czy opłaca sie kupić takie dysze http://moto.allegro.pl/item193960598_dy ... mocy_.html
czy one wogule coś dadom czy tylko więcej będzie palił
dysze w ogarze
Posty: 15
• Strona 1 z 1
-
lukpc1 - MotoManiak
- Posty: 395
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:57
- Lokalizacja: Raków k. staszowa woj. Św
Nie wiem ile pali ogar 200 ?? moja jawka paliła przed remontem około 3l/100km , teraz nie wiem ile bo jeszcze prawie nie jeździłem.Ja mam oryginalny czeski nigdy nie blokowany silnik, i takie dysze były tam od zawsze, tyle że lepiej mieć odblokowany silnik do takiej dyszy, gdyż wsadzenie ich do zablokowanego silnika niewiele da.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
- Adamo
- MotoManiak
- Posty: 743
- Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
- Lokalizacja: Słupsk
-
Pawlus - Zwycięzca konkursu
- Posty: 738
- Dołączył(a): 17 kwi 2007, o 17:32
- Lokalizacja: DOA
Ludzie co wy piszecie, gdyby większa dysza dawała więcej mocy to każdy by je w ogóle wykręcał bo po co ona tam ma blokować przepływ paliwa? Dysza musi byćodpowiednia do średnicy gardzieli gaźnika i temperatury pracy silnika.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
No spoko odpowiednia do gardzieli gaźnika, weź pod uwagę iż w ogarze jest silnik który jest specjalnie ZABLOKOWANY i już od nowości ta dysza główna która jest , jest ZBYT MAŁA ażeby można było mówić o optymalnej ilości paliwa do gaźnika "tego kalibru".Wiem co mówię bo kumpla ogar200 przed odblokowaniem miał problem z rozpędzeniem się na 3 biegu, jechał max. ok 50km/h i żeby osiągnąć te pięć dych trzeba było trochę go przycisnąć.Po CAŁKOWITYM odblokowaniu jeździ teraz troszkę ponad 60km/h predkość ta spada nieznacznie przy jeździe w dwie osoby, wcześniej w dwie osoby było dość ciężko jeździć .Po odblokowaniu niemoc dopada go dopiero w połowie 3 biegu - tak jak w czeskich jawkach.Założenie standartowej dyszy takiej jak w nieblokowanych jawkach jest BARDZO WAŻNE , ale efekty będą dopiero jak zlikwiduje się wszystkie blokady.W ogarze 200 żeby cieszyć się taką mocą jak w niezablokowanej jawce trzeba:
-Rozwiercić króciec , albo kupić już odblokowany
-zmodyfikować tłumik + skrócić kolanko wydechu
-Założyć dyszę główną o przepustowości 68
jeśli zależy komuś szczególnie na mocy, a prędkość 60-65km/h jest wystarczająca to można zmienić zębatkę zdawczą na 11 zębów, w ogarze jest najczęściej 12 zębów, na mniejszej zębatce ogar będzie mocniejszy, gdyż jawka w wersji nieblokowanej miała zębatkę zdawczą 11 zębów, i do tego mniejsze koła (16 cali a ogar 17").Zakładanie zębatki zdawczej która ma więcej niż 13 zębów nie wchodzi w grę , jeśli chce się często jeździć w dwie osoby , lub gdy się jest dość dużym i ciężkim.
Ps.Moja jawka nigdy nie była blokowana i za jej v-max mozna przyjąć równe 70km/h ,z przeróbek , to tylko zgrywałem cylek i kartery polikwidowałem progi i wypolerowałem papierem wodnym skrzynię korbową. Ogar 200 raczej tyle (70km/h) bez odblokowania nie pociśnie.Kupiłem zębatkę zdawczą na 13 zębów , większej nawet gdybym chciał (jestem kawał kloca więc nie chcę) nie założę bo łańcucha mi zbraknie , może prędkość max. zwiększy się o te parę km/h , choć wątpie w to , 70km/h to i tak niezły wynik.
-Rozwiercić króciec , albo kupić już odblokowany
-zmodyfikować tłumik + skrócić kolanko wydechu
-Założyć dyszę główną o przepustowości 68
jeśli zależy komuś szczególnie na mocy, a prędkość 60-65km/h jest wystarczająca to można zmienić zębatkę zdawczą na 11 zębów, w ogarze jest najczęściej 12 zębów, na mniejszej zębatce ogar będzie mocniejszy, gdyż jawka w wersji nieblokowanej miała zębatkę zdawczą 11 zębów, i do tego mniejsze koła (16 cali a ogar 17").Zakładanie zębatki zdawczej która ma więcej niż 13 zębów nie wchodzi w grę , jeśli chce się często jeździć w dwie osoby , lub gdy się jest dość dużym i ciężkim.
Ps.Moja jawka nigdy nie była blokowana i za jej v-max mozna przyjąć równe 70km/h ,z przeróbek , to tylko zgrywałem cylek i kartery polikwidowałem progi i wypolerowałem papierem wodnym skrzynię korbową. Ogar 200 raczej tyle (70km/h) bez odblokowania nie pociśnie.Kupiłem zębatkę zdawczą na 13 zębów , większej nawet gdybym chciał (jestem kawał kloca więc nie chcę) nie założę bo łańcucha mi zbraknie , może prędkość max. zwiększy się o te parę km/h , choć wątpie w to , 70km/h to i tak niezły wynik.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
- Adamo
- MotoManiak
- Posty: 743
- Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
- Lokalizacja: Słupsk
O ile pamiętam to w czeskiej instrukcji pisze że oryginalna dysza jest 68 i taka powinna być, w czechach nie blokowano jawek więc może o taką dyszę wam chodzi.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
Ktoś napisał(a):O ile pamiętam to w czeskiej instrukcji pisze że oryginalna dysza jest 68 i taka powinna być, w czechach nie blokowano jawek więc może o taką dyszę wam chodzi.
Jest tak jak piszesz , ta dysza "super moc" to po prostu zwykła optymalna dla poczciwego jikova , a nie taka o obniżonej przepustowości jaką montowano w wersjach na rynek polski.
Ps.Warto odblokować sobie ogara , jest wtedy zupełnie inny motorek tylko należy zrobić wszystko co napisałem i dopiero są efekty, jak ktoś ma jakieś pytania to chętnie służę pomocą.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
- Adamo
- MotoManiak
- Posty: 743
- Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
- Lokalizacja: Słupsk
Conqeror napisał(a):ja dziś ze złomu znalazłem gażnik z jawki 50 skuter . Dysze ma 68 ale króciec jest zdławiony .
Jak wymieniłem dysze u siebie to minimalny efekt był
To prawda zdarzało się coś takiego, kiedyś kuzyn mojego dobrego kumpla miał w ogarze 200 zdławiony króciec ale dyszę miał 68, jednak sama dysza nie załatwia sprawy i jeśli na niej ma się skończyć odblokowanie, to można dać sobie tzw. siana
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
- Adamo
- MotoManiak
- Posty: 743
- Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
- Lokalizacja: Słupsk
Zrób tak jak napisali ci koledzy bo jak wsadzisz tylko dysze a nie zrobisz nic z resztą to efekt będzie kiepski.Najlepiej zrób to co napisał Adamo.
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Racja taka dysza w gm13f jest kiepska.Zgadzam się z Ktośiem.A pozatym to po co ją zmieniac skoro i tak jest niewiele mniejsza od tej tuningowej.
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 237 gości