Sposób na simmeringi

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Postprzez Alonzo » 16 maja 2007, o 17:03

nastepny MWB jest w lipcu :P jakbys sie wybieral to napisz :D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Pani Kontekstowa » 16 maja 2007, o 17:03

Pani Kontekstowa
 

Postprzez KLINAR » 16 maja 2007, o 17:44

Ja napewno bede ;) jade z z kumplem z klasy i jego dziadkiem ;) teraz na ten ktory byl tez mialem jechac ale bylem chory...
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez endek » 16 maja 2007, o 20:44

co do wyjmowania simmeringa to weż coś ostrego jakąś szpile itp. i go wyciągnij a co do tłoka to przy okazji wymień pierscienie jesli w dobrym stanie jest jeszcze cylek :wink:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Mateusz » 16 maja 2007, o 20:47

Alonzo napisał(a):nastepny MWB jest w lipcu :P jakbys sie wybieral to napisz :D


A czy nie 20 maja w Katowicach :) :?:
Ja i tak się nie wybieram, pewien użytkownik motomaniaków zaoferował mi pomoc, za którą pragnę mu publicznie podziękować 8)
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Alonzo » 16 maja 2007, o 21:22

z tego co wiem to Motoweteranbazar odbywa sie tylko w Lodzi a w katowicach to chyba jest oldtimerbazar, podobno jest tam mniej czesci i troche sie rozni :P bo motoweteran bazar to oporcz starej motoryzacji, sa nowe motocykle, militaria i rozne starocie :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Ktoś » 16 maja 2007, o 22:02

"Okopcony" tłok to nie wina zużycia czy coś jest to naturalne zjawisko wypalania się filmu olejowego, tłok rozgrzewa się do bardzo dużych temperatur i jeśli lejesz mixol to on się poprostu wypala tam gdzie jest goręcej, nie jest to raczej wina pierścieni choć pośrednio też może być jeśli gorące spaliny rozgrzewają tłok. Luz między tłokiem a cylindrem nie ma nic do gadania przy kompresji, musi być mały aby uzyskać dobre podciśnienie w komorze korbowej podczas cyklu ssania i dobre nadciśnienie podczas cyklu płukania, to płaszcz steruje czasami otwarcia okien więc jego luz nie może być duży.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Adamo » 17 maja 2007, o 12:02

Ktoś napisał(a):"Okopcony" tłok to nie wina zużycia czy coś jest to naturalne zjawisko wypalania się filmu olejowego, tłok rozgrzewa się do bardzo dużych temperatur i jeśli lejesz mixol to on się poprostu wypala tam gdzie jest goręcej, nie jest to raczej wina pierścieni choć pośrednio też może być jeśli gorące spaliny rozgrzewają tłok. Luz między tłokiem a cylindrem nie ma nic do gadania przy kompresji, musi być mały aby uzyskać dobre podciśnienie w komorze korbowej podczas cyklu ssania i dobre nadciśnienie podczas cyklu płukania, to płaszcz steruje czasami otwarcia okien więc jego luz nie może być duży.


Jak zwykle chcesz być najmądrzejszy :) To ewidentne przedmuchy między tłokiem a cylindrem część energii wybuchu mieszanki poprzez zamki pierścieni spiernicza dalej , jeśli mamy zachowane odp. pasowanie to nigdzie dalej uciec nie może , gdyż płaszcz tłoka jest na tyle spasowany z cylindrem że gazy nie mają jak dalej przechodzić , jeśli pasowanie jest zbyt małe , to przechodzą całościowo lub częściowo między płaszczem tłoka a gładzią cylindra , stąd te "przykopcenia" .Idąc śladem "Ktosia" w ogóle nie wymieniano by tłoka ...bo po co ?? wystarczyło by wymienić pierścienie , bo to głównie one odpowiadają za kompresje.Ale tak nie jest tłok też musi mieć odp. pasowanie , jeśli luz tam jest zbyt duży to pomimo dość szczelnych pierścieni będą szły przedmuchy na płaszcz tłoka .Moja jawka jeździła na mixolu , i nie ma takich "okopceń" bo jest dopiero jakieś 1000km po dotarciu, ale nagar był tylko na denku tłoka oraz w komorze spalania.W ogóle takie "okopcenia" spotyka się w dość wypracowanych układach tłok-cylinder.

Ps.Ktosiu nie staraj się być zawsze najmądrzejszym, w tym temacie akurat mam stuprocentową rację, zapytaj którego chcesz doświadczonego mechanika , a powie ci to samo.Takie "okopcenie" będzie miało miejsce w wypracowanym układzie tłok-cylinder bez względu na rodzaj stosowanego oleju.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Ktoś » 17 maja 2007, o 13:10

Nie wiem co ty tam wynalazłeś ale za kompresje odpowiadają tylko pierścienie, płaszcz tłoka nie ma nic do gadania bo luz jest 0,05mm dla spalin nie stanowi to żadnej przeszkody, napisałem po co jest pasowanie tłoka ale nie doczytałeś więc powtórzę, komora korbowa musi być szczelna, szczelność zapewniają jej: uszczelka między karterami, symeringi, uszczelka między cylindrem a karterami i najważniejsza część płaszcz tłoka, przy zużytym tłoku część sprężanej wstępnie mieszanki ulatuje kanałem wydechowym i ssącym przez co nadciśnienie jest dużo mniejsze tak samo jest z podiśnieniem ssanie trwa dłużej ale zamisat samej mieszanki z gaźnika zasysane są spaliny z kanału wydechowego i mamy dupę, kompresja jest mniej ważna niż podciśnienie w silniku 2 suwuwym, okopcony tłok to wina złego jego wykonania w połączeniu ze złym olejem który się spala, w wypracowanych silnikach takie cudo występuje bo tłok ma jąc duży luz nie oczyszcza się olejem, możesz mieć 100% zachowanej kompresji ale tak czy siak jeśli będzie duży luz albo źle wykonany tłok to będzie on okopcony i powtarzam jeszcze raz luz tłoka nie ma nic do kompresji a jeśli mowa o tłokach bezpierścieniowych to luz ten wynosi 0,5 mikrona aby zachować kompresję 0,05mm to żadna kompresja i żadna przeszkoda dla spalin więc nawet jeśli masz wszystko nowe i idealnie spasowane będą przedmuchy a tłok nic nie zatrzyma bo od tego są pierścienie.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Adamoo » 17 maja 2007, o 14:29

Ktoś napisał(a):Nie wiem co ty tam wynalazłeś ale za kompresje odpowiadają tylko pierścienie, płaszcz tłoka nie ma nic do gadania bo luz jest 0,05mm dla spalin nie stanowi to żadnej przeszkody, napisałem po co jest pasowanie tłoka ale nie doczytałeś więc powtórzę, komora korbowa musi być szczelna, szczelność zapewniają jej: uszczelka między karterami, symeringi, uszczelka między cylindrem a karterami i najważniejsza część płaszcz tłoka, przy zużytym tłoku część sprężanej wstępnie mieszanki ulatuje kanałem wydechowym i ssącym przez co nadciśnienie jest dużo mniejsze tak samo jest z podiśnieniem ssanie trwa dłużej ale zamisat samej mieszanki z gaźnika zasysane są spaliny z kanału wydechowego i mamy dupę, kompresja jest mniej ważna niż podciśnienie w silniku 2 suwuwym, okopcony tłok to wina złego jego wykonania w połączeniu ze złym olejem który się spala, w wypracowanych silnikach takie cudo występuje bo tłok ma jąc duży luz nie oczyszcza się olejem, możesz mieć 100% zachowanej kompresji ale tak czy siak jeśli będzie duży luz albo źle wykonany tłok to będzie on okopcony i powtarzam jeszcze raz luz tłoka nie ma nic do kompresji a jeśli mowa o tłokach bezpierścieniowych to luz ten wynosi 0,5 mikrona aby zachować kompresję 0,05mm to żadna kompresja i żadna przeszkoda dla spalin więc nawet jeśli masz wszystko nowe i idealnie spasowane będą przedmuchy a tłok nic nie zatrzyma bo od tego są pierścienie.


Przy wypracowanym tłoku , pierścienie zużyją się szybciej, szybko powiększy się luz w zamku pierścieni i spaliny sobie będą tamtędy przełazić ,a tłok musi mieć odp. pasowanie gdyż inaczej spaliny się przedostają do komory korbowej, jeśli luz jest rzędu 0,05 mm to spaliny stracą na ciśnieniu chcąc się przecisnąć i dlatego nie przejdą dalej .Jednak jesli ten luz jest znacznie większy to ich ciśnienie zanika tam wolniej i spokojnie zdążą przeleźć po płaszczu tłoka przy okazji widowiskowo go okapcając.Gdy zauważy się takie zjawisko, należy zmierzyć jakie jest pasowanie tłoka do culindra , jesli okaże się że nie mieści się w granicach zużycia dla danego typu silnika to należy zrobić szlif i wymienić tłok razem z pierścieniami, gdyż wymiana samych pierścieni nie uratuje sytuacji na długo.Jeśli zachowa się odp. pasowanie układu tłok-cylinder i szczelność pierścieni - to nie będzie okopceń na płaszczu tłoka , a jedynie na jego denku.
Adamoo
 

Postprzez Ktoś978 » 17 maja 2007, o 14:40

Nie. To nie jest silnik 4 suwowy TŁOK NIE MA NIC DO KOMPRESJI pierścienie owszem zurzywają się szybciej w zużytym tłoku bo chodzą pod kątem gdy tłok zawraca itp ale nie o to chodzi, luz dla zachowania szczelności to 0,5 mikrona tłok o luzie 0,05mm to żadna przeszkoda dla gazów nie ma czegoś takiego że płaszcz tłoka zachowuje kompresję gazów spalinowych, płaszcz tłoka zachowuje kompresję skrzyni korbowej i odpowiada za rozrząd, przedmuchy zawsze będą nawet nie wyobrażasz sobie jakie są przy nawet nowym silniku, około 10% spalin przedostaje się do skrzyni korbowej (2t) jednak nie szkodzi to silnikowi w znaczny sposób o wiele wiele ważniejsza jest kompresja właśnie w skrzyni korbowej dlatego zrezygnowano w dużej ilości pierścieni (mniejsze tarcie i mniejsze przedmuchy z kanałów płuczących do wydechu) zbyt dużo nasłuchałeś się mechaników ździsiów którzy nie wiedzą sami co po co robią i umieją mimo to naprawić po drodze domyślając się dlaczego co i jak w zły sposób.
Ktoś978
 

