Wsk 125 puchnięcie tłoka
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Wsk 125 puchnięcie tłoka
Witam otóz posiadam Wsk 125 po wymianie wała Cylindra i tłoka i pewnego razu po przejechaniu z 4 km tłok stanąl (spuchł) jechałem wolno wiec szybko się zatrzymałem i zgasiłem silnik. Zaprowadziłem do domu postał z 30 min i odpala jak dawniej od 1 kopa. Wydaje mi sie ze na mocy nie stracil (nie jezdze na opór bo na dotarciu) i własnie mnie zastanawia czy mogłoby sie coś stać jak jednorazowo spuchł ten tłok? Czy to będzie miało jakieś gorsze zmiany na prace silnika? Czytałem że trudno mu wejść na obroty i cięzko odpala. Mój odpala od 1 kopnięcia i srednio sie wkręca na obroty ale już tak mial wcześniej. Proszę o pomoc
- Niewiadomy225
- MotoManiak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 14 lip 2017, o 13:07
- Pojazdy: Wsk125
Wsk 125 puchnięcie tłoka
Pewnie zle wyregulowany zaplon skoro wczesniej tez zle sie wkrecal to spuchl, lub za ciasne spasowanie tloka w tulei. A czy cos moglo sie stac? Ogolnie jak tlok przytarlo ( jesli) to nic bardzo sie nie dzieje, gorzej jak pierscienie przytarlo to wtedy kompresja slabsza ale skoro od 1 odpala to raczej nie ma sensu rozbierac nawet i patrzec co sie stalo.
Wg mnie docieraj dalej, tylko lej mu tam dobry olej minimum polsyntetyk aby nie mixol bo na tym to zatrzesz a nie dotrzesz xD
Wg mnie docieraj dalej, tylko lej mu tam dobry olej minimum polsyntetyk aby nie mixol bo na tym to zatrzesz a nie dotrzesz xD
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Wsk 125 puchnięcie tłoka
Odpala za pierwszym czy to zimny czy gorący a na obroty sie wkręca na jedynce nw czm na 2 i 3 normalnie sie kreca dopiero jak sie rozgrzeje silnik to na 1 ładnie wchodzą obroty. Ogolem dzieki za rade jaki olej i za odpowiedz
- Niewiadomy225
- MotoManiak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 14 lip 2017, o 13:07
- Pojazdy: Wsk125
Re: Wsk 125 puchnięcie tłoka
Niewiadomy225 napisał(a):Witam otóz posiadam Wsk 125 po wymianie wała Cylindra i tłoka i pewnego razu po przejechaniu z 4 km tłok stanąl (spuchł) jechałem wolno wiec szybko się zatrzymałem i zgasiłem silnik. Zaprowadziłem do domu postał z 30 min i odpala jak dawniej od 1 kopa. Wydaje mi sie ze na mocy nie stracil (nie jezdze na opór bo na dotarciu) i własnie mnie zastanawia czy mogłoby sie coś stać jak jednorazowo spuchł ten tłok? Czy to będzie miało jakieś gorsze zmiany na prace silnika? Czytałem że trudno mu wejść na obroty i cięzko odpala. Mój odpala od 1 kopnięcia i srednio sie wkręca na obroty ale już tak mial wcześniej. Proszę o pomoc
Kolega a jakie tam graty siedzą? Nazwa firmy silnik w jakim stanie!? Co w nim robione?
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Re: Wsk 125 puchnięcie tłoka
Jest po wymianie
Cylindra i tłoka zeliwny (100 zł)
Wał Promo (200 zł)
Łożyska (35 zł)
No silnik nno powiedzialbym ze w dobrym stanie jak wspomnialem odpala nawet z pol kopa biegi wchodza bardzo dobrze przyspieszenie też nawet dobre.
Cylindra i tłoka zeliwny (100 zł)
Wał Promo (200 zł)
Łożyska (35 zł)
No silnik nno powiedzialbym ze w dobrym stanie jak wspomnialem odpala nawet z pol kopa biegi wchodza bardzo dobrze przyspieszenie też nawet dobre.
- Niewiadomy225
- MotoManiak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 14 lip 2017, o 13:07
- Pojazdy: Wsk125
Wsk 125 puchnięcie tłoka
Części do zabytkowy motocykli które obecnie są produkowane w większości robione są na "sztukę" i z nieodpowiednich materiałów. Jedyne warte uwagi tłoki do wsk 125 które teraz można dostać to tłoki Alien i RDI. Nie oryginalne cylindry do wsk mają dużo mniejsze kanały.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
Re: Wsk 125 puchnięcie tłoka
Ogółem to jeździ bardzo dobrze co najwyżej poprzedni cylinder sie włozy który jest sprawny (orginalny) No ale jak narazie to niema potrzeby zmieniać chodziło mi bardziej o czy mogloby sie coś uszkodzić jak tłok stanąl ale stanął bo podejrzewam bo jak jedze na srednich obrotach i czasmai wysokich to moge dluzsze trasy a wtedy to teren byl niezabardzo i tak na malych jezdzilem wiec moze dlatego ze na malych obrotach i szybciej moze spuchł?
- Niewiadomy225
- MotoManiak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 14 lip 2017, o 13:07
- Pojazdy: Wsk125
Wsk 125 puchnięcie tłoka
Chodzi o to z częściami że oryginalne tłoki np były owalizowane. Najlepsze tłoki z epoki to Gorzyckie ale jest taki ktoś Alien który robi tłoki po przez almot ak20 lepsze od gorzyckich. Sam dba o owalizacje i część partii anoduje tłoki jego testowane były np na złombolu. Co do wału oryginalny miał po bokach blachy bo nie był pełny dzięki czemu był lzejszy lepsza dynamika.Jest forum wsk tam wszystko jest napisane. Są forumowi zaufani fachowcy.
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Re: Wsk 125 puchnięcie tłoka
Niewiadomy 225.Przed montażem tłoka w celu kontroli włożyłeś same pierścienie do cylindra w celu sprawdzenia luzu na ich zamku?Jeżeli tego luzu nie ma to dzieje się dokładnie tak jak opisujesz.Przykładowo ja chwalę sobie tłoki firmy Almot i nie zawiodłem się na nich.Jakiś niedouczony fachman wstawił filmik na You Tube krytykujący tłoki tej firmy.Przedstawia on WSK 175 i uszkodzony tłok firmy Almot,gdzie nie tłok jest przyczyną awarii,a właśnie brak luzu na zamkach pierścieni.Po prostu "czarna magia" jeżeli chodzi o właściwy montaż części.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
Re: Wsk 125 puchnięcie tłoka
Jeśli to jest typowy zestaw cylinder+tłok za 80 zł z groszami,to nie ma się co dziwić.Ja mam taki oto zestawik.Puchnie to niemiłosiernie.Robiłem nawet test przed montażem a mianowicie wrzuciłem do wrzątku,i już napuchł,że ciężko chodził w cylindrze.Ja wam wszystkim polecam kupić tłok almota,wysłać z cylindrem ZMD do pewnego zakładu i na lata będzie ten cylinder.
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 225 gości