Mam problem w swojej shl m11 ze źle nadchodzącym łańcuchem na tylną zębatkę.
Wymieniłem na nowe obie zębatki,lancuch,łożyska kol i uszczelniacze.Niestety efekt ten sam co przed wymianą.
Podejrzewam że coś musi być "skoszone".
Rama albo wachacz.Zmierzylem odległość między górną i dolną srubą mocujacą amortyzator z jednej i drugiej strony.
Z pomiarów wychodzi że odległość na amortyzatorze od strony zębatki jest większa o 1cm od drugiego amortyzatora.
Myślę,że gdyby wachacz był krzywy to odległość na amortyzatorze od zębatki była by mniejsza a nie większa,dlatego że zebatka tylna jest za bardzo w lewo względem przedniej zębatki patrząc z tylu motocykla.
Dodatkowo zauważyłem że jest luz na zabieraku tylnego koła pomimo nowego łożyska. Luz musi być albo w gnieździe łożyska albo tulejka wbita w łożysko ma luz w tym miejscu.
W jaki sposób mogę sprawdzić czy rama lub wachacz jest krzywe na złożonym motocyklu?
Poniżej dwa filmiki pokazujące problem.
https://youtu.be/_8Drs1dc6vA
https://youtu.be/BmBSkv-BSzc
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Shl m11 problem z łańcuchem
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 4
• Strona 1 z 1
- damianos56
- MotoManiak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 6 sie 2014, o 09:53
- Pojazdy: Komar,Chart,SHL M11,WSK M06 Z2
Shl m11 problem z łańcuchem
Co jak co, ale tam coś jest zdupcone, że tak "pływa".
Na pewno, pierwsze co bym zrobił to sposobem "murarskim" przy pomocy sznurka wyznaczył idealny tor łańcucha. Tzn. Ściągnął łańcuch z motocykla, zdemontował tylne koło, obwiązał sznurkiem zębatkę zdawczą. Następnie albo z tyłu motocykla, albo we wnęce pod błotnikiem, wbił w ziemię pręt, tak, aby sznurek był równoległy do powierzchni zębatki zdawczej. Następnie w paru charakterystycznych miejscach zmierzył odległość. Potem zaminował koło i napęd,naciągnął i porównał wymiary. Powinno się to dać zniwelować odpowiednim ustawieniem napinaczy. Chyba, że jest to poza ich zakresem, to trzeba szukać przyczyny w geometrii wahacza, osi wachacza (najbardziej prawdopodobne jest wybicie tuleji) lub mocowanie silnika.
Na pewno, pierwsze co bym zrobił to sposobem "murarskim" przy pomocy sznurka wyznaczył idealny tor łańcucha. Tzn. Ściągnął łańcuch z motocykla, zdemontował tylne koło, obwiązał sznurkiem zębatkę zdawczą. Następnie albo z tyłu motocykla, albo we wnęce pod błotnikiem, wbił w ziemię pręt, tak, aby sznurek był równoległy do powierzchni zębatki zdawczej. Następnie w paru charakterystycznych miejscach zmierzył odległość. Potem zaminował koło i napęd,naciągnął i porównał wymiary. Powinno się to dać zniwelować odpowiednim ustawieniem napinaczy. Chyba, że jest to poza ich zakresem, to trzeba szukać przyczyny w geometrii wahacza, osi wachacza (najbardziej prawdopodobne jest wybicie tuleji) lub mocowanie silnika.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Re: Shl m11 problem z łańcuchem
Z tym sznurkiem to ciężko bedzie go ustawić rownolegle do zębatki zdawczej.Wystarczy że na końcu sznurka odchylę go w lewo lub prawo i już nic mi się nie będzie zgadzać, a wzrokowo można się pomylić 1cm nie zauważając tego.
Jeżeli chodzi o regulację napinaczami niestety jest to po za ich regulacjami.
Na filmiku widać,że łańcuch nachodzi za mocno na prawą stronę zębatki i nie można tego zmienić napinaczami.
Wychodzi na to że coś jest krzywe.
Wzrokowo nie widać co jest skrzywione.
Wybicie tulei w wachaczu dało by aż 1cm różnicy?
Taka różnica jest na tylnych amortyzatorach.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Jeżeli chodzi o regulację napinaczami niestety jest to po za ich regulacjami.
Na filmiku widać,że łańcuch nachodzi za mocno na prawą stronę zębatki i nie można tego zmienić napinaczami.
Wychodzi na to że coś jest krzywe.
Wzrokowo nie widać co jest skrzywione.
Wybicie tulei w wachaczu dało by aż 1cm różnicy?
Taka różnica jest na tylnych amortyzatorach.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
- damianos56
- MotoManiak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 6 sie 2014, o 09:53
- Pojazdy: Komar,Chart,SHL M11,WSK M06 Z2
Shl m11 problem z łańcuchem
Ramię razy kąt da ci przy małym kącie (tak do 15* można stosować tę zależność) przemieszczanie po łuku.
Więc mały kat, długie ramię, to i przemieszczenie może być duże.
Wydaje mi się, że nie powinno to być, aż tak, trudne zadanie. No, ale nie widziałem nigdy na oczy jak to wygląda, tzn. napęd w tym motocyklu. Więc, może to być trochę uporczywe.
Więc mały kat, długie ramię, to i przemieszczenie może być duże.
Wydaje mi się, że nie powinno to być, aż tak, trudne zadanie. No, ale nie widziałem nigdy na oczy jak to wygląda, tzn. napęd w tym motocyklu. Więc, może to być trochę uporczywe.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 246 gości