dysze w ogarze

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

dysze w ogarze

Postprzez lukpc1 » 19 maja 2007, o 16:04

czy opłaca sie kupić takie dysze http://moto.allegro.pl/item193960598_dy ... mocy_.html
czy one wogule coś dadom czy tylko więcej będzie palił
PO CO JECHAĆ JAK MOZNA LECIEĆ
Obrazek
Avatar użytkownika
lukpc1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 395
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:57
Lokalizacja: Raków k. staszowa woj. Św

dysze w ogarze

Postprzez Pani Kontekstowa » 19 maja 2007, o 16:04

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Adamo » 19 maja 2007, o 16:23

Nie wiem ile pali ogar 200 ?? moja jawka paliła przed remontem około 3l/100km , teraz nie wiem ile bo jeszcze prawie nie jeździłem.Ja mam oryginalny czeski nigdy nie blokowany silnik, i takie dysze były tam od zawsze, tyle że lepiej mieć odblokowany silnik do takiej dyszy, gdyż wsadzenie ich do zablokowanego silnika niewiele da.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Alonzo » 19 maja 2007, o 16:31

ogar 200 ma ten sam silnik co jawka wiec tyle samo pali :P wsadzenie wiekszych dysz to jeden z etapow odblokowywania, tylko musisz zrobic wszystko, bo jak zrobisz jedna rzecz to to ci gowno da
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Pawlus » 19 maja 2007, o 16:40

poczytaj komentarze tych ktorzy to sprzedaja na allegro, tam wszytko pisze o tym w negatywach :]
Avatar użytkownika
Pawlus
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 738
Dołączył(a): 17 kwi 2007, o 17:32
Lokalizacja: DOA

Postprzez lukpc1 » 19 maja 2007, o 17:16

ok thx
PO CO JECHAĆ JAK MOZNA LECIEĆ
Obrazek
Avatar użytkownika
lukpc1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 395
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:57
Lokalizacja: Raków k. staszowa woj. Św

Postprzez Ktoś » 19 maja 2007, o 20:01

Ludzie co wy piszecie, gdyby większa dysza dawała więcej mocy to każdy by je w ogóle wykręcał bo po co ona tam ma blokować przepływ paliwa? Dysza musi byćodpowiednia do średnicy gardzieli gaźnika i temperatury pracy silnika.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Adamo » 19 maja 2007, o 20:20

No spoko odpowiednia do gardzieli gaźnika, weź pod uwagę iż w ogarze jest silnik który jest specjalnie ZABLOKOWANY i już od nowości ta dysza główna która jest , jest ZBYT MAŁA ażeby można było mówić o optymalnej ilości paliwa do gaźnika "tego kalibru".Wiem co mówię bo kumpla ogar200 przed odblokowaniem miał problem z rozpędzeniem się na 3 biegu, jechał max. ok 50km/h i żeby osiągnąć te pięć dych trzeba było trochę go przycisnąć.Po CAŁKOWITYM odblokowaniu jeździ teraz troszkę ponad 60km/h predkość ta spada nieznacznie przy jeździe w dwie osoby, wcześniej w dwie osoby było dość ciężko jeździć .Po odblokowaniu niemoc dopada go dopiero w połowie 3 biegu - tak jak w czeskich jawkach.Założenie standartowej dyszy takiej jak w nieblokowanych jawkach jest BARDZO WAŻNE , ale efekty będą dopiero jak zlikwiduje się wszystkie blokady.W ogarze 200 żeby cieszyć się taką mocą jak w niezablokowanej jawce trzeba:

-Rozwiercić króciec , albo kupić już odblokowany
-zmodyfikować tłumik + skrócić kolanko wydechu
-Założyć dyszę główną o przepustowości 68

jeśli zależy komuś szczególnie na mocy, a prędkość 60-65km/h jest wystarczająca to można zmienić zębatkę zdawczą na 11 zębów, w ogarze jest najczęściej 12 zębów, na mniejszej zębatce ogar będzie mocniejszy, gdyż jawka w wersji nieblokowanej miała zębatkę zdawczą 11 zębów, i do tego mniejsze koła (16 cali a ogar 17").Zakładanie zębatki zdawczej która ma więcej niż 13 zębów nie wchodzi w grę , jeśli chce się często jeździć w dwie osoby , lub gdy się jest dość dużym i ciężkim.

Ps.Moja jawka nigdy nie była blokowana i za jej v-max mozna przyjąć równe 70km/h ,z przeróbek , to tylko zgrywałem cylek i kartery polikwidowałem progi i wypolerowałem papierem wodnym skrzynię korbową. Ogar 200 raczej tyle (70km/h) bez odblokowania nie pociśnie.Kupiłem zębatkę zdawczą na 13 zębów , większej nawet gdybym chciał (jestem kawał kloca więc nie chcę) nie założę bo łańcucha mi zbraknie :P , może prędkość max. zwiększy się o te parę km/h , choć wątpie w to , 70km/h to i tak niezły wynik.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Ktoś » 19 maja 2007, o 20:23

O ile pamiętam to w czeskiej instrukcji pisze że oryginalna dysza jest 68 i taka powinna być, w czechach nie blokowano jawek więc może o taką dyszę wam chodzi.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Adamo » 19 maja 2007, o 20:36

Ktoś napisał(a):O ile pamiętam to w czeskiej instrukcji pisze że oryginalna dysza jest 68 i taka powinna być, w czechach nie blokowano jawek więc może o taką dyszę wam chodzi.


Jest tak jak piszesz , ta dysza "super moc" to po prostu zwykła optymalna dla poczciwego jikova , a nie taka o obniżonej przepustowości jaką montowano w wersjach na rynek polski.

Ps.Warto odblokować sobie ogara , jest wtedy zupełnie inny motorek :) tylko należy zrobić wszystko co napisałem i dopiero są efekty, jak ktoś ma jakieś pytania to chętnie służę pomocą.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Conqeror » 19 maja 2007, o 23:03

ja dziś ze złomu znalazłem gażnik z jawki 50 skuter . Dysze ma 68 ale króciec jest zdławiony .

Jak wymieniłem dysze u siebie to minimalny efekt był
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Adamo » 19 maja 2007, o 23:14

Conqeror napisał(a):ja dziś ze złomu znalazłem gażnik z jawki 50 skuter . Dysze ma 68 ale króciec jest zdławiony .

Jak wymieniłem dysze u siebie to minimalny efekt był


To prawda zdarzało się coś takiego, kiedyś kuzyn mojego dobrego kumpla miał w ogarze 200 zdławiony króciec ale dyszę miał 68, jednak sama dysza nie załatwia sprawy i jeśli na niej ma się skończyć odblokowanie, to można dać sobie tzw. siana :)
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Koner » 20 maja 2007, o 20:56

Zrób tak jak napisali ci koledzy bo jak wsadzisz tylko dysze a nie zrobisz nic z resztą to efekt będzie kiepski.Najlepiej zrób to co napisał Adamo.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Pawlus » 21 maja 2007, o 16:58

a w romecie 3 biegowym (gaznik gm13f) tuningowa dysza cokolwiek da?
Avatar użytkownika
Pawlus
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 738
Dołączył(a): 17 kwi 2007, o 17:32
Lokalizacja: DOA

Postprzez Ktoś » 21 maja 2007, o 20:23

Da, będzie się przylewał, straci moc i będzie 2x więcej palił.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Koner » 21 maja 2007, o 20:36

Racja taka dysza w gm13f jest kiepska.Zgadzam się z Ktośiem.A pozatym to po co ją zmieniac skoro i tak jest niewiele mniejsza od tej tuningowej.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo


Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 257 gości