Postprzez Ktoś978 » 17 maja 2007, o 14:42

Nie. To nie jest silnik 4 suwowy TŁOK NIE MA NIC DO KOMPRESJI pierścienie owszem zurzywają się szybciej w zużytym tłoku bo chodzą pod kątem gdy tłok zawraca itp ale nie o to chodzi, luz dla zachowania szczelności to 0,5 mikrona tłok o luzie 0,05mm to żadna przeszkoda dla gazów nie ma czegoś takiego że płaszcz tłoka zachowuje kompresję gazów spalinowych, płaszcz tłoka zachowuje kompresję skrzyni korbowej i odpowiada za rozrząd, przedmuchy zawsze będą nawet nie wyobrażasz sobie jakie są przy nawet nowym silniku, około 10% spalin przedostaje się do skrzyni korbowej (2t) jednak nie szkodzi to silnikowi w znaczny sposób o wiele wiele ważniejsza jest kompresja właśnie w skrzyni korbowej dlatego zrezygnowano w dużej ilości pierścieni (mniejsze tarcie i mniejsze przedmuchy z kanałów płuczących do wydechu) zbyt dużo nasłuchałeś się mechaników ździsiów którzy nie wiedzą sami co po co robią i umieją mimo to naprawić po drodze domyślając się dlaczego co i jak w zły sposób.
Ktoś978
 

Postprzez Mateusz » 17 maja 2007, o 18:50

Alonzo napisał(a):z tego co wiem to Motoweteranbazar odbywa sie tylko w Lodzi a w katowicach to chyba jest oldtimerbazar, podobno jest tam mniej czesci i troche sie rozni :P bo motoweteran bazar to oporcz starej motoryzacji, sa nowe motocykle, militaria i rozne starocie :P


Masz rajcje, masz racje :!: 8) Mój błąd :)

Co do wypowiedzi Adamo i Ktośia to nie wiem jaka jest prawda bo aż tak się nie znam. Ale mogę na pewno powiedzieć że mój cylinder jest już "delikatnie wysłużony" - co prawda tłok i pierścienie były jakiś rok temu zmieniane, ale gładz cylindra pozostawia wiele do życzenia. Acha i macie racje : jeżdżę na mixolu :)
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez endek » 17 maja 2007, o 19:01

Ktoś napisał(a):"Okopcony" tłok to nie wina zużycia czy coś jest to naturalne zjawisko wypalania się filmu olejowego, tłok rozgrzewa się do bardzo dużych temperatur i jeśli lejesz mixol to on się poprostu wypala tam gdzie jest goręcej, nie jest to raczej wina pierścieni choć pośrednio też może być jeśli gorące spaliny rozgrzewają tłok. Luz między tłokiem a cylindrem nie ma nic do gadania przy kompresji, musi być mały aby uzyskać dobre podciśnienie w komorze korbowej podczas cyklu ssania i dobre nadciśnienie podczas cyklu płukania, to płaszcz steruje czasami otwarcia okien więc jego luz nie może być duży.



ale dzieje sie tak poniewaz nie trzymaja pierscienie tłokowe i spaliny przedostaja sie przez nie i tak sie dzieje(ze jest potem czerny)

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Mariusz » 17 maja 2007, o 19:10

wypalony film olejowy? dziwne że tylko przy denku i bliżej pierścieni niż niżej. u mnie też takie okopcenie występowało, a to dlatego że zestaw cylinder-tłok-pierścienie dawno nie był wymieniany/szlifowany, i nagar (bliżej temu do węgla niż spalonego oleju) ciągnie się od denka tłoka, poprzez płaszcz do pierścieni, i między pierścieniami, oraz jeszcze trochę płaszcza... gdyby to film olejowy był to wydaje mi się że przede wszystkim resztki by były niżej, bo tam tłok nie jest izolowany od cylindra pierścieniami, i tam może występować mocniejsze tarcie...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Mariusz » 17 maja 2007, o 19:11

wypalony film olejowy? dziwne że tylko przy denku i bliżej pierścieni niż niżej. u mnie też takie okopcenie występowało, a to dlatego że zestaw cylinder-tłok-pierścienie dawno nie był wymieniany/szlifowany, i nagar (bliżej temu do węgla niż spalonego oleju) ciągnie się od denka tłoka, poprzez płaszcz do pierścieni, i między pierścieniami, oraz jeszcze trochę płaszcza... gdyby to film olejowy był to wydaje mi się że przede wszystkim resztki by były niżej, bo tam tłok nie jest izolowany od cylindra pierścieniami, i tam może występować mocniejsze tarcie...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 310 gości