Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Witam, chciałbym zaprezentować Wam Komara 2350 z 1972r. Motorower ten został pod koniec października 2012r znaleziony na złomie i udało się go odkupić za jedynie 70zł. Mam do niego wyjątkowy sentyment, ponieważ w tym samym miesiącu kiedy go kupiłem, zakończyłem z sukcesem walkę z nowotworem i na stałe wróciłem do domu. Chciałbym, żeby i ten Komar w przyszłości dostał drugie życie, tak samo jak dostałem ja. Niestety jak na razie głównym, rozpoczętym i nieskończonym projektem jest maluch, którego chcę zrobić jako pierwszego, więc ten komar będzie drugi w kolejce, lub ewentualnie jakieś małe pierdółki będę robił równolegle z Fiacikiem. Zaczętych mam też masę innych komarów, których nie skończyłem przez chorobę, ale ponieważ leżą one "zakopane" w zakamarkach garażu gdzie nie pada na nie deszcz, jak starczy zdrowia i funduszy, będą zrobione dopiero na trzecim miejscu. Ale mniejsza z tym.
Oto zdjęcia wykonane świeżo po przywiezieniu pod dom:
I niechodzący jeszcze ja, z peruką na głowie, w trakcie oględzin sprzęciny:
Motorower przez ostatnie 6 miesięcy, z powodu braku miejsca w garażu, był garażowany pod chmurką. Dziś postanowiłem go wytargać i zrobić mu kilka dokładniejszych zdjęć, oto one:
Jak zapewne widzicie, silnik nie jest oryginalny. Linki fabrycznie były chyba białe (kremowe), jednak w jakich barwach powinno być siedzenie w tym komarze? Który pokrowiec od tego użytkownika pasowałby do dotychczasowej kolorystyki i wersji motoroweru najlepiej?
http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=5602730&string=komar&search_scope=userItems-5602730 Jeżeli jest coś jeszcze nieoryginalnego, o czym nie wiem, to proszę pisać
Oto zdjęcia wykonane świeżo po przywiezieniu pod dom:
I niechodzący jeszcze ja, z peruką na głowie, w trakcie oględzin sprzęciny:
Motorower przez ostatnie 6 miesięcy, z powodu braku miejsca w garażu, był garażowany pod chmurką. Dziś postanowiłem go wytargać i zrobić mu kilka dokładniejszych zdjęć, oto one:
Jak zapewne widzicie, silnik nie jest oryginalny. Linki fabrycznie były chyba białe (kremowe), jednak w jakich barwach powinno być siedzenie w tym komarze? Który pokrowiec od tego użytkownika pasowałby do dotychczasowej kolorystyki i wersji motoroweru najlepiej?
http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=5602730&string=komar&search_scope=userItems-5602730 Jeżeli jest coś jeszcze nieoryginalnego, o czym nie wiem, to proszę pisać
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Jestem chętny na te silnik z tego komara
Siedzenie brązowe może i białym lampasem na łączeniach i tyle .
Siedzenie brązowe może i białym lampasem na łączeniach i tyle .
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
janosikmz19822 napisał(a):Jestem chętny na te silnik z tego komara
O nie, silnika za żadne skarby nie oddam, bo swego czasu sam takiego szukałem. Mam ramę od Rometa 100 i ten silnik być może kiedyś mi się przyda.
janosikmz19822 napisał(a):Siedzenie brązowe może i białym lampasem na łączeniach i tyle
Brązowe? Tam nie ma brązowych siedzeń
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Ale ja paczę oczyma wyobraźni
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Kiepski stan ale prawie kompletny
Co do siedzenia to może białe?
Co do siedzenia to może białe?
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
No o tym komarku to nie wiedziałem, napisz do mnie na PW, bo przecież u nas w okolicach jest siedzenie, które nadaje się do tego komarka. Z takiego samego koloru wyciągniete!
-
Kotoss - MotoManiak
- Posty: 739
- Dołączył(a): 17 lis 2009, o 22:30
- Lokalizacja: Bądkowo
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Identycznego komarka robiłem dla kolegi. Wyszedł chyba elegancko ?
Wierzę, że i twój taki będzie
Wierzę, że i twój taki będzie
-
Lorrenzo - MotoManiak
- Posty: 649
- Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
- Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Lorrenzo, cholera, bardzo ładnie Ci to wyszło. Malowałeś zwykłym akrylem?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Fajny komarek Nie dość, że kompletny praktycznie to jeszcze tak tanio kupiony Powodzenia w renowacji
Lorrenzo - czemu lampa metalowa a nie plastik? A tak to mega ładny
Lorrenzo - czemu lampa metalowa a nie plastik? A tak to mega ładny
- Norbinuss
- MotoManiak
- Posty: 872
- Dołączył(a): 30 sty 2013, o 20:23
- Pochwały: 4
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Norbinuss napisał(a):orrenzo - czemu lampa metalowa a nie plastik? A tak to mega ładny
Na początku produkcji kładli oryginalnie metalowe lampy .chyba przez dwa lata
Mam ramę od komara 2350 z 1970 roku to normalnie dali tabliczkę od 2330 i poprzebijali oznaczenia pod 2350 .
A i pierwsze modele podobno miały tylny wahacz jak romet 50 t1 .
Ostatnio edytowano 9 maja 2014, o 18:35 przez janosikmz19822, łącznie edytowano 1 raz
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Dzisiejszy ciepły dzień zaowocował demontażem silnika z ramy motoroweru.
