Siema
Mam dość dziwne pytanie. Czy podczas tak zwanego palenia gumy, niszczy się coś poza łańcuchem i zębatkami? Bo słyszałem, że bardzo niszczy się sprzęgło i skrzynia. Może mi ktos powiedzieć czy to prawda i wytłumaczyć dlaczego?
Romer Router WS 50 - Palenie gumy
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 50
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
- Frezer
- MotoManiak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 3 wrz 2011, o 17:48
- Pojazdy: WFM 125, Jawa 350, Romet Router WS 50
Romer Router WS 50 - Palenie gumy
to padnie dość szybko...
opona - wiadomo
łańcuch i zębatki- spore obciążenia na kole
...a to trochę później...
sprzęgło- przecież nie zamieli bez porządnego strzału
skrzynia- tu trudniej wytłumaczyć, ale zauważ, że przy strzale ze sprzęgła na skrzyni też nagle pojawia się duże obciążenie.
tłok,cylinder, pierścienie i po części wał z łożyskami- stoisz w miejscu, brak chłodzenia... Co prawda te silniki ciężko przegrzać, ale w końcu i one się zacierają
To raczej na tyle. Nie pisze o obciążeniach na przednim zawieszeniu i na hamulcu (chyba, że opierasz o coś )
Tak na serio, to cały motor się niszczy, ale bez przesady, wał, czy skrzynia nie padną tak szybko jak opona
opona - wiadomo
łańcuch i zębatki- spore obciążenia na kole
...a to trochę później...
sprzęgło- przecież nie zamieli bez porządnego strzału
skrzynia- tu trudniej wytłumaczyć, ale zauważ, że przy strzale ze sprzęgła na skrzyni też nagle pojawia się duże obciążenie.
tłok,cylinder, pierścienie i po części wał z łożyskami- stoisz w miejscu, brak chłodzenia... Co prawda te silniki ciężko przegrzać, ale w końcu i one się zacierają
To raczej na tyle. Nie pisze o obciążeniach na przednim zawieszeniu i na hamulcu (chyba, że opierasz o coś )
Tak na serio, to cały motor się niszczy, ale bez przesady, wał, czy skrzynia nie padną tak szybko jak opona
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Romer Router WS 50 - Palenie gumy
Ok dzięki. A powiedz mi jeszcze czy jak sobie czasami ''przykopce'' trochę na asfalcie jakąś starą, łysą oponę to coś się stanie? Np. raz na 2 miechy.
- Frezer
- MotoManiak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 3 wrz 2011, o 17:48
- Pojazdy: WFM 125, Jawa 350, Romet Router WS 50
Romer Router WS 50 - Palenie gumy
Jeżeli czasami, to nic się nie stanie. Nawet nie będzie widać większego zużycia zębatek itp
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Romer Router WS 50 - Palenie gumy
A może ktoś ma inne zdanie?
Pisać
Pisać
- Frezer
- MotoManiak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 3 wrz 2011, o 17:48
- Pojazdy: WFM 125, Jawa 350, Romet Router WS 50
Romer Router WS 50 - Palenie gumy
Teoretycznie przy tej mocy, systemie chłodzenia i delikatności konstrukcji (są tacy co w Romecie K125 potrafią ręcznie przednie zawieszenie skrzywić/wyprostować), palenie gumy może się źle skończyć. Zapewne silnik trzeba wysoko wkręcić i przenieść ciężar na przód. Chłodzone powietrzem konstrukcje mają jedną wadę - brak chłodzenia na postoju. Łatwo doprowadzić do przegrzania, a niedogrzany silnik nieźle dostaje od takich zabaw (gorsze smarowanie).
-
Angler - Zwycięzca konkursu
- Posty: 2224
- Dołączył(a): 12 sie 2007, o 20:33
- Lokalizacja: Rawicz
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Yamaha XS 400 27 KM, Opel Meriva 1,7CDTI 100kuni, Keeway Cruiser 18 koników i Peżo ludix mocy b/d.
Romer Router WS 50 - Palenie gumy
hah, jeszcze dochodzą obciażenia na ramie i krzywi się pewnie lub pęka i po 2 to na asfalcie nie zmielisz tym... kój kinroad xt50-20 (czyt kingway naked) nie dał rady na asfalcie - jedynie jak siadłem na baku i na słabym asfalcie raz sprawdzałem, ale w chińskim motorowerku nie polecam zbytnio bo u mnie juz rama pekła i mam 2 moto z jednego :F
komara może mieć każdy, Deltę nieliczni...
ale ja mam i to i to
-
Piotrek.P - MotoManiak
- Posty: 1535
- Dołączył(a): 8 mar 2010, o 22:45
- Lokalizacja: Dubicze Cerkiewne
- Pojazdy: dleta rmr 24 i wieeeeeele wiele innych :)
Romer Router WS 50 - Palenie gumy
O chłodzenie się nie boje bo kupuje chłodnice do niego
O chłodzenie się nie boje bo kupuje chłodnice do niego.
Nie mów czego nie zrobię po tym jak to zrobiłem (nie raz) Chodzi mi tylko o skutki uboczne.
A czy jak od czasu do czasu sobie zagrzebie (tak z pół minuty nawet), chociażby na pisaku, nie musi być asfalt, to odczuję bardzo jakieś zużycie sprzęgła, łańcucha zębatek szkrzyni itp?
