Witam Wszystkich. Potrzebuję szybkiej pomocy, jak założyc lagi do motorynki, ponieważ nie wiem jak ich ''wkręcić''. Najpierw chciałem ich normalnie wkrecić jak śrubę, ale tam nic nie ma (w środku ) żeby ich zaczepić. Wydaje mi sie ze ktoś to spawał ,a z tego co przeczytałem sa tam takie plastikowe cześci, które najprawdopodobniej sie roztopiły:
I jak odkrecić ta cześć i jak w ogule zdjąc to co jest nad nią , bo nie idzie, ani w jedną, ani w drugą:
Tak to wygląda z góry:
[Motorynka Romet] Problem z lagami, amortyzatorami
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
- Jackoboo
- MotoManiak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 31 sie 2016, o 11:44
- Pojazdy: Rrieju MRT, Romet Komar, Jawa CZ 175, PocketBike, Suzuki SMX
[Motorynka Romet] Problem z lagami, amortyzatorami
Ktoś tu modził z rowerowym mostkiem typu "siódemka" - i pewnie wbił to na siłę. Z nakrętką koronową musisz walczyć hakowym kluczem rowerowym, lub - jeśli "anidrgnie", to zwykłym kluczem hydraulicznym - "żabą". Obawiam się jednak, że bez uszkodzenia się nie obejdzie...
- jarekvolvo
- MotoManiak
- Posty: 773
- Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
- Lokalizacja: Milanówek
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...
[Motorynka Romet] Problem z lagami, amortyzatorami
Ta nakrentke co sie tym rowerowym kluczem odkreca to odkreciłem troche ''na klina'' , ale odeszło troche i przestało. Czyli powiadasz ze to mocowanie kierownicy jest tam wbite na siłę ???
- Jackoboo
- MotoManiak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 31 sie 2016, o 11:44
- Pojazdy: Rrieju MRT, Romet Komar, Jawa CZ 175, PocketBike, Suzuki SMX
[Motorynka Romet] Problem z lagami, amortyzatorami
Qurcze - teraz widzę, że przecież były mocowania kierownicy na rowerowych "7", ale wtedy nie było słupków do mocowania na obejmy.... .
Czy w sztycy pionowej, w otworze - była jeszcze długa śruba ?? Powinna być i ściągać ku górze stożek rozpierający trzon rury... . włóż tam coś długiego i zobacz, czy jest opór, jeśli tak, to trzeba delikatnie wybić stożek ku dołowi, co powinno zwolnić naprężenie w rurze i puścić nakrętkę.
Jeżeli tego już nie ma, to niestety - WD lub CX i powoli "wteiwewte" kluczem hakowym.... .
Czy w sztycy pionowej, w otworze - była jeszcze długa śruba ?? Powinna być i ściągać ku górze stożek rozpierający trzon rury... . włóż tam coś długiego i zobacz, czy jest opór, jeśli tak, to trzeba delikatnie wybić stożek ku dołowi, co powinno zwolnić naprężenie w rurze i puścić nakrętkę.
Jeżeli tego już nie ma, to niestety - WD lub CX i powoli "wteiwewte" kluczem hakowym.... .
- jarekvolvo
- MotoManiak
- Posty: 773
- Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
- Lokalizacja: Milanówek
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...
Re: [Motorynka Romet] Problem z lagami, amortyzatorami
Tam była śruba, najmocniej przepraszam, że o tym nie powiedziałem. Włożyłem z góry gwóźdź i puknąłem lekko i........... zaklinował sie
ale dalej nie chce isć. Spróbuje jeszcze magicznego środka czyli WD40 i popukam troche.
Szkoda mi tego wszystiego bo już wszystko jest pomalowane.....no ale trodno.
A jak jest z tymi lagami, jak sie je mocuje ? Podobno sie je wkręca na take coś:
ale dalej nie chce isć. Spróbuje jeszcze magicznego środka czyli WD40 i popukam troche.
Szkoda mi tego wszystiego bo już wszystko jest pomalowane.....no ale trodno.
A jak jest z tymi lagami, jak sie je mocuje ? Podobno sie je wkręca na take coś:
- Jackoboo
- MotoManiak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 31 sie 2016, o 11:44
- Pojazdy: Rrieju MRT, Romet Komar, Jawa CZ 175, PocketBike, Suzuki SMX
[Motorynka Romet] Problem z lagami, amortyzatorami
Jeżeli się zaklinował, to jest szansa, że trafiłeś w gwint. Usuń go kręcąc w lewo za łepek, jak śrubę. Potem użyj czegoś twardszego, nie ze stożkowym łbem.
O ile pamiętam, lagi powinny dać się wykręcić podobnie, jak śruby. Spróbuj pokręcić w lewo, aż prztyknie sprężyna... .
I do malowania zawsze dawaj rozebrane elementy.....
O ile pamiętam, lagi powinny dać się wykręcić podobnie, jak śruby. Spróbuj pokręcić w lewo, aż prztyknie sprężyna... .
I do malowania zawsze dawaj rozebrane elementy.....
- jarekvolvo
- MotoManiak
- Posty: 773
- Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
- Lokalizacja: Milanówek
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...
Re: [Motorynka Romet] Problem z lagami, amortyzatorami
Nie rozumiem o co chodziło Ci w ''Przytknie Sprężyna'' ?
Te amortyzatory wręcają sie bardzo dziwnie bo w lewym włożyłem aż do końca, obrazałem w prawo i nic. Nic nie ''załapywało jak na śrubie''. A w prawym szło tak do połowy a pózniej coś blokowało. Zajrzałem do środka i po ściankach było coś poprzylepiane. Wziąłem i zacząłem to skrabać wyleciało to co na pierwszym zdjęciu.
