszczalniku, dysze *** sprężonym powietrzem (nie drutem ani igłą).
Filtr powietrza delikatnie nasączamy olejem.
Składamy wszystko z powrotem (dobrze dać nowe o-ringi pod śruby przykrywające dysze), przykręcamy gaźnik do cylindra (dobrze jest dać nową uszczelkę, powinno się też zastosować podkładki sprężynujące), zakładamy wężyk paliwa (dla pewności warto zastosować opaskę zaciskającą) i iglicę (ustawiamy ją na trzeci od góry rowek, później dobieramy ustawienie indywidualnie).
Wkręcamy do oporu śrubkę do regulacji składu mieszanki (ta pozioma), potem wykręcamy ją ok. 2 obroty, tak samo ze śrubą wolnych obrotów (z widoczną sprężynką).
Zapalamy motor (prawdopodobnie będzie miał wysokie obroty) i czekamy, aż się rozgrzeje.
Po zagrzaniu silnika śrubą od składu mieszanki ustawiamy maksymalne obroty, a następnie obniżamy je do prawidłowych śrubą od regulacji wolnych obrotów.
Jak wszystko jest w porządku, motor się nie dusi, próbujemy obniżyć iglicę o jeden ząbek i sprawdzamy, czy jest dobrze. Jeśli tak, to zostawiamy tak jak jest, jeżeli przerywa, to powracamy na 3 rowek.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Gaźnik GM 12F i 13F - demontaż i ustawienie

Postprzez Pani Kontekstowa » 2 maja 2007, o 16:41

Pani Kontekstowa
 

Postprzez ronio » 2 maja 2007, o 16:47

Początkujacym napewno się przyda, sam kiedyś na poczatku nie potrafiłem wyczyścić gaźnika, i musiałem prowadzać komara do mechanika :P należy sie pochwała :lol:
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
ronio
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1941
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez KLINAR » 2 maja 2007, o 20:30

JAk najbardziej pochwala sie nalezy :) tylko mogles przykleic temat zeby wrazie czego bez problemu mozna byloby do niego wrocic bez szukania ;)
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Marcek » 2 maja 2007, o 20:42

Jeśli Admini uznają, że ten temat jest pożyteczny, prosiłbym o przyklejenie :) Co do pochwały - nie ma za co, największą pochwałą dla mnie będzie, jak się komuś to przyda.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez endek » 2 maja 2007, o 21:01

no fajnie ze opisałęś komarowski gażniczek :)
ale dawniej miały prościutkie gażniczki a nie teraz w spółczesnych sprzętach ostanio bawiłem sie z czeterema od CBR600 R2

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Conqeror » 2 maja 2007, o 21:17

Marcek mozę jeszcze napsizesz jaką dysze się wkręca i gdzie . Bo tacy zieloni mogą pomylić
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Marcek » 3 maja 2007, o 09:35

Większa dysza (główna) idzie pod większą śrubkę, mniejsza (wolnych obrotów) pod mniejszą. Jednak w praktyce określenie "na oko" która jest która bywa kłopotliwe. Dlatego jeśli zdarzy się je pomieszać, najlepiej wkręcać na "chybił-trafił". Jeśli motor będzie przerywał przy wyższych obrotach wystarczy zamienić dysze.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez KLINAR » 3 maja 2007, o 09:53

Marcek napisał(a):Większa dysza (główna) idzie pod większą śrubkę, mniejsza (wolnych obrotów) pod mniejszą. Jednak w praktyce określenie "na oko" która jest która bywa kłopotliwe. Dlatego jeśli zdarzy się je pomieszać, najlepiej wkręcać na "chybił-trafił". Jeśli motor będzie przerywał przy wyższych obrotach wystarczy zamienić dysze.
no jesli ktos ma tylko nowe dysze to to i tak bez roznicy bo teraz do rometow komarow robia dysze tylko na jeden rozmiar :/
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Conqeror » 3 maja 2007, o 10:43

Ja keidyś wkręciłem tka jak mówisz Marcek i mi Komar przerywał . dał odwrotnei i dobrze było
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez pawel15 » 3 maja 2007, o 11:39

Temat fajny i pochwała sie należy. Artykół zrobiony profesjonalnie wiec tym bardziej trzeba go nagrodzić.
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Adi.G. » 29 cze 2007, o 18:08

Wielu "zielonych" w sprawie ustawienia i czyszczenia gaźnika waliło z tym problemem do mnie, zawsze ich odsyłałem to tego postu- bardzo dobrze że tak to dokładnie opisałeś i jeszcze załączyłeś filmik :o
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Marcek » 29 cze 2007, o 19:45

Dzięki :)
A tak apropo - działa Wam film? Bo trochę go kompresowałem i nie wiem, czy nie narobiło po drodze błędów.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Adi.G. » 29 cze 2007, o 21:36

Mi działał ale dopiero po przekonwertowaniu na format mp4, moge go wrzucić, gdzieś na youtube albo na rapida, jak chcesz
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Marcek » 29 cze 2007, o 22:38

Bylbym wdzięczny.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Adi.G. » 29 cze 2007, o 23:34

Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron