Simson S51 Enduro '85 "SuperSimo" 60/4 by Pablo
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Simson S51 Enduro '85 "SuperSimo" 60/4 by Pablo
Siemacie
Przedstawiam Wam mojego Simka Enduro z 1985r., którego kupiłem w grudniu 2016r., a użytkuje od kwietnia - wpadło już około 1500-1600 km przez nieco ponad 3 miesiące.
Dół silnika był robiony przez poprzedniego właściciela - choć mam pewne zastrzenia - łożyska na wale stukają.
Góra silnika - kupiłem go już z cylindrem 60/4 Almot, ja zrobiłem szlif i zmieniłem tłok na BlackRacing 40,98mm.
Sam natomiast wykonałem remont całej ramy - malowanie, nowe błotniki, wymiana kół na aluminiowe i inne pierdoły. Bak i boczki malowane były dwa razy - bo za pierwszym razem nie wyszło.
Zresztą zobaczcie na fotki.
Mam także filmik z remontu, niestety do pierwszego wyglądu:
https://www.youtube.com/watch?v=-xUD89Xckuw&t=1s
BTW. U siebie miałem kilka motorowerów podobnego typu (Komar itd.). Już ich nie mam co prawda, ale myślę, że bedę mógł pokazać je przed i po remoncie? Moderacja się nie obrazi?
A oto historia Simsona. Miłego oglądania:
Aktualny wygląd:
Przedstawiam Wam mojego Simka Enduro z 1985r., którego kupiłem w grudniu 2016r., a użytkuje od kwietnia - wpadło już około 1500-1600 km przez nieco ponad 3 miesiące.
Dół silnika był robiony przez poprzedniego właściciela - choć mam pewne zastrzenia - łożyska na wale stukają.
Góra silnika - kupiłem go już z cylindrem 60/4 Almot, ja zrobiłem szlif i zmieniłem tłok na BlackRacing 40,98mm.
Sam natomiast wykonałem remont całej ramy - malowanie, nowe błotniki, wymiana kół na aluminiowe i inne pierdoły. Bak i boczki malowane były dwa razy - bo za pierwszym razem nie wyszło.
Zresztą zobaczcie na fotki.
Mam także filmik z remontu, niestety do pierwszego wyglądu:
https://www.youtube.com/watch?v=-xUD89Xckuw&t=1s
BTW. U siebie miałem kilka motorowerów podobnego typu (Komar itd.). Już ich nie mam co prawda, ale myślę, że bedę mógł pokazać je przed i po remoncie? Moderacja się nie obrazi?
A oto historia Simsona. Miłego oglądania:
Aktualny wygląd:
-
Pablo z Garażu - MotoManiak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 1 sie 2017, o 19:00
- Lokalizacja: Krosno [RKR]
- Pojazdy: Fiat 126p FL, Audi A4 B5
Simson S51 Enduro '85 "SuperSimo" 60/4 by Pablo
Pablo z Garażu, Spoko Simek, najlepsze zdjecie z lampkami W temacie mozesz wrzucac wszystkie swoje pojazdy i historie, nikt sie nie obrazi
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Simson S51 Enduro '85 "SuperSimo" 60/4 by Pablo
Bardzo ładnie odświeżony Simson, według mnie w zielonym kolorze (przypuszczam metalik?) było mu najładniej Świąteczne zdjęcie tak jak Romecik2t pisał - mistrzostwo!
Nie myślałeś o polerce silnika?
Śmiało pokazuj, osobiście do Komarów mam największy sentyment, gdyż swego czasu taki motorower służył mi do jazdy na co dzień
Nie myślałeś o polerce silnika?
Pablo z Garażu napisał(a):BTW. U siebie miałem kilka motorowerów podobnego typu (Komar itd.). Już ich nie mam co prawda, ale myślę, że bedę mógł pokazać je przed i po remoncie? Moderacja się nie obrazi?
Śmiało pokazuj, osobiście do Komarów mam największy sentyment, gdyż swego czasu taki motorower służył mi do jazdy na co dzień
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Simson S51 Enduro '85 "SuperSimo" 60/4 by Pablo
Tak, zielony to był metalik, niestety ze spraya I zważył się w kilku miejscach, więc chwilę pojeździłem na zielonym setup'ie , a teraz na niebieskim. Cieszę się, że świąteczny Simson najbardziej przypadł Wam do gustu
O polerce myślałem jak najbardziej, nawet była robiona, ale albo aparat coś zawinił, albo już po prostu zeszła
Więc teraz czas na pokazanie mojego archiwum. Jest to tylko namiastka zdjęć motorowerów, które miałem, bo wszystkich fotek jest cała armia
W październiku 2012 dowiedziałem się, za mój tata kiedyś miał Komara, więc postanowiłem wytargać go z szopy.
Niestety, nie miałem dla niego transporty, więc czekał jeszcze trochę na zastępczym parkingu i przez zimę
Nadszedł lipiec 2013r., i wtedy dopiero miałem transport. Wtedy też dowiedziałem się o drugim motorowerze - Jawie 50 typ 23 rocznik 1982, którą też pozwolono mi wziąć, a o oba motorowery przewiozłem do siebie.
Kilkanaście dni wcześniej kupiłem swój pierwszy motorower - Romet Kadet M-780 rocznik 1985. Kupiony w lipcu 2013 za 80zł. Sprzedany w listopadzie 2013. Bez papierów oczywiście. Pierwsza styczność z własnym motorowerem, a więc też pierwsze naprawy i błędy .
Przed i po odświerzeniu:
Równierz w lipcu wziąłem się za rozbiórkę Komara, w efekcie bardzo dokładnego (jak na mój wiek) remontu, który trwał ok.2 lata z przerwą (rocznik Komara 1972)
W międzyczasie Wpadł w moje ręce Romet typ 100 rocznik 1983 z silnikiem 025 (biegi w nodze, silnik jajko), bez papierów, sprzedany też gdzieś w listopadzie 2014
Oraz Romet Ogar 200 rocznik 1988, bez silnika kół i papierów, który poleciał jako dawca
Komar po remoncie (zakończony wiosna 2015). Udało się go zarejestrować i był to pierwszy motorower, którym przez jakiś czas poruszałem się legalnie. Wyglądał tak:
Niestety, pomimo, że silnik wyremontowałem, nie umiałem sobie z nim poradzić. Postanowiłem się przesiąść na co innego. Wtedy poszedł na sprzedaż (lipiec 2016r.).
Silnik w mojej Jawce przechodził kilka remontów, ostatni wykonałem bardzo dokładnie - czeski wał dałem do regeneracji na korbie Duells, czeski cylinder do szkiełkowania i szlifu, udało mi się kupić czeski tłok z zapasów na 3 szlif, nowe łożyska FAG C3, półksiężyc, łańcuszek, tulejki w skrzyni i reszta pierdół. Wtedy dopiero silnik zaczął chodzić dużo lepiej.
W sierpniu 2016roku kupiłem Rometa Ogara 200 rocznik 1985/86 z dokumentami, jeszcze ważnym przeglądem i OC. Miał zatarty silnik, więc zamieniłem silniki w nim i Jawce. Jawka poszła na sprzedaż - czego później żałowałem, ale nie miała dokumentów.
Nie nacieszyłem się nim długo. Jeździłem nim 2 miesiące i ok.600km, po czym sprzedałem, aby przesiąść się na Simka. Trochę również żałuję, bo silnik cykał jak zegarek.
Wtedy udało mi się kupić Simka rocznk 1985, którego widzicie wyżej.
A, zapomniał bym - najświeższe moje dzieło, już na wyższym nieco poziomie niż poprzednie projekty, bo człowiek z wiekiem nabrał więcej doświadczenia.
Jakoś we wrześniu 2015r. wujek zobaczył mojego Komara i jak się później okazało miał identycznego. Ba - nadal go ma. Wtedy zlecił mi kompletną renowację jego Komara, rocznik także 1972. Do mnie trafił jakoś w styczniu 2016 i gościł na rehabilitacji prze 1,5 roku.
Wyremontowany silnik i cała rama, nowe ocynki, czyszczone elementy chromowane (które jak na swój wiek były w dobrym stanie). Dużo części było oryginalnych, wymagały jedynie odświerzenia.
Daję tylko dwa zdjęcia, resztę można obejrzeć na filmiku na YouTube, do którego link poniżej.
https://www.youtube.com/watch?v=GEN1inCrDcI
To narazie tyle. Pomimo tego, że na chwilę obecną jeżdżę Simkiem i jestem z niego Mega zadowolony, to jedno nie daje mi spokoju. Że nie mam już żadnego Rometa. Dlatego aktualnie trwają poszukiwania Rometa, którego również będę mógł odrestaurować, mam nadzieję, że z jeszcze lepszym efektem Pozdrawiam.
O polerce myślałem jak najbardziej, nawet była robiona, ale albo aparat coś zawinił, albo już po prostu zeszła
Więc teraz czas na pokazanie mojego archiwum. Jest to tylko namiastka zdjęć motorowerów, które miałem, bo wszystkich fotek jest cała armia
W październiku 2012 dowiedziałem się, za mój tata kiedyś miał Komara, więc postanowiłem wytargać go z szopy.
Niestety, nie miałem dla niego transporty, więc czekał jeszcze trochę na zastępczym parkingu i przez zimę
Nadszedł lipiec 2013r., i wtedy dopiero miałem transport. Wtedy też dowiedziałem się o drugim motorowerze - Jawie 50 typ 23 rocznik 1982, którą też pozwolono mi wziąć, a o oba motorowery przewiozłem do siebie.
Kilkanaście dni wcześniej kupiłem swój pierwszy motorower - Romet Kadet M-780 rocznik 1985. Kupiony w lipcu 2013 za 80zł. Sprzedany w listopadzie 2013. Bez papierów oczywiście. Pierwsza styczność z własnym motorowerem, a więc też pierwsze naprawy i błędy .
Przed i po odświerzeniu:
Równierz w lipcu wziąłem się za rozbiórkę Komara, w efekcie bardzo dokładnego (jak na mój wiek) remontu, który trwał ok.2 lata z przerwą (rocznik Komara 1972)
W międzyczasie Wpadł w moje ręce Romet typ 100 rocznik 1983 z silnikiem 025 (biegi w nodze, silnik jajko), bez papierów, sprzedany też gdzieś w listopadzie 2014
Oraz Romet Ogar 200 rocznik 1988, bez silnika kół i papierów, który poleciał jako dawca
Komar po remoncie (zakończony wiosna 2015). Udało się go zarejestrować i był to pierwszy motorower, którym przez jakiś czas poruszałem się legalnie. Wyglądał tak:
Niestety, pomimo, że silnik wyremontowałem, nie umiałem sobie z nim poradzić. Postanowiłem się przesiąść na co innego. Wtedy poszedł na sprzedaż (lipiec 2016r.).
Silnik w mojej Jawce przechodził kilka remontów, ostatni wykonałem bardzo dokładnie - czeski wał dałem do regeneracji na korbie Duells, czeski cylinder do szkiełkowania i szlifu, udało mi się kupić czeski tłok z zapasów na 3 szlif, nowe łożyska FAG C3, półksiężyc, łańcuszek, tulejki w skrzyni i reszta pierdół. Wtedy dopiero silnik zaczął chodzić dużo lepiej.
W sierpniu 2016roku kupiłem Rometa Ogara 200 rocznik 1985/86 z dokumentami, jeszcze ważnym przeglądem i OC. Miał zatarty silnik, więc zamieniłem silniki w nim i Jawce. Jawka poszła na sprzedaż - czego później żałowałem, ale nie miała dokumentów.
Nie nacieszyłem się nim długo. Jeździłem nim 2 miesiące i ok.600km, po czym sprzedałem, aby przesiąść się na Simka. Trochę również żałuję, bo silnik cykał jak zegarek.
Wtedy udało mi się kupić Simka rocznk 1985, którego widzicie wyżej.
A, zapomniał bym - najświeższe moje dzieło, już na wyższym nieco poziomie niż poprzednie projekty, bo człowiek z wiekiem nabrał więcej doświadczenia.
Jakoś we wrześniu 2015r. wujek zobaczył mojego Komara i jak się później okazało miał identycznego. Ba - nadal go ma. Wtedy zlecił mi kompletną renowację jego Komara, rocznik także 1972. Do mnie trafił jakoś w styczniu 2016 i gościł na rehabilitacji prze 1,5 roku.
Wyremontowany silnik i cała rama, nowe ocynki, czyszczone elementy chromowane (które jak na swój wiek były w dobrym stanie). Dużo części było oryginalnych, wymagały jedynie odświerzenia.
Daję tylko dwa zdjęcia, resztę można obejrzeć na filmiku na YouTube, do którego link poniżej.
https://www.youtube.com/watch?v=GEN1inCrDcI
To narazie tyle. Pomimo tego, że na chwilę obecną jeżdżę Simkiem i jestem z niego Mega zadowolony, to jedno nie daje mi spokoju. Że nie mam już żadnego Rometa. Dlatego aktualnie trwają poszukiwania Rometa, którego również będę mógł odrestaurować, mam nadzieję, że z jeszcze lepszym efektem Pozdrawiam.
-
Pablo z Garażu - MotoManiak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 1 sie 2017, o 19:00
- Lokalizacja: Krosno [RKR]
- Pojazdy: Fiat 126p FL, Audi A4 B5
Simson S51 Enduro '85 "SuperSimo" 60/4 by Pablo
Bardzo ładnie "porobione" motorki Dlaczego wszystkie wyprzedajesz? Nie myślałeś, by zostawić sobie kilka najciekawszych egzemplarzy i zrobić sobie małą kolekcje?
Z tego co zauważyłem na zdjęciach, to sam bawisz się w lakierowanie. Pochwal się jaką techniką to wykonujesz (spray, czy pistolet), oraz jaki masz sprzęt? W przyszłym roku też chciałbym zacząć powoli przywracać do życia swoje motorowery, które czekają na swoją kolej już chyba ósmy rok...
