Witam,
Sprawa przedstawia się następująco : po 4 latach bezczynności mojej etki, stwierdziłem, że pada i trzeba ją uruchomić Wymieniłem kranik (stary nie chciał już się dać wyczyścić...), założyłem nowy akumulator (instalacja widać, że się zestarzała, ale załapała), i spróbowałem wyczyścić gaźnik ( pierwszy raz go samodzielnie rozbierałem). I niestety, te czynności nie przyczyniły się do tego, żeby ten o to motocykl zagadał. Iskra jest, paliwo z baku wychodzi, ale... No właśnie, w cylindrze próżno go szukać. Po delikatnym zalaniu (kilku kropli paliwa) cylindra, silnik załapuje, skacze do 3-3,5 tys obr by zgasnąć i odmówić dalszej współpracy.
Zdaję sobie sprawę, że w najlepszym wypadku będę mógł ponownie ściągnąć gaźnik w celu jego ponownego wyczyszczenia. W tym problem, że nie wiem co zrobiłem źle?
Gaźnik MZ ETZ 150
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 13
• Strona 1 z 1
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Re: Gaźnik MZ ETZ 150
Raczej nic nie zrobiłeś żle.Gdy wyczyściłeś gażnik trzeba go było założyć na cylinder ale nie przykręcać,następnie odkręcić na kilka sekund kranik,zamknąć go i delikatnie zdjąć gażnik i odkręcić komore pływakową żeby zobaczyć ile w niej jest paliwa.Zapytam linka ssania podnosi tłoczek?
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
Gaźnik MZ ETZ 150
Komora pływakowa pełna. Drugi raz już dzisiaj odkręcałem gaźnik. Ale
tego nie robiłem. Jutro to spróbuje obczaić
Niby tak Podniosłem go też na regulacji max w górę, ale to nic nie daje
Janusz73 napisał(a):trzeba go było założyć na cylinder ale nie przykręcać,następnie odkręcić na kilka sekund kranik,zamknąć go i delikatnie zdjąć gażnik
tego nie robiłem. Jutro to spróbuje obczaić
Janusz73 napisał(a):Zapytam linka ssania podnosi tłoczek?
Niby tak Podniosłem go też na regulacji max w górę, ale to nic nie daje
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Re: Gaźnik MZ ETZ 150
Nie może być tak wyregulowane ssanie,że tłoczek jest w górze.On musi sie zamykać i na lince musi być luz w pozycji gdy jest zamknięty.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
Gaźnik MZ ETZ 150
Tak wiem. Ale na ssaniu powinien zapalić, a potem się zalać, a podniesiona linka powinna to spowodować. Zrobiłem to w celu wykluczenia tego, że tłoczek od ssania się nie podnosi i dlatego nie chce odpalić.
Zaryzykować i kupić jakiś chiński i tani gaźnik, podmienić i sprawdzić, co się będzie działo? Czy coś innego może być winne?
Zaryzykować i kupić jakiś chiński i tani gaźnik, podmienić i sprawdzić, co się będzie działo? Czy coś innego może być winne?
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Gaźnik MZ ETZ 150
Zalej mu z 10 ml pod świece, przytkaj wlot powietrza i zobacz. A regulacja poziomu to wg. Książki.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Re: Gaźnik MZ ETZ 150
Łukasz to nie tak.Kupe lat miałem 150-tke i procedura uruchomienia zimnego silnika jaką opisujesz jest nieprawidłowa.Na właczonym ssaniu silnik nie jest zbyt chętny do odpalenia.Moja procedura (fabryka tak dyktowała) jest taka-zapłon wyłączony,ssanie na maxa i trzy razy kopniak.Następnie zapłon właczony,ssanie wyłączone i manetka gazu otwarta od 1/4 do połowy,kopniak i w tym momencie silnik musi zaskoczyć.Chińskiego gażnika nie kupuj-szkoda kasy i nerwów.Tomciosz do tych 10ml paliwa nie mam nic,taką próbe można zrobić ale powiedz mi po co przytykać dopływ powietrza.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
Gaźnik MZ ETZ 150
Ano, fakt. Tu wystarczy załączyć ssanie. Ale jakoś od lat stosuję taki patent i pomaga, bo wzbogaca mieszankę(mniej powietrza).
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Gaźnik MZ ETZ 150
Tomciosz napisał(a):Zalej mu z 10 ml pod świece, przytkaj wlot powietrza i zobacz
Łukasz. napisał(a):Po delikatnym zalaniu (kilku kropli paliwa) cylindra, silnik załapuje, skacze do 3-3,5 tys obr by zgasnąć i odmówić dalszej współpracy.
Czyli zaskoczyć zaskakuje. Problem w tym, że na tym się kończy, silnik nie chce dalej pracować...
Tak nawiasem, przypomniało mi się, dlaczego nią tak długo nie jeździłem - ona została odłożona niesprawna. I też miałem wtedy ten sam problem A co do tej "procedury":
Janusz73 napisał(a):Na właczonym ssaniu silnik nie jest zbyt chętny do odpalenia.Moja procedura (fabryka tak dyktowała) jest taka-zapłon wyłączony,ssanie na maxa i trzy razy kopniak.Następnie zapłon właczony,ssanie wyłączone i manetka gazu otwarta od 1/4 do połowy,kopniak i w tym momencie silnik musi zaskoczyć
Wcześniej najnormalniej w świecie dawałem tylko ssanie na maxa, przekręcałem kluczyk na zapłon, raz kopnąłem i prawie za każdym razem odpaliła, rzadko kiedy musiałem kopnąć drugi raz. Po chwili wyłączałem ssanie, i jechałem. No ale jutro spróbuje zrobić to tak jak piszesz, pytanie tylko, co dalej, jeżeli to nic nie da...
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Gaźnik MZ ETZ 150
Moment, moment, a może źle szukam? Jest opcja, że cylinder domaga się regeneracji? Albo coś innego?
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Re: Gaźnik MZ ETZ 150
Łukasz.Coś dolega gażnikowi.Masz ubogą mieszanke.Wkręt od regulacji paliwo-powietrze wkręć do oporu i następnie wykręć o pół obrotu.Iglice może podnieś do góry o jedno wycięcie.Z tego co opisujesz to wygląda mi na niewydolny gażnik.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
Gaźnik MZ ETZ 150
walnijspręzonym powietrzem przez komorę pływakową i odetkasz go w końcu a nie cudujesz
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Gaźnik MZ ETZ 150
Marek.K., nie mam sprężarki
Zresztą. Otrzymałem od znajomego pasjonata starych motocykli parę cennych wskazówek, zobaczymy, czy trafił
Zresztą. Otrzymałem od znajomego pasjonata starych motocykli parę cennych wskazówek, zobaczymy, czy trafił
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 227 gości