Angler napisał(a):Teoretycznie przy tej mocy, systemie chłodzenia i delikatności konstrukcji (są tacy co w Romecie K125 potrafią ręcznie przednie zawieszenie skrzywić/wyprostować), palenie gumy może się źle skończyć. Zapewne silnik trzeba wysoko wkręcić i przenieść ciężar na przód. Chłodzone powietrzem konstrukcje mają jedną wadę - brak chłodzenia na postoju. Łatwo doprowadzić do przegrzania, a niedogrzany silnik nieźle dostaje od takich zabaw (gorsze smarowanie).
O chłodzenie się nie boje bo kupuje chłodnice do niego.
Piotrek.P napisał(a):po 2 to na asfalcie nie zmielisz tym...
Nie mów czego nie zrobię po tym jak to zrobiłem (nie raz) Chodzi mi tylko o skutki uboczne.
A czy jak od czasu do czasu sobie zagrzebie (tak z pół minuty nawet), chociażby na pisaku, nie musi być asfalt, to odczuję bardzo jakieś zużycie sprzęgła, łańcucha zębatek szkrzyni itp?
- Frezer
- MotoManiak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 3 wrz 2011, o 17:48
- Pojazdy: WFM 125, Jawa 350, Romet Router WS 50
Romer Router WS 50 - Palenie gumy
Lepiej radze uwazać ,znajomy tak kozaczył przed szkołą ,że w końcu ukrecił półoske.
-
magneto - MotoManiak
- Posty: 1061
- Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
- Lokalizacja: Wola
- Pochwały: 2
Romer Router WS 50 - Palenie gumy
Jakie obciążenia na łańcuchu i zębatkach? Co wy gadacie? Ma normalne a nawet mniejsze... Jak opona straci przyczepność to sama sie ślizga, potem sie rozgrzeje to dochodzi tylko tarcie na oponie a na łańcuchy i zebatkach jest większy opór jak przyspieszasz jadąc... Na ramie? Jak siądziesz to bardziej ją obciążasz niż jak palisz gume...
-
Operon - MotoManiak
- Posty: 173
- Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 18:32
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Pojazdy: CBR 900RR Fireblade
Romer Router WS 50 - Palenie gumy
Tak, masz rację, ale weź pod uwagę fakt, że koło pcha wahacz do przodu, a cały motor stoi w miejscu. Fakt, siła jest niewielka, ale jest
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Romer Router WS 50 - Palenie gumy
Tak wszyscy mają rację, motor się takim zabiegiem niszczy...Może nawet dojść do przekręcenia wału jak będzie miał mocniej koło zablokowane a Ty mu strzelisz sprzęgłem...Ogólnie chińskie "motorowery" nadają się jedynie do spokojnej jazdy "do sklepu"(napisał bym że na złom, ale chińczyki wymyślili metalowy plastik z czego robią do tego szajsu ramy ) bo tym poszaleć nie ma szans.
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
Romer Router WS 50 - Palenie gumy
Mój szanowany Naked przelatał już 12 tysięcy, z pasażerką, nawet z przyczepą.
Traktowany "młodzieżowo" Naked Piotrka P. jest już cieżkim kaleką, choć prawie nowy.
Masz pogląd na temat palenia gumy tym sprzętem. Nie kumam tego zwyczaju.
Traktowany "młodzieżowo" Naked Piotrka P. jest już cieżkim kaleką, choć prawie nowy.
Masz pogląd na temat palenia gumy tym sprzętem. Nie kumam tego zwyczaju.
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Romer Router WS 50 - Palenie gumy
igrek97, szaleć się da Jak jeszcze dałem radę, to Yamasaki potrafił latać po wertepach przy ok 70km/h i się trzyma (rama, bo plastiki padły od gleb w tymże terenie )
Zależy od modelu. Np mój ma masywną ramę i daje radę wszędzie, ale ww. Naked ma tak delikatną ramę, że nie nadaje się do "szaleństw". To zależy. inna sprawa, że jak robisz to z głową, to powinno trzymać
Zależy od modelu. Np mój ma masywną ramę i daje radę wszędzie, ale ww. Naked ma tak delikatną ramę, że nie nadaje się do "szaleństw". To zależy. inna sprawa, że jak robisz to z głową, to powinno trzymać
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Re: Romer Router WS 50 - Palenie gumy
Tomek napisał(a):igrek97, szaleć się da Jak jeszcze dałem radę, to Yamasaki potrafił latać po wertepach przy ok 70km/h i się trzyma (rama, bo plastiki padły od gleb w tymże terenie )
Zależy od modelu. Np mój ma masywną ramę i daje radę wszędzie, ale ww. Naked ma tak delikatną ramę, że nie nadaje się do "szaleństw". To zależy. inna sprawa, że jak robisz to z głową, to powinno trzymać
No nie wiem, może ja mam taki pech do chinolów...Kupiłem chińczyka który był zatarty, zrobiłem remont i dalej mogę go jedną ręką przy pełnych obrotach utrzymać... obserwując wszystkie "łogiery" z mojej miejscowości stwierdzam że wszystkie są takie jak mój chińczyk. Zdania raczej na ich temat nie zmienię
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
Posty: 50
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 230 gości