Blok z zewnątrz umyłem z grubsza chemią do czyszczenia silników i mając wszystko "na stole" zdjąłem przy okazji zapieczony cylinder z tłokiem. Korbowód posiada MINIMALNE luzy na boki, o luzach góra-dół mogę zapomnieć, więc wał jest w idealnym stanie, co mnie bardzo cieszy. Na górnej części tulei cylindra niestety wyszła powierzchniowa, dość duża korozja. Jakiegokolwiek progu nie widać. Póki co zalałem komorę korbową olejem napędowym, tulej cylindra zabezpieczyłem smarem i poskładałem wszystko do kupy.
Wybebeszyłem jeszcze gaźnik:
Oczyściłem go z grubsza, zalałem ON, poskładałem i przykręciłem do silnika.
Skoro już mówimy o gaźniku, podczas demontażu silnika zauważyłem, ktoś zamontował "do góry nogami" przepustnicę na linkę i włożył do gaźnika Ciekawe, czy to tak chodziło...
Oto przygotowany silnik do dalszego przechowywania:
Wymyłem również ramy w okolicach silnika, ponieważ były całe zasyfione w błoto-oleju. Podczas montażu drugiego silnika przynajmniej się nie ubrudzę
Kolejną rzeczą którą teraz planuje zrobić to kupno, remont, montaż i odpalenie silnika z biegami w manetce.
Blok z zewnątrz umyłem z grubsza chemią do czyszczenia silników i mając wszystko "na stole" zdjąłem przy okazji zapieczony cylinder z tłokiem. Korbowód posiada MINIMALNE luzy na boki, o luzach góra-dół mogę zapomnieć, więc wał jest w idealnym stanie, co mnie bardzo cieszy. Na górnej części tulei cylindra niestety wyszła powierzchniowa, dość duża korozja. Jakiegokolwiek progu nie widać. Póki co zalałem komorę korbową olejem napędowym, tulej cylindra zabezpieczyłem smarem i poskładałem wszystko do kupy.
Wybebeszyłem jeszcze gaźnik:
Oczyściłem go z grubsza, zalałem ON, poskładałem i przykręciłem do silnika.
Skoro już mówimy o gaźniku, podczas demontażu silnika zauważyłem, ktoś zamontował "do góry nogami" przepustnicę na linkę i włożył do gaźnika Ciekawe, czy to tak chodziło...
Oto przygotowany silnik do dalszego przechowywania:
Wymyłem również ramy w okolicach silnika, ponieważ były całe zasyfione w błoto-oleju. Podczas montażu drugiego silnika przynajmniej się nie ubrudzę
Kolejną rzeczą którą teraz planuje zrobić to kupno, remont, montaż i odpalenie silnika z biegami w manetce.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
janosikmz19822 napisał(a):Mam ramę od komara 2350 z 1970 roku to normalnie dali tabliczkę od 2330 i poprzebijali oznaczenia pod 2350 .
A i pierwsze modele podobno miały tylny wahacz jak romet 50 t1 .
Też mam 2350 z metalową lampą, ale wachacz chyba jest zwykły, komarowy.
dieludolfs, mając ramę w takim stanie zastanawiałbym się nad jej zabezpieczeniem i zostawieniem w takim stanie. Są specjalne preparaty które położone na lakier z wykwitami rdzy blokują jej dalsze rozwijanie się.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Dokładnie tak !
Pierwsze te modele miały metalową lampę i wahacz jak 50 t1
tak samo sporty pierwsze z bakiem wsuwanym pod ramę, wahacz od t1 ale lampa plastik
Malowany był baza i bezbarwny
Pierwsze te modele miały metalową lampę i wahacz jak 50 t1
tak samo sporty pierwsze z bakiem wsuwanym pod ramę, wahacz od t1 ale lampa plastik
Malowany był baza i bezbarwny
-
Lorrenzo - MotoManiak
- Posty: 649
- Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
- Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Łoł, znowu coś nowego się dowiedziałem Z tą lampą metalową w 2350 to mnie zaskoczyliście. Żeby nie robić off topu w swoim temacie kiedyś się Was zapytam, czy mój ma mieć plastikową czy metalową bo rocznikiem w dowodzie nie ma co się sugerować
Komarka z tego tematu lepiej maznąć całego, nie ma co się bawić w lakierowanie poszczególnych elementów czy coś
Komarka z tego tematu lepiej maznąć całego, nie ma co się bawić w lakierowanie poszczególnych elementów czy coś
- Norbinuss
- MotoManiak
- Posty: 872
- Dołączył(a): 30 sty 2013, o 20:23
- Pochwały: 4
Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Poszperałem trochę po garażu i znalazłem!
Pod koniec 2011r tata go wyczaił na pchlim targu za 70zł Jest w miarę kompletny, ba! Nawet ma sportowy wydech
Niestety głowica jest zdezelowana, zdjąłem cylinder i okazało się, że wał posiada luzy, cewki świetlne w iskrowniku były przewijane (jest na nich dużo więcej drutu), a magneto jest krzywe. Jutro, jeżeli będzie ciepło, rozbiorę silnik na części pierwsze, zobaczę co jest jeszcze do wymiany i będę myślał co z nim dalej zrobić.
Pod koniec 2011r tata go wyczaił na pchlim targu za 70zł Jest w miarę kompletny, ba! Nawet ma sportowy wydech
Niestety głowica jest zdezelowana, zdjąłem cylinder i okazało się, że wał posiada luzy, cewki świetlne w iskrowniku były przewijane (jest na nich dużo więcej drutu), a magneto jest krzywe. Jutro, jeżeli będzie ciepło, rozbiorę silnik na części pierwsze, zobaczę co jest jeszcze do wymiany i będę myślał co z nim dalej zrobić.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 384 gości