Silnik 4T vs. Silnik 2T
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Silnik 4T vs. Silnik 2T
Wymieniajcie plusy i minusy poszczególnych silników, które wy zauważyliście.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
Czemu.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
A dlatemu:
Sam już powinieneś wiedzieć Jak już to w Moto-Chat powinno być
- Kod: Zaznacz cały
Tutoriale - Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Sam już powinieneś wiedzieć Jak już to w Moto-Chat powinno być
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
Ano tak.
Z tego co ja pamiętam, 4T jest gorszy w rozruchu jak 2T, gdy jest zimny i koniecznie wymaga jakiegoś ssania.
Z tego co ja pamiętam, 4T jest gorszy w rozruchu jak 2T, gdy jest zimny i koniecznie wymaga jakiegoś ssania.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
Artur4567 napisał(a):4T jest gorszy w rozruchu jak 2T, gdy jest zimny i koniecznie wymaga jakiegoś ssania.
to zalezy od modelu silnika oraz jego kondycji (bo moze byc na odwrót)
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
2T - MNIEJSZA AWARYJNOŚĆ(brak zaworów rozrządu i oddzielnego smarowania sprzyja bezawaryjnej pracy)
prostota konstrukcji
Lepsze wkręcanie sie na obroty(wszystkie cykle pracy przy jednym obrocie wału)
Większa moc jednostkowa
Minusy
Mniejsza trwałość silnika w porównaniu do 4T
Większa emisja spalin
4T
Większa trwałość
bardziej ekologiczny
dla niektórych fajniejszy dźwięk
MINUSY
Większa awaryjność
Większy ciężar
Bardziej skomplikowana budowa
prostota konstrukcji
Lepsze wkręcanie sie na obroty(wszystkie cykle pracy przy jednym obrocie wału)
Większa moc jednostkowa
Minusy
Mniejsza trwałość silnika w porównaniu do 4T
Większa emisja spalin
4T
Większa trwałość
bardziej ekologiczny
dla niektórych fajniejszy dźwięk
MINUSY
Większa awaryjność
Większy ciężar
Bardziej skomplikowana budowa
- Dragonzis
- MotoManiak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 29 mar 2008, o 19:19
- Lokalizacja: Warszawa
Octopus napisał(a):4T mniej awaryjny
Dragonzis napisał(a):2T - MNIEJSZA AWARYJNOŚĆ
z tym pierwszym sie zgodze .
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
"silnik dwusuwowy jest mniej podatny na uszkodzenia (np. związane z przekroczeniem maksymalnych obrotów pracy), posiada dużo mniej elementów ruchomych niż czterosuw (posiadający cały skomplikowany rozrząd: wałki rozrządu/popychacze, zawory, sprężyny zaworowe itd.)"
A CO WEDŁUG WAS JEST AWARYJNEGO W SILNIKACH DWUSUWOWYCH??
A CO WEDŁUG WAS JEST AWARYJNEGO W SILNIKACH DWUSUWOWYCH??
- Dragonzis
- MotoManiak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 29 mar 2008, o 19:19
- Lokalizacja: Warszawa
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
dla niektórych fajniejszy dźwięk
eee, właśnie 2T fajnie bo tak dziko po obrotach śmigo
co do awaryjności to 2T właśnie cięzej przekręcić, ale 4T wydaje mi sie mniej awaryjny, i żywotniejszy, jednak wszystko pod tłokiem jest zachlapane dobrze olejem. ma to niestety też swoją wadę bo przy rozruchu ten olej nie wszędzie dociera, no ale czy w 2T jest wtedy wszędzie?
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
W starszych konstrukcjach zapłon i gaźnik[/quote]
i to naprawde dosc spory problem
[ Dodano: 16 Lip 2008, 17:54 ]
na ale to przez chwilke ,bo potem pompa spełnia to zadanie .A przy rozruchu to również jest rozbryzg maczającego sie w oleju wału który roztrzepuje go
i to naprawde dosc spory problem
[ Dodano: 16 Lip 2008, 17:54 ]
marycha_zielarz napisał(a):przy rozruchu ten olej nie wszędzie dociera,
na ale to przez chwilke ,bo potem pompa spełnia to zadanie .A przy rozruchu to również jest rozbryzg maczającego sie w oleju wału który roztrzepuje go
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości