ladowanie

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

ladowanie

Postprzez gołąb » 23 kwi 2007, o 19:03

chcialbym zastosowac akumulator w mojej motorynie i chce aby ladowanie bylo z cewki zaplonowej nieskiego napiecia. prad ma isc przez mostek prostowiczy ale tam potrzeba 2 kable zeby weszly ale od cewki idzie tylko jeden skad go wziasc odlytowac mase przy dewce czy co
Avatar użytkownika
gołąb
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 281
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 10:43
Lokalizacja: Śliwica/e

ladowanie

Postprzez Pani Kontekstowa » 23 kwi 2007, o 19:03

Pani Kontekstowa
 

Postprzez papaj » 23 kwi 2007, o 19:10

stary niewiem jakbys chcial to zrobic musialbys zrobic caly uklad jak w samochodzie albo w nowych motorach....co jest raczej niewykonalne...chcesz chyba zrobic z rometa harleya a to niemozliwe raczej:D
papaj
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 22:05
Lokalizacja: Białystok

Postprzez gołąb » 23 kwi 2007, o 19:12

chlopak mam elektroniczny zaplon wiec mozna tak zrobic bynajmniej cos w tym stylu ma marcek
Avatar użytkownika
gołąb
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 281
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 10:43
Lokalizacja: Śliwica/e

Postprzez piasek125 » 23 kwi 2007, o 19:14

dajesz kabel od cewki, a na drugie wejscie mostka dajesz mase z silnika.
Lelek, Dudek, Junak, Osa, Gazela, Chart, Komar
Emka
500OHC, Cross380, 90, 50GoldenSport, TS350
BK350, ETZ251, TS150
...
Avatar użytkownika
piasek125
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 21:23
Lokalizacja: Suwalki

Postprzez Marcek » 23 kwi 2007, o 19:15

Mostek nie jest konieczny - najprościej jest wpiąć diodę prostowniczą.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez gołąb » 23 kwi 2007, o 20:29

czyli do wejscia podpiac jeden kabel z cewki a drugi pod mase, a z wyjscia jeden na mase a drugi do akumulatora
Avatar użytkownika
gołąb
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 281
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 10:43
Lokalizacja: Śliwica/e

Postprzez piasek125 » 23 kwi 2007, o 21:02

nie podpinaj wyjscia pod mase bo wtedy nie bedzie prostowalo, chyba? czy sie myle? jesli ktos wie lepiej to niech napisze.
Lelek, Dudek, Junak, Osa, Gazela, Chart, Komar
Emka
500OHC, Cross380, 90, 50GoldenSport, TS350
BK350, ETZ251, TS150
...
Avatar użytkownika
piasek125
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 21:23
Lokalizacja: Suwalki

Postprzez Marcek » 23 kwi 2007, o 21:17

gołąb napisał(a):czyli do wejscia podpiac jeden kabel z cewki a drugi pod mase, a z wyjscia jeden na mase a drugi do akumulatora

Kabel z cewki na "+" akumulatora, "-" akumulatora na masę.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Adamo » 23 kwi 2007, o 22:06

Wszystko da się zrobić, ten sposób który proponował ci Marcek jest prosty ale powinien działać bezproblemowo.Sprawdź jeszcze ile daje ci volt ta cewka zapłonowa n/n przy maksymalnych obrotach silnika , np. w jawce taka cewka daje nawet do 9v , po wyprostowaniu napięcie nieznacznie się zwiększa, a napięcie końcowe 10 czy 11v może już dać w tyłek akumulatorowi.

No i jeszcze jedno dryna jest mała ..gdzie zmieścisz aku ??
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez KLINAR » 23 kwi 2007, o 22:07

albo pod siedzenie albo gdzies pod ten plastkik tylniego blotnika? zalezy jeszcze od rozmiaru aku :/
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Marcek » 23 kwi 2007, o 22:08

W Komarze cewka n/n daje max. trochę ponad 8V (tego "trochę" nie potrafię dokładnie określić, bo wskazówka w mierniku minimalnie drgała)
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Adamo » 23 kwi 2007, o 22:33

Jeśli daje ok 8v, to dla tzw. bezpieczeństwa jak dałbym 2 lub 3 diody w szereg na każdej diodzie masz spadek napięcia ok 0,4-0,5v więc uwzględniając nadwyżkę po prostowaniu bedziesz mieć przy pełnych obrotach silnika ok 7,5-8v na zaciskach akumulatora.Diody powinny wytrzymywać prąd przewodzenia rzędu 3,5-4A .No i pamiętaj żeby non stop jeździć na światłach !!
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez gołąb » 24 kwi 2007, o 15:33

akumulator wladuje do schowka. ale nie odpowiedzileiscie na moje pytanie czy do wejscia mostka podpiac jeden kabel z cewki a drugi na mase , a z wyjscia mostka jeden na akumulator a jeden na mase
Avatar użytkownika
gołąb
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 281
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 10:43
Lokalizacja: Śliwica/e

Postprzez Adamo » 24 kwi 2007, o 21:50

Poczytaj forum jest taki temat jak ładowanie w komarze.Jeśli bedziesz prostował mostkiem to radzę zastosować instalację 2-przewodową , musiałbym wiedzieć jaki dok moduł elektronicznego zapłonu masz zastosowany.Napisz coś więcej Jeśli twój moduł zapłonowy wykorzystuje prąd przemienny to nie możesz łączyć masy zapłonu z masą instalacji (czyli minusem aku) bo mogą nastąpić tzw. jaja.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 388 gości