Witam,
Mam problem ze swoją motorynką.Na początku ciężko wogóle było ją odpalić.
Przy odpalaniu musiałem odkręcać prawie do połowy manetkę gazu żeby silnik odpalił.
Aby silnik nie zgasł musiałem kręcić manetką gazu.
Silnik był bardzo słaby. Ciężko było ruszyć z miejsca i na obroty wchodziła jakby z opóźnieniem.
Wykonałem następujące rzeczy według kolejności:
1.Dokładnie wyczyściłem gaźnik i wyregulowałem. - brak zmian
2.Rozebrałem układ zapłonowy i sprawdziłem cewkę wn,kondensator i przerywacz.Ustawiłem zapłon od nowa.Zmieniłem świecę. - trochę łatwiej odpala,słaba w dalszym ciągu
3.Odkręciłem tłumik i puszkę szmerów przy gaźniku - bez zmian
Zauważyłem,że motorynka się szybko mocno grzeje.Elektroda w świecy jest czarna,sucha okopcona.Z wydechu wogóle nie widać dymu.
Mieszanka jest zrobiona 5L benzyny + 170ml oleju sthil do mieszanki.
Zbiornik i kranik też mam wyczyszczony.Benzyna dochodzi.
W tej chwili aby motorynka chodziła na wolnych obrotach śrubka od składu mieszanki w gaźniku musi być na 1 obrót wykręcona,inaczej gaśnie.
Zaczyna mi brakować pomysłów.
Motorynka bardzo słaba
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 13
• Strona 1 z 1
- damianos56
- MotoManiak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 6 sie 2014, o 09:53
- Pojazdy: Komar,Chart,SHL M11,WSK M06 Z2
Motorynka bardzo słaba
Kompresja, klinek na wale obecny? Swieca by sie przydala z jakiegos sprawnego bo czasem roznie z tymi nowymi bywa. Byc moze nie do konca sprawny gaznik, zle dysze albo cos.
Ostatecznie zle ustawiony zaplon, jak sie grzeje to za wczesny raczej, w ostatecznosci lewe powietrze na simeringu od zaplonu.
Ostatecznie zle ustawiony zaplon, jak sie grzeje to za wczesny raczej, w ostatecznosci lewe powietrze na simeringu od zaplonu.
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Motorynka bardzo słaba
Albo mieszanka za uboga, choć 170 ml na 5 l to moim zdaniem za dużo. Ja już na dotarciu lałem maksimum 150. Lecz jak okopcona na czarno... Chyba, że nie jest dobrze wypalona.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Re: Motorynka bardzo słaba
Klin na wale jest.
Zapłon dobrze ustawiony.
Gaźnik oryginalny.Przy rozbieraniu wszystko wyglądało ok.Spróbuje jeszcze na innym gaźniku,zobaczę czy coś się zmieniło.
Po odkręceniu pokrywki od zapłonu,od środka w pokrywce było z 15-20ml oleju.To by oznaczało walnięty simmering? Po powycieraniu olej się już nie pokazuje.
Z tym,że lewe powietrze to świeca była by okopcona? Gdzieś czytałem,że sucha okopcona to za duża dawka benzyny.
Zapłon dobrze ustawiony.
Gaźnik oryginalny.Przy rozbieraniu wszystko wyglądało ok.Spróbuje jeszcze na innym gaźniku,zobaczę czy coś się zmieniło.
Po odkręceniu pokrywki od zapłonu,od środka w pokrywce było z 15-20ml oleju.To by oznaczało walnięty simmering? Po powycieraniu olej się już nie pokazuje.
Z tym,że lewe powietrze to świeca była by okopcona? Gdzieś czytałem,że sucha okopcona to za duża dawka benzyny.
- damianos56
- MotoManiak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 6 sie 2014, o 09:53
- Pojazdy: Komar,Chart,SHL M11,WSK M06 Z2
Motorynka bardzo słaba
Tak, lub za bogata mieszanka, czyt. za dużo oleju. A na którym rowku jest iglica?
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Re: Motorynka bardzo słaba
Z iglicą próbowałem na wszystkich trzech stopniach,bez zauważalnej różnicy.
