Elo
No więc mój simek ma mały defekt do którego się już trochę przyzwyczaiłem mianowicie zanim robiłem kapitalke biegi wchodziły idealnie ale po złożeniu mimo regulacji klinem nastawnym coś jest z tymi biegami nie tak tzn. gdy zmieniam z 1 na 2 to lubi wpaść luz między 2 a 3 którego normalnie jakbym chciał to bym nie wbił choćbym chodził na uszach albo wpada od razu 3 a jeżdze w samemu to aż tak bardzo to nie przeszkadza bo simek i tak sie zbierze ale jak mam przyspieszać albo redukować pod góre w dwie osoby to jest masakra. Zdarza sie też czasami że jakiś bieg sam wyskoczy ale to sie akurat rzadko zdarza.
Jak ktoś miał taki problem albo wie jak to rozwiązać to niech postara się odpisać.
Zgóry THX.
Skrzynia biegów simson 4b problem
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 31
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Skrzynia biegów simson 4b problem
Simeq is the best of the best of the best.
-
Hiheek - MotoManiak
- Posty: 187
- Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 18:37
- Lokalizacja: Poręba Dz.
w skrzyni wymieniałem tylko wszystkie łożyska a reszta była w dobrym stanie więc nie wymieniałem z moich przypuszczeń wynika że to chyba wina wodzika który nie utrzymuje biegów ale to tylko moja teza może są jeszcze jakieś inne możliwości.
Złożyć musiałem dobrze bo składałem z bratem a on już składał kilka motorów a pozatym jeżdze na tej skrzyni już jakieś 2 lata i przejechałem jakieś 3000km i działa więc chyba jest dobrze złożona .
Złożyć musiałem dobrze bo składałem z bratem a on już składał kilka motorów a pozatym jeżdze na tej skrzyni już jakieś 2 lata i przejechałem jakieś 3000km i działa więc chyba jest dobrze złożona .
Simeq is the best of the best of the best.
-
Hiheek - MotoManiak
- Posty: 187
- Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 18:37
- Lokalizacja: Poręba Dz.
sprawdz w jakim stanie są spręzyny od tego automatu od biegów(co trzymają je aby nie wyskakiwały) czy spręzynki nie pekły albo sie rozciągły
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Opisze sposób regulacji skrzyni biegów w simsonie:
a więc:
1.Wykręcasz prawy dekiel od strony iskrownika.
2. Odmierzasz sobie na jakimś druciku 46,6 mm
3. Odkręcasz nakrętkę od regulacji biegów:
4. Ściągasz ślimak napędu licznika ( ten na zębatce) i wsadzasz te odmierzone 46,6 mm do tulei na której jest przykręcona zębatka z łańcuchem.
Regulacja polega na pokręcaniu taką pokrętną podkładką, która jest we wnętrzu ( była ona załsłonięta tą nakrętką koło gaźnika) do czasu gdy nasz pręcik wsadzony do tulejki osiągnie na równo z koncem tej tulejki 46,6mm
Po tym zabiegu skrzynia chodzi jak żyleta
46,6 ma mieć gdy simer będzie na 1 biegu
a więc:
1.Wykręcasz prawy dekiel od strony iskrownika.
2. Odmierzasz sobie na jakimś druciku 46,6 mm
3. Odkręcasz nakrętkę od regulacji biegów:
4. Ściągasz ślimak napędu licznika ( ten na zębatce) i wsadzasz te odmierzone 46,6 mm do tulei na której jest przykręcona zębatka z łańcuchem.
Regulacja polega na pokręcaniu taką pokrętną podkładką, która jest we wnętrzu ( była ona załsłonięta tą nakrętką koło gaźnika) do czasu gdy nasz pręcik wsadzony do tulejki osiągnie na równo z koncem tej tulejki 46,6mm
Po tym zabiegu skrzynia chodzi jak żyleta
46,6 ma mieć gdy simer będzie na 1 biegu
Ostatnio edytowano 13 lip 2007, o 22:40 przez Adi.G., łącznie edytowano 3 razy
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Elo co do sprężynek to stwierdziłem że jedna sprężynka ta co trzyma biegi prawie nic nie daje. Ale zrobiłem ze starszym małą przeróbkę którą widać na tych foto:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fbd ... fdf4d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/13e ... 22891.html
Jest trochę lepiej bo biegi same nie wyskakują ale wydaje mi sie że to jeszcze nie jest tak jak być powinno bo jak zmieniam z 1 na 2 to dalej czasami wpada luz między 1 a 2 no trudno chyba będę musiał sie do tego przyzwyczaić.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fbd ... fdf4d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/13e ... 22891.html
Jest trochę lepiej bo biegi same nie wyskakują ale wydaje mi sie że to jeszcze nie jest tak jak być powinno bo jak zmieniam z 1 na 2 to dalej czasami wpada luz między 1 a 2 no trudno chyba będę musiał sie do tego przyzwyczaić.
Simeq is the best of the best of the best.
-
Hiheek - MotoManiak
- Posty: 187
- Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 18:37
- Lokalizacja: Poręba Dz.
To wszysto zależy od precyzji ustawienia skrzyni biegów. JA podczas remontu ustawiłęm tak mniej więcej aby wszystkie mi wchodziły ale podczas jazdy nie wchodziła mi 2 więc po dokładnej regulacji będzie OK
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
jestes pewny ze tak to dziala ? bo juz na jednym forum wypatrzalem jak sie reguluje biegi bo mialem problemy z redukcja z 3-na 2 poprostu sie niedalo jak wyregulowalem wedluk tamtego forum ktorego nazwy wole niezdradzac to teraz zaden bieg mi nie chodzi help
-
SZAJBUS_SzeF - MotoManiak
- Posty: 585
- Dołączył(a): 6 kwi 2007, o 16:46
- Lokalizacja: Lędziny woj. Śląskie
- Pojazdy: FSO Polonez 1984 Jawa 350 1989 Simson s51 Enduro 1988
Szajbus fajo zciągnij dekiel od sprzęgła,wrzuć na jedynkę.Potem odkręcasz nakrętkę bierzesz śrubokręt do zegarków i kręcąc w lewo lub w prwao (w zależności jak są biegi rozrególowane )sprawdzasz ich zmianę i redukcję Ludzie ile razy mam ci to przypominac : Ty się chyba tego swojego simpla boisz OMFG
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
aś teroz pokozoł <lol2> w ogóle dekiel od sprzęgła<lol2>
Z książki E.Werner "Jeżdżę motorowerem simson"
Silniki M501/701
1) zdjąc pokrywę iskrownika (w skuterach SR50/SR80 zdemontować uprzednio podnóżek, a w modelu CE układ wydechowy);
2) włączyć pierwszy bieg i odkręcić nakrętkę M8 wraz z podkładką, znajdujące siępo prawej stronie korpusu za gaźnikiem;
3) wsunąć trzpień nastawczy w otwór wałka napędowego, kołnierz trzpienia musi stykac się z czołem wałka;
4) za pomocą nakrętki współpracującej ze śrubą M8 wyreglować położenie osi obrotu dźwigni wahadłowej, przesuwającej klin; w tym celu obrócić nakrętkę kluczem nasadowym ( Klucz nasadowy do regulacji mechanizmu zmiany biegów w skrzynce przekładniowej z przesuwnym klinem) o około dwa obroty w prawo, a następnie ponownie w lewo - do chwili zetknięcia klina z trzpieniem wsuniętym do oporu i przytrzymanym ręką;
5) ponownie obrócić nakrętkę o jeden obrót w prawo - reguluje się w ten sposób luz mechanizmu zmiany biegów; następnie, po założeniu podkładki, unieruchomić nakrętkę śrubą M8;
6) wyjąć trzpień nastawczy i załozyc pokrywę iskrownika.
Jeśli podczas jazdy motorowerem prawidłowe przełączanie z biegu wyższego na niższy powoduje samoczynne "wyskakiwanie" biegu, to nakrętkę nalezy obrócić w prawo.
Wszyskie inne naprawy skrzynki przekładniowej należy wykonywac w autoryzowanej stacji obsługi.
Tym sposobem drogi przyjacielu pokazałeś jak bardzo znasz sie na regulacji biegów w simsonie.
Z książki E.Werner "Jeżdżę motorowerem simson"
Silniki M501/701
1) zdjąc pokrywę iskrownika (w skuterach SR50/SR80 zdemontować uprzednio podnóżek, a w modelu CE układ wydechowy);
2) włączyć pierwszy bieg i odkręcić nakrętkę M8 wraz z podkładką, znajdujące siępo prawej stronie korpusu za gaźnikiem;
3) wsunąć trzpień nastawczy w otwór wałka napędowego, kołnierz trzpienia musi stykac się z czołem wałka;
4) za pomocą nakrętki współpracującej ze śrubą M8 wyreglować położenie osi obrotu dźwigni wahadłowej, przesuwającej klin; w tym celu obrócić nakrętkę kluczem nasadowym ( Klucz nasadowy do regulacji mechanizmu zmiany biegów w skrzynce przekładniowej z przesuwnym klinem) o około dwa obroty w prawo, a następnie ponownie w lewo - do chwili zetknięcia klina z trzpieniem wsuniętym do oporu i przytrzymanym ręką;
5) ponownie obrócić nakrętkę o jeden obrót w prawo - reguluje się w ten sposób luz mechanizmu zmiany biegów; następnie, po założeniu podkładki, unieruchomić nakrętkę śrubą M8;
6) wyjąć trzpień nastawczy i załozyc pokrywę iskrownika.
Jeśli podczas jazdy motorowerem prawidłowe przełączanie z biegu wyższego na niższy powoduje samoczynne "wyskakiwanie" biegu, to nakrętkę nalezy obrócić w prawo.
Wszyskie inne naprawy skrzynki przekładniowej należy wykonywac w autoryzowanej stacji obsługi.
Tym sposobem drogi przyjacielu pokazałeś jak bardzo znasz sie na regulacji biegów w simsonie.
- Gość
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Posty: 31
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 219 gości