Z tego co zauważyłem na zdjęciach, to sam bawisz się w lakierowanie. Pochwal się jaką techniką to wykonujesz (spray, czy pistolet), oraz jaki masz sprzęt? W przyszłym roku też chciałbym zacząć powoli przywracać do życia swoje motorowery, które czekają na swoją kolej już chyba ósmy rok...
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Simson S51 Enduro '85 "SuperSimo" 60/4 by Pablo
Dieludolfs, dobrzy by było mieć kilka w kolekcji, ale po pierwsze primo, ciężko było z miejscem (ostatnio się nieco poprawiło bo mam dodatkowy garaż), a po drugie primo, to gimnazjaliście kasy brakowało, a chciało się jeździć czymś innym - jak to mawiają: "Kasa misiu, kasa".
Tak, maluję samemu jak już trochę wprawy nabrałem (idealnie nie jest, ale uczyć się trzeba). Maluję pistoletem kupionym od Ruska na bazarze 30 lat temu, a kompresor domowej konstrukcji, dość mały, ale na Komarki idealny. Pojemność ci później podam bo nie pamiętam.
Tak, maluję samemu jak już trochę wprawy nabrałem (idealnie nie jest, ale uczyć się trzeba). Maluję pistoletem kupionym od Ruska na bazarze 30 lat temu, a kompresor domowej konstrukcji, dość mały, ale na Komarki idealny. Pojemność ci później podam bo nie pamiętam.
-
Pablo z Garażu - MotoManiak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 1 sie 2017, o 19:00
- Lokalizacja: Krosno [RKR]
- Pojazdy: Fiat 126p FL, Audi A4 B5
Simson S51 Enduro '85 "SuperSimo" 60/4 by Pablo
aż sam bym sobie jakiegoś komca posklejał
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
Simson S51 Enduro '85 "SuperSimo" 60/4 by Pablo
Odkąd mam Simsona i go zarejestrowałem (czyli od końca kwietnia), na liczniku wybiło 2200 bezawaryjnych kilometrów. Ale sezon się jeszcze nie kończy Zawsze dojechał do celu i zawsze powrócił do domu. Jedynie wymieniłem uszczelkę pod głowicą, bo zaczęło się lać z połączenia, ale nadal jeździł xD Niezawodny DayliSimson xD
-
Pablo z Garażu - MotoManiak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 1 sie 2017, o 19:00
- Lokalizacja: Krosno [RKR]
- Pojazdy: Fiat 126p FL, Audi A4 B5
Simson S51 Enduro '85 "SuperSimo" 60/4 by Pablo
Beskidzkie Zakończenie Sezonu Motocyklowego w Trzcianie zaliczone 90km na zegarze do przodu A spisał się nienagannie
Z nowości to wpadło kierownica oryginalna ENDURO, niestety w czarnym macie.
Z nowości to wpadło kierownica oryginalna ENDURO, niestety w czarnym macie.
-
Pablo z Garażu - MotoManiak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 1 sie 2017, o 19:00
- Lokalizacja: Krosno [RKR]
- Pojazdy: Fiat 126p FL, Audi A4 B5
Simson S51 Enduro '85 "SuperSimo" 60/4 by Pablo
Simson sprzedany, szukamy czterech kółek
-
Pablo z Garażu - MotoManiak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 1 sie 2017, o 19:00
- Lokalizacja: Krosno [RKR]
- Pojazdy: Fiat 126p FL, Audi A4 B5
Simson S51 Enduro '85 "SuperSimo" 60/4 by Pablo
Pablo z Garażu, obyś nie żałował i za jakiś czas nie wracał do jednośladów W jakie autko celujesz?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Simson S51 Enduro '85 "SuperSimo" 60/4 by Pablo
Jednośladami nadal zamierzam się zajmować, mam jeszcze Rometa, a co będzie dalej to zobaczymy.
Celuję w 126p
Celuję w 126p
-
Pablo z Garażu - MotoManiak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 1 sie 2017, o 19:00
- Lokalizacja: Krosno [RKR]
- Pojazdy: Fiat 126p FL, Audi A4 B5
Simson S51 Enduro '85 "SuperSimo" 60/4 by Pablo
W takim razie życzę dużo cierpliwości W jaki model celujesz?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Simson S51 Enduro '85 "SuperSimo" 60/4 by Pablo
Najpewniej FL, ew. późny ST, bo nieco łatwiej trafić w miarę ogarnięty egzemplarz w dobrej cenie niż ST, a i jest to rzekomo ostatni, dobrze poskładany maluch
-
Pablo z Garażu - MotoManiak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 1 sie 2017, o 19:00
- Lokalizacja: Krosno [RKR]
- Pojazdy: Fiat 126p FL, Audi A4 B5
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 309 gości