Cześć
Chciałem się dowiedzieć prawdy o tych wszystkich motocyklach rejestrowanych na motorowery i o konsekwencjach związanych z tym.
Według przepisów motorower to pojazd z silnikiem o pojemności nie większej niż 50ccm i o konstrukcji ograniczającej rozwijanie prędkości powyżej 45km/h. (od przyszłego roku przepisy się zmienią i definicja motoroweru będzie inna, ale kit, mówię teraz o prawie obowiązującym teraz)
Ale co z rejestracją motocykla na motorower? Załóżmy że kupiłem simsona s51 (akurat on mi przyszedł pierwszy do głowy xd) i założyłem mu cylinder 80ccm, i złapie mnie policja. Czy wtedy funkcjonariusze mają prawo sprawdzić czy motorower to faktycznie motorower (chociażby przez zaobserwowania liczby obr. silnika albo kontrola głośności wydechu, czy skonfiskowanie motoru i sprawdzenie jaka jest rzeczywista pojemność) ?
Albo jeżeli kupię simsona z cylindrem 90cc zarejestrowanego na 50 (ale zablokowanego) to mogę nim prawnie jeździć?
Albo może inaczej: czy mogę jeździć motocyklem który nie wyciąga 45km/h, ale z silnikiem powyżej 50cc? czy muszę spełnić oby dwa warunki?
Napiszcie jakie są skutki po tym jak policja dowie się że to nie 50cc
Rejestracja na mniejszą pojemność a prawo
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 42
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Rejestracja na mniejszą pojemność a prawo
Stare motorowery nie podlegają normom zawartości spalin i głośności. A jak masz motocykl zarejestrowany na motorower to możesz dostać sprawę w sondzie za podrobione dokumenty.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Rejestracja na mniejszą pojemność a prawo
Rudy102 napisał(a):Stare motorowery nie podlegają normom zawartości spalin i głośności
Spalin może nie, ale norma głośności obowiązuje wszystkie pojazdy.
harleydavinson napisał(a):chociażby przez zaobserwowania liczby obr. silnika albo kontrola głośności wydechu, czy skonfiskowanie motoru i sprawdzenie jaka jest rzeczywista pojemność) ?
Liczby obrotów silnika? A ciekawe jak Ci w ten sposób sprawdzą osiąganą prędkość. Kontrola głośności to inna sprawa i nijak się ona ma do pojemności.
Skonfiskować motoru nie mogą.
Jedyne, czego możesz się bać, to radar i rolki. Jak Cię wezmą na rolki, to kaputt. Obczają, że przekraczasz 45km/h i po sprawie.
harleydavinson napisał(a):Albo jeżeli kupię simsona z cylindrem 90cc zarejestrowanego na 50 (ale zablokowanego) to mogę nim prawnie jeździć?
Albo może inaczej: czy mogę jeździć motocyklem który nie wyciąga 45km/h, ale z silnikiem powyżej 50cc? czy muszę spełnić oby dwa warunki?
Przeczytaj jeszcze raz cytowaną przez siebie definicję.
Motorower to pojazd o pojemności silnika ... i konstrukcji ograniczającej prędkość do 45km/h.
Czyli musisz spełnić oba warunki.
harleydavinson napisał(a):Napiszcie jakie są skutki po tym jak policja dowie się że to nie 50cc
Jazda czymś, co ich nie spełnia, w razie kontroli upierdliwego służbisty to 500zł mandatu i odholowanie (zabranie) pojazdu na parking policyjny.
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Rejestracja na mniejszą pojemność a prawo
No to chyba nie warto
Mandat to bym przeżył, ale jak wezmą mnie na wspomniane przez Ciebie rolki i ojciec się dowie to nie będzie ciekawie
Mandat to bym przeżył, ale jak wezmą mnie na wspomniane przez Ciebie rolki i ojciec się dowie to nie będzie ciekawie
-
harleydavinson - MotoManiak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18 lip 2012, o 19:29
- Pojazdy: składak
Rejestracja na mniejszą pojemność a prawo
harleydavinson, zależy, co chcesz zrobić.
Generalnie większość motorowerów (nawet i nowych) na wstępie już nie spełnia warunków ustawy.
Mój Yamasaki na przykład miał pojemność 72ccm fabrycznie, więc od początku moja homologacja jest praktycznie nie ważna. W dodatku śmigał sobie te ~70km/h, więc tym bardziej nie był motorowerem w świetle prawa.