Wymienię simmeringi na wale i podmienię gaźnik na próbę. Dam znać czy coś to dało.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wymienię simmeringi na wale i podmienię gaźnik na próbę. Dam znać czy coś to dało.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
- damianos56
- MotoManiak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 6 sie 2014, o 09:53
- Pojazdy: Komar,Chart,SHL M11,WSK M06 Z2
Motorynka bardzo słaba
Ciąg dalszy walki z motorynką.
Podmieniłem gaźnik na drugi,niestety bez rezultatu.
Wymieniłem simmering na wale od strony zapłonu,ale też nie to...
Zauważyłem,oprócz tego, że motorynka jest slłabiutka i dusi ją przy jeździe,
ma za wysokie obroty na postoju.
Po nagrzaniu się silnika bez ruszania manetki gazu,motorynka wchodzi na kosmiczne obroty,aż muszę ją szybko zgasić,żeby silnik się nie rozleciał.
Po przytkaniu ręką filtra powietrza,schodzi z obrotów...
Zaglądałem jeszcze raz czy benzyna dobrze dochodzi.Wywaliłem filterek paliwa.
Paliwo w rurce do gaźnika jest a silnik wyje na wysokich obrotach.
Doradźcie co to może jeszcze być.
Podmieniłem gaźnik na drugi,niestety bez rezultatu.
Wymieniłem simmering na wale od strony zapłonu,ale też nie to...
Zauważyłem,oprócz tego, że motorynka jest slłabiutka i dusi ją przy jeździe,
ma za wysokie obroty na postoju.
Po nagrzaniu się silnika bez ruszania manetki gazu,motorynka wchodzi na kosmiczne obroty,aż muszę ją szybko zgasić,żeby silnik się nie rozleciał.
Po przytkaniu ręką filtra powietrza,schodzi z obrotów...
Zaglądałem jeszcze raz czy benzyna dobrze dochodzi.Wywaliłem filterek paliwa.
Paliwo w rurce do gaźnika jest a silnik wyje na wysokich obrotach.
Doradźcie co to może jeszcze być.
- damianos56
- MotoManiak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 6 sie 2014, o 09:53
- Pojazdy: Komar,Chart,SHL M11,WSK M06 Z2
Motorynka bardzo słaba
Lewe powietrze, skoro ma bardzo wysokie obroty.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Re: Motorynka bardzo słaba
Tomciosz napisał(a):Lewe powietrze, skoro ma bardzo wysokie obroty.
Też mi to tak wygląda,ale jakieś nietypowe miejsce.
Simmering wymeniony,uszczelka założona nowa między gaźnikiem a cylindrem.
Ewentualnie zostaje mi wymiana uszczelki pod głowicą,kartery-cylinder w ostateczności uszczelka karterów.
Chyba,że coś pominąłem.
- damianos56
- MotoManiak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 6 sie 2014, o 09:53
- Pojazdy: Komar,Chart,SHL M11,WSK M06 Z2
Motorynka bardzo słaba
Dokręć głowicę.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Motorynka bardzo słaba
Uszczelke masz z miedzianym oringiem pod glowica? Jak nie to pewnie tam ucieka
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Motorynka bardzo słaba
Jak jest kompresja to przyczyną braku mocy może być też kabel WN.A przyczyną wysokich obrotów wyruchana uszczelka między gaźnikiem a cylindrem,krzywe przylgnie.Walnięty simmer od strony zapłonu.Ja też mialem wyruchaną uszczelkę pod cylindrem i na kanał brało powietrze.
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
Re: Motorynka bardzo słaba
Dzisiaj miałem chwilkę czasu.Dokrecilem głowice niestety nic to nie dało. Próbowałem zejść z obrotów srubka od przepustnicy, ale ewidentnie coś jest nie tak bo nie ma normalnych niskich obrotów tylko albo są za wysokie albo jak opuszczę śrubką przepustnice to już gaśnie silnik.
Poszukam uszczelek to podmienię pod cylindrem i głowicą.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Poszukam uszczelek to podmienię pod cylindrem i głowicą.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
- damianos56
- MotoManiak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 6 sie 2014, o 09:53
- Pojazdy: Komar,Chart,SHL M11,WSK M06 Z2
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 319 gości