A co do elementów to maluję je sam, tylko rame trzeba było wypiaskować i była to troche ekspresowa sytuacja i tak wyszło, że nawet nie była rozbierana.
Te amortyzatory wręcają sie bardzo dziwnie bo w lewym włożyłem aż do końca, obrazałem w prawo i nic. Nic nie ''załapywało jak na śrubie''. A w prawym szło tak do połowy a pózniej coś blokowało. Zajrzałem do środka i po ściankach było coś poprzylepiane. Wziąłem i zacząłem to skrabać wyleciało to co na pierwszym zdjęciu.
A co do elementów to maluję je sam, tylko rame trzeba było wypiaskować i była to troche ekspresowa sytuacja i tak wyszło, że nawet nie była rozbierana.
- Jackoboo
- MotoManiak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 31 sie 2016, o 11:44
- Pojazdy: Rrieju MRT, Romet Komar, Jawa CZ 175, PocketBike, Suzuki SMX
[Motorynka Romet] Problem z lagami, amortyzatorami
Dobra - - Ty wkręcasz, nie wyjmujesz - "prztyknięcie" nie obowiązuje
To, co wypadło, to najprawdopodobniej plastikowe prowadnice. Mówiłeś, że coś było spawane - w którym miejscu ?
Ogólnie - wracając do rysunku - musisz doprowadzić do momentu, kiedy wkręcisz lagi - 10, 11, do śrub mocujących półkę - 7. W rurach powinny byś cztery tuleje prowadzące - plastik, teflon czy coś w tym guście. Jeśli coś w okolicy było spawane - raczej nie wierzę, że same rury - prędzej połączenie rur z dolną półką - tuleje wytopiły się i mogły zablokować płynny ruch... .
Poza tym, jeśli rama była piaskowana w całości, razem z widelcem i mocowaniem "7", to piasek mógł się dostać do gwintu. Lakier proszkowy, piecowy ?? Mógł skutecznie zalać szczeliny, stwardnieć i także blokować ruch nakrętki....
To, co wypadło, to najprawdopodobniej plastikowe prowadnice. Mówiłeś, że coś było spawane - w którym miejscu ?
Ogólnie - wracając do rysunku - musisz doprowadzić do momentu, kiedy wkręcisz lagi - 10, 11, do śrub mocujących półkę - 7. W rurach powinny byś cztery tuleje prowadzące - plastik, teflon czy coś w tym guście. Jeśli coś w okolicy było spawane - raczej nie wierzę, że same rury - prędzej połączenie rur z dolną półką - tuleje wytopiły się i mogły zablokować płynny ruch... .
Poza tym, jeśli rama była piaskowana w całości, razem z widelcem i mocowaniem "7", to piasek mógł się dostać do gwintu. Lakier proszkowy, piecowy ?? Mógł skutecznie zalać szczeliny, stwardnieć i także blokować ruch nakrętki....
- jarekvolvo
- MotoManiak
- Posty: 773
- Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
- Lokalizacja: Milanówek
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...
- Jackoboo
- MotoManiak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 31 sie 2016, o 11:44
- Pojazdy: Rrieju MRT, Romet Komar, Jawa CZ 175, PocketBike, Suzuki SMX
[Motorynka Romet] Problem z lagami, amortyzatorami
Tak, cos takiego, choc te z kolnierzem moga byc dolnymi... .
- jarekvolvo
- MotoManiak
- Posty: 773
- Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
- Lokalizacja: Milanówek
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...
Re: [Motorynka Romet] Problem z lagami, amortyzatorami
I potrzebuję takie cztery ????
- Jackoboo
- MotoManiak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 31 sie 2016, o 11:44
- Pojazdy: Rrieju MRT, Romet Komar, Jawa CZ 175, PocketBike, Suzuki SMX
[Motorynka Romet] Problem z lagami, amortyzatorami
Jackoboo, z kołnierzem(2szt.) są bliżej koła, są jeszcze bez kołnierza(również 2 szt.) i one są na pewnej wysokości w rurze teleskopu.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
- Jackoboo
- MotoManiak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 31 sie 2016, o 11:44
- Pojazdy: Rrieju MRT, Romet Komar, Jawa CZ 175, PocketBike, Suzuki SMX
[Motorynka Romet] Problem z lagami, amortyzatorami
Otóż to.
Ogółem z wymianą sprężyn są różne komedie. ciężko jest albo je wykręcić(prędzej się ukręci), a równie często ciężko jest je wkręcić ponownie. Ale z tego co pamiętam, to, jeżeli nikt tam nie robił swoich przeróbek, to te trzpienie mocujące sprężyny w górze teleskopu, powinny być wykręcane/wyjmowane. No, chybva, że ktoś sobie to "zjednoczył", np. spawaniem... Tak jak miało to miejsce w moim ogarze.
Ogółem z wymianą sprężyn są różne komedie. ciężko jest albo je wykręcić(prędzej się ukręci), a równie często ciężko jest je wkręcić ponownie. Ale z tego co pamiętam, to, jeżeli nikt tam nie robił swoich przeróbek, to te trzpienie mocujące sprężyny w górze teleskopu, powinny być wykręcane/wyjmowane. No, chybva, że ktoś sobie to "zjednoczył", np. spawaniem... Tak jak miało to miejsce w moim ogarze.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
[Motorynka Romet] Problem z lagami, amortyzatorami
Jakie trzpienie? Jak to wygląda ? Bo u mnie jest tam tylko taka śruba, która zwisa w dół a na jej poczatku jest podkładka i dwie nakretki , i tyle....
- Jackoboo
- MotoManiak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 31 sie 2016, o 11:44
- Pojazdy: Rrieju MRT, Romet Komar, Jawa CZ 175, PocketBike, Suzuki SMX
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 220 gości