Generalnie większość motorowerów (nawet i nowych) na wstępie już nie spełnia warunków ustawy.
Mój Yamasaki na przykład miał pojemność 72ccm fabrycznie, więc od początku moja homologacja jest praktycznie nie ważna. W dodatku śmigał sobie te ~70km/h, więc tym bardziej nie był motorowerem w świetle prawa.
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Rejestracja na mniejszą pojemność a prawo
tak samo jak romet ogar 200 lub chart, nigdy nie leciał tych 45, nawet zwykły komar ciagnął pod 50
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Rejestracja na mniejszą pojemność a prawo
No dobra, ale przecież jest tolerancja 10km chyba czy tam 5 więc czemu jak kumpel jechał 50km/h to go kiedyś złapał pałkers i ledwo się wykręcił i uszło mu na sucho jakoś? Niby tolerancja tych parę km/h jest a jednak niby jej nie ma....
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Rejestracja na mniejszą pojemność a prawo
jest 10km/h tolerancji, ale to nie znaczy, że w zabudowanym ciągle można jechać 60km/h. Nie o to tu chodzi.
Przy okazji spytam o coś podobnego, bo pląta mi się pewna myśl po głowie. Jaki jest wpis w dowodzie, jeżeli moto ma 50ccm, ale przekracza 100km/h? Ma wpis w dowodzie "motocykl"? Pojemność 50, więc OC itp płaci się jak na motorower, ale prawko trzeba mieć już co najmniej A1. Ktoś ma tak zarejestrowany jakiś pojazd?
Przy okazji spytam o coś podobnego, bo pląta mi się pewna myśl po głowie. Jaki jest wpis w dowodzie, jeżeli moto ma 50ccm, ale przekracza 100km/h? Ma wpis w dowodzie "motocykl"? Pojemność 50, więc OC itp płaci się jak na motorower, ale prawko trzeba mieć już co najmniej A1. Ktoś ma tak zarejestrowany jakiś pojazd?
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Rejestracja na mniejszą pojemność a prawo
Tomek, tak, ale on jechał 50km/h wiec 5km/h więcej niż może motorower niby ale jest ta tolerancja czy jej nie ma?!
Tyle dobrego ze jak to wejdzie to nie będzie gadania ze cyl 70 czy nawet 110 - nie przekraczać 5,4KM w przeliczeniu ma więc wiecie, pokazane w stronce poniżej pogrubionym.
http://www.scigacz.pl/Nowe,egzaminy,na, ... 19390.html
Tyle dobrego ze jak to wejdzie to nie będzie gadania ze cyl 70 czy nawet 110 - nie przekraczać 5,4KM w przeliczeniu ma więc wiecie, pokazane w stronce poniżej pogrubionym.
http://www.scigacz.pl/Nowe,egzaminy,na, ... 19390.html
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Rejestracja na mniejszą pojemność a prawo
Siczka, tolerancja to taki dziwny zwyczaj powiedzmy sobie szczerze. I dotyczy tylko przekroczenia dopuszczalnej prędkości określonej znakami.
Motorower może jechać max. 45km/h i tu już nie ma żadnych wyjątków czy tolerancji.
Widziałeś kiedyś 50ccm co przekracza 100km/h?
Tak poważnie, to myślę, że chodziło Ci o to, że jest to 50ccm ale nikt nie ukrywa prędkości, jaką jest w stanie osiągnąć. Co do tego-w praktyce jest tak, że wszyscy patrzą na pojemność, a nie na rozwijaną prędkość. Przyjęło się, że jak <50ccm to motorower i tyle.
Ale wydaje mi się, że jeśli chciałbyś być bardzo przepisowy, to wystarczy pojechać na OSK i pogadać z diagnostą, coby wypisał papirek, że w moto zostały dokonane pewne zmiany (poza zmianą pojemnośći), które pozwalają na osiągnięcie większych prędkości-żeby to poświadczył pisemnie. Później trza by sie udać do WK i okazując ten papir poprosić o wydanie zaktualizowanego dowodu rejestracyjnego pojazdu, który uwzględni, iż dany pojazd zwiększył swą moc i tym samym stał się motocyklem, a nie motorowerem.
Motorower może jechać max. 45km/h i tu już nie ma żadnych wyjątków czy tolerancji.
Tomek napisał(a):Przy okazji spytam o coś podobnego, bo pląta mi się pewna myśl po głowie. Jaki jest wpis w dowodzie, jeżeli moto ma 50ccm, ale przekracza 100km/h?
