Silnik 4T vs. Silnik 2T

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

Silnik 4T vs. Silnik 2T

Postprzez Artur » 16 lip 2008, o 12:25

Wymieniajcie plusy i minusy poszczególnych silników, które wy zauważyliście. :P
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Silnik 4T vs. Silnik 2T

Postprzez Pani Kontekstowa » 16 lip 2008, o 12:25

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Pitucha » 16 lip 2008, o 12:32

Artur4567 ni ten dział :roll:
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez Artur » 16 lip 2008, o 12:33

Czemu. :D
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Pitucha » 16 lip 2008, o 12:38

A dlatemu:

Kod: Zaznacz cały
Tutoriale - Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.


Sam już powinieneś wiedzieć ;) Jak już to w Moto-Chat powinno być ;) :P
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez Artur » 16 lip 2008, o 12:39

Ano tak. :D
Z tego co ja pamiętam, 4T jest gorszy w rozruchu jak 2T, gdy jest zimny i koniecznie wymaga jakiegoś ssania.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez endek » 16 lip 2008, o 12:57

Artur4567 napisał(a):4T jest gorszy w rozruchu jak 2T, gdy jest zimny i koniecznie wymaga jakiegoś ssania.

to zalezy od modelu silnika oraz jego kondycji :] (bo moze byc na odwrót) :mrgreen:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Octopus » 16 lip 2008, o 13:21

4T mniej awaryjny. 2T większa moc, większa awaryjność.
Osobiście wybrałbym 4T uwielbiam ten dźwięk ;)
Avatar użytkownika
Octopus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 17 sty 2008, o 18:18
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Dragonzis » 16 lip 2008, o 14:03

2T - MNIEJSZA AWARYJNOŚĆ(brak zaworów rozrządu i oddzielnego smarowania sprzyja bezawaryjnej pracy)
prostota konstrukcji
Lepsze wkręcanie sie na obroty(wszystkie cykle pracy przy jednym obrocie wału)
Większa moc jednostkowa
Minusy
Mniejsza trwałość silnika w porównaniu do 4T
Większa emisja spalin
4T
Większa trwałość
bardziej ekologiczny :wink:
dla niektórych fajniejszy dźwięk
MINUSY
Większa awaryjność
Większy ciężar
Bardziej skomplikowana budowa
Dragonzis
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 29 mar 2008, o 19:19
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Octopus » 16 lip 2008, o 14:34

Chodziło mi o żywotność sry :D
Avatar użytkownika
Octopus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 17 sty 2008, o 18:18
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez endek » 16 lip 2008, o 16:55

Octopus napisał(a):4T mniej awaryjny


Dragonzis napisał(a):2T - MNIEJSZA AWARYJNOŚĆ



z tym pierwszym sie zgodze . :]

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Dragonzis » 16 lip 2008, o 17:42

"silnik dwusuwowy jest mniej podatny na uszkodzenia (np. związane z przekroczeniem maksymalnych obrotów pracy), posiada dużo mniej elementów ruchomych niż czterosuw (posiadający cały skomplikowany rozrząd: wałki rozrządu/popychacze, zawory, sprężyny zaworowe itd.)"
A CO WEDŁUG WAS JEST AWARYJNEGO W SILNIKACH DWUSUWOWYCH?? 8)
Dragonzis
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 29 mar 2008, o 19:19
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Adi.G. » 16 lip 2008, o 17:45

W starszych konstrukcjach zapłon i gaźnik
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Mariusz » 16 lip 2008, o 17:51

dla niektórych fajniejszy dźwięk

eee, właśnie 2T fajnie bo tak dziko po obrotach śmigo :D

co do awaryjności to 2T właśnie cięzej przekręcić, ale 4T wydaje mi sie mniej awaryjny, i żywotniejszy, jednak wszystko pod tłokiem jest zachlapane dobrze olejem. ma to niestety też swoją wadę bo przy rozruchu ten olej nie wszędzie dociera, no ale czy w 2T jest wtedy wszędzie?
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez endek » 16 lip 2008, o 17:52

W starszych konstrukcjach zapłon i gaźnik[/quote]
i to naprawde dosc spory problem :)

[ Dodano: 16 Lip 2008, 17:54 ]

marycha_zielarz napisał(a):przy rozruchu ten olej nie wszędzie dociera,

na ale to przez chwilke ,bo potem pompa spełnia to zadanie .A przy rozruchu to również jest rozbryzg maczającego sie w oleju wału który roztrzepuje go :]

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Dragonzis » 17 lip 2008, o 16:13

Ta tylko gaźnik naprawisz a wtrysku w nowych 4T nie naprawisz :wink:
Dragonzis
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 29 mar 2008, o 19:19
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości