Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Jakie znaczenie dla pracy silnika ma koło zębate - odchudzone, a pełne?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Na jednym i drugim silnik mi chodził tak samo
-
Kotoss - MotoManiak
- Posty: 739
- Dołączył(a): 17 lis 2009, o 22:30
- Lokalizacja: Bądkowo
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
znaczenia żadnego. Komarkowe (puste) jest lżejsze, ale znaczenia nie ma zauważalnego.
Cięższe jest od 023 bez oringu wygłuszającego a z oringiem jest od 019
Cięższe jest od 023 bez oringu wygłuszającego a z oringiem jest od 019
-
Lorrenzo - MotoManiak
- Posty: 649
- Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
- Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
dieludolfs, takie, że przy dokręcaniu odchudzonego łatwiej je przyblokować, bo wiadomo, że między zęby nic nie wsadzisz bo to jest głupotą, ale mając te otwory wsadzisz nawet zwykły śrubokręt i zaprzesz o wystający kawałek karteru po lewej stronie wałka na którym siedzi zębatka :F
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Dzięki za odpowiedź
Silnik wybebeszony. Jestem pozytywnie zaskoczony stanem łańcucha, jest NOWY , wystarczy go tylko umyć. Znalazłem używaną zębatkę w bardzo dobrym stanie, zębatkę zdawczą miałem nową w swoich zapasach, więc całe przeniesienie napędu mi się samo skompletowało.
Po zdjęciu prawej osłony i wykręceniu 4-ro bolcowego sprzęgła zauważyłem, że w silniku znajduje się dość nietypowa tarcza z zespolonym zabierakiem. Pierwszy raz coś takiego spotkałem:
Czy ten śrut nie powinien bardziej wystawać? Przymierzałem niewytarty popychacz i nie przyciera nigdzie indziej.
Zastanawiam się co zrobić ze śrubą wlewu oleju, wyczyściłem ją, ale IMO jest trochę matowa. Dać ją do ocynku, czy zostawić tak jak jest?
Wnętrzności silnika wyczyściłem i schowałem do pudełek, żeby się ponownie nie zabrudziły:
Wyczyszczony jest nawet frez na wałku startera
Elementy czekające na mycie (niestety nie zdążyłem dziś tego zrobić):
Śmieci:
Muszę ogarnąć taką nakrętkę, bo stara trochę się wyszlifowała od łańcucha
Zlokalizowałem również takie uszkodzenie karteru. Chyba nie powinno ono w niczym przeszkadzać?...
Posortowany silnik, czekający na dalsze prace
Jutro prawdopodobnie robię listę z częściami do wymiany i składam zamówienie na allegro
Silnik wybebeszony. Jestem pozytywnie zaskoczony stanem łańcucha, jest NOWY , wystarczy go tylko umyć. Znalazłem używaną zębatkę w bardzo dobrym stanie, zębatkę zdawczą miałem nową w swoich zapasach, więc całe przeniesienie napędu mi się samo skompletowało.
Po zdjęciu prawej osłony i wykręceniu 4-ro bolcowego sprzęgła zauważyłem, że w silniku znajduje się dość nietypowa tarcza z zespolonym zabierakiem. Pierwszy raz coś takiego spotkałem:
Czy ten śrut nie powinien bardziej wystawać? Przymierzałem niewytarty popychacz i nie przyciera nigdzie indziej.
Zastanawiam się co zrobić ze śrubą wlewu oleju, wyczyściłem ją, ale IMO jest trochę matowa. Dać ją do ocynku, czy zostawić tak jak jest?
Wnętrzności silnika wyczyściłem i schowałem do pudełek, żeby się ponownie nie zabrudziły:
Wyczyszczony jest nawet frez na wałku startera
Elementy czekające na mycie (niestety nie zdążyłem dziś tego zrobić):
Śmieci:
Muszę ogarnąć taką nakrętkę, bo stara trochę się wyszlifowała od łańcucha
Zlokalizowałem również takie uszkodzenie karteru. Chyba nie powinno ono w niczym przeszkadzać?...
Posortowany silnik, czekający na dalsze prace
Jutro prawdopodobnie robię listę z częściami do wymiany i składam zamówienie na allegro
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Te sprzęgło co wyjołeś to takie montowali do komarów na pedały mam 3 modele komara na pedały i we wszystkich jest takie samo sprzęgło .
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Karter musisz chyba zakleić czy coś, bo raczej będzie ciec olej przez starter.
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Tak, to stary model sprzęgła. Ten silnik co go masz to właśnie od takiego komarka jak mowa o nim w tym temacie Czyli stary model
Uszkodzenie karteru nie będzie miało wpływu
Uszkodzenie karteru nie będzie miało wpływu
-
Lorrenzo - MotoManiak
- Posty: 649
- Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
- Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory
Re: Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
To pęknięcie nie powinno przeszkadzać, ale do czasu...
Jak będzie odpalane moto, a sprężyna bardzo mocno naciągnięta, to może go ułamać, zemleć... Pisać dalej?
Wysyłane z mojego NEXO 3G za pomocą Tapatalk 2
Jak będzie odpalane moto, a sprężyna bardzo mocno naciągnięta, to może go ułamać, zemleć... Pisać dalej?
Wysyłane z mojego NEXO 3G za pomocą Tapatalk 2
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Tomciosz napisał(a):To pęknięcie nie powinno przeszkadzać, ale do czasu...
Jak będzie odpalane moto, a sprężyna bardzo mocno naciągnięta, to może go ułamać, zemleć... Pisać dalej?
Wysyłane z mojego NEXO 3G za pomocą Tapatalk 2
Tomciosz ma racje w końcu ułamie się kawałek i wpadnie ,karter w tym miejscu pęka dla tego że ktoś przy demontażu nie założył takie gumy tam z powrotem na miejsce .
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
dieludolfs, tak jak poprzednicy piszą - sprzęgło starego typu. Wczoraj rozbierałem S38B (na pedały) i takie samo sprzęgło w nim siedzi. Karter lepiej do spawania oddaj, niech zrobią to porządnie a co do śruta to jest OK, nie powinno z nim problemów być.
Nakrętkę zostaw taką jaka jest bo wygląda i tak dobrze.
Wał "śmieciowy" zawsze można sprzedać albo oddać do regeneracji więc go w piasek od razu nie wrzucaj lepiej chyba że gwinty ma zwalone i ogółem nadmiernie zniszczony jest.
Powodzenia w pracach.
Nie myślałeś nad kompletem imbusów na silnik? Ja po wczorajszej mordędze ze śrubami które skręcają kartery postanowiłem, że wkręcę specjalny komplet imbusów - już drugi przypadek w s38 a dokładniej w S38B4 że nie da rady paru śrub odkręcić i się zjeżdżają, a imbus się tak nie obrobi jak oryginalna śrubka. U siebie raczej jak kupie imbusy to dam tylko do karterów, te niewidoczne i dwie z tyłu silnika na zewnątrz co skręcają a do dekla sprzęgła już te normalne zastosuje.
http://allegro.pl/sruby-silnika-romet-k ... 01989.html
8zł a przy ponownym rozpoławianiu oszczędzi się tych nerwów
Nakrętkę zostaw taką jaka jest bo wygląda i tak dobrze.
Wał "śmieciowy" zawsze można sprzedać albo oddać do regeneracji więc go w piasek od razu nie wrzucaj lepiej chyba że gwinty ma zwalone i ogółem nadmiernie zniszczony jest.
Powodzenia w pracach.
Nie myślałeś nad kompletem imbusów na silnik? Ja po wczorajszej mordędze ze śrubami które skręcają kartery postanowiłem, że wkręcę specjalny komplet imbusów - już drugi przypadek w s38 a dokładniej w S38B4 że nie da rady paru śrub odkręcić i się zjeżdżają, a imbus się tak nie obrobi jak oryginalna śrubka. U siebie raczej jak kupie imbusy to dam tylko do karterów, te niewidoczne i dwie z tyłu silnika na zewnątrz co skręcają a do dekla sprzęgła już te normalne zastosuje.
http://allegro.pl/sruby-silnika-romet-k ... 01989.html
8zł a przy ponownym rozpoławianiu oszczędzi się tych nerwów
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Siczka napisał(a):Nie myślałeś nad kompletem imbusów na silnik?
Tylko nie imbusy...nie pasują, są brzydkie i w ogóle Ja kupiłem zestaw śrub zwykłych (takich jak oryginalne) za 15zł w miejscowym sklepie Odkręcają się i zakręcają aż miło
- Norbinuss
- MotoManiak
- Posty: 872
- Dołączył(a): 30 sty 2013, o 20:23
- Pochwały: 4
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Co jak co. Ale każdy typ śruby jest dobry, ważne, aby były dobrej jakości i twardości, na pewno nie 4.8, tylko 5.8 lub 8.8.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
I jeszcze raz dzięki za odpowiedź!
janosikmz19822, były tam obie gumy, jedna u góry, druga na dole. Ta na dole była niestety trochę uszkodzona i będę ją wymieniał
Myślałem, ale stwierdziłem, że skoro ma być to oryginał to zakupię komplet normalnych śrub
janosikmz19822 napisał(a):karter w tym miejscu pęka dla tego że ktoś przy demontażu nie założył takie gumy tam z powrotem na miejsce
janosikmz19822, były tam obie gumy, jedna u góry, druga na dole. Ta na dole była niestety trochę uszkodzona i będę ją wymieniał
Siczka napisał(a):Nie myślałeś nad kompletem imbusów na silnik?
Myślałem, ale stwierdziłem, że skoro ma być to oryginał to zakupię komplet normalnych śrub
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 312 gości