Widziałeś kiedyś 50ccm co przekracza 100km/h?
Tak poważnie, to myślę, że chodziło Ci o to, że jest to 50ccm ale nikt nie ukrywa prędkości, jaką jest w stanie osiągnąć. Co do tego-w praktyce jest tak, że wszyscy patrzą na pojemność, a nie na rozwijaną prędkość. Przyjęło się, że jak <50ccm to motorower i tyle.
Ale wydaje mi się, że jeśli chciałbyś być bardzo przepisowy, to wystarczy pojechać na OSK i pogadać z diagnostą, coby wypisał papirek, że w moto zostały dokonane pewne zmiany (poza zmianą pojemnośći), które pozwalają na osiągnięcie większych prędkości-żeby to poświadczył pisemnie. Później trza by sie udać do WK i okazując ten papir poprosić o wydanie zaktualizowanego dowodu rejestracyjnego pojazdu, który uwzględni, iż dany pojazd zwiększył swą moc i tym samym stał się motocyklem, a nie motorowerem.
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Rejestracja na mniejszą pojemność a prawo
Kolega miłą apryle zarejestrowana na 50 cm3 a była to rg 80 .Kwestia jest tak ze da się zarejestrować na motorower w momencie gdy został sprowadzony i jest pierwszy raz rejestrowany ,to zależy od tego jak dokumenty zostaną przetłumaczone .
W Niemczech policja ma rolki do mierzenia osiągów motocykla stają sobie na drodze i łapią motocykle dają na rolki i badają osiągi ,u nas policja nie ma takiego sprzętu .
Po prostu musieli byście trafić na super znawce i mieć mega pecha albo wpaść pod suszarkę z dużą prędkością na tym rzekomym moto rowerku
W Niemczech policja ma rolki do mierzenia osiągów motocykla stają sobie na drodze i łapią motocykle dają na rolki i badają osiągi ,u nas policja nie ma takiego sprzętu .
Po prostu musieli byście trafić na super znawce i mieć mega pecha albo wpaść pod suszarkę z dużą prędkością na tym rzekomym moto rowerku
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Rejestracja na mniejszą pojemność a prawo
janosikmz19822 napisał(a):Kolega miłą apryle zarejestrowana na 50 cm3 a była to rg 80
RG 80 to Suzuki chyba że o czymś nie wiem. I jest to fabryczne 80ccm więc teoretycznie jest to motocykl na kat. A1
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Rejestracja na mniejszą pojemność a prawo
Więc teoretycznie nie mam czego się bać
Raczej piratem drogowym nie będe
A co myślicie o czymś takim: założyć cylinder 80 czy tam 90cc i w razie kontroli mieć przygotowany ukryty przycisk (który trzeba by było włączyć od razu po zobaczeniu policji) ktory by blokował manetkę tak żeby motorower nie mógł się rozpędzić do 50km/h?
Wtedy przy ew. wzięci motoru na rolki nie będzie przypału ;d
Raczej piratem drogowym nie będe
A co myślicie o czymś takim: założyć cylinder 80 czy tam 90cc i w razie kontroli mieć przygotowany ukryty przycisk (który trzeba by było włączyć od razu po zobaczeniu policji) ktory by blokował manetkę tak żeby motorower nie mógł się rozpędzić do 50km/h?
Wtedy przy ew. wzięci motoru na rolki nie będzie przypału ;d
-
harleydavinson - MotoManiak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18 lip 2012, o 19:29
- Pojazdy: składak
Rejestracja na mniejszą pojemność a prawo
Rudy102 napisał(a):G 80 to Suzuki chyba że o czymś nie wiem
g mi się z s pomyliło aprila rs
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Rejestracja na mniejszą pojemność a prawo
traktorzysta napisał(a):Widziałeś kiedyś 50ccm co przekracza 100km/h?
Tak, rekord prędkości na 50ccm to ponad 200km/h, więc 100 na podkręconym 2t nie jest czymś niezwykłym To tak poza tematem, już zaspokoiłem swoją ciekawość. Wychodzi na to, że sami urzędnicy utrudniają legalną rejestrację, nikt nie przewidział, że 50ccm nie oznacza max 45km/h
harleydavinson, zamiast kombinować z manetką możesz kupić blokadę obrotów na guziczek. Ustawiasz sobie kiedy ma następować odcięcie i możesz ustawić 45km/h, 30, a nawet na 10km/h i wyrywać gimnazjalistki przed szkołą.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Posty: 42
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 217 gości